Kawanakajima 1561 (HEXASIM)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Kawanakajima 1561 (HEXASIM)

Post autor: Itagaki » piątek, 12 grudnia 2008, 19:54

Na luty przyszłego roku zapowiadana jest premiera nowej serii traktującej o bitwach XVI wiecznej Japonii.
Wersja angielskojęzyczna (oryginał po francusku) planowana na marzec.

Na pierwszy ogień czwarta Kawanakajima, następnie gotowa już Yamazaki (1582)
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/39189
http://www.hexasim.com/sj/jeu.php

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Żetony wyglądają bardzo ładnie (niektóre ikonki znane z GMT/Ospreya ;) ) ale boję się,
że będą mało czytelne...

System oparty na losowanych chitach oraz dowodzeniem i planem przedbitewnym - klany dostają rozkazy, które aktywowane są w czasie gry za pomocą "sygnałów" :D

Jako dodatek scenariusz "what if" przedstawiający szturm armii Kenshina na fort broniony przez Masanobu oraz starcie z idącą z odsieczą armią Takedy.
Obrazek

Zapowiada się smakowicie :pom:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Itagaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Cirrus
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 25 września 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska/Kraków

Re: Kawanakajima 1561 [HEXASIM]

Post autor: Cirrus » sobota, 31 stycznia 2009, 19:17

Itagaki pisze: System oparty na losowanych chitach oraz dowodzeniem i planem przedbitewnym - klany dostają rozkazy, które aktywowane są w czasie gry za pomocą "sygnałów" :D
Brzmi nieźle :) Czy coś takiego było już stosowane w innej grze?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36273
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 176 times
Been thanked: 116 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » sobota, 31 stycznia 2009, 19:28

Podejrzewam, że elementy tego to znaleźć można w różnych grach, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Re: Kawanakajima 1561 [HEXASIM]

Post autor: Itagaki » niedziela, 1 lutego 2009, 07:26

Cirrus pisze:
Itagaki pisze: System oparty na losowanych chitach oraz dowodzeniem i planem przedbitewnym - klany dostają rozkazy, które aktywowane są w czasie gry za pomocą "sygnałów" :D
Brzmi nieźle :) Czy coś takiego było już stosowane w innej grze?
Losowane Chity są dość popularnym rozwiązaniem (Triumph & Glory, Battles of Waterloo czy A Victory Lost) i nie jest to odkrycie Ameryki :)
Dowodzenie to hmm... różnie z tym bywa. Może być a'la polskie produkcje ze "sztabem" i bonusem do walk,i a może być tak wysublimowane jak w NBS (np. Aspern-Essling) MMP.
Najbardziej mnie ciekawi ten plan przedbitewny i ważniejsze jak to wszytko razem będzie działało :)
Do marca jeszcze tylko 4 tygodnie, cierpliwości... ^^
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3182
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Arteusz » niedziela, 1 lutego 2009, 16:44

Czasami o genialności rozwiązania decyduje umiejętne połączenie już znanych rzeczy.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » niedziela, 1 lutego 2009, 17:07

Oczywiście!
I mam nadzieję że taką genialność tu znajdę :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3182
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Arteusz » niedziela, 1 lutego 2009, 17:10

A ja mam nadzieję, że kiedyś w to zagramy. Jak zrobisz moduł do Vassala, bo że zamówiłeś grę nawet nie pytam. ;)
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » niedziela, 1 lutego 2009, 17:12

No może wkońcu znajdziesz czas ;)
Jakby co to zawsze jest u mnie stała pozycja w kalendarzu z końcem września na Pola Chwały :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3182
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Arteusz » niedziela, 1 lutego 2009, 19:26

Itagaki pisze:No może wkońcu znajdziesz czas ;)
Idzie ku lepszemu.
Itagaki pisze:Jakby co to zawsze jest u mnie stała pozycja w kalendarzu z końcem września na Pola Chwały :)
To na pewno. Ja do tego czasu ktoś nie wydada nic lepszego. ;) :D
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » niedziela, 1 lutego 2009, 19:56

Arteusz pisze:
Itagaki pisze:Jakby co to zawsze jest u mnie stała pozycja w kalendarzu z końcem września na Pola Chwały :)
To na pewno. Ja do tego czasu ktoś nie wydada nic lepszego. ;) :D
No trochę nowości jest w planach na ten rok ale jak na razie to największym zagrożeniem dla Kawanakajimy jest Spartacus Compass Games. :>
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » piątek, 3 kwietnia 2009, 00:58

Mimo problemów z drukarzem wygląda na to, że Hexasim dał rady :)
Obrazek
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36273
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 176 times
Been thanked: 116 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » piątek, 3 kwietnia 2009, 12:22

Jednostek nie ma dużo, więc pewnie gra z gatunku szybszych.

Na planszy tylko dziwnie wygląda to zielone...
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » piątek, 3 kwietnia 2009, 12:36

To zielone... las?
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36273
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 176 times
Been thanked: 116 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » piątek, 3 kwietnia 2009, 12:50

Nie no tyle się domyślam ;) Tylko jak sobie przybliżyłem to tam są jakieś zbocza, grzbiety, trochę takie dziwne, bezkształtne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » piątek, 3 kwietnia 2009, 12:55

Charakterystyka Japonii.
Nie dziwi, że na tej równinie w przeciągu kilkudziesięciu lat odbyło się chyba siedem bitw i potyczek - jedyny płaski kawałek terenu w okolicy.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”