[B-35] IV edycja Bitew II wojny światowej

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Kamil
Praporszczik
Posty: 330
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

[B-35] IV edycja Bitew II wojny światowej

Post autor: Kamil »

Ostanio TiS zapowiada IV edycję Bitew II Wojny Światowej. Jak oceniacie ten pomysł? Jest sens?
Awatar użytkownika
Grzegorz.
Sergent-Major
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Grzegorz. »

Ja sadze ze to czysty marketnig nic pozatym, przecie jezeli wydaje sie czasopismo to mozna "bugi" naprawiac poprzez publikowanie nowych errat. No chyba ze maja zamiar zupelnie jakies nowe dzialy wprowadzac, kombajny szturmowe lub cos w tym stylu. Jak narazie mam 3 edycje i jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ciekawi mnie jakie będą zmiany.. :cool:

Oczywiście mojego zdania nie trudno sie domyślic, ale tu jestem wybitnie tendencyjny jako że pisałem III edycję :) .

Z innej beczki: czy pojawiały się po drodze jakieś zmiany w TiSach? :arrow: Nie śledziłem więc stąd pytanie.
Ostatnio zmieniony wtorek, 20 marca 2007, 15:08 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Grzegorz.
Sergent-Major
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Grzegorz. »

Raleen pisze:Ciekawi mnie jakie będą zmiany.. :cool:

Oczywiście mojego zdania nie trudno sie domyślic, ale tu jestem wybitnie tendencyjny jako że pisałem III edycję :) .
No wlsnie skoro jestes twórca zasad III edycji to moze pokusil bys sie o male info w kwestii co mozna jeszcze poprawic aby nie popsuc niczego ?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Czy ja wiem :roll: , jak dla mnie to w zasadzie gra kompletna w ramach tego "szkieletu", który miała. Jak by robic to już całkowitą rewolucję, ale wtedy przestałby to byc B-35. Na pewno jedną z rzeczy, która najlepiej wyszła w "trójce" były moim zdaniem zasady do artylerii i tu bym niczego nie ruszał, bo zmiany pojęc i podziałów logicznych zastosowanych w tym rozdziale zmieniają później całą grę. Ciekawe ale bardzo skomplikowane było lotnictwo, zwł. walki myśliwskie. Niewykorzystane były w zasadzie przepisy dot. grup dywersyjnych - to by było u nich ciekawe.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Grzegorz.
Sergent-Major
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Grzegorz. »

A co powiesz na temat walk w miescie czy nie sadzisz ze sa wogule jakies takie malo realistyczne, ja np. od dluzszego czasu gram na zasadzie takiej ze jak walcza 2 oddzialy w miescie to robie procedure podobna do tej jaka sie robi przed walka w nocnym etapie. Taki przepis mozna stosowac rowniez do walk w lesie oczywiscie tylko wtedy kiedy jeden z oddzialow nie jest umocniony.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Jak wydadzą jakąś grę na Pacyfiku to kupię. Puki co wogóle nie wiem po co ta IV ed. Chyba po to by kilka scenariuszy wydać, mape zrobić co by się łączyła z innymi- ale to też w sumie bez sensu, ponieważ system na dużą ilość wojsk jest bardzo czasochłonny...
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Wojpajek pisze:Jak wydadzą jakąś grę na Pacyfiku to kupię. Puki co wogóle nie wiem po co ta IV ed. Chyba po to by kilka scenariuszy wydać, mape zrobić co by się łączyła z innymi- ale to też w sumie bez sensu, ponieważ system na dużą ilość wojsk jest bardzo czasochłonny...
Żeby zarobic :wink: Przecież to oczywiste :)

A serio, wejście w Pacyfik prawdopodobnie stąd, że inni też się tym interesują i pojawia się nowy obszar zainteresowań graczy. Wcale się zresztą nie dziwię, bo zawsze a ankietach wychodziło, że to ciekawy rejon, a Europa już trochę wyeksploatowana, a z frontu wschodniego trudno o struktury Rosjan.

Grzegorz, zgadzam się ale tylko po części. B-35 jest za mało szczegółowe jeśli chodzi o te sprawy, tu chyba ciągnie nas wszystkich w stronę takich gier jak SL.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

A serio, wejście w Pacyfik prawdopodobnie stąd
Ja nie wiem czy to ma być coś na Pacyfiku teraz :)
tu chyba ciągnie nas wszystkich w stronę takich gier jak SL.
Bo SL to król wszystkich gier II Wojennych. :cool:
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Raleen pisze:a z frontu wschodniego trudno o struktury Rosjan.
O japońskie struktury niełatwiej ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Re: IV edycja Bitew II Wojny Światowej

Post autor: Nico »

Kamil pisze:Ostanio TiS zapowiada IV edycję Bitew II Wojny Światowej. Jak oceniacie ten pomysł? Jest sens?
Boże, kolejna nudna dłubanina. Czy naprawdę nie umieją nic innego wydawać poza II WŚ? ;P
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Grzegorz.
Sergent-Major
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Grzegorz. »

ozy pisze:
Raleen pisze:a z frontu wschodniego trudno o struktury Rosjan.
O japońskie struktury niełatwiej ;)
Tak mi sie skojarzylo ze pewnie dadzą do gry te Japonskie jednostki ktore Odb maja poznane i tyle. Beda je pozniej eksploatowac na wszystkich mapach IV edycji. Do tego ma powstac mapa ktora bedzie obrazowala front tych zmagan.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

ozy pisze:
Raleen pisze:a z frontu wschodniego trudno o struktury Rosjan.
O japońskie struktury niełatwiej ;)
Z tego problemu jest proste wyjście - zawsze można powiedziec, że tam były japońskie znaczki, które są nieczytelne i to uzasadnia wprowadzenie własnej numeracji jednostek na potrzeby gry - jak w Grunwaldzie :wink:

Ja jeszcze popatrzę co tam nowego w zasadach z czasem, chyba że Wy coś zreferujecie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Jak pobieżnie czytałem- chcą ulepszyć WO :)
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Jeszcze ulepszyć?? :?: :? :!:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”