ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT
Znalazłem świetna ciekawostkę na polter.pl. Polecam zajrzeć: https://polter.pl/ASLowa-Warszawa-w-obiektywie-b21329
no school, no work, no problem
-
- Sergent
- Posty: 133
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2011, 10:58
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 10 times
Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT
Bounding Fire Productions (third party publisher na licencji MMP) wydało moduł "Poland in Flames", poświęcony w całości wrześniowi '39. Planują też zrobić HASL (czyli historyczne mapy i OdB) zajmujący się walkami na przyczółku czerniakowskim. Kolejny powód, żeby chodzić z mapą z gry jak turysta wyższej rangi. :>
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT
Zostałem wczoraj wprowadzony w zasady ASL z marszu, bez czytania nawet jednej linijki instrukcji, a potem jeszcze zdołaliśmy rozegrać małą potyczkę o fabrykę traktorów w Stalingradzie... Wielki plus dla gry za prostotę.
Pytanie do znawców: czy istnieje jakaś forma przykrycia ogniem danego pola w ten sposób, aby przeciwnik nie mógł z niego prowadzić ostrzału obronnego? (Coś na zasadzie "suppresed" w Red Winter i Operation Dauntless).
W fazie prep fire można strzelić przed wykonaniem ruchu, a jednostki, które to zrobią, nie mogą się potem poruszyć, ale zdaje się, że jedyne, co można tym ostrzałem osiągnąć, to tradycyjne efekty ostrzału. Wyeliminuje się nimi ogień obronny przeciwnika głównie wtedy, jeśli się tym ostrzałem rozbije cały oddział. Nie ma natomiast akcji w rodzaju "Rambo, osłaniaj mnie", gdzie Rambo strzela na oślep w cały obszar, nie próbując kogoś trafić, a jego kolega ma w tym momencie wolny ruch, tzn. nie jest zagrożony ostrzałem obronnym z tego pola.
Pytanie do znawców: czy istnieje jakaś forma przykrycia ogniem danego pola w ten sposób, aby przeciwnik nie mógł z niego prowadzić ostrzału obronnego? (Coś na zasadzie "suppresed" w Red Winter i Operation Dauntless).
W fazie prep fire można strzelić przed wykonaniem ruchu, a jednostki, które to zrobią, nie mogą się potem poruszyć, ale zdaje się, że jedyne, co można tym ostrzałem osiągnąć, to tradycyjne efekty ostrzału. Wyeliminuje się nimi ogień obronny przeciwnika głównie wtedy, jeśli się tym ostrzałem rozbije cały oddział. Nie ma natomiast akcji w rodzaju "Rambo, osłaniaj mnie", gdzie Rambo strzela na oślep w cały obszar, nie próbując kogoś trafić, a jego kolega ma w tym momencie wolny ruch, tzn. nie jest zagrożony ostrzałem obronnym z tego pola.
no school, no work, no problem
-
- Sergent
- Posty: 133
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2011, 10:58
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 10 times
Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT
Nie, w Starter Kicie oddział musi zostać w pełni zdemoralizowany, żeby stracić wartość bojową. Praktycznie zresztą raczej nie zdarzały się sytuacje, w których pododdział jest tak przygnieciony ostrzałem, by nie był w stanie kompletnie odpowiedzieć choćby symbolicznie i sporadycznie ogniem (chyba że puściły nerwy, co symbolizuje właśnie demoralizacja) - to pokazuje status "Pin", gdy przygwożdżony oddział traci połowę siły ognia, ma też trudności z ogniem defensywnym.cadrach pisze: ↑czwartek, 28 lipca 2022, 08:58 Zostałem wczoraj wprowadzony w zasady ASL z marszu, bez czytania nawet jednej linijki instrukcji, a potem jeszcze zdołaliśmy rozegrać małą potyczkę o fabrykę traktorów w Stalingradzie... Wielki plus dla gry za prostotę.
Pytanie do znawców: czy istnieje jakaś forma przykrycia ogniem danego pola w ten sposób, aby przeciwnik nie mógł z niego prowadzić ostrzału obronnego? (Coś na zasadzie "suppresed" w Red Winter i Operation Dauntless).
W fazie prep fire można strzelić przed wykonaniem ruchu, a jednostki, które to zrobią, nie mogą się potem poruszyć, ale zdaje się, że jedyne, co można tym ostrzałem osiągnąć, to tradycyjne efekty ostrzału. Wyeliminuje się nimi ogień obronny przeciwnika głównie wtedy, jeśli się tym ostrzałem rozbije cały oddział. Nie ma natomiast akcji w rodzaju "Rambo, osłaniaj mnie", gdzie Rambo strzela na oślep w cały obszar, nie próbując kogoś trafić, a jego kolega ma w tym momencie wolny ruch, tzn. nie jest zagrożony ostrzałem obronnym z tego pola.
Sorki za spóźnioną odpowiedź, sporadycznie zaglądam na forum.