Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Wilk »

Z chwilą, gdy dowiedziałem się, że nie będzie tam takich samych AP i CP jak w grze (co będzie czynić z wersji komputerowej jedynie luźną adaptację) i że być może zostaną one wprowadzone jakimś tam patchem, straciłem zainteresowanie.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver »

Chciałbym kupić kiedyś tą grę tylko czytałem że jest to dodatek do wersji podstawowej Conflict of Heroes.
Myślałem jeszcze na temat zakupu Comand Commander Pacific bo to sterowanie kartami jak najbardziej ciekawe i miłe ale jednak polski wrzesień 1939 trochę bardziej mi odpowiada i na dodatek instrukcja po polsku, choć chyba już nie za bardzo aktualna ale zawsze to pomoc i baza.
Gdyby ta gra wyszła samodzielnie to kupiłbym od razu a tak korzysta się podobno z kart z wersji podstawowej i wydarzenia na tych kartach a przede wszystkim grafika chyba trochę mniej dostosowana do realiów polskiego września 1939.
Więc waham się czy kupić grę bo trzeba dodatkowo wydać o wiele więcej na zakup gry podstawowej.
Jakie, oprócz kart, elementy z gry podstawowej wykorzystywane są w dodatku i karty z której wersji podstawowej najlepiej zastosować?
I jaką najlepiej wersje podstawową wybrać bo w przyszłości może pojawią się kolejne dodatki?
Patrzyłem na opis scenariuszy na boardgamegeek i do niektórych jakby wykorzystywało się komponenty z Conflict of Heroes: Storms of Steel! Kursk 1943 a do innych z Awakening the Bear! Russia 1941-1942.
I najważniejsze pytanie - czy jest jakiś system konstruowania własnych bitew?
Dodatkowo po przejrzeniu polskiej instrukcji do wersji podstawowej jakoś niejasno opisany jest wariant gry na 1 osobę.
Awatar użytkownika
Leyas
Kasztelan
Posty: 826
Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2010, 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 23 times
Been thanked: 13 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Leyas »

Silverze,

to jest tak, że na 16 scenariuszy z Price of Honour w 4 wymagane są komponenty z Storm of Steel, a w kolejnych 4 z Awakening the Bear (jeden z nich dodatkowo wymaga planszy - bagna). Jednak w niemal każdej rozgrywce używa się kart z wersji podstawowej (nie ma żadnych kart w dodatku PoH) oraz podstawowych jednostek i plansz (w PoH są jedynie 2 mapy).

Moim zdaniem chyba bardziej pasuje tutaj podstawka AtB (z 16 scenariuszy PoH zagrałem w 12), chociaż tylko z podstawką SoS zagrasz w scenariusz z pociągiem pancernym ;).

O wariancie na 1 osobę nie czytałem, nie kojarzę też jak się tworzy nowe scenariusze - tutaj chyba najlepsze będą jakieś home rules'y.
Ave Caesar... Fame & Glory
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver »

Czy dobrze zrozumiałem że w grze dodatku nie ma również mapek?
Aby w pełni skorzystać z PoH to trzeba mieć 2 gry podstawowe?
Awatar użytkownika
Leyas
Kasztelan
Posty: 826
Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2010, 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 23 times
Been thanked: 13 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Leyas »

W dodatku masz tylko 2 mapy. Są też 2 track sheet'y do zaznaczania VP, AP i CP. Nie ma kostek z tego co pamiętam, no i kart jak już wspominałem - a niemal w każdej partii jakichś kart się używa.

Tak czy siak wychodzi, że trzeba kupić którąś podstawkę, żeby coś sobie pograć, a żeby rozegrać wszystkie scenariusze z PoH należy mieć niestety obie podstawki - AtB oraz SoS.

Są natomiast w internecie umieszczane dodatkowe osobne scenariusze do różnych części CoH, takie które stworzyło Academy Games oraz stworzone przez graczy.

Nie wiem czy jest to opłacalna inwestycja, z tego co czytałem kolejne dodatki czy też osobne gry (nie wiadomo jak zrobią) będą dotyczyć m.in.:

- Guadalcanal
- D-Day
- inwazji na Francję (i kraje Beneluxu)
- działań w Afryce
- walk o Kretę


Wykorzystanie komponentów z AtB czy SoS w tych przypadkach wydaje się mało prawdopodobne.
Ave Caesar... Fame & Glory
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Wilk »

Ja tam czekam na tę jednoosobową odsłonę Butterfielda i to z uwagi na projektanta zapewne kupię. Ogólnie jakoś Fighting Formations mi bardziej podchodzi niż ten system.
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: ChevalierVernix »

Wilk pisze:Ja tam czekam na tę jednoosobową odsłonę Butterfielda i to z uwagi na projektanta zapewne kupię.
Dokładnie, mam tak samo. Miałem Awakening The Bear i polski dodatek, (który to bardzo mi się podobał , no i był pięknie wykonany), ale jakoś tak bez większego żalu się z nim rozstałem, będąc po kilkunastu - całkiem przyjemnych zresztą - partiach. Jak dla mnie za mało to miało chromu i klimatu.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: runnersan »

Gra PC jest już dostępna ponoć. Link do AAR na forum wydawcy

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3088607
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
janekbossko
Sergent-Major
Posty: 184
Rejestracja: wtorek, 13 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Szczecin

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: janekbossko »

Złamałem się i zamówiłem preorder ze strony wydawcy. Przekonał mnie moduł solo Pana Johna Butterfielda, którego gry ostatnio zrobiłem i grywam.
Moduł solo trochę tajemniczy jednak udało mi się wyłapać info, że nadchodzi nowa gra wspomnianego mistrza solówek - Fire and Ice. Nie ma jeszcze profilu na BGG ale z tego co się Uwe wypowiadał to ma to być gra na podstawie systemu CoH - Bulge. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Wracając do preordera, za 70$ mamy 2 ed gry, moduł solo warty później 30$ i 2 wypraski bonusowych żetonów...wysyłka jest droga ALE można zamówić odbiór na Essen nie płacąc wtedy kosztów wysyłki :)
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: ozy »

Szukam playtesterów do trzech nowych scenariuszy do PoH, które mają być opublikowane za free dla chętnych:

FIREFIGHT 17
Meeting engagement: Seroczyn 12.09 – 2 maps

FIREFIGHT 18
Prinz von Ratibor: Pociecha 18.09 – 1 map

FIREFIGHT 19
Through the Soviet lines: Szack 28.09

Wymagane posiadanie AtB (edycja dowolna) + PoH.

Zainteresowanych proszę o kontakt na PW.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
jarooth666
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: środa, 14 maja 2008, 22:12
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: jarooth666 »

Witam
Która z gier ma bardziej zbalansowane scenariusze Awakening czy Storms?
Pozdrawiam
Jarooth
Awatar użytkownika
janekbossko
Sergent-Major
Posty: 184
Rejestracja: wtorek, 13 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Szczecin

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: janekbossko »

AtB :)
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: ozy »

Teraz brać tylko AtB 2 ed. Wydanie - poezja. I dużo więcej scenariuszy niż w SoS.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
jarooth666
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: środa, 14 maja 2008, 22:12
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: jarooth666 »

Za waszą namową kupiłem 2 ed Awakening, i przyznam że wydanie miazga. Miałem kiedyś pierwszą wiec mam odniesienie. Nowe mapy wyglądają genialnie. Nie boję się przyznać że chyba najlepsze mapy w grach na tym szczeblu jakie widziałem, no może postawiłbym je w jednym szeregu z tą z LNL Noville.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam Jarooth
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: yanoo »

Jest sens kupować mapę z bagnami z pierwszej edycji mając drugą edycję AtB?

I są jakieś scenariusze w dodatku Monster Tanks of the Eastern Front, czy ten stos żetonów czeka na jakieś rozszerzenia/kreatywność graczy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”