Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
ODPOWIEDZ
Magnum-KR
Adjudant
Posty: 259
Rejestracja: wtorek, 1 września 2015, 20:39
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Magnum-KR » niedziela, 25 grudnia 2016, 12:38

Highlander pisze:Wg mojej wiedzy aktywujesz wybrany stos do ruchu (np. masz 10 bloczków, wybierasz 8, zakładam że w lokacji możesz od razu chcieć zostawić 2 bloczki), i na ten moment ustalasz jego ruchliwość wg jego rozmiaru startowego i taka zostaje do końca ruchu. Potem możesz od razu stos podzielić na dwa mniejsze po 4 i pójść różnymi drogami, albo idąc możesz zostawiać bloczki w mijanych lokacjach. Podział nie zwiększy ich punktów ruchu. Nie wolno zbierać bloczków z innych lokacji w trakcie ruchu, ani dwa razy używać danej drogi.
Tak, to akurat jest jasno i wprost powiedziane w przepisach, że nie można 2x w jednej fazie użyć tego samego segmentu drogi, że można zostawiać ale nie zbierać po drodze bloczków. Niejasna dla mnie była ta druga część. Czyli rozumiem, że Ty interpretujesz przepisy w ten sposób, że aktywujesz do ruchu "za jeden punkt" wszystkie bloczki w danej lokacji i na potrzeby określenia ich zasięgu bierzesz łączną ilość bloczków, która zostanie poruszona z tej lokacji - w Twoim i moim przykładzie 8 (czyli kara do zasięgu minus 1) i nie ma znaczenia, że z tej pierwotnej lokacji nastąpiły dwa niezależne ruchy w dwie przeciwne strony po 4 bloczki w każdej z tych grup. Dobrze zrozumiałem?
Magnum-KR
Adjudant
Posty: 259
Rejestracja: wtorek, 1 września 2015, 20:39
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Magnum-KR » niedziela, 25 grudnia 2016, 12:52

P.S. Na BGG jest FAQ (choć nieoficjalny). Moje pytanie jest tam zaadresowane i odpowiedź nieco się różni od odpowiedzi Highlandera. Ja intuicyjnie grałem też w taki sposób jak przedstawiono w Q&A:

Movement:
Activation is by location -- all blocks present may move.
Movement limit is by size of stack that moves together (not starts together).
Awatar użytkownika
Highlander
Sergent-Major
Posty: 185
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Highlander » niedziela, 25 grudnia 2016, 16:27

Magnum-KR pisze:P.S. Na BGG jest FAQ (choć nieoficjalny). Moje pytanie jest tam zaadresowane i odpowiedź nieco się różni od odpowiedzi Highlandera. Ja intuicyjnie grałem też w taki sposób jak przedstawiono w Q&A:
Movement:
Activation is by location -- all blocks present may move.
Movement limit is by size of stack that moves together (not starts together).
Jeśli tak jest to wyjaśnione w FAQ na BGG, to ja mogę tylko powiedzieć że się bardzo cieszę - to jest bardziej logiczne i zwiększa mobilność wojsk.
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier
Magnum-KR
Adjudant
Posty: 259
Rejestracja: wtorek, 1 września 2015, 20:39
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Magnum-KR » sobota, 18 marca 2017, 13:21

Dzisiaj na mini-konwencie krakowskim Sekigahara z Master Yodą. I znowu rozgrywka inna od wszystkich moich poprzednich. Dobrze, że nie jest schematycznie. Kilka bitew w okolicy Kyoto i zamku Miyazu, a ani jednej w okolicy Sekigahara... Tokugawa wygrywał znacznie na punkty, więc w przedostatnim tygodniu Ishida postawił wszystko na jedną kartę ale przegrał walną bitwę pod Kyoto i sam zginął :-)
Master Yoda
Appointé
Posty: 43
Rejestracja: środa, 7 września 2016, 21:45

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Master Yoda » wtorek, 21 marca 2017, 13:15

Muszę przyznać, że dostałem surową lekcję :) Magnum zagrał bardzo agresywnie, od początku nie zostawiał mi złudzeń kto zwycięży. Widać było jego doświadczenie i umiejętności. Chętnie obejrzałbym jako kibic jego grę z kimś bardziej doświadczonym niż ja. Z mojej strony i tak dobrze, że udało mi się dotrwać do przedostatniego etapu. Zwłaszcza widząc początkowy dobór bloczków i kart. W Osace dostałem jazdę i muszkiety z różnych klanów, w tym jeden Uesugi, a karty w układzie 2-1-1-1. Największymi moimi sukcesami były rozbicie klanu Date i przejściowe zajęcie Edo oraz likwidacja czerwonych diabłów. Były to jednak tylko krótkie momenty, w których gra była jako-tako wyrównana.
May The Force be with You
adi2
Sous-lieutenant
Posty: 358
Rejestracja: piątek, 5 lipca 2013, 21:10

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: adi2 » wtorek, 3 października 2017, 20:58

Sekigahara dostępna na Yucata.de :)
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):

http://youtu.be/mkga5VM5aY0

http://www.youtube.com/watch?v=yw7c0RmrrSo
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”