Silent War (Compass Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Strategos »

Swoją drogą korzystanie z kalkulatora opracowywanego przez Kolegę w sposób najbardziej bezpośredni (nie tylko przez zwykłe losowanie żetonu) kojarzyłoby się z wprowadzaniem danych do kalkulatora torpedowego (KLIMAT GRY :!: :D ).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
syringe
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek, 17 października 2011, 19:59
Lokalizacja: Elbląg

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: syringe »

Witam ponownie.

Mam nadzieję, że to nie zacznie serii moich głupich pytań. :P

Zaczynam patrol. W war event pahase trafiam na podwójny rzut w ULTRA- tam trafiam 3 akweny. Przechodzę do następnej fazy i następnej, którą jest ULTRA. Czy wtedy znów mam rzucać w tabeli ULTRA? Co jeśli trafię znów podwójnie? Braknie mi znaczników.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Andy »

Ten War Event mówi Ci, co masz robić w ULTRA Phase (a nie od razu).

Poza tym sprawdź regułę [7.3]: ULTRA nie może wskazać więcej niż trzy akweny.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
AdamL
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 1 listopada 2011, 15:08
Been thanked: 1 time

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: AdamL »

AdamL pisze:do końca roku powinna pojawić się pierwsza oficjalna beta wersja.
prace zwolniły więc póki co na wersję beta trzeba jeszcze poczekać, ale SWACC ciągle się zmienia co dobrze rokuje :) Główne zmiany od poprzednio publikowanej wersji to:

- dostępne wszystkie kroki Combat Phase od umieszczenia o.p. w konkretnej kolumnie po sprawdzenie Super Skipper Determination,
- nowy, bardziej ergonomiczny formularz startowy,
- obsługa pierwszego Combat Eventu,
- wstępny szkielet formularza raportowania zatopień

wszystko do obejrzenia na nowych filmikach tutaj i tutaj

Zanim wersja beta będzie udostępniona muszę poradzić sobie jeszcze z resztą Combat Eventów oraz obsługą ataków Diligent Escort

Pozdrawiam, AdamL
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: ChevalierVernix »

Coś dla fanów. Linia gadżetów z logotypem Silent War :P :

http://www.cafepress.com/compass_games.120695833
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Andy »

To jest podejście! Gość rozłożył Silent War 7 grudnia 2011, w rocznicę Pearl Harbor, z zamierzeniem rozgrywania kampanii w czasie realnym, tzn. jednej tury na tydzień! Relacjonuje grę na tym blogu:
http://longsilentwar.blogspot.com/searc ... -results=4

Do tego statystyki, zestawienia, rekordy, aktualny stan gry etc. Wszystko pięknie ilustrowane fotografiami i plakatami z epoki.

Jeśli nie odpadnie na którymś z etapów sprawdzania tonażu, to pogra sobie prawie cztery lata! :D

Szacun, panowie, szacun!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: ChevalierVernix »

Andy pisze:To jest podejście! Gość rozłożył Silent War 7 grudnia 2011, w rocznicę Pearl Harbor, z zamierzeniem rozgrywania kampanii w czasie realnym, tzn. jednej tury na tydzień! Relacjonuje grę na tym blogu:
http://longsilentwar.blogspot.com/searc ... -results=4

Do tego statystyki, zestawienia, rekordy, aktualny stan gry etc. Wszystko pięknie ilustrowane fotografiami i plakatami z epoki.

Jeśli nie odpadnie na którymś z etapów sprawdzania tonażu, to pogra sobie prawie cztery lata! :D

Szacun, panowie, szacun!
Widziałem, rzeczywiście, to coś niezwykłego! Miejmy nadzieję, że uda mu się dotrwać do końca ;)
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Andy »

Silent War will be reprinted in February 2012. The preorder price is $65.00 plus shipping.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: ChevalierVernix »

Wytęskniona i wyśniona Silent War wraz z dodatkiem IJN przypłynęły również do mnie :P

Po kilkudniowym nasyceniu oczu widokiem żetonów, kart pomocniczych i prześlicznej, funkcjonalnej planszy, sortowaniu wszystkiego tego dobrodziejstwa do organizerów, a następnie wertowania instrukcji, dziś przystąpiłem do rozgrywki. Pierwszy bojowy patrol już za mną :P Nie jestem pewien, czy nie zrobiłem błędów, czy czegoś nie pominąłem, ale grało się wspaniale. Gra ocieka klimatem!
Poniżej mały fragment raportu bojowego dowódcy (niżej jego zdjęcie):

LIPIEC 1942

Czas trwania: 3 tygodnie; sektor: Wyspy Salomona
Okręt: USS S-38 (S-1 Class)
Dowódca: komandor Henry G. Munson

(...) Pierwszy tydzień patrolu mija spokojnie, nie napotkałem nieprzyjaciela. Dziewiątego dnia atak na mały konwój, wystrzeliłem 3 torpedy w kierunku 5-tysięcznika. Warunki dobre. Torpedy prawdopodobnie przeszły pod celem..Atak ponowiłem, jednakże bezskutecznie..Mimo to załoga nadal pełna zapału..Tydzień później wykryłem nieprzyjacielski konwój, eskortowany m. in. przez lotniskowiec (najprawdopodobniej typ Hosho) i mały niszczyciel. Nieudany atak torpedowy na lotniskowiec..Ciężkie warunki, silna obrona.. Dwukrotnie uszkodzony przez blisko padające bomby głębinowe niszczyciela..Zmuszony do zejścia na 80 metrów..Liczne przecieki..Problemy pierwszego oficera z wyrostkiem robaczkowym, udana operacja przeprowadzona przez felczera..Zdecydowałem się na powrót do bazy, według raportu mechaników uszkodzenia nie są groźne..Morale załogi bardzo dobre..(...)
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: ChevalierVernix »

Czyżby szykował się kolejny dodatek do SW? :P

http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6ccee/6526
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Indar »

Nie pozbywasz się jej przypadkiem? :)
Może masz jakąś drogą książkę do kupienia i chcesz się pozbyć SW? Chętnie odkupię. :twisted:
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: ChevalierVernix »

Indar pisze:Nie pozbywasz się jej przypadkiem? :)
Może masz jakąś drogą książkę do kupienia i chcesz się pozbyć SW? Chętnie odkupię. :twisted:
Nie pozbywam :P . W zasadzie dopiero co ją kupiłem i gram na razie pojedyńcze patrole(-: Gra jest fascynująca.
Wczorajszy patrol USS Wahoo była bardzo dramatyczny, bowiem okręt, który kilka tygodni bezskutecznie czekał na swoje ofiary patrolując rejon Morza Wschodniochinskiego, czwartego tygodnia natknął się na mały japoński lotniskowiec, który przy drugim podejściu storpedował! Niestety, kilka godzin po tym wyczynie w wyniku morderczego kontrataku okręt zatonął z całą załogą..
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Andy »

ChevalierVernix pisze:Czyżby szykował się kolejny dodatek do SW? :P

http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6ccee/6526
On się szykuje już od dawna. Kilka lat temu była dyskusja na temat symulatora pojedynczego op, ale coś chyba nie wychodziło, albo skupili się na kończeniu Steel Wolves, nie pamiętam.

Teraz, gdy Wilki już się ukazały, a z Kaiser's Coffins - ku memu wielkiemu zmartwieniu - zrezygnowano, mogli powrócić do pomysłu dodatku taktycznego. Nie bez powodu dodatkowi IJN nadano nr 1.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Andy »

Dalsze szczegóły na temat dodatku patrolowego:
Brien Miller pisze:Some quick notes on the game- I can’t promise that all of this is by any means written in stone- but this should provide insight as to how the modules will most likely play and provide a taste of what’s to come. As a reminder, this is an expansion to the patrol game. I saw on another board somebody actually positing this for every submarine in the game. No, we’re not that crazy although it would bring a smile to Steve’s face to think of the resulting torture.

The playing display shows a cutaway of a single class of submarine. Around it are the various systems and compartment boxes that will affect play. Green Boxes are compartments that can flood while gray boxes are systems/subsystems within various compartments that can be damaged or destroyed. Representative crew markers are placed in the green boxes. Above and below the submarine are variable equipment mounting hexes. Players will place various equipments here such as periscopes, radar, sonar, and deck guns. These locations will also be used to indicate damage to whichever particular system it represents. Players will be able to obtain some upgrades for these locations.

Torpedo tubes, both fore, aft, and when applicable, external are portrayed in torpedo locations/rooms. The red tinged torpedo boxes are the actual torpedo tubes (which can be damaged), the gray boxes are reloads. Reloads in combat relate to room and side (port/starboard). In transit players can shift torpedoes from side to side, but not fore to aft. External tubes can only be reloaded when not in combat.

Diesel Fuel is represented by boxes at the top of the chart segregated into normal and reserve. In port/at tenders, players may refuel these boxes. Plays may always replenish up to the maximum number of normal fuel boxes: players may replenish reserves up to an amount less added embarked weight determined by the equipment load out (torpedoes, embarked guns, radar, scopes, sonar).

In the center of the display is the flooding casualty level (FCL) track. Each compartment has a flooding number in it of values 1 to 4 (not all subs have 4s which are very large compartments, such as an I-19 aircraft hangar). As these compartments flood, the value of the flooded compartment increases the FCL. Compartments can flood “partially” which is repairable, or “fully” which is not save at base. Partial flooding counts for one half flood value rounded up. Whenever the FCL reaches the “X” box, the submarine sinks. The FCL’s will be different by class.

Each system on the submarine maps into a Silent War mechanism. For example, a SILENT WAR submarine has an attack factor printed on the counter that can be split among targets, with BST, you ignore the printed value and assign torpedoes from either the fore or aft tubes to targets. The number of torpedoes assigned equals the base attack factor. Crew and equipment can modify this value- and then that maps right into the existing TDC process.

During combat, players will have the option of depth control: to achieve normal attack values with torpedoes as described above, players must be at or above (surface) periscope depth with a working scope. Players can fire from below periscope depth if they have functioning sonar- but at a reduction to the attack value.

Submerged combat capability relies on battery power to propel the electric motors. Each round of combat expends one (-1) battery capacity level. There are four levels for later class submarines. Normally, since there are two rounds for most combats, most combats will not run into battery issues with a P, S, T, Gato, or Balao class submarine and a third round, achievable by super skippers, will cost an additional battery level. However, Combat events, which will be replaced by a more extensive list of your favorite systems casualties and combat opportunities, can cause battery levels to be expended more rapidly while damage to batteries and generators (also greatly expanded) can cause a submarine to, in one shot, lose half of its capacity. Same with engines and loss of an electric motor while submerged can likewise impact a number of game mechanisms to the detriment of the player.

Depth provides benefits and enables capabilities: surfaced submarines can use guns and torpedoes (and torpedo fire gains a beneficial modifier). Periscope depth allows the firing of visually aided torpedoes. Normal depth allows the firing of torpedoes using sonar bearings. Deep puts the submarine below the layer but flooding and other damaged can be amplified. Extreme provides great defensive benefits, but imperils the submarine by both amplifying any damage, and subjecting it to the crush depth table which can be rather heartless: it does not care about crew quality or such- if the metal fails…

Damage can force submarines to the surface, prevent submergence, and incapacitate capabilities that impose restrictions and negative modifiers. Cumulative damage can render a submarine a total loss even if the submarine is otherwise intact.

Mitigating damage and providing combat bonuses is crew quality reflected by various levels of skill achievable by each crew/officer position. The crew skill matrix provides a scalable set of values ranging from 0 to 8, with each crew type segmented to four of those values (ex: ensign = 0,1,2,3 while CO = 5,6,7,8, with all others some in between value sets). Thus you could have a crew with a “2” ensign, a “6” XO, and a new “5” CO). Operational and combat experiences can translate to improved ratings. The player is considered the “CO”.

Lastly, while failure of the submarine surely is represented by loss or constructive total damage of the boat, success is measured by a results-awards-battlestars system. As the player sinks ships two factors are measured- the normal total sinkings and tonnage as done in game currently, and a patrol sinkings tonnage measured on the submarine display. When certain values are achieved, or when certain incidents happen under various duress conditions, players can be awarded unit or personal commendations which go in the ribbon slots on the left.

The awards represented are the Navy Cross (personal award to the CO), the Presidential Unit Citation (formerly the Distinguished Unit Commendation - to the submarine), the Navy Unit Commendation (to the submarine), and the Navy Meritorious Unit Commendation (to the submarine). Additionally, each patrol can translate into Battle Stars. The player’s accomplishment is measured by the cumulative ships/tons sunk, awards achieved, and stars earned. A note: the more challenging the boat class, the more one may get awards- conversely, the more challenging the boat class (think “S” class here) the more one may end up empty handed- or worse.

One aspect that BST brings: multiple players can play Silent War with Blood Tempered Steel simultaneously, comparing achievements during patrols.

Each game is designed to fit a 1” box, with an 18 inch by 11 inch submarine display, one counter sheet comprised of long and short counters, and a rule booklet with charts. The first release will most certainly contain the Gato class. Exactly how we will break out the classes into boxes is not yet determined. There is no publication date as of yet.
http://www.boardgamegeek.com/thread/766 ... ered-steel
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Silent War (Compass Games)

Post autor: Andy »

Brien ujawnia plany:
Brien Miller pisze:I can say that Blood Tempered Steel, Set 1 will be published in 2012- I'm hoping by late summer- Set 1 will have the Gato and Balao classes (two separate submarine displays). Set 2 is still under discussion but I'm thinking that it will be the T class.
http://www.boardgamegeek.com/thread/766 ... ered-steel

Wstępne projekty żetonów:
http://talk.consimworld.com/WebX?233@@. ... =.1dd66067
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”