System "Husaria" (TiS)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 858
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 270 times
Been thanked: 261 times
Kontakt:

Re: System "Husaria" (TiS)

Post autor: dbj »

Na dedykowanej systemowi Husaria facebookowej grupie pojawiło się ciekawe pytanie dotyczące gry Wiedeń:
Jaki jest cel jednostek Tureckich w tym scenariuszu?
Mają zapisane w scenariuszu zasady to po wystawieniu stoją w miejscu do 16 etapu nie mogąc się ruszać, a w 16 uciekają ze stołu jeżeli nikt ich do tej pory nie zaatakował.
Nie bardzo rozumiem ich wpływ poza zablokowaniem pól na których stoją.
Sprzymierzeni nie mają żadnego powodu żeby ich atakować i przez to uaktywnić do gry.
Mimo, że pytanie wisi już kilka dni nikt nie udzielił na nie odpowiedzi. Na inne trzy pytania zawarte w tym samym poście odpowiedział osobiście wydawca.

Czy ktoś z Forumowiczów ma tę pozycję i mógłby rzucić nieco światła na tę sprawę?
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43465
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4019 times
Been thanked: 2556 times
Kontakt:

Re: System "Husaria" (TiS)

Post autor: Raleen »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: grając Sprzymierzonymi można w ogóle nie atakować Turków pod Wiedniem i wtedy zgodnie z zasadami tej gry cała armia turecka znika w 16 etapie?

Jeśli tak to wygląda, to ten przepis będzie wymagał bardzo twórczej wykładni.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 858
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 270 times
Been thanked: 261 times
Kontakt:

Re: System "Husaria" (TiS)

Post autor: dbj »

Tak zadane pytanie wzbudziło moją podejrzliwość. Mam podobne obawy jak Raleen, a że nie sposób zweryfikować tego bez posiadania gry, stąd temat pojawił się na forum. Może ktoś dysponuje instrukcją do gry "Vienna, Parkany 1683" TiS-u?
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
episodic
Caporal
Posty: 73
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2020, 18:51
Has thanked: 60 times
Been thanked: 49 times

Re: System "Husaria" (TiS)

Post autor: episodic »

Mam instrukcję i wg mnie chodzi tylko o dwie konkretne jednostki Tatarów. Nie ma słowa o całej armii Turków, a te dwie jednostki jako jedyne są oznaczone słowem "Tatarzy". W scenariuszu w rozstawieniu jest to zapisane tak:
Tatarzy: 2025(1), 2326(1)
W etapie 16 Tatarzy są zdejmowani z planszy o ile nie zostaną zaatakowani itd.

I jest to w osobnej kolumnie tekstu, jedno pod drugim, tzn. heksy tych dwóch Tatarów i zaraz uwaga o zdjęciu w 16 etapie. Wg mnie akurat tutaj zasady są dosyć jasne.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10763
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2176 times
Been thanked: 2875 times

Re: System "Husaria" (TiS)

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Znaczy Tatarzy uciekają z placu boju. Tak jak w grze Dragona.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43465
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4019 times
Been thanked: 2556 times
Kontakt:

Re: System "Husaria" (TiS)

Post autor: Raleen »

Skoro tak, honor pana Wojciecha został tym razem uratowany. Dziwię się tylko dlaczego nie odpisali temu chłopakowi na swojej grupie FB przez tyle czasu, skoro to taka prosta sprawa. I niezależnie od wydawcy nikt z graczy też nie pokusił się by udzielić odpowiedzi.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”