Conquistador SPI/AH i teraz GMT!

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3932
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Conquistador SPI/AH i teraz GMT!

Post autor: Nico » niedziela, 13 sierpnia 2006, 17:34

Trwają pracę nad re-edycją starej gierkie CONQUISTADOR, która pozwalała się wcielić w konkwistadorów Nowego Świata. Gierka ponoć była fajna (choć a-historyczna) i dawała się grać samemu . Richard Berg z GMT pracuje obecnie nad nową wersją tej gry, której temat jest bardzo interesujący.

Tutaj info o pracach nad wersja GMT -> http://talk.consimworld.com/WebX?13@235 ... 1dd117d9/0

Tak wyglądała wersja Avalon Hill -> http://www.boardgamegeek.com/game/1506
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 502
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn » poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 17:18

Mi się podobają żetony, a i sam projekt niewątpliwie ciekawy. Poza tym nie bardzo kojarzę inną grę pokrywającą tę tematykę.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36039
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 119 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 17:25

Żetony nie powalają. Mnie za to zaciekawiło, że pisało coś iż jest to edycja Strategy & Tactics magazine, czyli zachodniej istniejącej kiedyś Strategii i Taktyki :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3932
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico » poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 19:54

Raleen pisze:Żetony nie powalają.
W grach TiS zetony sa w sumie ladne i co? Gry sa beznadziejne. Zetony sa malo wazne, jak w Twilight Struggle. Wazna jest jak fajna jest gra :P.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36039
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 119 times
Been thanked: 56 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 19:56

Nico Ty straszny propagandzista jesteś (w sumie żadne odkrycie :wink: ) bo jak coś zachwalasz to zwykle piszesz jakie to ma ładne żetony (o ile ma), a co do TiSa to zawsze narzekałeś, że mają brzydkie żetony i że GMT ma ładniejsze :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 502
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn » poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 20:03

Nico i tak nie zachwala jej tutaj zbyt natarczywie, może temu, że jej nie sprzedaje ;) .
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 370
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: polo » wtorek, 15 sierpnia 2006, 18:37

Niegdys w to grałem.

Świetna gierka dla 3 osób, Hiszpan , Anglik i Francuz.

Walka o prowincje w Nowym Świecie i nade wszystko stolice Imperiów Indiańskich, które co etap generują kolosalne pieniądze.
Każdy teren ma pewien poziom obrony własnej, który trzeba zlikwidować. Nie występują żetony Indian.

Dwa rodzaje oddziałów - koloniści i wojsko, dla Hiszpanów obowiązkowe duchowieństwo (też do opłacenia) i oczywiście morscy odkrywcy i konkwistadorzy.

Kasa jest najistotniejsza, jak skarbiec pusty to nawet wyprawy morskiej nie sfinansujesz.

Do tego element losowy np. konieczność wycofania do Europy połowy wojsk.

Naprawdę polecam.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 502
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn » wtorek, 15 sierpnia 2006, 18:51

Czyli z tego co piszesz to wygląda to bardziej na grę ekonomiczną, choć osadzoną w realiach hist.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”