Strona 11 z 20

Re: A Victory Lost (MMP)

: wtorek, 14 listopada 2017, 16:06
autor: Salvadore21
No cóż.
Faktycznie będzie trzeba spróbować :). Może się uda jakoś zagrać. Tym bardziej, że jest dostępny filmik na yt.

Re: A Victory Lost (MMP)

: wtorek, 14 listopada 2017, 20:23
autor: Salvadore21
A to mam pytanie:

Czy byłby chętny żeby zagrać na Vassalu i ewentualnie "dotłumaczyć" zasady?

Jestem po wstępnym czytaniu zasad :)

Re: A Victory Lost (MMP)

: środa, 15 listopada 2017, 07:35
autor: clown
Na żywo z komunikatorem czy PBEM?

Re: A Victory Lost (MMP)

: środa, 15 listopada 2017, 13:24
autor: Salvadore21
Może być na żywo face to face,
Albo
Vassal przez Skype :-)

Re: A Victory Lost (MMP)

: środa, 15 listopada 2017, 13:55
autor: clown
Skajpa niestety nie używam. A na żywo to jak? Do Szczecina przyjedziesz? ;]

Re: A Victory Lost (MMP)

: środa, 15 listopada 2017, 21:00
autor: Salvadore21
A powiedzcie mi Koledzy;

bo są jednostki którzych nie wystawia się na mapę podczas rozkładania gry, ani też jednostki nie wchodzą później, bo nie mają żadnego znaczka/cyferki reinforcement np. 1GM, 3GM, 17tk, 25tk (czołgi ZSRR) albo 6Pz, 11 Pz, 17 Pz. Co się z nimi robi? Gdzie ustawia?

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 16 listopada 2017, 07:35
autor: clown
Odpowiedź w PW ;]

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 09:02
autor: Salvadore21
Szanowni,

Czy da się grać samemu w avl?

Wg boardgameek tak, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam bez stworzenia mechanizmu ruchu, itd.

A może jest gdzieś taki mechanizm?

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 09:05
autor: Raleen
Ja też sobie nie do końca to wyobrażam, z drugiej strony aktywacja sprzyja temu i losowość z niej płynąca może sprawić, że taka rozgrywka będzie jakoś tam emocjonująca.

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 09:09
autor: RAJ
Oczywiście, że się da, w klasyczny sposób, czyli zarządzasz obiema stronami.
Ludzie grają tak w zwykłe heksówki IgoYgo, a w porównaniu z nimi mechanika losowania chitów jest super solofriendly.
Oczywiście nie jest to gra dedykowana do grania solo.
Z takich polecam D-daye i Enemy Action: Ardennes (z heksówek).

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 20:21
autor: Salvadore21
Hehehe, granie z 2 stron pachnie mi trochę schizofrenią :D

To tak jak grać samemu w szachy i nie móc ograć rywala, bo ma za dobry plan :D

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 20:38
autor: Salvadore21
O!

Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 20:41
autor: Raleen
Salvadore21 pisze:Hehehe, granie z 2 stron pachnie mi trochę schizofrenią :D

To tak jak grać samemu w szachy i nie móc ograć rywala, bo ma za dobry plan :D
Ja też tak mam.

Co pytania o sztaby i zasięg dowodzenia, sprawdź przypadkiem czy nie sprawdza się go na początku aktywacji i nie przykrywa tych poza zasięgiem jakimś żetonem typu "brak dowodzenia". Strzelam w tej chwili, bo dawno nie grałem, ale to takie typowe rozwiązanie tego typu sytuacji. Chociaż zdarzają się gry, jak np. stary "Grunwald 1410" Dragona, gdzie nie jest to określone i właściwie można tak sprytnie przesuwać jak to sobie wymyśliłeś :).

Re: A Victory Lost (MMP)

: czwartek, 30 sierpnia 2018, 22:21
autor: RAJ
Salvadore21 pisze:O!

Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?
Nie. Aktywowane są tylko jednostki znajdujące się pierwotnie w zasięgu dowodzenia.

Re: A Victory Lost (MMP)

: poniedziałek, 3 września 2018, 15:51
autor: Salvadore21
To nasuneło mi się jeszcze jedno pytanie.
Instrukcja 6.0.3
Two or more zocs overlapping in one hex have the same effect as a single zoc.

Czyli jeśli jednostka wchodzi na pole, które jest w strefie 2 wrogich jednostek, to czy ten hex kosztuje 2 MP czy 4 więcej?
Czytaj ; 2 dodatkowe punkty kosztuje wejście na hex pod zoc czy też 2 dodatkowe punkty ruchu za każdą jednostkę, co obstawia to pole - podchodzę powiedzmy czolgami pod 2 wrogie stacki