Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Leviathan » środa, 11 maja 2016, 20:11

Neoberger pisze:Leviathan - gra jest ładna. Fajnie się rozkłada. Przepisy dla d...
To wszystko fakt.
Ale gra jako gra o starciach taktycznych ma skopaną mechanikę, promuje warcaby i w zasadzie tyle.
Poważnie masz o tej grze taką opinię? Co Twoim zdaniem jest w niej skopane?
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1892
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Neoberger » czwartek, 12 maja 2016, 16:42

Dwa czy trzy ekrany dyskusji o tym były? Hello?
Berger
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35798
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 101 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Raleen » piątek, 13 maja 2016, 14:49

Też mi się tak zdaje, że sporo już o tym dyskutowaliśmy i padło sporo konkretnych uwag.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 95
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kosma » piątek, 13 maja 2016, 16:21

Pytanie:

Jak mam i uwielbiam Combat Commandera to warto kupić Conflict of Heroes? Chciałbym mieć pojazdy i pięknie wydany jest, a jaki jest Combat Commander każdy wie.
Awatar użytkownika
Kyuzo
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:54

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kyuzo » piątek, 13 maja 2016, 16:49

Moim nieskrywanie subiektywnym zdaniem: NIE. I mówię to jako fan CC.
Inwestuj w CoH tylko i wyłącznie wtedy gdy będzie przeszkadzał ci "chaos pola bitwy" (brak dostępu do wszystkich opcji w danym momencie) z CC.
W CoH trzymasz sztywno palec w tyłku każdego oddziału a masz taki palec tylko jeden, więc zmieniasz go z oddziału na oddział (obrazujące uproszczenie). Pech chciał, że moi kumple wolą takie właśnie rozwiązanie bezpośredniej kontroli. Granie w to jednak jest ponad moje siły i sprzedałem swój zestaw.
Polecam spróbować przed zakupem, bo kosztuje sporo kasy.
Pojazdy w CoH to nic ciekawego. Rzuć okiem na gry Lock 'N Load (nie że jakoś polecam, ale w poszukiwaniu skirmishów w tej skali z czołgami może cię to zainteresować).
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 95
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kosma » sobota, 14 maja 2016, 19:57

Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.
pietia2014
Adjudant-Major
Posty: 282
Rejestracja: wtorek, 14 października 2014, 13:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: pietia2014 » sobota, 14 maja 2016, 21:19

Jak chcesz coś fajnego taktycznego kup Heroes of Normandie. Niech Cię nie zwiedzie filmowa otoczka. Nie jest to prosta i banalna gra. Komiksowy wygląd stanowi tylko chwyt marketingowy. A jakość wydania nie ustępuje COH. Moim zdaniem kawał dobrej merytorycznej roboty. No i są bardzo fajne rozwiązania np. Charakterystyka terenu bezpośrednio na planszy. Ostrzał artylerii, znaczniki wybuchu. Punktacja armii i rekrutacja - pierwszorzędne pomysły. Obecnie dla mnie lider tematu.
Awatar użytkownika
Kyuzo
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:54

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kyuzo » niedziela, 15 maja 2016, 10:11

Kosma pisze:Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.
Dokładnie tak samo się dałem złapać na wykonanie i grafiki. Grube żetony, jakie piękne plansze, ale to chłyt małketingowy. Tym bardziej, że komponuje się to ze sobą (plansza i jednostki) tragicznie a w najlepszym wypadku słabo.
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 95
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kosma » niedziela, 15 maja 2016, 12:14

Heores of Normandie grałem i traktuję to jak taką zabawę, chcę czegoś bardziej wymagającego, a obawiam się stopnia komplikacji ASL. Zresztą z kim ja bym w to grał. :lol:
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2437
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Kpt. Bomba » niedziela, 15 maja 2016, 12:24

To rzuć okien na serię taktyczną od Lock 'n Load.
Albo na serię Band of Brothers.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3121
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver » poniedziałek, 16 maja 2016, 20:35

Awatar użytkownika
nahar
Chef de bataillon
Posty: 1013
Rejestracja: wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: nahar » niedziela, 20 listopada 2016, 21:51

Dzisiaj zagrałem pierwszy raz w CoH. Po przeczytaniu tego wątku i wątku o grach w skali taktycznej (drużyna/pluton) mam podobne odczucia co Wy.

System aktywacji jest zd...., masz w krzakach HMG na pozycji ryglowej i czekasz, aż wyjdą z lasu Ruskie. Ale ruskie bankują inicjatywę końmi/wozami/ciężarówkami.

Do tego właśnie na vassalu sprawdzam pewne opcje z zagranego dziś scenariusza (PoH#15) i wychodzi mi, że na kawalerię Ruskich, która wychodzi z brzegu najlepiej ustawić 2 drużyny strzelców po obu stronach drogi (mega realistyczne :lol: ) i jak wyjedzie to mamy od razu +3 do strzału za short range.
Bo z zasad wyczytałem, że wprowadzenie na planszę oddziału kosztuje pkt aktywacji, wg kosztu terenu na który wchodzimy. Słabe to niestety jest.

Sama gra dla mnie jest najciekawsza z tego typu tytułów z uwagi właśnie na PoH i możliwość grania strać z września/października 1939. Ale niestety bez tej zmiany Sylwka, z przerzucaniem aktywacji to wydaje mi się słaba.

Teraz chyba zagram w HoN, choć akurat tu mnie odrzuca szata graficzna. Potem L'n'L.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 listopada 2016, 07:31 przez nahar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1164
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Indar » niedziela, 20 listopada 2016, 21:56

A jak wygląda ta zmiana o której mówisz?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
nahar
Chef de bataillon
Posty: 1013
Rejestracja: wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: nahar » niedziela, 20 listopada 2016, 22:17

Że możesz tak naprawdę aktywować dowolny oddział. I każdemu z oddziałów oddzielnie liczysz pkt aktywacji. Tak przynajmniej zrozumiałem z tego co mi Silver dziś tłumaczył i co przeczytałem w tym wątku.
Bo normalnie to po zużyciu (spaleniu) danego oddziału możesz ew. rzucić kartę, lub wydać pkt CAP.
W dzisiejszej grze właśnie sporo czasu zajmowaliśmy sobie jak ja to nazywam "bankowaniem" inicjatywy takimi mega ważnymi oddziałami jak wozy taborowe do artylerii lub konie ruskiej kawalerii. Nie bardzo mi się to podobało szczególnie, że ruskiej mogą dostać już w 2 turze posiłki: BA-6 i dwie drużyny strzelców na ciężarówkach. I już jest jasne, że będą mili ok 5-6 oddziałów do ruszenia PO zakończeniu wszystkich ruchów WP.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3121
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver » poniedziałek, 21 listopada 2016, 07:22

Nahar – daj grze szanse i zagrajmy wg rozszerzonych przepisów, gdzie jednostki będzie można łatwiej „przełączać”.
W naszej rozgrywce, gdyby nie wspaniale mierzona nawała artyleryjska i moździerzowa spoza mapy połączona z supercelnym strzałem w gniazdo ryglującego ckmu oraz świetnym doborem kart, to Sowieci byliby skończeni i ich posiłki nic by nie zmieniły.
Także i na przewagę liczebną jednej ze stron jest sposób, że można wprowadzić zasadę po której gdyby jednej ze stron skończyły się aktywacje to druga strona mogła uruchomić np. max 3 jednostki.
Wiec zagralibyśmy następnym razem ze specjalnymi żetonami pokazującymi ile punktów aktywacji zostało danym jednostkom, które się uaktywniły wcześniej by np. zrobić zwrot lub strzelić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”