Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3932
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Nico » wtorek, 7 listopada 2006, 17:24

Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3186
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Arteusz » sobota, 3 stycznia 2009, 22:16

Mapa od 2006 roku trochę ewoluowała i teraz wygląda tak:
Obrazek

http://www.boardgamegeek.com/game/25021

Tutaj bardziej szczegółowy opis gry: http://www.gmtgames.com/sekig/SekigaharaGame.pdf
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35413
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » czwartek, 8 stycznia 2009, 18:22

Przyglądam się tej mapie, ale jakby tak mało pól, nie sądzisz Arteuszu?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » czwartek, 8 stycznia 2009, 19:28

Mapa to tylko kawałek Honshu, a pamiętaj, że Japonia sama w sobie wielka nie jest :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3086
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Silver » czwartek, 8 stycznia 2009, 19:30

W innych bloczkowych też przeważnie nie ma dużo pól/hexów.
Np. w ślicznej Prussia's Defiant Stand.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3186
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Arteusz » czwartek, 8 stycznia 2009, 20:16

Dokładnie. To chyba sprawia tylko takie wrażenie, bo owe pola są jakiś takich małych rozmiarów (na pewno mniejsze niż w innych grach point-to-point). Za to długie drogi. Wszystko to ma chyba związek z bloczkami, które będą w grze.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » sobota, 7 lutego 2009, 20:56

Sekigahara: Unification of Japan ze swoimi 505 zamówieniami uzyskała status Made the Cut - In Art and Final Development :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Filip Apostoł
Sergent
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 19 stycznia 2010, 17:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Filip Apostoł » czwartek, 15 lipca 2010, 10:57

Gra ma swój długo wyczekiwany oficjalny slot wydawniczy określony na styczeń. Pozostaje więc jeszcze sporo czasu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby już teraz się zadeklarować. Są w ogóle jacyś chętni na unifikowanie Japonii?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35413
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » czwartek, 15 lipca 2010, 21:49

Najbardziej tematami japońskimi interesował się odkąd pamiętam Itagaki, tyle, że on rezyduje na Wyspach, więc raczej wspólne zamawianie go nie będzie interesować.

Teraz sezon urlopowy, proponuję uzbroić się w cierpliwość, chociaż z góry uprzedzam, że nie jest to popularny temat póki co.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 572
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wilk » czwartek, 21 kwietnia 2011, 22:04

Pojawiły się reguły: http://www.gmtgames.com/sekig/SekiRules-New6.pdf

Muszę powiedzieć, że zainteresowały mnie bardzo, wygląda to bardzo oryginalnie, ogromnie podoba mi się zarządzanie kartami (zapowiada się gra pełna trudnych decyzji) oraz ruch jednostek. Jeśli dodać do tego bardzo fajny opis konfliktu i uwagi projektanta na końcu instrukcji oraz to, że mam lekkiego świra na punkcie klimatów japońskich, nie powinno dziwić, że właśnie złożyłem swój preorder, gdyż jestem (jak wielu tu obecnych) człowiekiem słabej woli. :) Tłumaczę sobie, że zrobiłem dobry uczynek, bo autor przekazuje swój dochód na ofiary niedawnego tsunami. :lol:
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 572
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Wilk » środa, 28 września 2011, 23:14

E, cholera - zginęła moja paczka z preorderowym egzemplarzem (śledzenie po numerze wykazuje, że jeszcze pod koniec sierpnia utknęła gdzieś w Hiszpanii i od tej pory ani widu ani słychu). Dobrze chociaż, że to GMT, które ma modelowy serwis klienta - do jutra mają mi wysłać nową, najszybszą wysyłką. Już czekam i czekam, sklepy już zdążyły dostać - mam nadzieję, że warto będzie. ;)
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4737
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: clown » czwartek, 29 września 2011, 07:46

Pisz szybciutko o wrażeniach z rozgrywki jak już grę dostaniesz, albo dawaj na Vassala, bo zgrabny modulik już jest :) mnie gra interesuje, oprócz egzotycznej tematyki, bezkostkowym systemem gry :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 572
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Wilk » sobota, 1 października 2011, 23:06

Vassal bardzo chętnie, ale raczej dopiero po tym, jak zdążę w końcu zagrać "na żywo" (mam takie małe zboczenie, że jak mam możliwość, to wolę zacząć poznawanie gry od fizycznego egzemplarza). ;)
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 572
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Wilk » środa, 5 października 2011, 20:08

No dobra, gra w końcu przyszła. Oczywiście, jeszcze nie grałem, ale póki co wizualnie to na pewno będzie jedna z ozdób mojej kolekcji. Złote i czarne bloczki, oszczędna lecz wysmakowana mapa (ogólnie jestem fanem azjatyckiej estetyki, więc to wszystko trafia w mój gust. Wszystko przez sztuki walki, co prawda ćwiczę "chińszczyznę", ale na japońskie klimaty też mam zajawkę od zawsze). Ładniejsze mogło być tylko pudełko, z którym jest zresztą drobny problem - wydaje się nieco za małe, po prostu w ślad za decyzją o dołączeniu tekturowej planszy nie poszła następna, o proporcjonalnym powiększeniu pudełka). Poza tym drobnym problemem wszystko wygląda naprawdę prześlicznie.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35413
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)

Post autor: Raleen » środa, 5 października 2011, 20:24

Reasumując, wstępnie jesteś zadowolony. Pozostaje czekać na relacje (a może i uda się załapać na granie :) ).
Wilk pisze:Złote i czarne bloczki
Ja przyznam, że też mam słabość do tego połączenia kolorystycznego, zwłaszcza takie fajne drewniane czarne kostki ze złotymi kropkami teraz się czasami trafiają, nawet mam jedną taką i sobie później pociągałem złotymi farbkami od figurek kropki, jak mi się pościerały :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”