Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: Teufel »

Neoberger pisze: niedziela, 8 maja 2022, 22:38
episodic pisze: sobota, 7 maja 2022, 10:22 W numerze 35 magazynu C3i mają być poprawione żetony do Tri-Pack. Cała ramka z żetonami z C3i nr 35.
Ciekawe. Właśnie się dowiedziałem, że kilka żetonów z SPQR jest zwalonych lub nie ma.
I co teraz ma zrobić gracz?
Dawniej bym napisał do Rogera, ale teraz mi odpowie, że to już inna firma. :D :shock: :(
To nie jest przypadkiem do edycji z 2018? Ja mam z 2008 tam chyba nie było errat. Włodek też z 2008, jak tak jest a masz 2 edycję, daj znać, bo Włodek kupuje 35 numer to go poproszę i ci odda jak się spotkamy. I do Men of Iron też się przyda errata.
Rozkładam co jakiś czas któryś scenariusz, ale raczej solitaire, bo Wielkopolska woli okres dws.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 847
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: dbj »

Cały numer 230 zł, jeżeli ktoś chce tyko 10-20 żetonów erraty (MoI, GBOH, SPQR) to dużo, chyba, że ktoś jest zainteresowany Birmą albo scenariuszem do Flying Colors. Przydałby się skan rewersu ramki, można sobie dorobić żetony. Może umieszczą na stronie do wydruku?
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3920 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: Raleen »

A co to są za błędy? Przyznam, że w ogóle nie kojarzę tych żetonów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 847
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: dbj »

Chyba o to chodzi:
"Counter Errata:
King Edward II should have three stars showing that he is an OC and a King.
Jan van Renesse should not have two stars showing that he is an OC and he should not have a -1
Effectiveness Rating.
Guy of Namur should have two stars showing that he is an OC and he should have a -1 Effectiveness
Rating.
Use the Baldwin II Standard for Edessa, Baldwin was only Count of Edessa at Harran.
Black Command stripe Lancastrian Leaders have a tan Command stripe on their reverse side.
The Treachery Seizure counter should be Unsteady Troops.
King Edward IV should have an Effectiveness Rating of 0."
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: Teufel »

dbj pisze: poniedziałek, 9 maja 2022, 15:50 Cały numer 230 zł, jeżeli ktoś chce tyko 10-20 żetonów erraty (MoI, GBOH, SPQR) to dużo, chyba, że ktoś jest zainteresowany Birmą albo scenariuszem do Flying Colors. Przydałby się skan rewersu ramki, można sobie dorobić żetony. Może umieszczą na stronie do wydruku?
Grywamy w EotS, scenariusz Birmy jest atrakcyjny, zawarto też grę Solitaire o lesie Teutoburskim, ponadto dodano bitwę nad jeziorem Trazymeńskim do SPQR. No i żetony do erraty MoI. Numer wart grzechu.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 847
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: dbj »

Numer kusi i to zapewne wiele osób z różnego powodu, tylko że motywacja kupna niekoniecznie powinna zaczynać się od errat żetonów ;) , ale przecież motywacje mogą być różne...
Zdjęcie dalej jest i rewers ramki z żetonami.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: Silver »

W tym systemie czasem bardzo boli gdy złośliwa kostka wyprawia nam serie psikusów przy próbach aktywacji drugiej formacji w swym ruchu i w efekcie zawsze następuje tylko aktywacja pierwszej wybranej formacji a kolejne czekają na swój szczęśliwy rzut aktywacyjny i on nie następuje.
Czasem pokracznie to wygląda. Może by zgodzić się na to by dany gracz w czasie bitwy mógł dokonać np. 4 przerzutów swych aktywacyjnych rzutów?
episodic
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2020, 18:51
Has thanked: 57 times
Been thanked: 42 times

Re: Men of Iron - Vol. I: The Rebirth of Infantry (GMT)

Post autor: episodic »

Odnośnie polskiego tłumaczenia na Portalu, przygotowuję małe zmiany w głównej instrukcji. Najwięcej zmieniłbym rozdział 11.2, poniżej w spojlerach napisałem jak wygląda po zmianach. Gram w Norman Conquest i takie zmiany wyszły mi przy okazji przypominania sobie zasad i odświeżania tłumaczenia (o Norman Conquest ewentualnie napiszę w temacie tej gry). Celuję aby było bardziej czytelnie i bez nieścisłości.

11.2 Kiedy jednostki mogą strzelać
Spoiler
Show
Są trzy możliwości prowadzenia Ostrzału, każda zależna od rodzaju jednostki: Ostrzał Aktywny, Ostrzał Zwrotny i Ostrzał Reakcyjny.

Grupa 1:
W tej grupie są jednostki, które w rzeczywistości potrafiły szybko przeładować swoją broń, miały dosyć dużą jak na tamte czasy szybkostrzelność. Łucznicy A, długie łuki LB, procarze SL, lekka kawaleria łuczników LC/A, średnia kawaleria łuczników MC/A i genitores GE mogą prowadzić:

1a. Ostrzał Aktywny: Po Aktywacji każda jednostka strzela indywidualnie. Jednostka może strzelić tylko raz, kiedy jej batalia jest Aktywowana, w dowolnym momencie swojego ruchu.
--- Po wystrzeleniu jednostki zdolnej do strzelania, jej Faza Ruchu/Ostrzału jest zakończona (Wyjątek: lekka kawaleria łuczników, średnia kawaleria łuczników i genitores; patrz następny punkt). Tak więc jeśli wystrzeli przed ruchem, wtedy już nie może się poruszyć.
--- Strzelcy na koniach: Lekka kawaleria łuczników LC/A, średnia kawaleria łuczników MC/A oraz genitores GE mogą strzelać podczas ruchu i kontynuować ruch. Mogą poruszać się przed lub po strzelaniu. Jeśli podczas strzelania znajdują się na heksie sąsiadującym z wrogiem, ostrzał kosztuje 1 PR, w przeciwnym razie ostrzał kosztuje 0 PR. Po wystrzale mogą opuścić heks sąsiadujący z jednostką wroga, tak jakby był to początek Aktywacji. Podczas takiej Aktywacji nie mogą wejść na heks sąsiadujący z tą samą jednostką wroga.

1b. Ostrzał Zwrotny (tylko jednostki nieaktywnego gracza): Gdy przeciwnik wykonujący Aktywację strzela do twojej jednostki strzeleckiej (robi Ostrzał Aktywny) i twoja jednostka ma go w zasięgu, to możesz nią wykonać Ostrzał Zwrotny. Oba te ostrzały są rozpatrywane jednocześnie, czyli wpierw obaj rzucacie, a efekty ostrzałów nakładacie na końcu. Uwaga: Jednostki strzeleckie nie mogą używać Ostrzału Zwrotnego, jeśli zostaną ostrzelane od ich Tylnego heksu.

1c. Ostrzał Reakcyjny (tylko jednostki nieaktywnego gracza): Gdy przeciwnik wykona swoją jednostką ruch lub Szarżę i wejdzie na którykolwiek niezajęty Przedni heks twojej jednostki strzeleckiej, wtedy możesz natychmiast nią wykonać Ostrzał Reakcyjny (liczy się tylko sąsiadujący Przedni heks, a nie w całym zasięgu strzelców). Przeciwnik przerywa działania i zaczynasz rozpatrywać swój ostrzał. Taki Ostrzał Reakcyjny można wykonywać wielokrotnie, nawet tą samą jednostką, ilekroć przeciwnik poruszy się na Przedni heks twoich strzelców. W danej chwili, gdy przeciwnik poruszy się na heks Przedni więcej niż jednej jednostek twoich strzelców, to Ostrzał Reakcyjny może wykonać tylko jedna twoja jednostka na ten heks. Uwaga: Nie można prowadzić Ostrzału Reakcyjnego w reakcji na Cofnięcie lub Zajęcie Zdobytej Pozycji (w tym Atak Kontynuacyjny).


Grupa 2:
W tej grupie są jednostki, które w rzeczywistości potrzebowały nieco więcej czasu przeładowanie swojej broni, miały małą szybkostrzelność. Jednostki artylerii Art, kuszników CB, oszczepników PKJ i ręcznej broni palnej HG mogą prowadzić:

2a. Ostrzał Aktywny: Po aktywacji każda jednostka strzela indywidualnie. Jednostka może strzelić tylko raz, gdy jej batalia jest Aktywowana, w dowolnym momencie Fazy Ruchu/Ostrzału. Po wystrzeleniu jednostki, jej Faza Ruchu/Ostrzału dobiega końca. Tak więc jeśli wystrzeli przed ruchem, wtedy nie może się poruszyć. Gdy jednostka artylerii wystrzeli, jeśli nie znajduje się już po swojej „ogniowej” stronie, jest odwracana na „ogniową” stronę.

2b. Ostrzał Reakcyjny (tylko jednostki nieaktywnego gracza): Gdy przeciwnik wykona swoją jednostką ruch lub Szarżę i wejdzie na którykolwiek niezajęty Przedni heks twojej jednostki strzeleckiej, wtedy możesz natychmiast nią wykonać Ostrzał Reakcyjny (liczy się tylko sąsiadujący Przedni heks, a nie w całym zasięgu strzelców). Przeciwnik przerywa działania i zaczynasz rozpatrywać swój ostrzał. Ostrzał ten można wykonać daną jednostką tylko raz podczas jednej Aktywacji przeciwnika. W danej chwili, gdy przeciwnik poruszy się na heks Przedni więcej niż jednej jednostek twoich strzelców, to Ostrzał Reakcyjny może wykonać tylko jedna twoja jednostka na ten heks. Uwaga: Nie można prowadzić Ostrzału Reakcyjnego w reakcji na Cofnięcie lub Zajęcie Zdobytej Pozycji (w tym Atak Kontynuacyjny). Artyleria nie może robić Ostrzału Reakcyjnego, gdy jej żeton jest po stronie szyku transportowego (7.6).

Uwaga autora: Różnice między jednostkami strzeleckimi to nie tylko powyższe mechaniki, bowiem w grze istnieją też różne zasięgi oraz różne modyfikatory MOD podczas strzelania, zależne od rodzaju strzelców (i celów).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”