A Victory Lost (MMP)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
ODPOWIEDZ
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2789
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: RAJ » poniedziałek, 3 września 2018, 16:18

Ten punkt oznacza, że nie ma czegoś takiego jak podwójna strefa kontroli. Jest na hexie jedna strefa kontroli niezależnie od tego ile stosów ją posiada.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » poniedziałek, 13 maja 2019, 10:14

Witam, mam pytania gdyż moja znajomość angielskiego nie jest wystarczającą w niektórych kwestiach
1. Odnosnie jednostek ktore wchodza jako posilki w poszczegolnych etapach... czy wymagają one aktywacji?
2. Czy jeśli rozjedziemy sztab to co sie z nim dzieje?
3. Jakie sa zasady aktywacji dla 1PZ niemieckiej i 28 A, szczegolnie 28A gdyz wchodzi ona w 1 Etapie...
4. Aktywacja Manstein i Stavka jak to działa? Czy oddzialy musza byc wtedy w zasiegu dowodzenia Stavki lub Mansteina?
5. Kiedy jednostki pancerne sciagaja odzial o 2 pola, jesli tak czy odbywa sie on w jakimkolwiek kierunku?
6. Wycofanie przez Duża rzeke..z tego co zrozumialem, jest mozliwe tylko gdy oddzial stoi przy rzece i nie wycofa sie we wroga strefe kontroli....
Z góry dziekuje za odpowiedzi....
PS Nie sądzę by byly to moje ostatnie pytania....dlatego też dziekuje za cierpliwośc forumowiczów...
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36111
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 135 times
Been thanked: 93 times
Kontakt:

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Raleen » poniedziałek, 13 maja 2019, 16:33

Trzeba by sobie trochę odświeżyć zasady... Może ktoś z kolegów jest na bieżąco to prędzej odpisze.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » poniedziałek, 13 maja 2019, 16:36

Na to liczę...lub zerkniecie do intrukcji kogos kto zna dobrze angielski....

Liczę tez na odpowiedzi na jakiekolwiek pytania....nie wszystkie jesli ktos ma taka wiedze.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4637
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: clown » poniedziałek, 13 maja 2019, 17:17

1. Odnosnie jednostek ktore wchodza jako posilki w poszczegolnych etapach... czy wymagają one aktywacji?
Posiłki wchodzą na koniec etapu - ustawia się je na polu linii kolejowej, które ma nieprzerwane (przez strefy kontroli lub stojące na linii kolejowej jednostki, w tym sztaby) połączenie kolejowe do własnej bazy zaopatrzenia. Od następnego etapu są aktywowane wg normalnych zasad.
2. Czy jeśli rozjedziemy sztab to co sie z nim dzieje?
Sztab zdejmujemy z planszy i umieszczamy go na najbliższym polu, które spełnia jednocześnie cztery warunki:
a) przynajmniej cztery heksy od pola, z którego zdjęliśmy sztab
b) bliżej własnej bazy zaopatrzenia
c) nie w strefie kontroli przeciwnika
d) skąd można pociągnąć linię zaopatrzenia
3. Jakie sa zasady aktywacji dla 1PZ niemieckiej i 28 A, szczegolnie 28A gdyz wchodzi ona w 1 Etapie...
Po wyciągnięciu czita tych formacji (lub aktywacji Mansteinem bądź STAVKĄ) wchodzą one na planszę z odpowiedniej krawędzi mapy.
4. Aktywacja Manstein i Stavka jak to działa? Czy oddzialy musza byc wtedy w zasiegu dowodzenia Stavki lub Mansteina?
Nie ma na planszy żetonów STAVKA i Manstein. Ten pierwszy czit aktywuje WSZYSTKIE sztaby sowieckie, ten drugi aktywuje dowolnie wybrany sztab niemiecki, opcjonalnie można zrezygnować z pierwszej aktywacji via Manstein i wrzucić czita z powrotem do kubeczka, ale następny raz, gdy go wyciągniemy, musimy coś aktywować.
5. Kiedy jednostki pancerne sciagaja odzial o 2 pola, jesli tak czy odbywa sie on w jakimkolwiek kierunku?
Pierwsze pole musi być polem atakowanym, drugie dowolne (przy ograniczeniach wynikających z pościgu przez duże rzeki)
6. Wycofanie przez Duża rzeke..z tego co zrozumialem, jest mozliwe tylko gdy oddzial stoi przy rzece i nie wycofa sie we wroga strefe kontroli....
Zgadza się. Ten pierwszy przypadek dotyczy wycofania się, gdy nie ma mostu. Ten drugi dotyczy obu przypadków (istnienie lub brak mostu).
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » poniedziałek, 13 maja 2019, 17:25

Czyli jak dobrze zrozumialem 28A aktywuje sie gdy wyciagniemy czita 28A lub czita Stavki... czyli na pewno ta armia wejdzie do gry podczas 1 etapu... Czyli jenostki ktore wchodza jako uzupelnienia wymagaja aktywacji... wtedy moga wykonac wjescie na plansze?
Posili zawsze wjezdzaja na plansze koleja? Czyli wchodza ale nie wykonuja ruchu....aktywacja od kolejnego etapu? ....
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2334
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Teufel » poniedziałek, 13 maja 2019, 17:43

28 Armia może chyba od 2 etapu być aktywowana. Tylko po co?
Lepiej armię gwardii, 3 APanc i tę grupę konną zdaje się.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4637
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: clown » poniedziałek, 13 maja 2019, 18:13

Czyli jak dobrze zrozumialem 28A aktywuje sie gdy wyciagniemy czita 28A lub czita Stavki... czyli na pewno ta armia wejdzie do gry podczas 1 etapu...
Nie. Posiłki wchodzą na planszę na koniec danego etapu. 28 Armia jest rozstawiana w pierwszym etapie, więc może być aktywowana od drugiego etapu.
Czyli jenostki ktore wchodza jako uzupelnienia wymagaja aktywacji... wtedy moga wykonac wjescie na plansze?
Są dwa rodzaje posiłków - 28A i 4APanc, które są ustawiane na polach przy planszy i wymagają aktywacji odpowiednim czitem oraz reszta posiłków, która wjeżdża liniami kolejowymi i potem może być aktywowana.
Posili zawsze wjezdzaja na plansze koleja? Czyli wchodza ale nie wykonuja ruchu....aktywacja od kolejnego etapu? ....
Tak, wyjątkiem są dwie opisane wyżej armie, aczkolwiek też będzie można je aktywować dopiero od następnego etapu.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » wtorek, 14 maja 2019, 11:06

Czy inne posiłki niz 1 i 28 Armia....wjezdzaja na plansze liniami kolejowymi.. wchodza na skraj planszy gdzie jest linia kolejowa i sa aktywowane dopiero w nastepnym etapie? czyli posilki niemieckie 1 etapu stawiam na linii kolejowej...od nastepnego etapu moge je aktywowac...i poruszyc linia kolejowa nieograniczona liczbe PR oby nie bylo stref kontroli..tak???
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4637
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: clown » wtorek, 14 maja 2019, 11:10

Troszkę się powtarzam, ale - ustawia się je na dowolnym polu linii kolejowej, które ma nieprzerwane (przez strefy kontroli lub stojące na linii kolejowej jednostki wroga, w tym wrogie sztaby) połączenie kolejowe do własnej bazy zaopatrzenia. Od następnego etapu są aktywowane wg normalnych zasad.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » wtorek, 14 maja 2019, 11:12

Czyli jak wchodza posilki zawsze je tylko rozstawiamy....a aktywowac je mozna odpowiednim sztabem kolejnego lub kolejnych etapach....
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4637
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: clown » wtorek, 14 maja 2019, 11:13

Dokładnie tak. Dlatego kluczowe jest blokowanie linii kolejowych, żeby uniknąć tzw. "ninja trains", czyli wjazdu daleko na tyły.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » wtorek, 14 maja 2019, 11:14

Czyli kolejowe ustawiam na jakim kolwiek polu kolejowym oczywiscie wg zasad...czyli nie srajnymm polu kolejowymm.....To trzeba uwazac na swoje tylyy..w ten sposob ....bo mozna dostac zrzut za plecyy..
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4637
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: clown » wtorek, 14 maja 2019, 11:15

Bingo :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Warner
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: środa, 28 grudnia 2011, 12:19

Re: A Victory Lost (MMP)

Post autor: Warner » wtorek, 14 maja 2019, 11:17

podsumowujac 1 i 28 armia stawiamy na skraj..wymagaja aktywacji lub moga od kolejnego etapu...ine posilki satwiam na liniii kolejowej wg zasad....i moge aktywowac w kolejny etapie.....wg..zasad aktywacji sztabem dowodzacym tymi jednostkami lub Mansteinem...lub Stavka...Czyli jak widac wiekszosc zasad zrozumialem pomimo przecietnej zanjomosci angielskiego....
Licze na pomoc gdzy zajdzie taka potrzeba....bo nadal studiuje instrukcje..wiec moga pojawic sie pytania
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”