Ardennes '44 (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35427
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Raleen » sobota, 24 stycznia 2015, 09:54

maciunia pisze:
clown pisze:A co rozumiesz przez bardzo agresywną postawę?
Atakowanie na 2:1 i nawet 1:1; podejmowanie walki przy FF i FF+1; maksymalne wykorzystanie pościgów bez oglądania się na możliwe kontrataki ze skrzydeł; wykorzystywanie ruchu strategicznego przez czołowe oddziały, minimalnie przez artylerię i prawie w ogóle przez odwody; blokowanie w ten sposób entry hexów na południu; koncentracja ataków nocnych na jednym kierunku lub nocne podciąganie artylerii.
Jak czytałem kiedyś książki Reynoldsa o korpusach pancernych SS, to oni właśnie tak działali. Poza tym np. zdobywanie jednostkami pancernymi terenu zabudowanego, niepraktykowane w Wehrmachcie, u nich nie było uznawane za działanie nieprawidłowe. Inna sprawa, że bywało iż płacili za to wysoką cenę (straty). Ogólnie na tle całej armii niemieckiej też agresywność była wysoka, aczkolwiek wraz z upływem wojny wydaje mi się, że opłacalność takiego ciśnięcia do końca stawała się stopniowo coraz mniejsza, a w okresie bitwy w Ardenach to na pewno nie były już te czasy, co na początku wojny.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 758
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: maciunia » poniedziałek, 23 lutego 2015, 11:43

Wrzucam screenshota z rozgrywki, którą prowadzę aktualnie na Vassalu z sympatycznym Amerykaninem. Gram USA, korzystamy z wszystkich zasad opcjonalnych oprócz składów paliw. Jesteśmy w porannej turze 19 grudnia, wieczorem poprzedniego dnia padło St Vith, w Bastogne wyładowują się własnie spadochroniarze, na północy twarda amerykańska obrona, a niemieckiej 2 DPanc zabrakło juz paliwa. Mój szanowny rywal raczej nie gra w sposób opisany poniżej w wątku - wbrew temu co pisze Cezary amerykańscy gracze jeszcze do tego nie doszli :). Ostatniej nocy jak dostał uzupełnienie czołgów, to nie miał z nim co zrobić - dzięki asekuracyjnej grze ma stosunkowo mało strat. Zastanawia mnie gdzie jutro skieruje II Korpus Pancerny SS. Jak by ktoś chciał pooglądać na żywo rozgrywkę gramy co wieczór o 21.oo
https://drive.google.com/file/d/0B2k6Fz ... sp=sharing
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4745
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: clown » poniedziałek, 23 lutego 2015, 13:38

Nieźle :) nie mam czasu na rozgrywki live, ale możesz wrzucać screeny jak wyglądają postępy, chociaż tutaj Niemcom zbyt wiele nie wróżę :)
Fajny ten drive.google. On jest połączony z kontem Google? Wygląda na ciut lepszy od imgura, którego ja używam do zamieszczania screenów.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Profes79
General
Posty: 5656
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Profes79 » poniedziałek, 23 lutego 2015, 13:48

Jest chyba połączony. Do zamieszczania screenów nadaje się też picassa/google+ bo teraz są te dwie rzeczy ze sobą powiązane.
Awatar użytkownika
Rafał_1982
Caporal-Fourrier
Posty: 96
Rejestracja: czwartek, 25 lipca 2013, 00:15

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Rafał_1982 » poniedziałek, 23 lutego 2015, 16:38

maciunia pisze: Jak by ktoś chciał pooglądać na żywo rozgrywkę gramy co wieczór o 21.oo
https://drive.google.com/file/d/0B2k6Fz ... sp=sharing
No właśnie, zawsze zastanwiałem się jak to wygląda w praktyce. Chodzi mi o to "podglądanie" na żywo.
Czy to oznacza, że muszę odnaleźć Waszą grę na Vassalu, a następnie poprosić o możliwość oglądania jako observer.
Kiedyś tego próbowałem, ale jakoś mi nie wychodziło. Chyba nie umiałem się zalogować do odpowiedniej gry.
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 758
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: maciunia » poniedziałek, 23 lutego 2015, 17:20

Rafał_1982 pisze:No właśnie, zawsze zastanawiałem się jak to wygląda w praktyce.
Jak już zainstalujesz sobie najnowszego Vassala, to pod poniższym linkiem znajdziesz moduł, ściągnij ten najnowszy. Później odpalasz moduł, wybierasz opcje look for game online i lądujesz w ogólnym pokoju z grą, (taki trochę Kurnik). Klikasz na join room i wchodzisz do pokoju w którym już będziemy. Jeśli mamy wcześniej otwarty plik z grą, to zostaniesz automatycznie zsynchronizaowany, tzn. po kilku sekundach wyświetli ci się mapa z żetonami. Wszyscy obecni w pokoju mogą korzystać z czatu jakby były jeszcze jakieś pytania.To nie jest trudne.
http://www.vassalengine.org/wiki/Module:Ardennes_%2744
Jan z Czarnolasu
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 10 października 2008, 18:18
Lokalizacja: Provinz Posen

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Jan z Czarnolasu » sobota, 1 października 2016, 15:09

Ma ktoś może na zbyciu II edycję Ardeness 44'? :)
Jan z Czarnolasu
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 10 października 2008, 18:18
Lokalizacja: Provinz Posen

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Jan z Czarnolasu » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 17:50

Czy w nocy także można używać ruchu strategicznego Niemcami?
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 758
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: maciunia » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 19:24

Nein, das ist verboten!
Jan z Czarnolasu
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 10 października 2008, 18:18
Lokalizacja: Provinz Posen

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Jan z Czarnolasu » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:05

To w takim razie co rozumiesz przez "nocne podciąganie artylerii" skoro niemiecka artyleria ma ruchliwość 0, a nebelwerfery zaledwie 1?

Miałeś na myśli kładzenie znaczników "night" na nebelwerfery, aby je podciągnąć o heks w nocy? :)
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 758
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: maciunia » wtorek, 22 sierpnia 2017, 00:53

Richtie pisze:To w takim razie co rozumiesz przez "nocne podciąganie artylerii" skoro niemiecka artyleria ma ruchliwość 0, a nebelwerfery zaledwie 1?

Miałeś na myśli kładzenie znaczników "night" na nebelwerfery, aby je podciągnąć o heks w nocy? :)
A kto Ci powiedział, że Prime Move markers to ruch strategiczny? 8-)
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4745
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: clown » wtorek, 27 lutego 2018, 13:58

Właśnie przed chwilą przeczytałem, że trzecia edycja Ardenów ma mieć kartonowe mapki (mounted) i grubsze żetony :idea:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Rafał_1982
Caporal-Fourrier
Posty: 96
Rejestracja: czwartek, 25 lipca 2013, 00:15

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Rafał_1982 » wtorek, 27 lutego 2018, 16:50

I to wszystko za 55$

A świstak siedzi i zawija w te sreberka :lol:

No dobra, czepiam się. Ciekawe ile będzie kosztowała gra po "upgradzie" komponentów.
TommyGn
Adjudant-Major
Posty: 289
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 12:11

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: TommyGn » czwartek, 27 czerwca 2019, 23:40

Czytam raporty z walk oraz instrukcję i bardzo mi się podoba.
Jest wszystko czego brakowało w Ardenach Dragona - wysadzanie mostów, zaopatrzenie Jednak mam wrażenie, że ta gra jak i inne serii byłaby jeszcze ciekawsza przy maskowaniu. Mimo wszystko Niemcy wiedzą gdzie najlepiej uderzyć, podczas gdy w praktyce szli na ślepo i albo atak się udawał albo nie, choć też raz i drugi [Peiper i WH pod Bastogne] naziści rezygnowali z nocnego uderzenia zupełnie zmyleni siłą amerykańskiej obrony. Czy np. można się naciąć, że to co wydawało się odwodowym pułkiem spadochroniarzy okazało się batalionem saperów i na odwrót.
Kiedy drzewa padają, i pni wycieka żywica jak krew - Janusz Reichel - Czorsztyn '91 https://www.youtube.com/watch?v=7cdP1fm4VjM
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35427
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Ardennes '44 (GMT)

Post autor: Raleen » piątek, 28 czerwca 2019, 08:05

W przypadku tej gry drogi i teren kanalizują natarcia, więc nie ma aż takiej dużej możliwości przerzucania sił między sąsiednimi sektorami. Tak, że w przypadku Normandii '44 być może coś by to dało, natomiast tutaj nie za bardzo. Ja generalnie nie jestem zwolennikiem maskowania, bo ze względów praktycznych to jest mordęga, chyba że mamy bloczki, ale one wymuszają z kolei duże uproszczenia w mechanice.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”