Samurai Battles (Zvezda)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
adalbert
Major
Posty: 1241
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Samurai Battles (Zvezda)

Post autor: adalbert » wtorek, 18 września 2012, 13:11

To jest twój opis? Bo wysłałem ci pw...
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1864
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa

Re: Samurai Battles (Zvezda)

Post autor: Neoberger » niedziela, 18 sierpnia 2013, 17:58

Dzięki uprzejmości Pejotla zagrałem dzisiaj w jeden ze scenariuszy.
Graliśmy w scenariusz systemu C&C.
Gra jest świetna.
Naprawdę kolejny krok Berga po Ancientach i Napoleonicsie w umacnianiu systemu.
Znakomitym posunięciem było rozdzielenie kart ruchu i możliwości działania w poszczególnych sektorach od kart Smoka, na których pomieszczone zostały różne taktyczki i niestandardowe zagrania.
W grze są możliwe pojedynki wodzów, popełnianie seppuku za punkty honoru irp.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest to, że za odwrót płacimy honorem. A gdy brakuje tych punktów pole walki zaczynają opuszczać oddziały (cofają się wybrane losowo rzutem kostką) zmierzając do własnej krawędzi.

Dodatkowo figurki.
Bajeczne! Świetne i naprawdę szczegółowe.
I jeszcze jak Pejotl pomaluje to będzie uczta.
Berger
Awatar użytkownika
Pejotl
Major en second
Posty: 1144
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai Battles (Zvezda)

Post autor: Pejotl » poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 08:32

Gwoli uściślenia - przy braku honoru nie cofają się oddziały tylko mogą zdezerterować poszczególne figurki.

Niektóre figurki (szczególnie ashigaru yari) mają zbyt grube albo zbyt długie bolce i trudno je spasować tak żeby nie było szpar.

Na początku rozkładanie trwało bardzo długo, ale to dlatego że rozstawiłem podstawki od Art of Tactics (ze sztandarami jednostek) i na tym dopiero figurki - łatwiej się poruszało oddziałami, ale trzeba było omijać sztandary, które potrafiły się zaczepiać o rękę i utrudniały usuwanie figurek. Chyba lepiej ustawiać same figurki.

W grze z Bergerem niespecjalnie zaobserwowalismy wpływ nowego elementu -> honoru - ale to dlatego że obaj bardzo uwazaliśmy żeby mieć żetony honoru stale w zapasie.
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
kolosm
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: sobota, 5 marca 2016, 20:20
Lokalizacja: Rybnik, Dąbrowa Górnicza

Re: Samurai Battles (Zvezda)

Post autor: kolosm » niedziela, 27 stycznia 2019, 13:38

Odkopię nieco.
Grę właśnie dorwalem i faktycznie figurki robią mega wrażenie. Pytanko mam takie: czy ktoś grał już dłużej systemem Aot? Jak on się sprawdza, ile trwa rozgrywka i jakie wrażenia?
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”