Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4572
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: clown » piątek, 22 lipca 2016, 08:10

Nowa gra autora Pax Porfiriana i Pax Pamir:
https://boardgamegeek.com/boardgame/198 ... enaissance
Tym razem osadzona w realiach Renesansu. Gracze wcielają się w rolę bankierów, którzy będą kształtować przyszłość społeczeństwa Zachodu. Oficjalna premiera i dostępność gry planowana jest na tegorocznym Essen.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 702
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Bambrough » piątek, 22 lipca 2016, 08:48

Ogólnie cała seria gier jest bardzo fajna. Czasem jednak przydałoby się aby oprócz podstawowych funkcji z karty wpadło jakieś wydarzenie. Ja szczególnie lubię Pax Pamir i czekam teraz na wydanie dodatku Pax Pamir: Khyber Knives. Szkoda, że nie ma jednak zbyt wielu chętnych na granie.
Samuel
Colonel en second
Posty: 1392
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Samuel » piątek, 22 lipca 2016, 11:51

Bambrough - wątek nie o tym, ale w "Pax Pamir" chętnie nauczyłbym się grać, mam nadzieję, że w roku 2016/17 będą po temu jakieś okazje. :)
Awatar użytkownika
Filip Apostoł
Sergent
Posty: 148
Rejestracja: wtorek, 19 stycznia 2010, 17:02
Lokalizacja: Lublin

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Filip Apostoł » piątek, 22 lipca 2016, 13:03

W żadną grę tego autora nie grałem, ale na odległość pachnie to niezłym mózgiem. Sporo o nich czytałem, ale trochę mnie odstrasza to, co zazwyczaj się pojawia wśród zarzutów do jego gier, że to bardziej symulacje niż gry. Jak będzie kiedyś okazja to nie omieszkam sobie wyrobić swoje własne zdanie.
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4269
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: leliwa » poniedziałek, 25 lipca 2016, 16:27

No proszę Fuggerowie i Medyceusze to nie to samo co zawszone pasztuńskie i tadżyckie kozojady.... :lol:
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 538
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » piątek, 9 grudnia 2016, 09:55

Czy ktoś grał i może więcej powiedzieć o grze?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1555
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » niedziela, 11 grudnia 2016, 17:56

Ja zagrałem dwa razy i już się nie mogę doczekać na następne rozgrywki. Gra jest niesamowita, jak na ten moment ociera się dla mnie o ocenę 10/10. Ktoś nazwał ją skondensowanym HIS-em. Niewątpliwie coś w tym jest, bo rozgywka jest wielopoziomowa - walczymy na polu politycznym, militarnym i religijnym, handlujemy, zawieramy małżeństwa. No i szkodzimy innym :D

Niestety gra ma bardzo wysoki próg wejścia. Zasady teoretycznie nie są specjalnie skomplikowane, ale ogranięcie wszystkich zależności pomiędzy symbolami na kartach to naprawdę spore wyzwanie. Jeśli ktoś grał w inne gry z serii "Pax...", to będzie miał trochę łatwiej. Tylko trochę, bo to jednak inna gra, bardziej złożona.
Tym niemniej gorąco polecam podjąć wyzwanie i spróbować.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 538
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 11:29

A jak gra chodzi na dwie osoby?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1555
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:40

Nie mam pojęcia, grałem we czwórkę.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 702
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Bambrough » wtorek, 13 grudnia 2016, 12:14

Pewnie jest tak jak z innymi Paxami, im więcej graczy tym ciekawiej. Chętnie zagrałbym w PR bo gra wygląda bardzo obiecująco.

Całkiem ciekawa publikacja o grze https://spacebiff.com/2016/12/08/pax-renaissance/

Poza tym ktoś się natrudził i przygotował matę do gry: https://boardgamegeek.com/filepage/1391 ... e-60x60-cm
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1555
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » niedziela, 18 grudnia 2016, 15:29

W piątek zagrałem po raz trzeci. Było zupełnie inaczej niż w poprzednich rozgrywkach, ale nadal bardzo ciekawie. W ostatniej grze hasali piraci, było też dużo politycznych mariaży. Tym razem zaszaleli inkwizytorzy gromiąc knującą opozycję, a na koniec Osmanowie odbyli spektakularną kampanię wojenną, która zakończyła grę.
Pax Renaissance to prawdziwy mózgożer, przez trzy godziny czachy nam dymiły, szczególnie pod koniec.
Nadal jestem pod jej wielkim wrażeniem - upchnąć w małym pudełku tak ciekawą, rasową i wielowymiarową grę to niesamowity wyczyn. Poza tym zaskakujące jest, że abstrakcyjne (wydawałoby się) mechanizmy wyśmienicie oddają ówczesne realia historyczne. Do praktycznie każdej zagranej karty można dopisać jakąś sensowną, historyczną narrację.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 538
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:36

A jak jest z instrukcją i zasadami? Czy instrukcja jest dobrze i sensownie napisana? Zasady bardzo skomplikowane? Pytam bo czasem mimo dość prostych zasad gry potrafią być niesamowicie mózgożerne i dość ciężkie.
Czy udało się zagrać w wersji dwóch graczy?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1555
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Leo » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 21:29

Graliśmy we czterech, jak zwykle. Instrukcji nie czytałem, kolega tłumaczył. Od niego wiem, że instrukcja jest dość ciężka w lekturze. Być może to wynika z tego, że gra tak bardzo rózni się od innych gier i ciężko ją z czymkolwiek porównywać.
O zasadach pisałem kilka postów wcześniej - niby proste, ale ogarnięcie wszystkich zależności jest naprawdę trudne.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1945
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: Neoberger » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 23:24

ghostdog - instrukcja przynajmniej do Pax Pamir jest bardzo fajnie napisana. Problem leży gdzie indziej.
System gry jest tak odmienny od wszystkiego co znamy, że czytając nie mamy odniesień i ciężko jest to wszystko sobie poukładać.
Najlepiej zagrać z kimś.
W moim przypadku dwóch moich kolegów odmówiło gry w trakcie rozgrywki bo nie byli w stanie ogarnąć o co chodzi. Nawet po tłumaczeniu i kilku ruchach.
Tak że najlepiej umówić się z Piotrem, który ma największe doświadczenie z serią Pax.
Berger
deem
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)

Post autor: deem » wtorek, 20 grudnia 2016, 09:52

Miałem przyjemność zagrać z Leszkiem te trzy partie.

Instrukcja jest napisana bardzo klarownie. Problemem było to, że gra jest tak niepodobna do innych, z którymi miałem styczność, że samo przeczytanie zasad nie dawało żadnego wyobrażenia o rozgrywce. W pierwszej partii popełniliśmy jakieś 7-10 błędów, ale warto było ją rozegrać - po niej mieliśmy większe wyobrażenie o tym jak mechanika łączy się z warstwą fabularną. W efekcie dwie kolejne obyły się już bez błędów.

Po zrozumieniu połączeń mechaniczno-fabularnych i skojarzeniu, co robią poszczególne ikony na kartach, gra na poziomie zasad okazuje się dosyć prosta i do wytłumaczenia w 10 minut (przydadzą się wydrukowane pomoce graczy). Niesamowite jest natomiast to ile daje możliwości decyzyjnych.

Ważna kwestia - należy czytać living rules na stronie wydawcy, jest dużo zmian i uściśleń względem instrukcji pudełkowej.

Wczoraj dotarła do mnie mata, o której pisze Bambrough - pozwoli uporządkować wspólny obszar gry (poza nią zostaną tylko tableau graczy).
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”