Infidel - MoI vol. II (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Silver »

Ja jednak przekonałem się do systemu Great Battles i będę szukał pozostałych gier z tego systemu poza SPQR. Może wyjdzie coś poza Infidel w tym systemie to zobaczę
Dżenesh
Colonel en second
Posty: 1272
Rejestracja: poniedziałek, 26 stycznia 2009, 23:07
Lokalizacja: Płock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 18 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Dżenesh »

Czy ktoś z szanownych Kolegów dysponuje tłumaczeniem zasad?
Oddam życie polskiego rządu za Polskę
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: clown »

Odświeżę nieco wątek z informacją (jeśli ktoś jeszcze tego nie wie), że trzecia część serii dotyczyć będzie Wojny Dwóch Róż. Tytuł roboczy to "Blood and Roses". Na pewno będą bitwy pod Bosworth i St. Albans.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
michalst
Appointé
Posty: 48
Rejestracja: poniedziałek, 18 czerwca 2012, 20:13

Re: Infidel (GMT)

Post autor: michalst »

że trzecia część serii dotyczyć będzie Wojny Dwóch Róż. Tytuł roboczy to "Blood and Roses". Na pewno będą bitwy pod Bosworth i St. Albans.
Podasz linka?
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: clown »

Wątek na CSW dotyczący planów GMT, post numer 64821:
http://talk.consimworld.com/WebX/.1dd12acb/73124
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Dajmiech
Adjudant-Major
Posty: 303
Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Has thanked: 25 times
Been thanked: 11 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Dajmiech »

Mam pytanie: co się dzieje, kiedy oddział atakujący dwie jednostki przeciwnika otrzyma jednocześnie rezultaty: attacker disordered, retreat 1 hex oraz: defender eliminated, continue attack?
Powinien się wycofać, czy kontynuować atak? (w konkretnej sytuacji, która mi się przytrafiła, oddział jest okrążony od tyłu i flank, więc ucieczka oznacza eliminację).
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Infidel (GMT)

Post autor: RyTo »

Rzecz jest objaśniona w angielskim FAQ (strona GMT)
http://www.gmtgames.com/infidel/Infidel_FAQ.pdf

Cytując -
Answer: Yes, the single unit advances in the Eliminated enemy’s hex and is marked with a Continued Attack marker, even though it is also Disordered. A Continued Attack result always forces the unit obtaining it to advance and attack, regardless of any other combat results that unit incurs.
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
Dajmiech
Adjudant-Major
Posty: 303
Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Has thanked: 25 times
Been thanked: 11 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Dajmiech »

I kolejne pytanie – nie znalazłem odpowiedzi w FAQ:

Oddział z dowódcą zostaje wyeliminowany na skutek ostrzału, ale dowódca przeżywa.

Zgodnie z instrukcją, gdy oddział zostaje wyeliminowany przebywającego z nim wodza, jeśli przeżyje, powinno się umieścić razem z najbliższym z jego oddziałów. Ale zasada ta widnieje w podpunkcie opisującym możliwość utraty wodza by shock of charge. Z instrukcji bezpośrednio nie wynika, żeby działo się tak również w przypadku ostrzału.

Było to o tyle istotne, że w tej konkretnej sytuacji pozostawiony bez wojska wódz mógł być niebawem łatwo okrążony i wyeliminowany. I, jako że zinterpretowałem instrukcję literalnie, tak też się stało.
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Infidel (GMT)

Post autor: RyTo »

Chyba dobrze zrobiłeś - eliminacja oddziału od pocisków, test na wodza - jeśli jest "no effect", to żeton wodza stoi. Potem możliwe jest "Capture" i albo wódz ma drogę ucieczki... albo nie. (W zasadach dział 5.5)
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Infidel (GMT)

Post autor: RyTo »

As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 467
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Leviathan »

Dziękuję za recenzję. Zastanawiałem się nad kupnem Infidel, ale uznałem, że to w dużej mierze będzie dublowanie Men of Iron, które mam już na półce. Aż tak bardzo na nowych scenariuszach mi nie zależy, a w różnice "mechaniczne" nie zagłębiałem się aż tak bardzo.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Leliwa »

To nie dublowanie. Bitwy tu są zdecydowanie inne (okres wcześniejszy, więcej manewru i kawalerii).
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Dajmiech
Adjudant-Major
Posty: 303
Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Has thanked: 25 times
Been thanked: 11 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Dajmiech »

To nie dublowanie. Bitwy tu są zdecydowanie inne (okres wcześniejszy, więcej manewru i kawalerii).
Dokładnie. Tzn. Infidel jest podobny, ale zdaniem większości graczy zdecydowanie ciekawszy, właśnie ze względu na powyższe, plus konfrontację armii o zupełnie różnym od siebie stylu wojowania (w Men of Iron często byli podobni przeciwko podobnym).

Jak dla mnie natomiast, wyraźnym zgrzytem, choć to wada czysto estetyczna, jest wspomniane w recenzji pozostawienie na żetonach wojsk europejskich wizerunków z Men of Iron. Nie trzeba być specjalistą od epoki, żeby wiedzieć, że np. uzbrojenie rycerzy z XII i XIV wielu znacząco się różniło.

Ogólnie bardzo dobra recenzja. Może uda się namówić Autora na partyjkę na którymś z krakowskich spotkań.
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Khamul »

Ile mniej więcej trwają scenariusze? Da sie skończyc w 3 maks 4 godziny?
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Dajmiech
Adjudant-Major
Posty: 303
Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Has thanked: 25 times
Been thanked: 11 times

Re: Infidel (GMT)

Post autor: Dajmiech »

Ile mniej więcej trwają scenariusze? Da sie skończyc w 3 maks 4 godziny?
Zdecydowanie tak - to jedna z największych zalet tej gry.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”