Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36577
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 244 times
Been thanked: 156 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Raleen » piątek, 13 maja 2016, 14:49

Też mi się tak zdaje, że sporo już o tym dyskutowaliśmy i padło sporo konkretnych uwag.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 94
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kosma » piątek, 13 maja 2016, 16:21

Pytanie:

Jak mam i uwielbiam Combat Commandera to warto kupić Conflict of Heroes? Chciałbym mieć pojazdy i pięknie wydany jest, a jaki jest Combat Commander każdy wie.
Awatar użytkownika
Kyuzo
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:54

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kyuzo » piątek, 13 maja 2016, 16:49

Moim nieskrywanie subiektywnym zdaniem: NIE. I mówię to jako fan CC.
Inwestuj w CoH tylko i wyłącznie wtedy gdy będzie przeszkadzał ci "chaos pola bitwy" (brak dostępu do wszystkich opcji w danym momencie) z CC.
W CoH trzymasz sztywno palec w tyłku każdego oddziału a masz taki palec tylko jeden, więc zmieniasz go z oddziału na oddział (obrazujące uproszczenie). Pech chciał, że moi kumple wolą takie właśnie rozwiązanie bezpośredniej kontroli. Granie w to jednak jest ponad moje siły i sprzedałem swój zestaw.
Polecam spróbować przed zakupem, bo kosztuje sporo kasy.
Pojazdy w CoH to nic ciekawego. Rzuć okiem na gry Lock 'N Load (nie że jakoś polecam, ale w poszukiwaniu skirmishów w tej skali z czołgami może cię to zainteresować).
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 94
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kosma » sobota, 14 maja 2016, 19:57

Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.
pietia2014
Adjudant-Major
Posty: 280
Rejestracja: wtorek, 14 października 2014, 13:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: pietia2014 » sobota, 14 maja 2016, 21:19

Jak chcesz coś fajnego taktycznego kup Heroes of Normandie. Niech Cię nie zwiedzie filmowa otoczka. Nie jest to prosta i banalna gra. Komiksowy wygląd stanowi tylko chwyt marketingowy. A jakość wydania nie ustępuje COH. Moim zdaniem kawał dobrej merytorycznej roboty. No i są bardzo fajne rozwiązania np. Charakterystyka terenu bezpośrednio na planszy. Ostrzał artylerii, znaczniki wybuchu. Punktacja armii i rekrutacja - pierwszorzędne pomysły. Obecnie dla mnie lider tematu.
Awatar użytkownika
Kyuzo
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:54

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kyuzo » niedziela, 15 maja 2016, 10:11

Kosma pisze:Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.
Dokładnie tak samo się dałem złapać na wykonanie i grafiki. Grube żetony, jakie piękne plansze, ale to chłyt małketingowy. Tym bardziej, że komponuje się to ze sobą (plansza i jednostki) tragicznie a w najlepszym wypadku słabo.
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 94
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kosma » niedziela, 15 maja 2016, 12:14

Heores of Normandie grałem i traktuję to jak taką zabawę, chcę czegoś bardziej wymagającego, a obawiam się stopnia komplikacji ASL. Zresztą z kim ja bym w to grał. :lol:
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3221
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver » poniedziałek, 16 maja 2016, 20:35

Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Indar » niedziela, 20 listopada 2016, 21:56

A jak wygląda ta zmiana o której mówisz?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3221
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver » poniedziałek, 21 listopada 2016, 07:22

Polecam zagrać wg rozszerzonych przepisów, gdzie jednostki będzie można łatwiej „przełączać”.
W naszej rozgrywce, gdyby nie wspaniale mierzona nawała artyleryjska i moździerzowa spoza mapy połączona z supercelnym strzałem w gniazdo ryglującego ckmu oraz świetnym doborem kart, to Sowieci byliby skończeni i ich posiłki nic by nie zmieniły.
Także i na przewagę liczebną jednej ze stron jest sposób, że można wprowadzić zasadę po której gdyby jednej ze stron skończyły się aktywacje to druga strona mogła uruchomić np. max 3 jednostki.
Wiec zagralibyśmy następnym razem ze specjalnymi żetonami pokazującymi ile punktów aktywacji zostało danym jednostkom, które się uaktywniły wcześniej by np. zrobić zwrot lub strzelić.
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 471
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Leviathan » piątek, 5 stycznia 2018, 19:10

Odświeżam wątek bo na Wojennik TV pojawiła się recenzja tego tytułu:

Wojennik TV # 59: Conflict of Heroes: Awakening the Bear (2 edycja) - recenzja

Zapraszam do oglądania, choć od razu zaznaczam, że psów i kotów nad tym tytułem w filmie nie wieszałem.
;)
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3221
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver » piątek, 5 stycznia 2018, 20:02

Bardzo polubiłem tą grę parę lat temu poznawszy ją na jednym z konwentów krakowskich.
Cieszę się z tej recenzji bo może będzie łatwiej znaleźć nowych chętnych do rozgrywek, choć z drugiej strony nietrudno mi było szybko wytłumaczyć zasady różnym współgraczom.
Mam wszystkie części poza Kurskiem, bo bardziej lubię bitwy w tej skali z większym procentem udziału siły żywej a nie pojazdów pancernych.
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 471
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Leviathan » czwartek, 10 maja 2018, 18:17

W najnowszym odcinku Wojennik TV przedstawiamy unboxing rozszerzenia do systemu Conflict of Heroes: Firefight Generator.

Wojennik TV # 85: COH Firefight Generator - unboxing
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 471
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Leviathan » środa, 10 października 2018, 09:13

Tym razem unboxing rozszerzenia, pozwalającego na grę solo:

Wojennik TV # 127: Conflict of Heroes: Solo Expansion - unboxing
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”