Zamówiłem wyżej wymienioną grę i czekam, aż do mnie dotrze .
Grał może ktoś z Was w ten tytuł?
Jakie macie wrażenia po rozgrywce?
Fall of Berlin (One Small Step)
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Fall of Berlin (One Small Step)
Gra dotarła już do mnie to opiszę swoje pierwsze wrażenia po kontakcie z nią .
Gra zapakowana jest w duży worek strunowy:
Po wyciągnięciu okładki z worka strunowego, można ją rozłożyć jak książkę. W środku znajdziemy uporządkowane w przegródkach wszystkie elementy: planszę, dwa arkusze z sztancowanymi żetonami, dwa arkusze z kartami, instrukcję ( 7 stron), kartkę z tabelami.
Przechodząc do komponentów, które dostajemy.
Plansza do gry:
Niewielka zmieści się spokojnie nawet na niewielkim stoliku do kawy. Wykonanie graficzne w mojej ocenie średnie, plansza jest czytelna ale niezbyt ładna graficznie . Papier, z którego została wykonana plansza jest dosyć śliski. Z boku planszy znajduje się m.in. tor etapów, statusu Fuhrera itp to jak dla mnie duży + nie trzeba oznaczać tego gdzieś z boku tylko wszystko jest zamieszczone na planszy.
Żetony:
Są cienkie, nawet bardzo cienkie, podczas wyjmowania z wyprasek musiałem posłużyć się nożykiem, żeby je bezproblemowo wyjąć. Nie wydają się za solidne na pierwszy rzut oka.
Na plus jak dla mnie to, że są pokryte matowym lakierem.
Karty:
Karty są za to wykonane w mojej ocenie dobrze: sztywne, nie wyślizgujące się z ręki, z ładnymi grafikami i czytelnym tekstem.
Wieczorem wezmę się za lekturę instrukcji gry i za kilka dni zamieszczę, spostrzeżenia z po rozegraniu kilku gier.
Gra zapakowana jest w duży worek strunowy:
Po wyciągnięciu okładki z worka strunowego, można ją rozłożyć jak książkę. W środku znajdziemy uporządkowane w przegródkach wszystkie elementy: planszę, dwa arkusze z sztancowanymi żetonami, dwa arkusze z kartami, instrukcję ( 7 stron), kartkę z tabelami.
Przechodząc do komponentów, które dostajemy.
Plansza do gry:
Niewielka zmieści się spokojnie nawet na niewielkim stoliku do kawy. Wykonanie graficzne w mojej ocenie średnie, plansza jest czytelna ale niezbyt ładna graficznie . Papier, z którego została wykonana plansza jest dosyć śliski. Z boku planszy znajduje się m.in. tor etapów, statusu Fuhrera itp to jak dla mnie duży + nie trzeba oznaczać tego gdzieś z boku tylko wszystko jest zamieszczone na planszy.
Żetony:
Są cienkie, nawet bardzo cienkie, podczas wyjmowania z wyprasek musiałem posłużyć się nożykiem, żeby je bezproblemowo wyjąć. Nie wydają się za solidne na pierwszy rzut oka.
Na plus jak dla mnie to, że są pokryte matowym lakierem.
Karty:
Karty są za to wykonane w mojej ocenie dobrze: sztywne, nie wyślizgujące się z ręki, z ładnymi grafikami i czytelnym tekstem.
Wieczorem wezmę się za lekturę instrukcji gry i za kilka dni zamieszczę, spostrzeżenia z po rozegraniu kilku gier.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Fall of Berlin (One Small Step)
Nie wygląda skomplikowanie. Chyba taka gra pociągowa, rozumiem, że na dłuższe podróże sobie kupiłeś
To jest gra o obronie Reichstagu u schyłku Trzeciej Rzeszy?
To jest gra o obronie Reichstagu u schyłku Trzeciej Rzeszy?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Fall of Berlin (One Small Step)
Tak, kupiłem ją na dłuższe podróże albo by pograć gdy nie mam za bardzo czasu, a najdzie mnie ochota na grę .
Głównym celem jest zawieszenie flagi na Reichstagu przy jak najmniejszych stratach strony radzieckiej. Gracz kieruje właśnie nią.
Niemieckie jednostki losujemy i układamy na planszy zakryte na wszystkich polach planszy, oprócz 3 żółtych pół. Na nich pojawiają się jednostki sowieckie w liczbie 3 w pierwszym etapie i w kolejnych etapach na nich pojawia się uzupełnienia sowieckie, które wprowadza gracz .
Tura dzieli się na części : określania trybu jednostek sowieckich są trzy tryb artyleryjski( zadajemy jednostkom niemieckim straty opisane na karcie; którą losujemy na początek każdego etapu możemy wprowadzić określoną na wylosowanej karcie liczbę jednostek o ile mamy wolne żółte pola i przechodzimy od razu z pominięciem reszty etapów don wydarzenia Fuhrera. Koniec etapu. Jeśli wylosujemy kartę z czerwoną gwiazdą jednostki gracza mogą przejść w dwa tryby ostrożny; w którym jednostki mają większy współczynnik obrony ale mogą zaatakować raz na turę lub agresywny współczynnik obrony taki jak podany na żetonie ale jednostki gracza atakują do skutku; dopóki nie zniszczą Niemców albo same nie ulegną zniszczeniu. Faza ruchu Jednostki kierowane przez gracz mają dwa punkty ruchu. Niemcy poruszają się tylko w momencie wylosowania wydarzenia; które pozwala im poruszyć jednostki na sąsiednie nie zajęte pola.
Żeby zaatakować żetony obu stron muszą znajdować się na tym samym polu. W tym momencie następuje odsłonięcie jednostki niemieckiej( może to być Volkssturm; odział Hitlerjugend zwykła jednostka piechoty albo elitarna jednostka weteranów charakteryzująca się większą skutecznością obrony; oraz specjalną umiejętnością ataku na sąsiadujące z nimi jednostki sowieckie; na które gracz nie może odpowiedzieć kontratakiem.)
Faza walki polega na tym, że gracz najpierw rzuca kostką kostką i porównuje wynik rzutu z wartością na żetonie( wyższa lub równa wartość na kostce k6 względem tej podanej na żetonów oznacza wyeliminowanie jednostki niemieckiej.) Po ataku jednostek sowieckich następujące kontratak Niemców procedura walki jest analogiczna.
Faza wydarzenia losowego odczytywanego z wylosowanej karty.
Faza Fuhrera podany na wylosowanej karcie numer porównujemy z tabelą, skutki są różne od eliminacji jednostek niemieckich; konsolidację niemieckiej obrony po zablokowanie możliwości ruchu jednostek sowieckich w następnej turze.
Ostatnią turą, jeśli jednostki gracza pokonały oddziały niemieckie na polu Reichstag jest zawieszenie tam flagi co automatycznie kończy grę.
Żeton Fuhrera przesuwamy po torze stanu psychicznego w zależności od tego stanu Hitler może próbować uciec samolotem o ile jednostki sowieckie nie zajęły pół sąsiadujących z lotniskiem albo popełnić samobójstwo.
Na koniec sprawdzamy czy wygraliśmy za każda zniszczona jednostkę niemiecka, za kontrolowanie oznaczonych pół na mapie: pojmanie Hitlera dostajemy punkty. Za każda utracona jednostkę sowiecką odejmujemy punkty. Jeśli mamy ich 15, bądź więcej wygrywamy grę.
Głównym celem jest zawieszenie flagi na Reichstagu przy jak najmniejszych stratach strony radzieckiej. Gracz kieruje właśnie nią.
Niemieckie jednostki losujemy i układamy na planszy zakryte na wszystkich polach planszy, oprócz 3 żółtych pół. Na nich pojawiają się jednostki sowieckie w liczbie 3 w pierwszym etapie i w kolejnych etapach na nich pojawia się uzupełnienia sowieckie, które wprowadza gracz .
Tura dzieli się na części : określania trybu jednostek sowieckich są trzy tryb artyleryjski( zadajemy jednostkom niemieckim straty opisane na karcie; którą losujemy na początek każdego etapu możemy wprowadzić określoną na wylosowanej karcie liczbę jednostek o ile mamy wolne żółte pola i przechodzimy od razu z pominięciem reszty etapów don wydarzenia Fuhrera. Koniec etapu. Jeśli wylosujemy kartę z czerwoną gwiazdą jednostki gracza mogą przejść w dwa tryby ostrożny; w którym jednostki mają większy współczynnik obrony ale mogą zaatakować raz na turę lub agresywny współczynnik obrony taki jak podany na żetonie ale jednostki gracza atakują do skutku; dopóki nie zniszczą Niemców albo same nie ulegną zniszczeniu. Faza ruchu Jednostki kierowane przez gracz mają dwa punkty ruchu. Niemcy poruszają się tylko w momencie wylosowania wydarzenia; które pozwala im poruszyć jednostki na sąsiednie nie zajęte pola.
Żeby zaatakować żetony obu stron muszą znajdować się na tym samym polu. W tym momencie następuje odsłonięcie jednostki niemieckiej( może to być Volkssturm; odział Hitlerjugend zwykła jednostka piechoty albo elitarna jednostka weteranów charakteryzująca się większą skutecznością obrony; oraz specjalną umiejętnością ataku na sąsiadujące z nimi jednostki sowieckie; na które gracz nie może odpowiedzieć kontratakiem.)
Faza walki polega na tym, że gracz najpierw rzuca kostką kostką i porównuje wynik rzutu z wartością na żetonie( wyższa lub równa wartość na kostce k6 względem tej podanej na żetonów oznacza wyeliminowanie jednostki niemieckiej.) Po ataku jednostek sowieckich następujące kontratak Niemców procedura walki jest analogiczna.
Faza wydarzenia losowego odczytywanego z wylosowanej karty.
Faza Fuhrera podany na wylosowanej karcie numer porównujemy z tabelą, skutki są różne od eliminacji jednostek niemieckich; konsolidację niemieckiej obrony po zablokowanie możliwości ruchu jednostek sowieckich w następnej turze.
Ostatnią turą, jeśli jednostki gracza pokonały oddziały niemieckie na polu Reichstag jest zawieszenie tam flagi co automatycznie kończy grę.
Żeton Fuhrera przesuwamy po torze stanu psychicznego w zależności od tego stanu Hitler może próbować uciec samolotem o ile jednostki sowieckie nie zajęły pół sąsiadujących z lotniskiem albo popełnić samobójstwo.
Na koniec sprawdzamy czy wygraliśmy za każda zniszczona jednostkę niemiecka, za kontrolowanie oznaczonych pół na mapie: pojmanie Hitlera dostajemy punkty. Za każda utracona jednostkę sowiecką odejmujemy punkty. Jeśli mamy ich 15, bądź więcej wygrywamy grę.