Commands & Colors: Medieval (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Commands &Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Profes79 » niedziela, 18 września 2016, 12:49

Ciekawa zapowiedź:
https://www.gmtgames.com/p-604-commands ... ieval.aspx

Lista scenariuszy to głownie Persja vs. Bizancjum
Pójdzie za tym zapewne wysyp dodatków.
Niemniej pomysł ciekawy i będę z uwagą śledził postępy.

Dara - 530 AD - Sassanid Persians vs Byzantine
Callinicum - 531 AD Stage 1 - Sassanid Persians vs Byzantine
Callinicum - 531 AD Stage 2 - Sassanid Persians vs Byzantine
Thacin - 545 AD - Moors & Rebels vs Byzantine
Marta - 547 AD - Moors & Rebels vs Byzantine
Fields of Cato - 548 AD - Moors & Rebels vs Byzantine
River Hippis - 549 AD - Sassanid Persians vs Byzantine
Melitene - 576 AD - Sassanid Persians vs Byzantine
Solachon - 586 AD - Sassanid Persians vs Byzantine
Cappadocia - 622 AD - Sassanid Persians vs Byzantine
Nineveh - 627 AD - Sassanid Persians vs Byzantine
Generalnie mechanika C&C powinna się lepiej sprawdzić w przypadku średniowiecza niż w przypadku okresu napoleońskiego czy wojny secesyjnej (Battle Cry to nie C&C ale mechanika praktycznie identyczna).
Samuel
Colonel en second
Posty: 1391
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Commands &Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Samuel » niedziela, 18 września 2016, 21:39

Myślę, że z racji "zawodowej" będę niecierpliwie oczekiwał na ten akurat dodatek :)
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4236
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze

Re: Commands &Colors: Medieval (GMT)

Post autor: leliwa » poniedziałek, 19 września 2016, 12:08

Jak na razie jest to zbliżone do antycznego, bo bardzo wczesne średniowiecze Bizancjum kontra Persja. Ciekawe jak się sprawdzi w przypadku armii feudalnych o jakieś 600-700 lat późniejszych.

Na razie przewiduję dodatek Belizariusza i Narzesa w Afryce i Italii (albo po prostu scenariusze w C3i). Kolejne rozszerzenie to Frankowie od Chlodwiga do Karola Wielkiego. Materiał do groma. Jeszce więcej niż w antyku, bo bardzo różnorodne armie. Na pewno dadzą jako osobne rozszerzenia Arabów, Mongołów, Turków osmańskich. Seldżuckich to przy okazji rozszerzenia Krucjatowego pewnie razem z Mamelukami. Pan Borg i GMT mają zapewnione kolejne tysiące sprzedanych pudeł.
A potem kolejny C&C Musket and Pike 1500-1715.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Commands &Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Profes79 » poniedziałek, 19 września 2016, 12:19

Powiem tak - jak system jako taki działa jakoś czy to w XIX wieku czy w XX to i w średniowieczu szeroko pojętym powinien dać radę.

Ciekawe, czy będzie Grunwald ;)
Lehto
Sergent
Posty: 148
Rejestracja: środa, 23 września 2015, 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Commands &Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Lehto » niedziela, 17 lutego 2019, 09:01

nahar - nie spiesz się. C&C sprowadza coraz więcej sklepów z planszówkami. Dodaj do tego jakikolwiek rabat i nie wyjdzie drożej niż p500 + przesyłka.
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Been thanked: 3 times

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Neoberger » czwartek, 21 marca 2019, 23:25

Ale nie ma już kosztów przesyłki.
Berger
kolosm
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: sobota, 5 marca 2016, 20:20
Lokalizacja: Rybnik, Dąbrowa Górnicza

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: kolosm » środa, 26 czerwca 2019, 21:52

Ktoś już grał? Jak wrażenia?
Awatar użytkownika
Leyas
Kasztelan
Posty: 790
Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2010, 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Leyas » środa, 20 listopada 2019, 19:14

Grałem z zacnym Leliwą na ostatnich Polach Chwały. Jakoś bardziej mnie przekonuje ten system w starożytności jednak ;).
Ave Caesar... Fame & Glory
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2076
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: wujaw » środa, 15 stycznia 2020, 20:37

Jeżeli ktoś ma porównanie to byłbym wdzięczny za parę słów porównania Medieval i Ancients w sensie subiektywnym.
Jak chodzi o zestawienie różnic jakie znalazłem w internecie wskazują one, że Średniowiecze wydaje się nieco bogatsze, więc teoretycznie powinno się bardziej podobać przy takim prostym systemie.
W skrócie: jak ktoś grał w Ancients i Medieval to proszę o ocenę która gra się bardziej spodobała.
Awatar użytkownika
dbj
Adjudant-Major
Posty: 306
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: dbj » poniedziałek, 20 stycznia 2020, 15:40

Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2076
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: wujaw » wtorek, 21 stycznia 2020, 15:48

Bardzo wyczerpujące zestawienie, bardzo dziękuję!
Merytorycznie nic dodać, nic ująć.
Jestem jeszcze ciekawy jak wyglądają sympatie graczy, jeżeli ma ktoś doświadczenia zarówno w Ancients i Medieval?
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Been thanked: 3 times

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Neoberger » wtorek, 21 stycznia 2020, 16:50

wujaw --> ale formą opowiedzenia się za danym tytułem może też być niekupienie jednej z tych gier. Mnie Medieval nie przekonuje dlatego nie kupiłem. Ale nie mogę się wypowiedzieć, bo nie mam obu? :lol:
Nic nowego w porównaniu z Ancients. Trochę nowych przepisów, które powodują, że gra staje się bardziej wymagająca w stosunku do pamięci gracza. A wszak cały system jest wielkim uproszczeniem i z zasady miał być szybki i lekki.
Ale powaliła mnie w grze zasada SUPERIOR ARMOR CLASS. Czyli wszyscy walczą takimi samymi mieczami, ale miecze lekkiej piechoty są gorsze? Czuję, że zlecono autorowi odmianę gry w serii i musiał coś powymyślać. :D
Berger
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2076
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: wujaw » środa, 22 stycznia 2020, 11:02

Neoberger pisze:
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:50
Ale powaliła mnie w grze zasada SUPERIOR ARMOR CLASS. Czyli wszyscy walczą takimi samymi mieczami, ale miecze lekkiej piechoty są gorsze? Czuję, że zlecono autorowi odmianę gry w serii i musiał coś powymyślać. :D
A nie chodzi o to, że lepiej zabezpieczeni lepiej sobie radzą?
Ja podszedłem z nadzieją do dodatkowych aspektów jakie się pojawiają w Medievalu, że trochę wzbogacą system, bo Ancients nie rozpieszcza graczy detalami.
Oczywiście wyobrażam sobie sytuację, że dodając trochę przepisów utraci się lekkość i prostotę i jednocześnie nie uzyska ani lepszego klimatu ani realizmu.
Mnie ta gra kusi przez mniejsze oczekiwania.
Od dziecka naczytałem się o bitwach Drugiej Wojny Punickiej, hannibalowych fortelach, dramtycznym zwrocie akcji, więc chciałbym nie wiadomo czego.
A te bitewki z Medievala znam głównie ze słyszenia, że w ogóle były, a i to nie wszystkie, więc i oczekiwania o wiele mniejsze.
Nie ma się czym chwalić, ale myślę że nie jestem sam z tym problemem nieznajomości bitew wojen wczesnego Bizancjum. ;)
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Been thanked: 3 times

Re: Commands & Colors: Medieval (GMT)

Post autor: Neoberger » niedziela, 26 stycznia 2020, 22:58

wujaw --> I dla mnie Bizancjum to zupełna Nieznana Ziemia.
Berger
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”