Strona 2 z 5

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 14:38
autor: Leliwa
Są. Nie znam tej drugiej gry, ale możliwe znając autorów, że i tam porządnie nie przetestowano wielu rzeczy i gra też przeszła lifting. David Fox nie jest raczej gwiazdą wśród projektantów (patrz jego nieudana gra Austerlitz). Ale po poprawkach jest ciekawie.

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 14:45
autor: Strategos
Przychodzi mi do głowy jedno spostrzeżenie z dawnych gier w TYW. Moim zdaniem największą wadą gry jest "międlenie" tych samych kart przez bardzo dużą część gry (chyba, że to zmieniono), nowe talie wchodzą niestety bardzo późno a ostatnia może w ogóle się nie pojawić. Dużo zależy od stylu gry graczy. My graliśmy bardzo ofensywnie i to była słuszna koncepcja.

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 14:48
autor: clown
W takim razie mogę spać spokojnie przed rozgrywką a po rozgrywce na pewno podzielę się wrażeniami :)
Oczywiście jeśli macie ewentualne sugestie co do konkretnych modyfikacji, chętnie poczytam. Potem Raleen nam podzieli ładnie wątek :)
Tak, z tymi kartami kojarzę, że wczesny deck się mieli. Podobnie jak chociażby w TS.

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 17:34
autor: Neoberger
clown - jak widzisz po kilku wpisach każdy ma inny pogląd. Jeden wywala wszystkie HR, drugi zostawia tylko cofanie i przechwyt, trzeci...
Ja zawsze wybieram przechwyt i cofanie. Także inne rozłożenie lojalności elektorów (na początku wojny uproszczony klucz historyczny był taki, że antycesarscy byli kalwini, niezdecydowani lub pro cesarscy - luteranie, a pro katolicy).
Kwestia finansowania jest tak uproszczona i schrzaniona w grze, że są ze trzy rozwiązania poza firmowym i każde ma wady.
Również straty w Atrycji są różnie traktowane przez HR.

Musisz sam poczytać i wybrać. Jesteś tak doświadczony, że będziesz wiedział. To standardowa gra CDG firmy GMT, ale z wczesnego okresu.
Ale dasz radę wybrać samodzielnie. ;)

Karty są problemem. System GMT lubuje się w idiotycznym mieszaniu kart politycznych z bitewnymi. Wychodzi z tego g... A w tej grze szczególnie.
W kilku rozgrywkach było tak, że mnie i przeciwnikowi zeszło dużo zdarzeń i pozostało niewiele nijakich kart na ręku. Szkoda, że nie ma reedycji z zastosowaniem systemu z No Peace albo King Charlesa.

Na koniec walki. To zupełnie nie oddaje epoki, ale przynajmniej tabela strat ma uzasadnienie w ogólnej koncepcji gry. Autor bał się żeby nie było tak, że dany ruch kończy się wybiciem przeciwnika i ten w swoim ruchu nie będzie miał co robić. Tym bardziej, że w grze oryginalnie nie ma ucieczek.

Ale tak jak ktoś pisał. Gra jest o wyniszczaniu terenu i doprowadzaniu do niemożności operowania na danym obszarze. Ja kiedyś tak zablokowałem Czechy i Saksonię.

Jestem ciekaw twojej opinii. :|

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 22:55
autor: Leliwa
Strategos pisze:Przychodzi mi do głowy jedno spostrzeżenie z dawnych gier w TYW. Moim zdaniem największą wadą gry jest "międlenie" tych samych kart przez bardzo dużą część gry (chyba, że to zmieniono), nowe talie wchodzą niestety bardzo późno a ostatnia może w ogóle się nie pojawić. Dużo zależy od stylu gry graczy. My graliśmy bardzo ofensywnie i to była słuszna koncepcja.
Dlatego też warto zastosować dodatkowe karty.

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 22:58
autor: Leliwa
Neoberger pisze:clown - jak widzisz po kilku wpisach każdy ma inny pogląd. Jeden wywala wszystkie HR, drugi zostawia tylko cofanie i przechwyt, trzeci...
Ja zawsze wybieram przechwyt i cofanie. Także inne rozłożenie lojalności elektorów (na początku wojny uproszczony klucz historyczny był taki, że antycesarscy byli kalwini, niezdecydowani lub pro cesarscy - luteranie, a pro katolicy).
Kwestia finansowania jest tak uproszczona i schrzaniona w grze, że są ze trzy rozwiązania poza firmowym i każde ma wady.
Również straty w Atrycji są różnie traktowane przez HR.

Musisz sam poczytać i wybrać. Jesteś tak doświadczony, że będziesz wiedział. To standardowa gra CDG firmy GMT, ale z wczesnego okresu.
Ale dasz radę wybrać samodzielnie. ;)

Karty są problemem. System GMT lubuje się w idiotycznym mieszaniu kart politycznych z bitewnymi. Wychodzi z tego g... A w tej grze szczególnie.
W kilku rozgrywkach było tak, że mnie i przeciwnikowi zeszło dużo zdarzeń i pozostało niewiele nijakich kart na ręku. Szkoda, że nie ma reedycji z zastosowaniem systemu z No Peace albo King Charlesa.

Na koniec walki. To zupełnie nie oddaje epoki, ale przynajmniej tabela strat ma uzasadnienie w ogólnej koncepcji gry. Autor bał się żeby nie było tak, że dany ruch kończy się wybiciem przeciwnika i ten w swoim ruchu nie będzie miał co robić. Tym bardziej, że w grze oryginalnie nie ma ucieczek.

Ale tak jak ktoś pisał. Gra jest o wyniszczaniu terenu i doprowadzaniu do niemożności operowania na danym obszarze. Ja kiedyś tak zablokowałem Czechy i Saksonię.

Jestem ciekaw twojej opinii. :|
My zaczęliśmy wyniszczanie od Czech. Potem przyszła kolej na Górny Palatynat i Bawarię oraz Hesję i Saksonię. Skończyliśmy wojnę plądrowaniem Badenii, Wirtembergii i Nadrenii.

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 21 maja 2015, 23:22
autor: Strategos
Tak, nowe karty w pierwszej fazie potrzebne są jak tlen.

Re: Holy Roman Empire

: piątek, 22 maja 2015, 07:14
autor: gocho
Są też ciekawe opcjonalne karty (np. polskie posiłki)
A skąd można pobrać te karty?

A już znalazłem:
http://digilander.libero.it/awam/30YW/index.htm

Re: Holy Roman Empire

: niedziela, 24 maja 2015, 14:38
autor: Neoberger
TYW GMT. Rozłożyłem sobie dzisiaj grę, poczytałem różne HR i zauważyłem, że zaczął mi przeszkadzać system werbowania wojsk. To chyba jedyny wyssany z palca element gry. :shock:

Re: Holy Roman Empire

: środa, 27 maja 2015, 20:48
autor: Neoberger
clown - gra ci się już znudziła? Odsprzedajesz za grosze? :shock:

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 28 maja 2015, 07:51
autor: clown
Nawet nie zagrałem, więc spokojnie :)

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 28 maja 2015, 11:38
autor: Neoberger
clown - taki wytrawny gracz na pewno już wie wszystko o tej grze. Poza tym to tylko wznowienie starego tytułu. Co tu się z nim pieścić. :lol:

Re: Holy Roman Empire

: czwartek, 4 czerwca 2015, 19:27
autor: Silver
A gdzie można pobrać instrukcje do tej gry? Szukałem do starszej wersji i poległem.

Re: Holy Roman Empire

: piątek, 5 czerwca 2015, 15:04
autor: Neoberger
Też szukałem i nie znalazłem. Żadnego z tych wydań.
Tajemnica jakaś?
Inna rzecz, że są mapy, żetony, karty w necie. Gdyby była instrukcja to już by wielu nie kupiło.

Dla mnie ciągle największa w tej grze tragedia to, że najlepiej grać w 6 osób.

Przy tym obawiam się, że gracze są puszczeni na żywioł bez priorytetów działania. No, ale trzeba by mieć instrukcję.

Re: Holy Roman Empire

: piątek, 5 czerwca 2015, 19:45
autor: clown
Poczekamy, zobaczymy :)