Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4724
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin

Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: clown » piątek, 22 lipca 2016, 08:10

Nowa gra autora Pax Porfiriana i Pax Pamir:
https://boardgamegeek.com/boardgame/198 ... enaissance
Tym razem osadzona w realiach Renesansu. Gracze wcielają się w rolę bankierów, którzy będą kształtować przyszłość społeczeństwa Zachodu. Oficjalna premiera i dostępność gry planowana jest na tegorocznym Essen.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Bambrough
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 688
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Bambrough » piątek, 22 lipca 2016, 08:48

Ogólnie cała seria gier jest bardzo fajna. Czasem jednak przydałoby się aby oprócz podstawowych funkcji z karty wpadło jakieś wydarzenie. Ja szczególnie lubię Pax Pamir i czekam teraz na wydanie dodatku Pax Pamir: Khyber Knives. Szkoda, że nie ma jednak zbyt wielu chętnych na granie.
Samuel
Colonel en second
Posty: 1392
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Samuel » piątek, 22 lipca 2016, 11:51

Bambrough - wątek nie o tym, ale w "Pax Pamir" chętnie nauczyłbym się grać, mam nadzieję, że w roku 2016/17 będą po temu jakieś okazje. :)
Awatar użytkownika
Filip Apostoł
Sergent
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 19 stycznia 2010, 17:02
Lokalizacja: Lublin

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Filip Apostoł » piątek, 22 lipca 2016, 13:03

W żadną grę tego autora nie grałem, ale na odległość pachnie to niezłym mózgiem. Sporo o nich czytałem, ale trochę mnie odstrasza to, co zazwyczaj się pojawia wśród zarzutów do jego gier, że to bardziej symulacje niż gry. Jak będzie kiedyś okazja to nie omieszkam sobie wyrobić swoje własne zdanie.
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: leliwa » poniedziałek, 25 lipca 2016, 16:27

No proszę Fuggerowie i Medyceusze to nie to samo co zawszone pasztuńskie i tadżyckie kozojady.... :lol:
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 562
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » piątek, 9 grudnia 2016, 09:55

Czy ktoś grał i może więcej powiedzieć o grze?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1519
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » niedziela, 11 grudnia 2016, 17:56

Ja zagrałem dwa razy i już się nie mogę doczekać na następne rozgrywki. Gra jest niesamowita, jak na ten moment ociera się dla mnie o ocenę 10/10. Ktoś nazwał ją skondensowanym HIS-em. Niewątpliwie coś w tym jest, bo rozgywka jest wielopoziomowa - walczymy na polu politycznym, militarnym i religijnym, handlujemy, zawieramy małżeństwa. No i szkodzimy innym :D

Niestety gra ma bardzo wysoki próg wejścia. Zasady teoretycznie nie są specjalnie skomplikowane, ale ogranięcie wszystkich zależności pomiędzy symbolami na kartach to naprawdę spore wyzwanie. Jeśli ktoś grał w inne gry z serii "Pax...", to będzie miał trochę łatwiej. Tylko trochę, bo to jednak inna gra, bardziej złożona.
Tym niemniej gorąco polecam podjąć wyzwanie i spróbować.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2428
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Kpt. Bomba » niedziela, 11 grudnia 2016, 19:54

Leszku, graliście z dodatkiem?
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1519
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » niedziela, 11 grudnia 2016, 21:27

Nie. Na razie jesteśmy na etapie rozpoznawania walorów gry. Na dodatek chyba jeszcze nie czas.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 562
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 11:29

A jak gra chodzi na dwie osoby?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1519
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:40

Nie mam pojęcia, grałem we czwórkę.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Bambrough
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 688
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Bambrough » wtorek, 13 grudnia 2016, 12:14

Pewnie jest tak jak z innymi Paxami, im więcej graczy tym ciekawiej. Chętnie zagrałbym w PR bo gra wygląda bardzo obiecująco.

Całkiem ciekawa publikacja o grze https://spacebiff.com/2016/12/08/pax-renaissance/

Poza tym ktoś się natrudził i przygotował matę do gry: https://boardgamegeek.com/filepage/1391 ... e-60x60-cm
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1519
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » niedziela, 18 grudnia 2016, 15:29

W piątek zagrałem po raz trzeci. Było zupełnie inaczej niż w poprzednich rozgrywkach, ale nadal bardzo ciekawie. W ostatniej grze hasali piraci, było też dużo politycznych mariaży. Tym razem zaszaleli inkwizytorzy gromiąc knującą opozycję, a na koniec Osmanowie odbyli spektakularną kampanię wojenną, która zakończyła grę.
Pax Renaissance to prawdziwy mózgożer, przez trzy godziny czachy nam dymiły, szczególnie pod koniec.
Nadal jestem pod jej wielkim wrażeniem - upchnąć w małym pudełku tak ciekawą, rasową i wielowymiarową grę to niesamowity wyczyn. Poza tym zaskakujące jest, że abstrakcyjne (wydawałoby się) mechanizmy wyśmienicie oddają ówczesne realia historyczne. Do praktycznie każdej zagranej karty można dopisać jakąś sensowną, historyczną narrację.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 562
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:36

A jak jest z instrukcją i zasadami? Czy instrukcja jest dobrze i sensownie napisana? Zasady bardzo skomplikowane? Pytam bo czasem mimo dość prostych zasad gry potrafią być niesamowicie mózgożerne i dość ciężkie.
Czy udało się zagrać w wersji dwóch graczy?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1519
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 21:29

Graliśmy we czterech, jak zwykle. Instrukcji nie czytałem, kolega tłumaczył. Od niego wiem, że instrukcja jest dość ciężka w lekturze. Być może to wynika z tego, że gra tak bardzo rózni się od innych gier i ciężko ją z czymkolwiek porównywać.
O zasadach pisałem kilka postów wcześniej - niby proste, ale ogarnięcie wszystkich zależności jest naprawdę trudne.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”