Strona 4 z 4

Re: System "Husaria" (TiS)

: czwartek, 7 grudnia 2017, 13:33
autor: Camillus
Dzięki Raleen za wyczerpującą wypowiedź :)

Re: System "Husaria" (TiS)

: czwartek, 7 grudnia 2017, 22:52
autor: Khamul
krajarek pisze:Uciąłem sobie kiedyś pogawędkę na temat tej mapy z jej Autorem. Nie przekonał mnie. Z systemu grałem tylko Kłuszyn i rozkładałem Trzcianę (Trzciano?).
Nie rozkładałeś, grałeś... https://get.google.com/albumarchive/109 ... R_p-aySdov_

Re: System "Husaria" (TiS)

: czwartek, 31 maja 2018, 22:22
autor: Raleen
Kiedyś, dawno temu, przymierzałem się do zrobienia gry o bitwie pod Beresteczkiem, ale zarzuciłem projekt już lata temu, tym niemniej sama bitwa pozostała w kręgu moich zainteresowań.

Ostatnio miałem okazję poczytać sobie o grze TiS poświęconej tej bitwie. Poczytać na samym forum TiS... Przyznam, że rzadko cokolwiek stamtąd linkuję. Tym razem uczynię wyjątek nie bez powodu. Zaciekawiła mnie bowiem bardzo koncepcja tej bitwy w wydaniu TiS:
http://taktykaistrategia.pl/forum/viewt ... &start=100

Chodzi mi konkretnie o te dwa posty:
wujaw pisze:Ja przymierzam się do ostatniego scenariusza, kozaków jest niewielu, Polacy w pełnej ilości to by była przesada, tym bardziej, że skoro kozacy sa w taborze, na bagnach to kawaleria na niewiele się przyda (chyba).
Ale widzę gorszy problem.
Gra trwa 20 etapów, a kozacy zdejmują co etap jednego dowódcę, oraz jeden oddział.
Dowódców jest 12, na 8 etapów przed końcem nie będzie więc żadnego.
Jak chodzi o inne jednostki też prawie wszystko samo ucieknie, bo kozacy mają w sumie 20 jednostek piechoty, 6 artylerii, czyli do końca gry znikają prawie wszyscy bez udziału wroga.
Taborów nie liczę, bo raczej nie uciekały w panice.
Czyżby scenariusz polegał na pośpiesznym mordowaniu kozaków póki nie uciekli?
I odpowiedź autora gry:
Wojciech Zalewski pisze:
wujaw pisze:Ja przymierzam się do ostatniego scenariusza, kozaków jest niewielu, Polacy w pełnej ilości to by była przesada, tym bardziej, że skoro kozacy sa w taborze, na bagnach to kawaleria na niewiele się przyda (chyba).
słuszny wniosek
wujaw pisze:Gra trwa 20 etapów, a kozacy zdejmują co etap jednego dowódcę, oraz jeden oddział.
Dowódców jest 12, na 8 etapów przed końcem nie będzie więc żadnego.
Jak chodzi o inne jednostki też prawie wszystko samo ucieknie, bo kozacy mają w sumie 20 jednostek piechoty, 6 artylerii, czyli do końca gry znikają prawie wszyscy bez udziału wroga.
Taborów nie liczę, bo raczej nie uciekały w panice.
Czyżby scenariusz polegał na pośpiesznym mordowaniu kozaków póki nie uciekli?
dokładnie tak było, można zaatakować wcześniej, zanim zwieją
Pozostawiam bez komentarza, zwłaszcza dla znających choć trochę tę bitwę. Szczególnie ostatnią odpowiedź.

W międzyczasie miałem okazję wymienić opinie z kolegą wujawem... ale nie będę za niego pisał na forum.

Re: System "Husaria" (TiS)

: środa, 13 czerwca 2018, 22:43
autor: wujaw
Sytuacja groteskowa, jak widać z tego opisu, póki co scenariusz nie został rozegrany.
Trochę krążę wokół gry jak przysłowiowy pies koło gorącej kaszy, bo trochę się ostudziłem w zapale do scenariusza finałowego z przyczyn wynikających z cytowanej wymiany zdań.
Wydawał się atrakcyjny: tabory, bagna (w tak skrajnie prostym systemie to atrakcje), niedużo żetonów.
No ale po bliższym przyjrzeniu się jest gorzej.
Scenariusz pierwszy mnie nie wciągnął bo to przepychanki z Tatarami, które przećwiczyłem rozgrywając dwukrotnie w ramach rozgrzewki Hodów z ostatniego TiSa.
Pozostaje walna bitwa, a tam po sto parę żetonów na twarz i na pierwszy rzut oka przepychanka na cały dzień, już mieliśmy grać, ale ostatecznie nie wyszło.
I tak leży sobie i czeka Bereseteczko.

Re: System "Husaria" (TiS)

: czwartek, 14 czerwca 2018, 09:06
autor: Raleen
Napisz coś o tym Hodowie więcej jeśli możesz. Ostatnio to legendarna bitwa, zwłaszcza wśród miłośników husarii (mam na myśli głównie fanów pisarstwa Radosława Sikory). Jeśli to o tą bitwę chodzi co mam na myśli...

Re: System "Husaria" (TiS)

: czwartek, 14 czerwca 2018, 17:29
autor: Radosław Kotowski
Rozegrałem obie gry. Czyli i Beresteczko i Hodów.

Re: System "Husaria" (TiS)

: czwartek, 14 czerwca 2018, 17:57
autor: Raleen
Radosław Kotowski pisze:Rozegrałem obie gry. Czyli i Beresteczko i Hodów.
I jak się grało? Co tam ciekawego wypatrzyłeś?

Re: System "Husaria" (TiS)

: środa, 4 lipca 2018, 23:21
autor: wujaw
Co do Beresteczka najbardziej mnie interesuje ile trwała gra, ile etapów rozegrano, ile w tym czasie "poległo" żetonów po obydwu stronach?
No i kto wygrał?!

Re: System "Husaria" (TiS)

: wtorek, 17 września 2019, 19:49
autor: Radosław Kotowski
Słabo pamiętam, zresztą jak można zauważyć odpisuję po roku.
System nie za bardzo oddaje realia, tylko husaria ma modyfikator +3 za kopie.
Beresteczko rozegrałem z kolegą z którym gram regularnie oraz z nowicjuszem w grach wojennych.
Graliśmy z 6 godzin.
Wygrali oczywiście Polacy, dodatek za morale był decydujący.
Ale mam zapłon...

Re: System "Husaria" (TiS)

: poniedziałek, 7 października 2019, 12:58
autor: Raleen
Recenzja "Hodowa 1694" na portalu The Node:

http://thenode.pl/gry-planszowe/1147-hodow-1694

Re: System "Husaria" (TiS)

: poniedziałek, 7 października 2019, 16:56
autor: Radosław Kotowski
To jest bardzo dobra recenzja, mogę się podpisać pod wnioskami.
Ja oczywiście rezegrałem grę po swojemu, wyjaśniając wątpliwości w taki sposób żeby było w miarę grywalnie.