Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Combat Commander (GMT) - powrót Squad Leadera?

Post autor: ozy » środa, 18 października 2006, 19:01

Tak sobie przeglądam P500 GMT i zauważyłem rzecz wartą uwagi dla wszystkich miłośników taktyki najniższego szczebla:

http://www.gmtgames.com/combatcomm/main.html
Normalnie SL reaktywacja :)

Są już zasady, mapy, wzory żetonów, kart (które mają odgrywać dużą rolę w rozgrywce - uruchamiać jednostki, wprowadzać zalety i wady poszczególnych narodowości itp). Na pierwszy rzut podobnie jak w SL poszli Niemcy, Ruskie i USmany, już jest także w drodze dodatek z Anglikami, Francuzami i Włochami [a może kiedyś zrobią Japonię?].
http://www.gmtgames.com/combatcomm2/main.html

Wygląda miodnie, grafika fenomenalna... :)

Recenzja dodatku Combat Commander. Battle Pack 2: Stalingrad na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Ostatnio zmieniony wtorek, 29 marca 2011, 12:08 przez ozy, łącznie zmieniany 1 raz.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1629
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau » środa, 18 października 2006, 21:56

Wstyd przyznać, ale nigdy w Squad Leadera nie grałem. Ta gra zapowiada się ładnie, ale jedna myśli mi przeszkadza - ciągle bitewki na tej samej planszy?
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy » środa, 18 października 2006, 22:30

Andreas von Breslau pisze:jedna myśli mi przeszkadza - ciągle bitewki na tej samej planszy?
Pewnie problem rozwiązany jak w SL - kilka plansz (tutaj 6, do tego dwustronnych, w SL 4 jednostronne), a do tego zaprojektowanych tak by pasowały do kolejnych krawędziami, i to w dowolnej kombinacji... Tak przynajmniej było w SL. Doczytałem, Pacyfik jest w planach :)

Grafika rozwala...

Obrazek
Obrazek
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 953
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojpajek » środa, 18 października 2006, 23:13

W grze jest dodatkowo niewiele zasad- przynajmniej w podstawce :) Myśle że jest to spory hicior. Plansze są kiepskie graficznie. Przydaly by się też moduły z historycznymi bitwami typu Red Barricades i Blood Reef:Tarawa
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9591
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Andy » czwartek, 19 października 2006, 09:39

Andreas von Breslau pisze:Wstyd przyznać, ale nigdy w Squad Leadera nie grałem.
Dlaczego wstyd? Ja w Squad Leadera grałem w realu, w wojsku. :wink: I raczej mam już dosyć.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy » poniedziałek, 18 grudnia 2006, 07:58

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » sobota, 6 stycznia 2007, 10:55

ozy pisze:Jest już finalna wersja zasad :)

http://www.gmtgames.com/living_rules/CC ... _final.pdf
Dokladnie 18 grudnia gra zostala rozeslana do zamawiajacych w P500. Poki co GMT nie odpisuje w sprawie normalnej sprzedazy, ale mam nadzieje, ze to sie niedlugo zmieni :cool:
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » sobota, 20 stycznia 2007, 22:51

Razem z narzeczoną zdecydowalismy, ze to bedzie nasz nastepny zakup, jezeli chodzi o gry planszowe. Mam nadzieje, ze oceny na BGG nie sa na wyrost - tak czy inaczej zapowiada sie wspaniala zabawa :) Szkoda tylko, ze nie ma specjalnych zasad do walk w miescie, po mapach widze, ze walki tocza sie glownie na wsi :wink:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36559
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 240 times
Been thanked: 152 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » sobota, 20 stycznia 2007, 22:55

Widzę, że Twoja dziewczyna czyni postępy :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » niedziela, 21 stycznia 2007, 08:58

Raleen pisze:Widzę, że Twoja dziewczyna czyni postępy :)
Wdrozyla sie na Aleksandrze i Sciezkach, czas isc dalej w las :) Raczej nigdy nie polubi czegos, co nie ma kart i ma hexy, ale przeciez kazdy ma swoj gust.
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » czwartek, 25 stycznia 2007, 15:48

Jezeli ktos lubi rankingi, to CC jest obecnie na 50 miejscu BGG i ciagle idzie w gore (system promuje gry, ktore zebraly duza ilosc glosow). Oczywiscie w kategorii Wargames jest ciagle pierwszy. Jak widac "nowicjusz" (to zdaje sie pierwsza wydana gra Chada Jensena) tez potrafi zrobic cos, co sie podoba.
sosna
Caporal-Fourrier
Posty: 81
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 21:03
Kontakt:

Post autor: sosna » czwartek, 25 stycznia 2007, 21:41

Gra zapowiada sie smakowicie. Nie mogę sie doczekać kiedy wreszcie do nas dojdzie dostawa z tym tytułemi sztuczkę sobie rozpakuję :wink:
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » piątek, 26 stycznia 2007, 00:32

sosna pisze:Gra zapowiada sie smakowicie. Nie mogę sie doczekać kiedy wreszcie do nas dojdzie dostawa z tym tytułemi sztuczkę sobie rozpakuję :wink:
Fajnie, czyli sobie obejrze przed zakupem :wink:
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1310
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort » czwartek, 15 lutego 2007, 16:16

A do Opola gra juz dotarla :!:
Obczajamy wlasnie z Ozym (wlasciciel gry) instrukcje i juz wkrotce naszych zolnierzy poslemy na front. Wydawniczo gra stoi na bardzo wysokim poziomie, pewnie zrobimy jakies zdjecia w trakcie rozgrywki i wkleimy na forum :)

A kolorowa instrukcja i tabelki, to naprawde jest to :)

V.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy » czwartek, 15 lutego 2007, 17:01

Pierwszy raz widzę tak wysoki poziom edytorski planszówki, która jest strategią, a nie eurogrą. Świetny pomysł z dużymi heksami i dwoma wielkościami żetonów - wygląda to bardzo dobrze, ciekawe jak sie takie mapy sprawdzą w rozgrywce. Trzy olbrzymie talie kart, eleganckie tabele, żetony - dla mnie cudo. Wielkie pudło. Zasady świetnie pisane - precyzyjne, a pełne uwag, cytatów z Pattona i Rommla itp.
Ale cena straszna :/
Zobaczymy czy było warto :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”