Strona 1 z 1

Conquistador SPI/AH i teraz GMT!

: niedziela, 13 sierpnia 2006, 17:34
autor: Nico
Trwają pracę nad re-edycją starej gierkie CONQUISTADOR, która pozwalała się wcielić w konkwistadorów Nowego Świata. Gierka ponoć była fajna (choć a-historyczna) i dawała się grać samemu . Richard Berg z GMT pracuje obecnie nad nową wersją tej gry, której temat jest bardzo interesujący.

Tutaj info o pracach nad wersja GMT -> http://talk.consimworld.com/WebX?13@235 ... 1dd117d9/0

Tak wyglądała wersja Avalon Hill -> http://www.boardgamegeek.com/game/1506

: poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 17:18
autor: Bjorn
Mi się podobają żetony, a i sam projekt niewątpliwie ciekawy. Poza tym nie bardzo kojarzę inną grę pokrywającą tę tematykę.

: poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 17:25
autor: Raleen
Żetony nie powalają. Mnie za to zaciekawiło, że pisało coś iż jest to edycja Strategy & Tactics magazine, czyli zachodniej istniejącej kiedyś Strategii i Taktyki :)

: poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 19:54
autor: Nico
Raleen pisze:Żetony nie powalają.
W grach TiS zetony sa w sumie ladne i co? Gry sa beznadziejne. Zetony sa malo wazne, jak w Twilight Struggle. Wazna jest jak fajna jest gra :P.

: poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 19:56
autor: Raleen
Nico Ty straszny propagandzista jesteś (w sumie żadne odkrycie :wink: ) bo jak coś zachwalasz to zwykle piszesz jakie to ma ładne żetony (o ile ma), a co do TiSa to zawsze narzekałeś, że mają brzydkie żetony i że GMT ma ładniejsze :)

: poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 20:03
autor: Bjorn
Nico i tak nie zachwala jej tutaj zbyt natarczywie, może temu, że jej nie sprzedaje ;) .

: wtorek, 15 sierpnia 2006, 18:37
autor: polo
Niegdys w to grałem.

Świetna gierka dla 3 osób, Hiszpan , Anglik i Francuz.

Walka o prowincje w Nowym Świecie i nade wszystko stolice Imperiów Indiańskich, które co etap generują kolosalne pieniądze.
Każdy teren ma pewien poziom obrony własnej, który trzeba zlikwidować. Nie występują żetony Indian.

Dwa rodzaje oddziałów - koloniści i wojsko, dla Hiszpanów obowiązkowe duchowieństwo (też do opłacenia) i oczywiście morscy odkrywcy i konkwistadorzy.

Kasa jest najistotniejsza, jak skarbiec pusty to nawet wyprawy morskiej nie sfinansujesz.

Do tego element losowy np. konieczność wycofania do Europy połowy wojsk.

Naprawdę polecam.

: wtorek, 15 sierpnia 2006, 18:51
autor: Bjorn
Czyli z tego co piszesz to wygląda to bardziej na grę ekonomiczną, choć osadzoną w realiach hist.