Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » piątek, 17 lutego 2017, 18:05

Nie mogę dołożyć wiecej figur na kartę niz jest to na niej wskazane. Czy tak? Żeby to zrobic, czyli wykorzystując możliwość wystawienia figury z karty musze Ew. Istniejące usunąć z mapy. Czy tak? Czy możecie mi napisać jakość łopatologicznie jak wyglada bitwa? Czytam i czytam i nie mogę tego ułożyć sobie w głowie.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » sobota, 18 lutego 2017, 01:05

ghostdog pisze:Nie mogę dołożyć wiecej figur na kartę niz jest to na niej wskazane. Czy tak? Żeby to zrobic, czyli wykorzystując możliwość wystawienia figury z karty musze Ew. Istniejące usunąć z mapy. Czy tak? Czy możecie mi napisać jakość łopatologicznie jak wyglada bitwa? Czytam i czytam i nie mogę tego ułożyć sobie w głowie.
Nie możesz wstawić na mapę więcej figur niż te dostępne w pudełku (jeśli wszystkie figury danego rodzaju są już na mapie, a chcesz/musisz jakąś dostawić, przenosisz ją z mapy/kart zaczynając od figur zrepresjonowanych). Figury możesz wstawiać tylko w miastach.

Bitwa - najpierw określasz atakujących i obrońców (tu jest to ładnie zestawione https://boardgamegeek.com/filepage/1419 ... heat-sheet), a następnie zdejmujesz atakujących i obrońców 1 do 1. Jeśli po zdjęciu wszystkich obrońców, został jakiś atakujący, napastnik wygrywa.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » sobota, 18 lutego 2017, 10:19

deem pisze:
ghostdog pisze:Nie mogę dołożyć wiecej figur na kartę niz jest to na niej wskazane. Czy tak? Żeby to zrobic, czyli wykorzystując możliwość wystawienia figury z karty musze Ew. Istniejące usunąć z mapy. Czy tak? Czy możecie mi napisać jakość łopatologicznie jak wyglada bitwa? Czytam i czytam i nie mogę tego ułożyć sobie w głowie.
Nie możesz wstawić na mapę więcej figur niż te dostępne w pudełku (jeśli wszystkie figury danego rodzaju są już na mapie, a chcesz/musisz jakąś dostawić, przenosisz ją z mapy/kart zaczynając od figur zrepresjonowanych). Figury możesz wstawiać tylko w miastach.

Bitwa - najpierw określasz atakujących i obrońców (tu jest to ładnie zestawione https://boardgamegeek.com/filepage/1419 ... heat-sheet), a następnie zdejmujesz atakujących i obrońców 1 do 1. Jeśli po zdjęciu wszystkich obrońców, został jakiś atakujący, napastnik wygrywa.
Czyli liczba figur na karcie mapy nie ma znaczenia?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » sobota, 18 lutego 2017, 10:31

Sprecyzuj proszę co masz na myśli - nie ma znaczenia dla jakich potrzeb? Chodzi Ci o fizycznie znajdujące się na karcie figury czy o ich rysunki na kartach mapy? I jedne i drugie mają znaczenie. Rysunki to miasta i określają maksymalną ilość figur na karcie. Fizyczne figury to atakujący albo obrońcy (w zależności od akcji część z nich może być pominięta).
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » sobota, 18 lutego 2017, 18:46

deem pisze:Sprecyzuj proszę co masz na myśli - nie ma znaczenia dla jakich potrzeb? Chodzi Ci o fizycznie znajdujące się na karcie figury czy o ich rysunki na kartach mapy? I jedne i drugie mają znaczenie. Rysunki to miasta i określają maksymalną ilość figur na karcie. Fizyczne figury to atakujący albo obrońcy (w zależności od akcji część z nich może być pominięta).
Chodziło o to ile może być max figur wystawionych na kartę. Np na Papal jest narysowana tylko jedna.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 27 lutego 2017, 08:06

Jestem z kolegą po dwóch partiach. Grą jestem zachwycony. Niesamowicie dużo myślenia, nie wiemy jeszcze co robić aby było dobrze :) mało mieliśmy królowych w taliach.
Wciąż nie wiem jak to z tymi figurami na kartach map jest
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » poniedziałek, 27 lutego 2017, 08:37

Na karcie może być maksymalnie tyle figur ile jest na nich miejsc. Wstawiasz je na kilka sposobów:
a) z karty - możesz wstawić figury z prawego górnego rogu zagrywanej karty. Rodzaj i kolor figury nie muszą się zgadzać z tymi wydrukowanymi na karcie. Jeśli wstawiasz figurę zamiast już stojącej, tę już istniejącą musisz zrepresjonować płacąc 1 florena. Można zastąpić figurę dokładnie identyczną np. białego konia białym koniem.

b) z handlu - wstawiasz po jednej figursze na każdej karcie przez którą przechodzi szlak handlowy pod warunkiem, że są na niej wolne miejsca. Rodzaj i kolor figury muszą się zgadzać z tymi na karcie. Jeśli jest więcej niż jedno wolne miejsce, wybiera wstawiący.

c) z emancypacji - po zmianie reżimu możesz przywrócić zrepresjonowqne figury i kostki na kartę mapy, ale możesz je wstawić tylko na wolne pola (nie możesz nimi represjonować). Rodzaj i kolor nie muszą się zgadzać z wydrukowanymi.

Czy o to chodziło?
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 27 lutego 2017, 08:38

deem pisze:Na karcie może być maksymalnie tyle figur ile jest na nich miejsc. Wstawiasz je na kilka sposobów:
a) z karty - możesz wstawić figury z prawego górnego rogu zagrywanej karty. Rodzaj i kolor figury nie muszą się zgadzać z tymi wydrukowanymi na karcie. Jeśli wstawiasz figurę zamiast już stojącej, tę już istniejącą musisz zrepresjonować płacąc 1 florena. Można zastąpić figurę dokładnie identyczną np. białego konia białym koniem.

b) z handlu - wstawiasz po jednej figursze na każdej karcie przez którą przechodzi szlak handlowy pod warunkiem, że są na niej wolne miejsca. Rodzaj i kolor figury muszą się zgadzać z tymi na karcie. Jeśli jest więcej niż jedno wolne miejsce, wybiera wstawiący.

c) z emancypacji - po zmianie reżimu możesz przywrócić zrepresjonowqne figury i kostki na kartę mapy, ale możesz je wstawić tylko na wolne pola (nie możesz nimi represjonować). Rodzaj i kolor nie muszą się zgadzać z wydrukowanymi.

Czy o to chodziło?
Tak. Dziękuję.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » poniedziałek, 27 lutego 2017, 10:48

ghostdog pisze:
deem pisze:Na karcie może być maksymalnie tyle figur ile jest na nich miejsc. Wstawiasz je na kilka sposobów:
a) z karty - możesz wstawić figury z prawego górnego rogu zagrywanej karty. Rodzaj i kolor figury nie muszą się zgadzać z tymi wydrukowanymi na karcie mapy. Jeśli wstawiasz figurę zamiast już stojącej, tę już istniejącą musisz zrepresjonować płacąc 1 florena. Można zastąpić figurę dokładnie identyczną np. białego konia białym koniem.

b) z handlu - wstawiasz po jednej figurze na każdej karcie mapy przez którą przechodzi szlak handlowy pod warunkiem, że są na niej wolne miejsca. Rodzaj i kolor figury muszą się zgadzać z tymi na karcie. Jeśli jest więcej niż jedno wolne miejsce, wybiera wstawiający.

c) z emancypacji - po zmianie reżimu możesz przywrócić zrepresjonowqne figury i kostki na kartę mapy, ale możesz je wstawić tylko na wolne pola (nie możesz nimi represjonować). Rodzaj i kolor nie muszą się zgadzać z wydrukowanymi.

Czy o to chodziło?
Tak. Dziękuję.
Tylko szybkie doprecyzowanie, bo użyłem słowa "karta" i dla określenie zagrywanej karty jak i karty mapy.

No i oczywiście biskupów/inkwizytorów nie wstawiamy na mapę, a na karty w tableau.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 27 lutego 2017, 11:14

To akurat wydało mi się dość oczywiste. Ja miałem niedosyt mimo, że druga partia ciągnęła nam się dość długo - głównie przez zerkanie do zasad, pomocy itp.
Mało również nam się udawało wyciągnięcie imperium do tableau, nie mówiąc już o królowych :D
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » poniedziałek, 27 lutego 2017, 11:44

ghostdog pisze:To akurat wydało mi się dość oczywiste. Ja miałem niedosyt mimo, że druga partia ciągnęła nam się dość długo - głównie przez zerkanie do zasad, pomocy itp.
Mało również nam się udawało wyciągnięcie imperium do tableau, nie mówiąc już o królowych :D
Również mieliśmy bardzo mało imperiów w tableau w naszej pierwszej grze i wydaje mi się, że naturalność ich zdobywania przychodzi wraz z kolejnymi partiami (w sobotę grając we troje po trzech rundach mieliśmy w sumie 6 imperiów w tableau, przy czym żadne nie było z królowych).

W ile osób graliście i jak poradził sobie Fugger?
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 27 lutego 2017, 12:03

deem pisze:
ghostdog pisze:To akurat wydało mi się dość oczywiste. Ja miałem niedosyt mimo, że druga partia ciągnęła nam się dość długo - głównie przez zerkanie do zasad, pomocy itp.
Mało również nam się udawało wyciągnięcie imperium do tableau, nie mówiąc już o królowych :D
Również mieliśmy bardzo mało imperiów w tableau w naszej pierwszej grze i wydaje mi się, że naturalność ich zdobywania przychodzi wraz z kolejnymi partiami (w sobotę grając we troje po trzech rundach mieliśmy w sumie 6 imperiów w tableau, przy czym żadne nie było z królowych).

W ile osób graliście i jak poradził sobie Fugger?
We dwóch i bez Fuggera. O co z nim chodzi?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » poniedziałek, 27 lutego 2017, 12:14

Pojawiają się głosy, że w grach na więcej osób Fugger zaczynający z mniejszą ilością gotówki (jako że zawsze jest pierwszy), jest poszkodowany i trudniej nim wygrać. Nasze partie na razie tego nie pktwierdziły, ale jestem ciekaw opinii innych graczy.
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 471
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leviathan » wtorek, 28 lutego 2017, 08:32

Zapraszamy do obejrzenia naszego czwartego materiału na Wojennik TV.
Tym razem unboxingu.

Wojennik TV # 4: Pax Renaissance - unboxing
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 546
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » wtorek, 28 lutego 2017, 09:43

deem pisze:Pojawiają się głosy, że w grach na więcej osób Fugger zaczynający z mniejszą ilością gotówki (jako że zawsze jest pierwszy), jest poszkodowany i trudniej nim wygrać. Nasze partie na razie tego nie pktwierdziły, ale jestem ciekaw opinii innych graczy.
Ja miałem Borgiów. Kolega nie pamiętam co. Co ciekawe najwięcej się działo na wschodzie a z tego co widziałem, głównie na youtube, to najwięcej ludzie dokładali na zachodzie.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”