Onward Christian Soldiers (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1596
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 16 times

Onward Christian Soldiers (GMT)

Post autor: Leo »

No, Panowie! Chyba czas najwyższy uruchomić dział dotyczący tej gry. Ktoś z Was przeczytał już instrukcję? A może już ktoś grał?
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 lutego 2011, 16:12 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Czytałem wersja uproszczona przepisów. Wydają sie sensowne. Zresztą, jak już pisałem, w sporej mierze opierają się na zmodyfikowanych przepisach gry Carthage. To powinno zagrać.
Na razie czekam kiedy będę mógł zagrać po raz pierwszy w tą grę, z tego co słyszę niestety nie w ten piątek. :(
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ja jeszcze raz mogę podzielic się tylko pozytywnymi wrażeniami estetycznymi z oględzin mapy i kart. Bardzo pozytynie oceniam zwłaszcza umieszczenie na niektórych kartach obrazków z miniatur średniowiecznych i ogólnie w stylu z epoki - dzięki temu czuje się średniowiecze.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post autor: runnersan »

Niecierpliwie oczekuje na pierwsze recenzje. Gra wydaje mi się super, a forma jakby nieco bardziej przemawiała do mnie niż Crusader Rex.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Mam nadzieję, że kiedyś pojawia się zeznania z gry w mniej niż 7 osób, bo ta ilość mnie przeraza :)
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Z pewnością będziemy grali i w rozgrywki dwuosobowe, za czas jakiś. Zresztą II i III krucjata to są rozgrywki dwuosobowe właśnie.
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Czy już ktoś to ma?
Muszę w to za grać, jak dobra to kupuję jak nic.
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

Czy ktoś może ma już boxa dla cyberborda z tą pozycją ?
Chętnie bym zobaczył jak to wygląda, a na Smolną pewnie nieprędko uda mi się wpaść :(
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Dzięki
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

Dzięki :)
Ktoś może jeszcze widział gdzieś w sieci instrukcję ?
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Instrukcja, królestwo za instrukcję.
Po zapoznaniu się z mapą mam kilka uwag. Szkoda, że nie ma na mapie Kairu, Aleksandrii i Damietty.
Mam też pytanie. Czy Wenecja, Piza, Genua i ich udział w krucjatach są w jakiś sposób w grze uwzględnione?
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Zanlazłem w necie tylko
Onward-Quick-Start-Rules.pdf
http://www.boardgamegeek.com/fileinfo.php?fileid=20865
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Parę wątpliwości:
- co z Cyprem, czy Fatymidzi mogą tam wylądować? niby coś jest o tym w instrukcji ale tak napisane, że nic nie kumam
- attrition marszowe można zmniejszać tylko z zasobów miasta do którego się dojdzie ale 6 startowych punktów może być użyte "for any function" więc chyba do tej też. Punkty są dostępne tylko w 1 turze więc nie wiem za bardzo na co innego można je wydać (oprócz przekupienia Ormian). Wydaj mi się, że odzwierciedla to fakt, że na początku chłopcy wieźli jakieś tam zapasy więc wydaje się to w miarę logiczne.
- obawy o balans gry - wydaj się, że wiele zależy od gracza grającego Mosulem. Jak gra zespołów z innymi muzułmanami to może być ciężko ale trzeba pamiętać, że prawie wszystkie jego Vp są w rękach Syryjczyków co powinno powodować pomiędzy tymi frakcjami rywalizację (tak jak to było historycznie)
- czy jeśli leader może się ruszać sam i nie cierpi na furaż to może się ruszyć w jednej aktywacji przez całą mapę?
- czy dowódca z oddziałami w jednym boxie muszą być zestakowani?
to chyba tyle na początek
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

- tak, Fatymidzi mogą wylądować na Cyprze
- niby nie ma możliwości płacenia zasobami za straty marszowe, więc nie istnieje taka "function", ale wydaje się to logiczne, że krzyżowcy mogli zapewnić sobie takie minimum logistyki przynajmniej w początkoej fazie działań. Wg mnie można przyjąć, że mogą
- Turek mosulski i balans gry - wg mnie o balansie gry decyduje zgoda lub nie wśród krzyżowców przede wszystkim
- samotny wódz może się poruszyć przez całą planszę - podlega tylko groźbie przechwycenia z obsadzonego przez wrogą armię miasta, nie może przechodzić przez wrogie armie i pewnie też nie może przechodzić przez opanowane przez wroga małe miasta
- dowódca w jednym boksie nie musi tworzyć armii z oddziałami, to zależy od decyzji gracza, podejmowanej w fazie przydziału wojsk
Muss ich sterben, will ich fallen
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”