Strona 7 z 8

Re: Wilderness War (GMT)

: środa, 25 stycznia 2017, 23:37
autor: maciunia
Dajmiech pisze:Ogólnie, grając Anglikami miałem poczucie kierowania potężną, lecz bardzo ociężałą, machiną wojenną. Odczuwalne to było zwłaszcza pod koniec rozgrywki, kiedy miałem w zasięgu 3 słabo bronione forty/fortece do zdobycia, ale kart (i, po części, szczęścia) starczyło tylko na jedną z nich. Natomiast rajdy faktycznie stanowią dla Brytyjczyka ciągłe zagrożenie i ciężko się przed nimi całkiem zabezpieczyć.

W tych słowach w zasadzie ująłeś istotę tej gry w scenariuszu turniejowym. Bardzo fajna relacja! o waszych strategiach się nie wypowiem, w tej grze trzeba wypracować swoją ;) Po za tym wygląda na to, że źle graliście - Francuzi nie mogą oblegać fortu Will’s Creek bez 1.dociągnięcia tam linii zaopatrzenia, 2.jakichś regularsów wspomagających Indian/courierów. Udanych bojów!

Re: Wilderness War (GMT)

: czwartek, 26 stycznia 2017, 11:46
autor: Dajmiech
Cieszę się, że relacja się podoba. Co do Will's Creek, to faktycznie wygląda na to, że Francuzi nie mieli tam zaopatrzenia, był tam natomiast oddział regularny (na zdjęciu jest słabo widoczny spod żetonu Indian w "polu" Dumasa u góry). Jeśli chodzi o obleganie mimo braku zaopatrzenia na początku rozgrywki, przeoczenie to wynikało zapewne z faktu, że była to dla mnie druga pełna partia WW, zaś dla mojego przeciwnika - pierwsza. W toku gry obaj lepiej przyswajaliśmy sobie przepisy i więcej takich sytuacji raczej się nie zdarzyło.
Co do skutecznych strategii, to zgadzam się, że należy odkrywać je samemu, m.in. dlatego, że daje to największą frajdę (choć czasem bywa bolesne ;)).
Na obecną chwilę, WW jest w ścisłej czołówce moich ulubionych CDG.

Re: Wilderness War (GMT)

: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 15:37
autor: yanoo
Ile wam zajmuje średnio rozgrywka?

Re: Wilderness War (GMT)

: wtorek, 31 stycznia 2017, 09:27
autor: Dajmiech
Dwie pierwsze rozgrywki w scenariusz Annus Mirabilis zajęły mi średnio po 7h. Ale jak to z pierwszymi rozgrywkami bywa, było sporo zastanawiania się, zerkania do instrukcji, itp. Kolejne na pewno będą szybsze, choć wątpię czy dam radę zejść poniżej 4h, o których pisał Maciunia.

Re: Wilderness War (GMT)

: wtorek, 31 stycznia 2017, 10:59
autor: leliwa
Ja powiem tak, w zależności od biegłości graczy od 30 minut do 1 h na etap. Etapy są półroczne jak wiadomo.

Re: Wilderness War (GMT)

: wtorek, 31 stycznia 2017, 11:15
autor: Dajmiech
leliwa pisze:Ja powiem tak, w zależności od biegłości graczy od 30 minut do 1 h na etap. Etapy są półroczne jak wiadomo.
Zgadzam się, takie tempo wydaje mi się realne.

Re: Wilderness War (GMT)

: wtorek, 31 stycznia 2017, 13:57
autor: Dajmiech
Mam pytanie do weteranów gry - czy komuś kiedyś zabrakło żetonów fortów którejś ze stron, lub palisad? Nie miałem dotąd takiej sytuacji, ale wydaje mi się ona dość realna, zwłaszcza przy pełnej kampanii. Czy należałoby wtedy użyć zamienników, czy raczej uznać limit żetonów za limit możliwych do wybudowania fortyfikacji tzn. chcąc wybudować nowe trzeba by wyburzyć któreś z istniejących?

Re: Wilderness War (GMT)

: wtorek, 31 stycznia 2017, 14:48
autor: leliwa
Jeśli nie ma nic na ten temat w przepisach (nt. ilości żetonów palisad i fortów i ograniczenia w tym względzie) to można użyć zamienników. Mi nigdy nie zabrakło.

Re: Wilderness War (GMT)

: piątek, 3 lutego 2017, 11:27
autor: yanoo
Ja mam podobne pytanie, ale do żetonów indiańskich osad - z tego co pamiętam to są 4 na stronę, a samych miejsc na planszy znacznie więcej. Nie brakuje ich w trakcie gry?

Re: Wilderness War (GMT)

: niedziela, 5 lutego 2017, 13:01
autor: Dajmiech
W mojej edycji jest 12 żetonów sojuszniczych osad - są one dwustronne, brytyjsko-francuskie. Dotąd mi ich nie zabrakło, a gdyby tak się stało, należy zapewne użyć zamienników, analogicznie to tego, co pisał Leliwa ws. fortyfikacji.

Re: Wilderness War (GMT)

: wtorek, 14 lutego 2017, 11:20
autor: LUDzik
2 minuty na ruch wraz z krótkimi przerwami daje 40+ min. na etap i ok 4, 4 i pół h na grę kampanii turniejowej. Do zrobienia jeśli zna sie zasady.

Re: Wilderness War (GMT)

: piątek, 28 lipca 2017, 10:18
autor: ghostdog
Czy macie może jakieś strategie rozpoczynające? Wiadomo, że wiele zależy od kart, które przyjdą na rękę. Ja wczoraj zacząłem grać. Na rękę do Brytyjczyków przyszły mi karty pozwalające wystawić dodatkowe jednostki na stół. Pytanie czy należy dążyć w miarę możliwości do jak największej liczby jednostek na planszy, czy też utrudnia to prowadzenie działań?

Re: Wilderness War (GMT)

: poniedziałek, 6 listopada 2017, 09:02
autor: krajarek
Właśnie sobie zamówiłem :) Czy poza kartami jest może jakaś spolszczona instrukcja? Byłoby mi ciut łatwiej ...

Re: Wilderness War (GMT)

: poniedziałek, 6 listopada 2017, 09:18
autor: Silver
Napisz priva to ci prześlę.

Re: Wilderness War (GMT)

: poniedziałek, 6 listopada 2017, 09:27
autor: leliwa
ghostdog pisze:Czy macie może jakieś strategie rozpoczynające? Wiadomo, że wiele zależy od kart, które przyjdą na rękę. Ja wczoraj zacząłem grać. Na rękę do Brytyjczyków przyszły mi karty pozwalające wystawić dodatkowe jednostki na stół. Pytanie czy należy dążyć w miarę możliwości do jak największej liczby jednostek na planszy, czy też utrudnia to prowadzenie działań?
Wojska nigdy za wiele, jeśli strzelcy wyborowi przeciwnika nie przerzedzą twej kadry w bitwach, to im więcej wojska tym lepiej. Szczególnie, u Brytyjczyków, bo zmusza to skromniejsze siły francuskie do rozproszenia. Brytyjczycy powinni systematycznie posuwać się w kierunku Ohio (ale ostrożnie, bo uwaga na zasadzkę) a z drugiej strony, kiedy tylko możliwe zaatakować Louisburg. To dwa słabe punkty francuskie. Ponadto atak w Ohio zabierze Francuzom sojusz z dokuczliwymi Indianami. W centrum Francuzi mają Montcalma, którego należy szachować w miarę silnymi siłami. W miarę możnosci też budować stokady, by uniemożliwić pustoszenie kolonii. Generalnie nic na hura, spokojne gromadzenie zasobów i spychanie Francuzów. Zdobycie Louisurga umożliwi im potem atak w dogodnej chwili na centrum Kanady.