Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: clown » czwartek, 31 stycznia 2013, 09:14

Kapitalna historia:
http://boardgamegeek.com/thread/290360/ ... ot-stacked
Z jednej strony oszust, z drugiej strony zobaczcie jakie są przyzwyczajenia do CCG :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
killy9999
Adjudant-Major
Posty: 305
Rejestracja: wtorek, 20 listopada 2012, 12:17
Lokalizacja: Edynburg

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: killy9999 » wtorek, 26 lutego 2013, 22:11

Mam komplet zapasowych żetonów do Combat Commander Pacific. Gdyby komuś czegoś brakowało to niech da znać :)
Awatar użytkownika
SeeM
Sergent
Posty: 127
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2012, 13:55
Been thanked: 2 times

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: SeeM » wtorek, 19 marca 2013, 09:36

killy9999 pisze:Mam komplet zapasowych żetonów do Combat Commander Pacific. Gdyby komuś czegoś brakowało to niech da znać :)
Jak zdobędziesz mapy i karty, to daj znać. :)

Ostatnio pogrywam sobie sam. Wygląda to w ten sposób, że karty dla "przeciwnika" są co turę losowane i nadwyżki lądują na zrzutkach. Dzięki temu nigdy nie wiem co zrobi. Dodatkowo za każdym razem, kiedy robię rozkaz Move i przeciwnik mógłby zastosować opfire dobieram jego kartę i, jeśli jest to fire, to normalnie rozliczam atak. Jest nawet fajnie, choć czasami trochę zbyt łatwo. Wszystko zależy od tego jak podejdą katy (zgodnie z założeniem gry zresztą). Macie jakieś swoje pomysły na komputerowego gracza?

Vasal mi jakoś nie leży. Probówałem tym grać w różne gry i po prostu mi nie pasuje. Zbyt dużo możliwości mi ucieka, bo zamiast myśleć jak powinienem zagrać, myślę co powinien kliknąć.
PProteus
Caporal
Posty: 55
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:21
Lokalizacja: Pabianice

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: PProteus » wtorek, 19 marca 2013, 14:24

Zerknij na te zasady -> http://www.boardgamegeek.com/filepage/5 ... nder-alone

Ja nie próbowałem, ale kilka osób na BGG chwaliło.
Wyprzedaże gier:
- Euro
- Wojennych
Johnny731
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 21:24

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: Johnny731 » poniedziałek, 23 grudnia 2013, 21:18

Witam wszystkich,
Może ktoś pomoże, czytam instrukcję (po raz pierwszy) i nie za bardzo wiem, jak traktować mur (Wall) przy LOS:
Rulebook v1.1, str. 9, przykłady LOS, punkt H:
"Jeżeli byłby mur pomiędzy heksami M8/N8 - linia LOS byłaby zablokowana [10.1 gray box]"
W punkcie 10.1 pochyłym tekstem napisane jest, że mur (lub płot) nie wpływa na LOS, nawet gdy znajduje się wzdłuż linii LOS.
Dodatkowo w "T97. Wall" (str. 22) - mur jest jako "przeszkoda", lub jako "teren czysty", gdy mur jest tylko 1 z 6 boków heksu przy sprawdzaniu LOS lub przy "celowaniu".

Wg mnie, przykład H ze strony 9 jest błędnie opisany... Tak? Czy coś pochrzaniłem?

Dzięki za odpowiedź z góry,
Marek
Profes79
General
Posty: 5418
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: Profes79 » poniedziałek, 23 grudnia 2013, 22:34

clown pisze:Kapitalna historia:
http://boardgamegeek.com/thread/290360/ ... ot-stacked
Z jednej strony oszust, z drugiej strony zobaczcie jakie są przyzwyczajenia do CCG :)
Trudno nazwać oszustem kogoś, kto - jak wynika z przebiegu dyskusji - nie widział nic złego w tym co robi i nie uważał, że narusza reguły gry...
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: clown » wtorek, 24 grudnia 2013, 08:11

Trudno nazwać oszustem kogoś, kto - jak wynika z przebiegu dyskusji - nie widział nic złego w tym co robi i nie uważał, że narusza reguły gry...
Reguły gry nie zabraniają także rzucania kostkami czy kartami w przeciwnika. Czy oznacza to jednocześnie, że można tak robić?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Profes79
General
Posty: 5418
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: Profes79 » wtorek, 24 grudnia 2013, 08:56

Nie można, ale od robienia czegoś niedozwolonego do nazwania kogoś oszustem droga jest jednak według mnie daleka i wyboista.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: ozy » wtorek, 24 grudnia 2013, 09:55

Johnny731 pisze:Może ktoś pomoże, czytam instrukcję (po raz pierwszy) i nie za bardzo wiem, jak traktować mur (Wall) przy LOS
Blokuje LOS, jak nikt przy nim nie stoi i LOS idzie w poprzek muru.
Jak ktoś przy nim stoi, to jest przeszkodą dodającą defensa, ale LOS nie blokuje.
Jak LOS idzie wzdłuż muru, to zdaje się, że LOS nie blokuje, ale nie mam przy sobie zasad, by być tutaj na 100% pewnym.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Johnny731
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 21:24

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: Johnny731 » wtorek, 24 grudnia 2013, 12:57

Wielkie dzięki Ozy. Wesołych Świąt!!!

Ps. Ozy, jak byś mógł to sprawdzić, będę wdzięczny. :)
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: ozy » wtorek, 24 grudnia 2013, 17:12

COVER:none; or2 if a Fire Attack crossed the Wall as it entered the target hex (not applicable when firing Mortars or Artillery).
LOS:Obstacle;or Clear if the Wall is one ofthe six hexsides of the sighting or target hex
No i jest jak napisałem. Wzdłuż muru też blokuje LOS.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
DaRealOdi
Sous-lieutenant
Posty: 489
Rejestracja: niedziela, 2 września 2007, 09:03
Lokalizacja: 3city

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: DaRealOdi » wtorek, 8 lipca 2014, 12:15

Pytania do kolegów bardziej zaznajomionych z systemem CC:

- czy jest możliwe przeprowadzenie dwóch równoległych gier zestawem CCE + CCM (przy założeniu, że w jednej z nich Włosi będą reprezentować Oś)?

- czy są w którymś z dodatków scenariusze wykorzystujące "Axis Minor Allies" (czyli w sumie talię włoską) w walce z Sowietami?
Awatar użytkownika
killy9999
Adjudant-Major
Posty: 305
Rejestracja: wtorek, 20 listopada 2012, 12:17
Lokalizacja: Edynburg

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: killy9999 » wtorek, 8 lipca 2014, 12:44

1. Nie, ponieważ w CC:M nie ma toru statusu gry.

2. O ile pamiętam w CC:M jest scenariusz w którym armia włoska reprezentuje Finów w trakcie wojny zimowej.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: clown » wtorek, 8 lipca 2014, 13:08

W Battle Pack Stalingrad był scenariusz Rumuni kontra Sowieci, "Shootout at Oblivskaya"
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 544
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Combat Commander

Post autor: ghostdog » wtorek, 12 stycznia 2016, 20:23

Chętnie wysłucham Waszych opinii. O tym, że nie ma czołgów wiem, ale to nie problem.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”