A Victory Lost (MMP)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2072
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

A Victory Lost (MMP)

Post autor: wujaw » piątek, 12 stycznia 2007, 15:10

Ten sam temat co w tisowskim dodatku "Saturn" do Stalingradu WB-95 + Charków 1943, którego TiS nie wydał w tej skali. Jeden żeton to cała dywizja? Trochę duża skala.

Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Ostatnio zmieniony środa, 9 lutego 2011, 21:48 przez wujaw, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » piątek, 12 stycznia 2007, 19:10

Skala spora. Z tego co wyczytałem na BGG gra jest bardzo prosta, ale niezwykle miodna. No i krotka. Cena - 32$ na stronie MMP, chyba trzeba będzie zajrzeć do Wargamera :cool:
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Hudson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2072
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wujaw » piątek, 12 stycznia 2007, 23:55

Oceny na BGG robią wrażenie, ale czy to jacyś czarodzieje. Mapa, jak mapa.
Dywizja to jeden żeton, co oni tu mogli wyczarować?
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez wujaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » sobota, 13 stycznia 2007, 17:50

Autor ten sam co gry Fire in the Sky.

I jeszcze instrukcja ma 8 stron. Może to eurostrategia (trzeba stosować nowoczesną terminologię) prosto z Japonii :wink:
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Hudson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35156
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » sobota, 13 stycznia 2007, 17:58

Może to eurostrategia

Mówisz, że jak Fire in the Sky? :wink:
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 grudnia 2010, 14:34 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » sobota, 13 stycznia 2007, 19:59

Raleen pisze:
Może to eurostrategia

Mówisz, że jak Fire in the Sky? :wink:
Chyba nie :cool: BTW - VL było pierwotnie dodatkiem do magazynu, podobnie jak FitS, z tego co pamiętam.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Hudson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1310
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort » poniedziałek, 15 stycznia 2007, 14:01

Koledzy, prosze nie robic tutaj off-topu.
Odnosnie gry znalazlem cos takiego:
Mike Galandiuk - Nov 1, 2006 8:51 am (#3307 Total: 3309)
The time has come the walrus said, to speak of many things,
(Northcoast Gamers Alliance (NGA) Cleveland, Ohio)

A LOST VICTORY (MMP)

The newest game from MMP is about the months after the Stalingrad
disaster, up to the "backhand blow".

With about five pages of text in the rule book, this is a simple game,
similair to MMP's Gamers line: Standard Combat Series (SCS).

The map is beautiful and proffessional, mostly white, as the campaign is
during the Russian winter.

The counters are bright colors of red and grey, with German tactical
symbols, rather than the more common NATO symbols. In an interesting
twist, MMP included an extra set of mechinazed units, with armored
vehicle silhouettes, like Tigers and T-34s, as opposed to the German
symbles. You can pick which you'd rather play with. I've now playwed
with both, and prefer the silhouettes.

The game begins with both players picking a number of "chits", which
each activates specific HQ on the map. The HQ can move and attack with
each unit in there command range. The Russians have a STAVKA chit, that activates all Russian HQs on the map. The STAVKA chit is always bad news for the German player, as mostly all the Russian units on the map can move an attack. The Germans get special Manstein chits, which allow them to choose any Axis HQ on the map to activate.

The German and Russian chits are placed in a common cup. When a chit is pulled from the the cup, the appropriate player locates the HQ and
determines which units are in command. The player may then move and
attack with those units.

Movement is as simple as paying +2 movement points to leave an enemy ZOC and +2 movement points to leave. This is a simple design, as there's
also no minimum move. To move from one ZOC to another, in clear terrain would cost 5 movement points! Crossing a major river without a bridge takes an entire movement phase, but may not take place from one enemy ZOC to another. There are several major and minor rivers running across the map. Attacking units are halved across all rivers. Rivers and their bridges are key to both players plans.

Depending on the turn, there are 7 to 9 chits in the cup, and turns are
completed quickly. Pick a chit, move your in -command units, then
attack.

The combat results table is based on a six sided die, with attacker step
losses, defender retreats, and defender step losses. Most units have two
steps, for only the Rumanians, Italians and Hungarians have one step
units. defending units in rough or towns get an odds shift, while those
in a city get two odds shifts.

The game is won on victory points, with the five cities on the map worth
five victory points each. That has the Germans starting the game with 25
VPs. Only five more and they'd win a sudden death victory at 30 VPs.
It's not going to happen.

The Germans also get one point for each Russian tank/mech unit
destroyed. The Russians get three VP for each German tank/mech unit, and one for each other German units destroyed. The Russians get nothing for the big pile of destroyed Italians, Romanians and Hungarians! Without a sudden death victory of 30 VPs, the player with the most VPs at the end
of the game wins.

To say the least, I like this game! You'll curse the chit draw, the dice
and your opponent! There's plenty of desperate attacks, last stands,
rear guards, bridgeheads, river crossings, and breakouts! You play the
game and not the rules. It's wargaming fun at it's best!

I hope designers take notice, and see if there's an opportunity to make
this system a series.

Thanks,
Mike
Gierka zapowiada sie naprawde fajnie :)
V.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1310
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort » poniedziałek, 15 stycznia 2007, 14:02

Cena tez wydaje sie byc bardziej przystepna (dolar wciaz ponizej 3 zlotych!)

V.
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2072
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wujaw » poniedziałek, 15 stycznia 2007, 14:10

A czy ktoś to sprowadza?
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1310
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort » poniedziałek, 15 stycznia 2007, 17:03

wujaw pisze:A czy ktoś to sprowadza?
Poki co chyba nie, ale jak sie zbiora chetni to mozemy cos pomyslec :)

V.
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » wtorek, 16 stycznia 2007, 17:00

Sosna twierdzi, ze MMP nie ma tego w swojej ofercie (przynajmniej hurtowej). Na stronie jest oznaczone symbolem NEW!, wiec pewnie pojawi sie w najblizszym czasie. Wyglada na to, ze u wydawcy mozna zamawiac w kazdej chwili.
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2072
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wujaw » wtorek, 16 stycznia 2007, 17:31

Jakby sie pojawiła w Wargamerze w sensownej cenie(np. z narzutem jak gry GMT w tym sklepie) to bym z ciekawości kupił.Ale przy indywidualnym zamówieniu to by wyszło drogo z powodu transportu.
No i musiałbym skorzystac znowu z karty citibanku, a obiecałem sobie, że już tego błędu więcej nie popełnię.
Awatar użytkownika
M.Y.
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 11 maja 2006, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: M.Y. » poniedziałek, 22 stycznia 2007, 22:48

Czytałem wiele dobrego o AVL na BGG i Consimie. Jeśli będę miał trochę więcje czasu to się rozpiszę (zainteresowanych odsyłam do wymienionych serwisów).

Podobno gra jest piękna w swojej prostocie - b. dobrze oddaje specyfikę walk na froncie wschodnim (ekspertem nie jestem, więc ciężko mi się wypowiedzieć, czy to prawda) a całość zasad ogranicza się bodajże do 8 stron. W każdym razie ludzie, którzy niejedną planszówkę widzieli, chwalą. Chyba się skuszę jak się pojawi w ofercie Wargamera.

Nie należy także zapominać o jednej z największych zalet - podobno AVL "da się zrobić" w 1 wieczór przy odrobinie wprawy (dla mnie jedno z najważniejszych kryteriów jeśli chodzi o wybór gry).
sosna
Caporal-Fourrier
Posty: 81
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 21:03
Kontakt:

Post autor: sosna » czwartek, 25 stycznia 2007, 21:44

wujaw pisze:Jakby sie pojawiła w Wargamerze w sensownej cenie(np. z narzutem jak gry GMT w tym sklepie) to bym z ciekawości kupił.Ale przy indywidualnym zamówieniu to by wyszło drogo z powodu transportu.
No i musiałbym skorzystac znowu z karty citibanku, a obiecałem sobie, że już tego błędu więcej nie popełnię.

W Wargamerze się pojawi na 100% mam nadzieję, ze za kilka dni. Czy cena będzie sensowna - zrobimy co się da aby tak było ale 22% podatek złodziejski niestety uwiera nas w d.... Sadzę, że cenę podamy już wkrótce a same gry... muszą niestety dolecieć. :?
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9611
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Andy » poniedziałek, 12 marca 2007, 14:01

Zwracam uwagę, że Tetsuya Nakamura to autor Fire in the Sky. Niezła rekomendacja.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”