Hands in the Sea (Knight Works)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 568
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: Wilk » sobota, 11 maja 2019, 17:01

Domki, to jest chyba upgrade w stosunku do pierwszej edycji, nie wiem jak w poprzedniej składała się plansza. ;)
Telhar
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: środa, 8 maja 2019, 17:21

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: Telhar » sobota, 11 maja 2019, 18:29

W pierwszej edycji składała się na tyle unikalnie, że na BGG jest nawet filmik instruktażowy jak to robić ;)
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 108
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: yanoo » wtorek, 14 maja 2019, 13:49

Są papierowe monety i drewno - statki, domki, fortyfikacje. Metalowe monety można kupić osobno - drogie, ale polecam, zawsze jak gramy, to wszyscy widzowie się nimi jarają :D.

Plansza jest dwustronna, składa się normalnie. Strona alternatywna (chodzi tylko o kolorowanie) wygląda tak https://boardgamegeek.com/image/4058272/hands-sea

Z zauważalnych różnic to planszetki na karty nie mają wizerunku Rzymianina, ani Kartagińczyka, ale za to doszła dodatkowa planszetka pod karty neutralne.
Telhar
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: środa, 8 maja 2019, 17:21

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: Telhar » wtorek, 14 maja 2019, 17:08

Dzięki za info, teraz mam jasność. Gra już do mnie jedzie (razem z metalowymi monetami), więc jak jest ktoś chętny z okolic Tychów/Bierunia/Katowic na rozgrywkę testową to proszę o info.
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Consul
Posty: 5899
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: Darth Stalin » niedziela, 4 sierpnia 2019, 19:12

Wczoraj w końcu (po raz pierwszy, aż wstyd...) zagraliśmy partię z Marsjaninem (on wziął Punijczyków, ja Rzymian).
Graliśmy do końca, i w sumie dopiero wtedy się okazało, że Rzym wygrał, chociaż dopiero po podliczeniu punktów wyszło, że 20.

Nagłej śmierci nie było, szły rajdy (niedużo), plądrowanie z morza (główne Rzymianie...), sporo bitew i oblężeń. Wojna toczyła się i na Sycylii i na Sardynii/Korsyce - na Sycylii w lokacjach był remis, na S/K prowadzili Rzymianie, którzy wygrali też więcej bitew, i sumarycznie mieli więcej zdobytych lokacji tudzież więcej rozwiniętych miast.
Fakt, że do 5-6 etapu Kartagina prowadziła, ale potem Rzym się rozkręcił :)

Obaj mieliśmy strategie morskie, które trzymaliśmy do końca - Kartagińczyk miał 2 dodatkowe kostki w bitwach, Rzym miał Seamanship, co pozwalało mu szybko reagować flotą i ograniczało straty przy Naval Disaster.

W sumie - całkiem nam się podobało :)
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Consul
Posty: 5899
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: Darth Stalin » poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 09:03

Panowie, mam mały zgryz z regułami do HitS odnośnie zwycięzcy w bitwie:
Winning as the Attacker
In a land battle, if the attacker’s Battle Strength marker shows an advantage in strength of 2 or more at the start of the attacker’s round, (i.e., the marker is in the attacker’s Empire color, see Figure 15), then the attacker has won the battle.

Winning as the Defender
In a land battle, if the defender has an advantage in military strength of 1 or more at the start of the defender’s round (or after the maximum number of rounds have elapsed), then the defender wins the battle and retains control of the location.
Wiadomo, że rundy są 4 (albo 6 dla oblężeń, ale reguła jest ta sama).
Ale z tego by wynikało, że tak naprawdę to atakujący ma tylko 3 rundy na zasilenie bitwy swoimi wojskami, zaś obrońca aż 4.
W pierwszej edycji było dla obu stron tak samo, czyli na początku rundy każdego gracza.

A potem jest jeszcze tak:
Draws
At the start of a round, if the maximum number of Battle Rounds has elapsed, and neither side has won the battle, i.e., the battle marker is in the grey ‘0’ or ‘1’ spaces, then the battle ends. The defender retains control of the location.
Z czego by jednak wynikało, że atakujący też ma 4 rundy na dosyłanie posiłków i wynik bitwy jest ustalany - o ile wcześniej się nie rozstrzygnie - po upływie maksymalnej liczby rund (4 albo 6).

I przy okazji - czy może ktoś podesłać reguły do „Fortuna expansion”?
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: clown » poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 10:30

O ile pamiętam, to rundy były cztery dla obu stron.
Fortuna:
Fortuna Expansion This expansion was a Stretch Goal offered to Kickstarter backers in March, 2015. The expansion, which includes 28 cards and a rules sheet, offers 3 new game play elements and is available separately from Knight Works.
Strategy Card Maintenance – (15 Cards) A new set of Strategy cards to be used in conjunction with the Maintenance tokens included in this game. This rule adds a cumulative maintenance cost to Strategy cards that make them more difficult to keep for long periods of time.
Alternate Random Events – (5 cards) Players may optionally use these cards if they feel the original events are too harsh. The alternate Random Events are Leaders Quarrel, Mercenary Revolt, Naval Disaster, Rebellion, and Storms at Sea. In each case, the alternate cards are less severe than their original version. In the case of Storms at Sea, only 1 of the original cards is replaced, the other remains in the deck.
Deus Ex Machina – (8 Cards) These cards are one-time events that players can use at certain points during the game to give them an advantage, but at the cost of victory points. Prior to the start of the game, each player randomly selects one of these cards for its power and sets it aside, keeping it secret.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 108
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: yanoo » poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 15:35

Obie strony mają po tyle samo rund.
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Consul
Posty: 5899
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: Darth Stalin » wtorek, 6 sierpnia 2019, 10:54

Okej, dzięki wielkie.
A nie macie może dostępu do tych alternatywnych eventów? Reszta kart z Fortuny jest na BGG...
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Hands in the Sea (Knight Works)

Post autor: clown » wtorek, 6 sierpnia 2019, 12:39

Darth - rzuć mi maila na PW, to się dogadamy 8-)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”