[Projekt gry] Byczyna 1588

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Namiestnik
Posty: 309
Rejestracja: środa, 27 grudnia 2006, 17:21
Lokalizacja: Obecnie Wrocław, a z urodzenia to Raszyn 1809.
Has thanked: 4 times

Post autor: Witold Janik » wtorek, 8 lipca 2008, 18:18

W dziale "Historia" podałem OdB.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Namiestnik
Posty: 309
Rejestracja: środa, 27 grudnia 2006, 17:21
Lokalizacja: Obecnie Wrocław, a z urodzenia to Raszyn 1809.
Has thanked: 4 times

Re: [Projekt gry] Byczyna 1588

Post autor: Witold Janik » wtorek, 14 czerwca 2011, 16:02

Artykuł na temat projektu gry na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=122

Autorem artykułu jest Witold Janik.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36271
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 174 times
Been thanked: 115 times
Kontakt:

Re: [Projekt gry] Byczyna 1588

Post autor: Raleen » wtorek, 14 czerwca 2011, 16:10

Artykuł jest sprzed pewnego czasu i podsumowuje prace nad projektem gry, które niestety jakieś 2-3 lata temu stanęły, głównie z powodu braków czasowych autora. Potem było też coraz więcej uwag i pomysłów modyfikacji zasad "Kircholmu 1605", coraz więcej zastrzeżeń do nich, a jednocześnie coraz więcej wątpliwości co do tego, czy z tej bitwy da się zrobić grywalną grę. Być może do tematu kiedyś jeszcze wrócimy. Niezależnie od tego, myślę, że tekst może być ciekawy również dla wszystkich tworzących jakiekolwiek przepisy, na jakie problemy mogą napotkać przy tym, jak je rozwiązywać, a dla osób zainteresowanych grami w realiach XVII wieku i mających jako jeden z punktów odniesienia grę "Kircholm 1605" - jakie problemy mogą napotkać w związku z dostosowywaniem zasad tej gry do innych bitew.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Witold Janik
Namiestnik
Posty: 309
Rejestracja: środa, 27 grudnia 2006, 17:21
Lokalizacja: Obecnie Wrocław, a z urodzenia to Raszyn 1809.
Has thanked: 4 times

Re: [Projekt gry] Byczyna 1588

Post autor: Witold Janik » wtorek, 14 czerwca 2011, 19:31

Sam bym lepiej tego nie ujął! Dzięki za podsumowanie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”