Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Admiral Winfield
Petty Officer 2nd Class
Posty: 111
Rejestracja: piątek, 12 sierpnia 2011, 02:47
Has thanked: 11 times
Been thanked: 22 times

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Admiral Winfield »

Witam, wie ktoś może czy ostatecznie powstał ten mod do Vassala "Piekło na Pacyfiku", o którym słychać było na kilku forach? Wiem, że "Lew" doczekał się moda, a co z "Piekłem"?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Raleen »

Na pewno pod Cyberboard był zrobiony - proponuję się skontaktować z Itagaki - on powinien się najlepiej orientować (tylko ostatnio rzadziej bywa).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Admiral Winfield
Petty Officer 2nd Class
Posty: 111
Rejestracja: piątek, 12 sierpnia 2011, 02:47
Has thanked: 11 times
Been thanked: 22 times

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Admiral Winfield »

Zrobione, dzięki za informacje.
radek
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2013, 14:06

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: radek »

Witam szanownych kolegów.

Szukając materiałów o tej grze, zlazłem wasz wątek.

Jestem w trakcie pisania tej gry, w wersji online (pod jave).
Czy bylibyście zainteresowani w pomocy przy jej rozwinięciu?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Raleen »

Witaj

Cieszę się, że niezmiennie gra wzbudza zainteresowanie. Sprecyzuj może na czym miałaby polegać pomoc.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
rzymek
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2009, 22:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: rzymek »

No, patrz. Ja też powolutku skrobię wersję online i też w java'ie.
Musimy się zgadać, może uda się połączyć siły.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Andy »

rzymek pisze:może uda się połączyć siły.
Pod wspólnym nickiem radrzymek ;)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
radek
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2013, 14:06

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: radek »

Podoba mi się nowy nick :P

Czytając instrukcję (dorzuconą tutaj przez Tambour), okazuje się że dwie fazy walki pominąłem.


Jednakże, odpowiadając na pytanie w czym możecie mi pomóc...
Przydałaby się pomoc w trzech podstawowych kwestiach:
- testy gry, czy wszystko działa stabilnie,
- sprawdzenie czy moje propozycje i rozwiązania są czytelne dla pozostałych ludzi. Zaproponowanie ulepszeń funkcjonalnych, graficznych, itp.
- i najważniejsze - rozwój gry ponad planszowy wzór.
-- nowe ruchy jednostek (np, odejście w lewo, lub w prawo - np, lecąc do przodu, po 4 heksach można zmienić tor lotu na jeden w lewo, lub prawo)
-- mgła wojny, (widok tylko na 10 heksów wokoło?)

To tyle na początek....
Ciekaw też jestem, czy byłby odzew na taką grę, czy tylko mnie to bawi....

No i trzeba pamiętać, że silnik gry może obsłużyć zarówno Piekło na Pacyfiku, jak i Lew Morski.
Kwestia tylko innych parametrów jednostek.
Więc można by się pokusić o stworzenie zupełnie nowej gry - ale do tego potrzebny jest scenarzysta z wizją....
Awatar użytkownika
foxxiak
Chasseur
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek, 27 grudnia 2010, 09:58
Lokalizacja: Pruszków

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: foxxiak »

radek pisze: - testy gry, czy wszystko działa stabilnie,
- sprawdzenie czy moje propozycje i rozwiązania są czytelne dla pozostałych ludzi. Zaproponowanie ulepszeń funkcjonalnych, graficznych, itp.
Obie gry Noviny pamiętam z dzieciństwa, kiedy jeszcze myślałem że zostanę pilotem :D więc masz we mnie pewnego testera wersji online :)
radek pisze: - i najważniejsze - rozwój gry ponad planszowy wzór.
-- nowe ruchy jednostek (np, odejście w lewo, lub w prawo - np, lecąc do przodu, po 4 heksach można zmienić tor lotu na jeden w lewo, lub prawo)
-- mgła wojny, (widok tylko na 10 heksów wokoło?)
do tego już "zwykli" testerzy nie wystarczą. Może wydawać się że drobne zmiany w zasadach zadziałają tylko na plus, ale równie dobrze mogą popsuć mechanikę. Przydałby się ktoś doświadczony w projektowaniu systemów w grach...
radek pisze: Ciekaw też jestem, czy byłby odzew na taką grę, czy tylko mnie to bawi....
myślę, że biorąc pod uwagę deficyt tych tytułów na rynku, zainteresowanie powinno być, chociaż gry są tak niszowe że TTA z tego raczej nie zrobisz ;)

Podsumowując - jestem na tak i czekam na postępy! :)
dixie75
Sous-lieutenant
Posty: 462
Rejestracja: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 08:06
Been thanked: 1 time

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: dixie75 »

Kilka miesięcy temu kupiłem obie gry na "aledrogo" (nawet za niedrogo i dobrym stanie :P) i wręcz zachwyciła mnie prostota mechaniki, zwłaszcza Lwa Morskiego. Gdy pokazałem je dwóm 5-latkom, to była niemal ekstaza, choć do reguł podchodzili raczej hmmm.. :D Ale już z jednym z nich dało radę w najprostszy i uproszczony scenariusz pograć, więc gra ma potencjał edukacyjny, trochę jak taki dawny "303" 8-)
Ale wracając do tematu nowych gier, to łazi mi po głowie zrobienie tego, co autor wspomnianego "303", czyli 111.
Np. walki Brygady Pościgowej, albo atak Brygady Bombowej pod Radomskiem, a może nawet akcje III/3 Dywizjonu Myśliwskiego :roll:
Mapą na razie (!) bym się nie przejmował, bo to i tak głównie tło (no, może poza bombardowaniami). Najważniejsze byłoby określenie współczynników dla poszczególnych typów. Ale myślę, że zestawiając to co już jest i w przybliżeniu ekstrapolując da się uzyskać jakieś sensowne dane.
Prawdę pisząc, to dziwię się teraz trochę, że taki pomysł nie zaistniał wcześniej w formie bardziej rozwiniętej niż tylko pomysł. Przy mechanice nie trzeba by nawet jakoś specjalnie grzebać. Jestem bardziej zwolennikiem ewolucji, niż rewolucji :)

To tak "na ciepło" po przeczytaniu kilku ostatnich wpisów :)
Awatar użytkownika
rzymek
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2009, 22:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: rzymek »

Trochę czasu minęło. Pocichutku, powolutku dalej pisałem webową wersje Lwa Morskiego (między innymi).
Jest do dosyć wczesna wersja i na pewno zawiera sporo błędów, ale myślę, że powinno dać się rozegrać cały scenariusz.

Szukam chętnych do testowej rozgrywki. Takie private beta testing.
Wymagana jest nowoczesna przeglądarka. Powinno działać na co najmniej średniej klasy smartfonie/tablecie.
Wstępnie testowałem pod Chrome, Firefox i Chrome for Android. Pod IE8 nie działa i działać raczej nie będzie.
Fajnie jakby tester umiał otworzyć Developers Console w przeglądarce, ale nie jest to konieczne.
Całość jest open-source. Nie chce jeszcze wrzucać linku, bo chciałbym najpierw potestować w małym gronie użytkowników.

Obrazek
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 maja 2014, 16:19 przez rzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Admiral Winfield
Petty Officer 2nd Class
Posty: 111
Rejestracja: piątek, 12 sierpnia 2011, 02:47
Has thanked: 11 times
Been thanked: 22 times

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Admiral Winfield »

Jak wygląda sytuacja? ;)
Awatar użytkownika
rzymek
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2009, 22:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: rzymek »

Specjalnie nikt się nie zgłosił na testera.Więc może tak:
Adres pod którym można grać to: http://web-boards.meteor.com
Lew Morski jest pod nazwą "seelowe".
Póki co polecam odwiedzać używając aktualnej wersji Google Chrome lub Firefox. Pod Explorerem pewnie będzie się krzaczyć - nie sprawdzałem.
Problemy można wysyłać mi na maila rzymek.fia@gmail.com
Jak ktoś ma ochotę zagrać ze mną w Lwa lub Bastogne (SCS) to też zapraszam na tego samego maila - choć będę mógł grać dopiero w przyszłym tygodniu.
Awatar użytkownika
Admiral Winfield
Petty Officer 2nd Class
Posty: 111
Rejestracja: piątek, 12 sierpnia 2011, 02:47
Has thanked: 11 times
Been thanked: 22 times

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: Admiral Winfield »

Lew już przecież był, PnP niech ktoś wskrzesi :(
radek
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2013, 14:06

Re: Kryptonim: Lew Morski & Piekło na Pacyfiku (Novina)

Post autor: radek »

Cześć,

Minęło trochę czasu, od mojego ostatniego postu w sprawie PnP.
Obecnie, powróciłem do pomysłu stworzenia PnP.
W przeciwieństwie do Rzymka, wolę pozostać przy JavaFX - czas pokaże, czy to dobry wybór.

Wrzuciłem też już działające zalążki gry.
http://javagame.etechland.pl/
Jak na razie, można stworzyć grę, wybrać przeciwników, oraz wykonywać po sobie ruchy. (dwa samoloty, po trzy podstawowe ruchy)

Apka wymaga Java v8.
Obecnie nie jest podpisana certyfikatem SSL, więc trzeba zmienić ustawienia w Java na mniejsze aby działała.
W wolnym czasie to pozmieniam.

Przy okazji, duże dzięki dla Rzymka, dawno temu pomógł wyłapać podstawowe błędy.
Mam nadzieję, że tym razem nie będzie ich zbyt wiele...

Będę wdzięczny za odzew, czy wam to działa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”