Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Leviathan » Wednesday, 11 May 2016, 20:11

Neoberger wrote:Leviathan - gra jest ładna. Fajnie się rozkłada. Przepisy dla d...
To wszystko fakt.
Ale gra jako gra o starciach taktycznych ma skopaną mechanikę, promuje warcaby i w zasadzie tyle.


Poważnie masz o tej grze taką opinię? Co Twoim zdaniem jest w niej skopane?
User avatar
Leviathan
Sous-lieutenant
 
Posts: 420
Joined: Wednesday, 26 January 2011, 11:04
Location: Lublin

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Neoberger » Thursday, 12 May 2016, 16:42

Dwa czy trzy ekrany dyskusji o tym były? Hello?
Berger
User avatar
Neoberger
Adjudant Commandant
 
Posts: 1845
Joined: Saturday, 7 November 2009, 20:19
Location: Wwa

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Raleen » Friday, 13 May 2016, 14:49

Też mi się tak zdaje, że sporo już o tym dyskutowaliśmy i padło sporo konkretnych uwag.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34367
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Kosma » Friday, 13 May 2016, 16:21

Pytanie:

Jak mam i uwielbiam Combat Commandera to warto kupić Conflict of Heroes? Chciałbym mieć pojazdy i pięknie wydany jest, a jaki jest Combat Commander każdy wie.
Kosma
Caporal-Fourrier
 
Posts: 91
Joined: Friday, 13 June 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Kyuzo » Friday, 13 May 2016, 16:49

Moim nieskrywanie subiektywnym zdaniem: NIE. I mówię to jako fan CC.
Inwestuj w CoH tylko i wyłącznie wtedy gdy będzie przeszkadzał ci "chaos pola bitwy" (brak dostępu do wszystkich opcji w danym momencie) z CC.
W CoH trzymasz sztywno palec w tyłku każdego oddziału a masz taki palec tylko jeden, więc zmieniasz go z oddziału na oddział (obrazujące uproszczenie). Pech chciał, że moi kumple wolą takie właśnie rozwiązanie bezpośredniej kontroli. Granie w to jednak jest ponad moje siły i sprzedałem swój zestaw.
Polecam spróbować przed zakupem, bo kosztuje sporo kasy.
Pojazdy w CoH to nic ciekawego. Rzuć okiem na gry Lock 'N Load (nie że jakoś polecam, ale w poszukiwaniu skirmishów w tej skali z czołgami może cię to zainteresować).
User avatar
Kyuzo
Appointé
 
Posts: 41
Joined: Sunday, 24 August 2014, 11:54

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Kosma » Saturday, 14 May 2016, 19:57

Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.
Kosma
Caporal-Fourrier
 
Posts: 91
Joined: Friday, 13 June 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby pietia2014 » Saturday, 14 May 2016, 21:19

Jak chcesz coś fajnego taktycznego kup Heroes of Normandie. Niech Cię nie zwiedzie filmowa otoczka. Nie jest to prosta i banalna gra. Komiksowy wygląd stanowi tylko chwyt marketingowy. A jakość wydania nie ustępuje COH. Moim zdaniem kawał dobrej merytorycznej roboty. No i są bardzo fajne rozwiązania np. Charakterystyka terenu bezpośrednio na planszy. Ostrzał artylerii, znaczniki wybuchu. Punktacja armii i rekrutacja - pierwszorzędne pomysły. Obecnie dla mnie lider tematu.
pietia2014
Adjudant
 
Posts: 262
Joined: Tuesday, 14 October 2014, 13:42
Location: Mińsk Mazowiecki

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Kyuzo » Sunday, 15 May 2016, 10:11

Kosma wrote:Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.

Dokładnie tak samo się dałem złapać na wykonanie i grafiki. Grube żetony, jakie piękne plansze, ale to chłyt małketingowy. Tym bardziej, że komponuje się to ze sobą (plansza i jednostki) tragicznie a w najlepszym wypadku słabo.
User avatar
Kyuzo
Appointé
 
Posts: 41
Joined: Sunday, 24 August 2014, 11:54

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Kosma » Sunday, 15 May 2016, 12:14

Heores of Normandie grałem i traktuję to jak taką zabawę, chcę czegoś bardziej wymagającego, a obawiam się stopnia komplikacji ASL. Zresztą z kim ja bym w to grał. :lol:
Kosma
Caporal-Fourrier
 
Posts: 91
Joined: Friday, 13 June 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Kpt. Bomba » Sunday, 15 May 2016, 12:24

To rzuć okien na serię taktyczną od Lock 'n Load.
Albo na serię Band of Brothers.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
User avatar
Kpt. Bomba
Général de Brigade
 
Posts: 2386
Joined: Monday, 22 August 2011, 20:14
Location: Warszawa/Jabłonna

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Silver » Monday, 16 May 2016, 20:35

Wraca więc temat:
viewtopic.php?f=40&t=14568
Silver
Général de Brigade
 
Posts: 2972
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:33
Location: Warszawa

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby nahar » Sunday, 20 November 2016, 22:51

Dzisiaj zagrałem pierwszy raz w CoH. Po przeczytaniu tego wątku i wątku o grach w skali taktycznej (drużyna/pluton) mam podobne odczucia co Wy.

System aktywacji jest zd...., masz w krzakach HMG na pozycji ryglowej i czekasz, aż wyjdą z lasu Ruskie. Ale ruskie bankują inicjatywę końmi/wozami/ciężarówkami.

Do tego właśnie na vassalu sprawdzam pewne opcje z zagranego dziś scenariusza (PoH#15) i wychodzi mi, że na kawalerię Ruskich, która wychodzi z brzegu najlepiej ustawić 2 drużyny strzelców po obu stronach drogi (mega realistyczne :lol: ) i jak wyjedzie to mamy od razu +3 do strzału za short range.
Bo z zasad wyczytałem, że wprowadzenie na planszę oddziału kosztuje pkt aktywacji, wg kosztu terenu na który wchodzimy. Słabe to niestety jest.

Sama gra dla mnie jest najciekawsza z tego typu tytułów z uwagi właśnie na PoH i możliwość grania strać z września/października 1939. Ale niestety bez tej zmiany Sylwka, z przerzucaniem aktywacji to wydaje mi się słaba.

Teraz chyba zagram w HoN, choć akurat tu mnie odrzuca szata graficzna. Potem L'n'L.
Last edited by nahar on Monday, 21 November 2016, 08:31, edited 1 time in total.
User avatar
nahar
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 972
Joined: Tuesday, 31 July 2007, 12:32
Location: Warszawa

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Indar » Sunday, 20 November 2016, 22:56

A jak wygląda ta zmiana o której mówisz?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
User avatar
Indar
Błędny rycerz
 
Posts: 1160
Joined: Friday, 5 May 2006, 20:08
Location: Łomża

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby nahar » Sunday, 20 November 2016, 23:17

Że możesz tak naprawdę aktywować dowolny oddział. I każdemu z oddziałów oddzielnie liczysz pkt aktywacji. Tak przynajmniej zrozumiałem z tego co mi Silver dziś tłumaczył i co przeczytałem w tym wątku.
Bo normalnie to po zużyciu (spaleniu) danego oddziału możesz ew. rzucić kartę, lub wydać pkt CAP.
W dzisiejszej grze właśnie sporo czasu zajmowaliśmy sobie jak ja to nazywam "bankowaniem" inicjatywy takimi mega ważnymi oddziałami jak wozy taborowe do artylerii lub konie ruskiej kawalerii. Nie bardzo mi się to podobało szczególnie, że ruskiej mogą dostać już w 2 turze posiłki: BA-6 i dwie drużyny strzelców na ciężarówkach. I już jest jasne, że będą mili ok 5-6 oddziałów do ruszenia PO zakończeniu wszystkich ruchów WP.
User avatar
nahar
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 972
Joined: Tuesday, 31 July 2007, 12:32
Location: Warszawa

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Postby Silver » Monday, 21 November 2016, 08:22

Nahar – daj grze szanse i zagrajmy wg rozszerzonych przepisów, gdzie jednostki będzie można łatwiej „przełączać”.
W naszej rozgrywce, gdyby nie wspaniale mierzona nawała artyleryjska i moździerzowa spoza mapy połączona z supercelnym strzałem w gniazdo ryglującego ckmu oraz świetnym doborem kart, to Sowieci byliby skończeni i ich posiłki nic by nie zmieniły.
Także i na przewagę liczebną jednej ze stron jest sposób, że można wprowadzić zasadę po której gdyby jednej ze stron skończyły się aktywacje to druga strona mogła uruchomić np. max 3 jednostki.
Wiec zagralibyśmy następnym razem ze specjalnymi żetonami pokazującymi ile punktów aktywacji zostało danym jednostkom, które się uaktywniły wcześniej by np. zrobić zwrot lub strzelić.
Silver
Général de Brigade
 
Posts: 2972
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:33
Location: Warszawa

PreviousNext

Return to II wojna światowa

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests