Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2351
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (GMT)

Post autor: Teufel » niedziela, 31 sierpnia 2014, 08:48

Kolejna gra w serii przedstawi zmagania Galów, Germanów z Cezarem.

http://www.gmtgames.com/p-503-gallic-war.aspx

W opcji na 4 graczy mają być Rzymianie, Celtowie, Belgowie i Germanie. Gra się zaczyna w 53 bc, imho trochę za późno biorąc pod uwagę, że Ariowista pokonano w 58 bc, germańskich Trewerów w 54 bc a Belgów w 57 bc ... ;)
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8339
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Strategos » niedziela, 31 sierpnia 2014, 10:29

Ten zacny system chyba nie jest w stanie udźwignąć tematu wojen galijskich. Obym się mylił.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4560
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: clown » niedziela, 31 sierpnia 2014, 11:08

Moim zdaniem bez sensu. Zamiast wymyślić coś nowego, wciska się na siłę w ramy popularnej serii. To tutaj to jest właśnie klasyczny "skok na kasę". Na dodatek w tej samej serii ma być "Liberty or Death", czyli wojna o niepodległość USA. Błeh.
Co następnego? Star Wars? Star Trek? Bez sensu.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2351
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Teufel » niedziela, 31 sierpnia 2014, 11:47

Tym bardziej, że są sztucznie dodane 2 strony konfliktu.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Palladinus » poniedziałek, 1 września 2014, 10:20

Wierzę, że Volko crapu nie wpuści do swojej serii i będzie grywalne. Mechanika jest na tyle generyczna, że w sumie nie widzę przeszkód do umieszczenia gry w realiach galijskich. Zmienią nazwy akcji, inny flavor na kartach i będzie jak ulał. A co do kasy, to nie ma co się oszukiwać, starożytność się sprzedaje, to i gry się o tej tematyce pojawiają.
Awatar użytkownika
Vandal
Sergent
Posty: 135
Rejestracja: czwartek, 6 marca 2014, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Vandal » poniedziałek, 1 września 2014, 12:46

Pełna zgoda - tematyka fajna, ale nie wiem jak będzie się czuć różnice 3 plemion o których nie wiemy tak dużo jak o współczesnych stronach konfliktu.
Generalnie już po 3'ciej grze COINowej trochę smutno mi było że dalej w to idzie zamiast coś nowego zrobić - talent Volko jednak ma.
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Palladinus » poniedziałek, 1 września 2014, 13:03

Pamiętajmy, że perspektywa jest taka, że to jest w sumie druga samodzielna gra Volko. Po AA wszystkie pozostałe tytuły były innych autorów, którzy sami przychodzili z gotowym produktem pasującym do serii COIN. Ja nie narzekam, choć nie grałem za wiele z uwagi na nagły zalew tytułów. Gry wymagają ogrania i są raczej wymagającymi tytułami czasowo.
Awatar użytkownika
Vandal
Sergent
Posty: 135
Rejestracja: czwartek, 6 marca 2014, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Vandal » poniedziałek, 1 września 2014, 13:57

To info że Volko tylko domyka projekt przygotowany przez kogoś innego to pierwsze słyszę. Info z BGG czy bloga GMT?
A to nie jest druga samodzielna gra Volko, tylko drugi samodzielny COIN. Volko przecież robił sam też Labirynt i Wilderness War.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4560
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: clown » poniedziałek, 1 września 2014, 15:34

Właśnie mechanika nie jest generyczna (gdzie starożytność, a nowoczesny konflikt). To zamiast Air Lift będzie Cavalry Lift? Albo jaki będzie rzymski odpowiednik Sweep czy Patrol? Nie dajmy się zwariować. Ja słyszę tylko brzęczenie COIN-ów.
Poza tym jak ktoś już pisał (Wilk bodajże) COIN dotyczy współczesności. Jest masa współczesnych konfliktów, które aż się proszą o grę, a tutaj odgrzewany na nowo kotlet rzymski.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Palladinus » poniedziałek, 1 września 2014, 15:47

Nazwa COIN raczej do starożytności nie nawiązuje, ale Air Lifta może po prostu nie być albo ograniczony przestrzennie. A z Patrolem czy Sweepem nie widzę problemu, bo jakoś ci legioniści musieli zrobić zwiad, a jak to się nazywa to rzecz wtórna.

Mnie zmiana tematyki nie razi, ale może dla tego, że współczesnych konfliktów nie zgłębiałem zbytnio dotychczas.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4560
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: clown » poniedziałek, 1 września 2014, 16:06

Dlatego mówię, że Star Trek czy Star Wars brzmią równie "sensownie". Ale to tylko moje zdanie.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Palladinus » poniedziałek, 1 września 2014, 16:11

Star Treka nie widzę jakoś w serii COIN, ale już Star Wars, jak FFG wygaśnie licencja, to byłby hit :)
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Palladinus » wtorek, 2 września 2014, 16:22

Vandal pisze:To info że Volko tylko domyka projekt przygotowany przez kogoś innego to pierwsze słyszę. Info z BGG czy bloga GMT?
A to nie jest druga samodzielna gra Volko, tylko drugi samodzielny COIN. Volko przecież robił sam też Labirynt i Wilderness War.
Oczywiście chodziło o gry z serii COIN. Żeby daleko nie szukać, Mark Hermnann miał przygotowaną grę o wojnie w Wietnamie jaki klasyczną CDG, ale po spotkaniu z Volko uznali, że będzie dobrze pasować temat do serii COIN i tak powstało Fire in the Lake.

Cytat Volko o Cuba Libre zaraz po Andean Abyss: Credit for choosing the Cuban Revolution as the next topic goes to co-designer Jeff Grossman (as I had originally intended to turn next to Africa). Jeff, who was involved in testing of Andean Abyss felt that the 4-party COIN system could smoothely represent Cuba and came up with a design lickety split. Low-hanging fruit!

I kolejny cytat: Brian Train was the co-designer for ADP, just as Jeff Grossman was the co-designer for Cuba Libre, and Mark Herman is the co-designer for Fire in the Lake.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8339
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Strategos » wtorek, 2 września 2014, 16:53

Nie dziwi mnie natomiast owocna współpraca z Markiem Hermanem.

Jego stara (ale jara :)) gra planszowa Peloponesian War http://boardgamegeek.com/boardgame/1678 ... nesian-war

w dominującym wariancie solo zawierała znakomicie działające przemyślane matryce regulujące akcje "AI"

http://boardgamegeek.com/image/527095/peloponnesian-war

http://boardgamegeek.com/image/527096/peloponnesian-war

(w systemie COIN są przecież też "matryce" dla "AI")

Mam nadzieję, że Mark Herman przyczynił się w podobnym aspekcie do dobrego funkcjonowania zarządzania graczami wirtualnymi w FitL.

Na marginesie dygresja dotycząca współautora:
Pomysłowość Hermana nie zna niekiedy granic - PW konkuruje w wariancie solo jedynie ze schizofrenią "Marii" i "specyficznym" charakterem definiowania kogo reprezentuje gracz w "Liberte".
W Peloponesian War chodziło o to aby jako gracz wpływać na stronę, która aktualnie... przegrywa w związku z tym zmiana strony następowała niezwłocznie po spełnieniu określonych warunków a grało się, żeby w sposób interaktywny delektować się możliwym obrazem wielkiego konfliktu.
Ostatnio zmieniony wtorek, 2 września 2014, 19:17 przez Strategos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gallic War - seria COIN (GMT Games)

Post autor: Palladinus » wtorek, 2 września 2014, 18:18

W playbooku stoi, że jakiś playtester był odpowiedzialny za non-player variants, ale pewnie obydwaj autorzy musieli coś dać od siebie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”