Fields of Fire (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

Zajrzałem przed chwilą do instrukcji i okazało się, że macie racje. Każdy LAT (oprócz Casualty - bo do nich się już nie strzela) może w wyniku walki zamienić się w inny LAT.
Chociaż nie wiem czy moja błędna interpretacja nie jest ciekawsza.
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
http://wojennieplanszowkowo.blogspot.com/
RAJ
Général de Division
Posty: 3067
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 49 times
Been thanked: 108 times

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: RAJ »

Zacząłem się zastanawiać nad kontratakiem i może nie jest tak źle. Owszem, ciągnie się żetony zagrożenia dla wszystkich ale z uwagi na zasadę kładzenia jednostek przeciwnika lądują one zasadniczo na przedpolu (max LOS, zakaz dokładania tam gdzie już jest jakiś przeciwnik a w konsekwencji zakaz dokładania na polu gdzie są twoje pododdziały), co oznacza, że bezpośrednio na polach tyłowych lądują co najwyżej takie rzeczy jak ogień artylerii lub pola minowe... Bo jeżeli nie da się zrealizować danego zagrożenia to jest ono zdejmowane. Ma to jakiś sens i może nie jest tak tragiczne.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
RAJ
Général de Division
Posty: 3067
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 49 times
Been thanked: 108 times

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: RAJ »

Powstaje inne pytanie - czy jeżeli trafi się paczka, której nie możesz dołożyć to sprawdzasz czy możesz dołożyć inną paczkę? I testujesz tak długo aż w końcu coś dołożysz?
A żeby dołożyć ogień artylerii to chyba pole musi być w zasięgu widzenia spottera. Jeżeli nie można położyć spotera to nie można położyć incominga.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
rastula
Sergent-Major
Posty: 157
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:03
Lokalizacja: Kernwerk
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: rastula »

Im dłużej czytam tym jestem bardziej przestraszony :)... :mrgreen:
ciancinsq
Chasseur
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: ciancinsq »

Cześć.
Od niedawna jestem posiadaczem tej świetnej gry. Podczas ostatniej rozgrywki napotkałem pewien problem.

Chciałem wejść na kartę zajmowaną przez przeciwnika, ale była ona ostrzeliwana przez ogień innych moich oddziałów z VOF all pinned. Żeby nie wejść we własny ogień postanowiłem użyć flary z przypisanym rozkazem cease fire. I teraz moje pytanie:
Czy jednostki, które są PINNED wykonują rozkazy wydawane poprzez sygnały pirotechniczne? Konkretnie chodzi mi rozkaz cease i shift fire. Według tabelki z ograniczeniami, nie mogą one wykonywać akcji z grupy COMBAT.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

Na razie Normandia, ale jak w grę pogram dłużej to powalczę w Korei kompanią Białokoreańczyków. Na razie nie mogę wygooglać organizacji takiej kompanii, ale mam jeszcze czas. Wiem tylko, że słabo było ze szkoleniem, dlatego wszyscy będą green.

Jednostka pinned może tylko próbować się zebrać, przesunąć na kartę bez VOF lub poszukać osłony. Nie reaguje na rozkaz przerwania ognia.
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
http://wojennieplanszowkowo.blogspot.com/
ciancinsq
Chasseur
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: ciancinsq »

Takiej odpowiedzi się spodziewałem... Czyli oddział, który jest PINNED może otrzymać rozkaz (z tej wąskiej listy dostępnych) tylko podczas General Initiative Impulse?

Normalnie tego nie robię, ale była to końcówka misji, 8-9 etap i atak na OBJ1 lub OBJ2. Na razie powtarzam pierwszą misję w Normandii. Jak nie będę musiał co chwila zaglądać do instrukcji, przejdę do kolejnych misji.
ciancinsq
Chasseur
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: ciancinsq »

Właśnie przeglądam instrukcję do 2ed i wychodzi na to,że wydawanie rozkazów jednostkom na tej samej karcie (komunikacja werbalno-wizualna) jest możliwe gdy żadna z jednostek nie jest PINNED i obie są lub obie nie są pod żetonem COVER. Pozostaje więc pirotechnika, jednak nie widzę wycofania o 1 pole (Fall Back?) w tabeli możliwych do przypisania rozkazów. W którymś tutorialu widziałem jak taki rozkaz był przypisywany, ale w 2 edycji go nie ma.

W 2ed w instrukcji do każdej z rodzajów misji: ofensywna, defensywna i patrol jest tabelka z możliwymi do przypisania rozkazami. I jest tam zdanie, które sugeruje że tylko tych konkretnych rozkazów można użyć.
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

W 2ed w instrukcji do każdej z rodzajów misji: ofensywna, defensywna i patrol jest tabelka z możliwymi do przypisania rozkazami. I jest tam zdanie, które sugeruje że tylko tych konkretnych rozkazów można użyć.
Na której stronie?
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
http://wojennieplanszowkowo.blogspot.com/
ciancinsq
Chasseur
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: ciancinsq »

25
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

1) czy drużyna piechoty może sobie rzucać granatami czy granaty to tylko bazooka i 1 razowy granat nasadkowy.
2) gdzie w instrukcji opisana jest zasada powtarzania misji?
pzdr
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
http://wojennieplanszowkowo.blogspot.com/
Miku
Sergent-Major
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Miku »

Bazooka i granat nasadkowy dzięki zasięgowi C pozwalają na wykonanie ataku na sąsiednią kartę. Zwykły atak granatami jest możliwy tylko na tą samą kartę. Każda jednostka może wykonać zwykły atak granatami.

Polecam instrukcję w wersji elektronicznej i używanie ctrl +f :)
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

W ten weekend przede mną 3 krótkie nocne patrole. Pierwszy raz będę używać telefonów a nie krótkofalówek.
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
http://wojennieplanszowkowo.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

Czy PlHQ postrzelone do stanu litter, może w wyniku akcji rally zamienić się na Fire Team, a potem w wyniku kolejnej wrócić do stanu wyjściowego?
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
http://wojennieplanszowkowo.blogspot.com/
Miku
Sergent-Major
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Miku »

Ja raczej bym się skłaniał do interpretacji Jana1980, z opisu rozkazów reconstitute wynika, że mają zastosowanie do innej sytuacji. Jak Plt HQ jest litter to moim zdaniem, zwykłym rally można go "naprawiać". Przecież oni nie zginęli tylko muszą ochłonąć ;) Ja tak to rozumiem, chyba, że znów przeoczyłem jakieś zdanie na końcu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”