Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Takiego tematu jeszcze nie ma.

Moja gra, ciągle czekająca na chętnych do gry.

Całość zmagań na Salomonach i Nowej Gwinei od sierpnia 1942 do grudnia 1943.

Wpadłem na pomysł jak grę uprościć.

Lotnictwo do walki używane tylko dwa razy w etapie (przedtem było znacznie częściej, co grę mocno spowalniało).

Okręty podwodne kładzione na mapie tylko w razie "żądania" gracza, że sprawdzeniem, czy dały radę ustawić się odpowiednio. To też powinno grę przyspieszyć.

Ruch zespołów floty - bez dzielenia. Każdy gracz po jednym zespole i tak naprzemiennie - bez dzielenia ruchu.
Ostatnio zmieniony niedziela, 11 lutego 2024, 18:41 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Silver »

Im wcześniejsza faza wojny - to bardzo lubię.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Wtedy walki były zacięte, a szanse - na danym teatrze - wyrównane.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Zrzut z jednej z rozgrywek.
Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Japońskie bazy.
Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Nowe pomysły na tabele walki. To, ze wyniki lotnicze zaczynają się od 11 to nie jest błąd. To efekt konieczności ujednolicenia kości (ma być K10).
Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Wnioski z sobotniej gry z Wojtkiem Szastem:

Przykładowa walka lotnicza.

Japońska wyprawa nad Port Moresby.
Trzy jednostki lotnictwa myśliwskiego osłaniają dwie jednostki bombowe.
Alianci poderwali jednostkę myśliwców RAAF (Kittyhawk), Amerykanie część grupy myśliwskiej wyposażoną w P-39 Airacobra.
Zakładamy, ze wszystkie myśliwce są w pełnej sile.

1. Krok: walka myśliwców:
Sumujemy siły myśliwców japońskich i osobno myśliwców alianckich. Siła to cyferka w celowniku.
Japończycy mają 16 punktów siły, Alianci 10 punktów siły.
Każda ze stron wykonuje 1K10 i do wyniku dodaje siłę.
Japończycy: 16+5 = 21.
Alianci: 10+3 = 13.
Wg tabeli Japończycy zadali Aliantom straty 6 punktów wytrzymałości, Alianci japońskim myśliwcom 2 punkty wytrzymałości. Alianci przegrali starcie, ich myśliwce nie zostały dopuszczone do japońskich bombowców.

2. Krok: walka myśliwców alianckich z japońskimi bombowcami)
Pomijany, myśliwce obrońcy nie doleciały do bombowców.

3. Krok: ostrzał artylerii przeciwlotniczej.
Obrońca posiada na lotnisku 5 punktów siły opl i może ja dowolnie dzielić. Załóżmy ze na każdego wroga bombowego po 2,5 siły.
- Ostrzał pierwszej jednostki: 1K10= 0 oznacza, że ostrzał jest skuteczny; drugi 1K10 = 2 oznacza utratę przez jednostkę bombowców 2 punktów wytrzymałości. Strata ta będzie modyfikatorem do bombardowania.
- ostrzał drugiej jednostki bombowców: 1K10=1 oznacza również skuteczne bombardowanie. Drugi 1K10 =4 oznacza również utratę 2 punktów drugie bombowce.

4. Krok: bombardowanie.
Bierzemy pod uwagę największa siłę bombowca. Obydwa mają po 10 -2 za straty wytrzymałości czyli po 8. Więc bierzemy pod uwagę 8 i dodajemy za kolejne bombowce, przy czym jesli kolejne bombowce sa bez strat wytrzymałości dodajemy 2, a jeśli stracone, dodajemy 1.
U nas sa osłabione, wiec 8 punktów za pierwszy bombowiec plus 1 punkt za osłabiony drugi bombowiec to razem 9 siły.
1K10=8+9 siły to 17. Wynik oznacza utratę przez lotnisko 4 punktów wytrzymałości. Jest to mniej niż połowa jego wytrzymałości (12), więc lotnisko uległo uszkodzeniu. Kładziemy żeton U, w następnej fazie lotniczej lotnisko jest nieczynne jako naprawiane. Wszystkie samoloty, które w momencie bombardowania były na lotnisku albo na nim po bombardowaniu wylądowały tracą łącznie 4 punkty wytrzymałości (wg woli gracza "zbombardowanego").

Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Wnioski z sobotniej gry z Wojtkiem Szastem:

Druga przykładowa walka z tymi samymi siłami.

Japońska wyprawa nad Port Moresby.
Trzy jednostki lotnictwa myśliwskiego osłaniają dwie jednostki bombowe.
Alianci poderwali jednostkę myśliwców RAAF (Kittyhawk), Amerykanie część grupy myśliwskiej wyposażoną w P-39 Airacobra.
Zakładamy, ze wszystkie myśliwce są w pełnej sile.

1. Krok: walka myśliwców:
Sumujemy siły myśliwców japońskich i osobno myśliwców alianckich. Siła to cyferka w celowniku.
Japończycy mają 16 punktów siły, Alianci 10 punktów siły.
Każda ze stron wykonuje 1K10 i do wyniku dodaje siłę.
Japończycy: 16+0 = 16.
Alianci: 10+6 = 16.
Wg tabeli Japończycy zadali Aliantom straty 3 punktów wytrzymałości, Alianci japońskim myśliwcom 3 punktów wytrzymałości. Remis oznacza, że wygrali broniący obiekt, czyli Alianci, którzy wymanewrowali japońskie myśliwce, przedzierając się do bombowców.
Gracze rozpisują punkty wytrzymałości. Aliant odjął 2 punkty Airacobrze i 1 Kittyhawkowi.

2. Krok: walka myśliwców alianckich z japońskimi bombowcami)

Japońskie bombowce mają razem po 2 punkty siły obrony (bombowce horyzontalne inne niż B-17). Gdyby japońskie bombowce były bez pełnej wytrzymałości, każdy punkt utraconej wytrzymałości osłabiałby ich siłę. Ale tak nie jest.
Sumujemy siły i wychodzi 4. 1K10=3. 3+4= 7. Bombowce nie zadały myśliwcom żadnych strat.

Myśliwce atakują bombowce. Airacobra ma 6 punktów siły, ale -2 utracone punkty wytrzymałości to 4. Kittyhawk ma 4 punkty siły, ale -1 za utraconą wytrzmałość to 3. Razem 4+3=7.
1K10=5+7 to 12. Strata

3. Krok: ostrzał artylerii przeciwlotniczej.
Obrońca posiada na lotnisku 5 punktów siły opl i może ja dowolnie dzielić. Załóżmy ze na każdego wroga bombowego po 2,5 siły.
- Ostrzał pierwszej jednostki: 1K10= 2 oznacza, że ostrzał jest skuteczny; drugi 1K10 = 3 oznacza utratę przez jednostkę bombowców 2 punktów wytrzymałości. Strata ta będzie modyfikatorem do bombardowania.
- ostrzał drugiej jednostki bombowców: 1K10=1 oznacza również skuteczne bombardowanie. Drugi 1K10 =4 oznacza również utratę 2 punktów drugie bombowce.

Reasumując: Jeden bombowiec stracił 3 punkty wytrzymałości, drugi 2 punkty wytrzymałości.

4. Krok: bombardowanie.
Bierzemy pod uwagę największa siłę bombowca. Jeden stracił 2 punkty, drugi 1 punkt. Bierzemy pod uwagę silniejszy. 9 punktów +1 za osłabiony drugi bombowiec to 10.

1K10=8+9 siły to 17. Wynik oznacza utratę przez lotnisko 4 punktów wytrzymałości. Jest to mniej niż połowa jego wytrzymałości (12), więc lotnisko uległo uszkodzeniu. Kładziemy żeton U, w następnej fazie lotniczej lotnisko jest nieczynne jako naprawiane. Wszystkie samoloty, które w momencie bombardowania były na lotnisku albo na nim po bombardowaniu wylądowały tracą łącznie 4 punkty wytrzymałości (wg woli gracza "zbombardowanego").
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Trzecia przykładowa walka z tymi samymi siłami - lekko zmodyfikowane zasady.

Japońska wyprawa nad Port Moresby.
Trzy jednostki lotnictwa myśliwskiego osłaniają dwie jednostki bombowe.
Alianci poderwali jednostkę myśliwców RAAF (Kittyhawk), Amerykanie część grupy myśliwskiej wyposażoną w P-39 Airacobra.
Zakładamy, ze wszystkie myśliwce są w pełnej sile.

1. Krok: ustalanie wyniku walk powietrznych i działania obrony przeciwlotniczej:

a) sumujemy siły lotnicze i opl:

Japończycy myśłiwce razem 16, bombowce 2x2 razem cztery.

16+4 = 20

Alianci myśliwce 10, opl 5.

10+5 = 15

1K10 dla Japończyków - 1K10=6 +20 siła = 26. Wynik strata dla Aliantów 6 punktów wytrzymałości.

1K10 dla Aliantów - 1K10=5+15 siła = 20. Wynik strata dla Japończyków 4 punktów wytrzymałości.

2. Rozpisanie strat:

Gracz japo0ński utracił 4 pw, ma 5 jednostek. Rozpisuje straty równomiernie, ale rozpoczyna od myśliwców.
W ten sposób trzy jednostki myśliwców straciły po 1 pw, a jedna z wybranych jednostek bombowych 1 pow. Druga jednostka bombowa nie utraciła wytrzymałości.

3. Krok: bombardowanie.
Bierzemy pod uwagę największa siłę bombowca. Jeden stracił 1 punkt wytrzymałości, drugi nie stracił. Zatem siła tego, który nie stracił to 10 +1 za drugą jednostkę bombowców, która jest osłabiona.

Razem siła to 10.
1K10=3+10=13.
Wg tabeli lotnisko traci 2 punkty wytrzymałości. Lotnisko jest uszkodzone, a samoloty na nim oraz takie, które wylądują na nim po walkach straca 2 punkty wytrzymałości.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Czwarta przykładowa walka z tymi samymi siłami - lekko zmodyfikowane zasad, skrajne wyniki rzutów.

Japońska wyprawa nad Port Moresby.
Trzy jednostki lotnictwa myśliwskiego osłaniają dwie jednostki bombowe.
Alianci poderwali jednostkę myśliwców RAAF (Kittyhawk), Amerykanie część grupy myśliwskiej wyposażoną w P-39 Airacobra.
Zakładamy, ze wszystkie myśliwce są w pełnej sile.

1. Krok: ustalanie wyniku walk powietrznych i działania obrony przeciwlotniczej:

a) sumujemy siły lotnicze i opl:

Japończycy myśłiwce razem 16, bombowce 2x2 razem cztery.

16+4 = 20

Alianci myśliwce 10, opl 5.

10+5 = 15

1K10 dla Japończyków - 1K10=0 +20 siła = 20. Wynik strata dla Aliantów 4 punktów wytrzymałości.

1K10 dla Aliantów - 1K10=9+15 siła = 24. Wynik strata dla Japończyków 6 punktów wytrzymałości.

2. Rozpisanie strat:

Gracz japoński utracił 6 pw, ma 5 jednostek. Rozpisuje straty równomiernie, ale rozpoczyna od myśliwców.
W ten sposób jedna jednostka myśliwców straciła 2 pw, dwie jednostki myśiwców po 1 pw, a obydwie jednostki bombowców po 1 pow. .

3. Krok: bombardowanie.
Bierzemy pod uwagę największa siłę bombowca. Obydywa straciły 1 punkt wytrzymałości, obydwa na starcie miały tyle samo siły, więc 10-1 to 9 siła jednego i +1 drugi nie stracił. Zatem siła tego, który nie stracił to 10 -1 +1 za drugą jednostkę bombowców, która jest osłabiona. Zatem siła bombardowania to 10. 1K109+10=19. Lotnisko straciło 6 pw, dalej jest uszkodzone, jednostki lotnicze na nim tracą łacznie 6 pw.

Razem siła to 10.
1K10=3+10=13.
Wg tabeli lotnisko traci 2 punkty wytrzymałości. Lotnisko jest uszkodzone, a samoloty na nim oraz takie, które wylądują na nim po walkach straca 2 punkty wytrzymałości.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Piąta przykładowa walka z tymi samymi siłami - lekko zmodyfikowane zasad, skrajne wyniki rzutów (z drugiej strony).

Japońska wyprawa nad Port Moresby.
Trzy jednostki lotnictwa myśliwskiego osłaniają dwie jednostki bombowe.
Alianci poderwali jednostkę myśliwców RAAF (Kittyhawk), Amerykanie część grupy myśliwskiej wyposażoną w P-39 Airacobra.
Zakładamy, ze wszystkie myśliwce są w pełnej sile.

1. Krok: ustalanie wyniku walk powietrznych i działania obrony przeciwlotniczej:

a) sumujemy siły lotnicze i opl:

Japończycy myśłiwce razem 16, bombowce 2x2 razem cztery.

16+4 = 20

Alianci myśliwce 10, opl 5.

10+5 = 15

1K10 dla Japończyków - 1K10=9 +20 siła = 29. Wynik strata dla Aliantów 8 punktów wytrzymałości.

1K10 dla Aliantów - 1K10=0+15 siła = 15. Wynik strata dla Japończyków 1 punkt wytrzymałości.

2. Rozpisanie strat:

Gracz japoński utracił 1 pw, - traci jedna jednostka myśliwska.
W ten sposób bombowce zostały obronione bez strat.

3. Krok: bombardowanie.
Bierzemy pod uwagę największa siłę bombowca czyli 10. Dodajemy 2 za drugi bombowiec, który nie stracił wytrzymałości. Zatem siła tego, który nie stracił to 10 +1 za drugą jednostkę bombowców, która jest osłabiona. Zatem siła bombardowania to 11. 1K10 = 0+11=11. Lotnisko nie straciło wytrzymałości, samoloty amerykańskie w powietrzu straciły 8 punktów wytrzymałości.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Przykładowa bitwa morska, dajmy na to u wybrzeży Guadalcanalu.

1. Siły obydwu graczy - pierwszy przykład, więc w miarę wyrównane.

Japoński zespół, dowodzony przez kontradmirała Tanakę Raizo (5-inicjatywa) składa się z pancernika Kirishima, dyonu krążownków t. Takao, krążowników lekkich jako przewodników flotylli i dwóch dywizjonów niszczycieli.

Amerykańskich zapasów na plażach broni zespół kontradmirała Normanna Scotta w składzie krążowników lekkich t. Brooklyn, krążownika przeciwlotniczego San Diego, niszczycieli t. Porter (przewodniki flotylli) i dwóch dyonów niszczycieli.

Ustawienie jeszcze przed przyjęciem szyków bojowych.
Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Krok 1. Ustalenie inicjatywy.

Po zadeklarowaniu bitwy każdy z graczy losuje dowódce. Japończycy wylosowali kontradmirała Tanakę Raizo, którego współczynnik inicjatywy wynosi 5. Amerykanie wylosowali kontradmirała Normana Scotta, którego współczynnik inicjatywy wynosi 4.

W tej sytuacji inicjatywę ma gracz japoński. Inicjatywa oznacza, że jako pierwszy okręty rozstawia gracz amerykański.

Krok 2. Manewry.

1.
Gracz amerykański kładzie na placu boju 14 dywizjon niszczycieli.
Gracz japoński kontruje manewr dokładając 27 dywizjon niszczycieli. W ten sposób pierwsza para została ustawiona

2.
Gracz amerykański kładzie przewodniki flotylli t. Porter.
Gracz japoński kontruje 17 dywizjonem niszczycieli.

3.
Gracz amerykański kładzie krążownik przeciwlotniczy USS San Diego.
Japończycy kontrują 4 eskadrą krążowników (Sentai 4)

4.
Gracz amerykański kładzie 9 dywizjon krążowników (krążowniki lekkie t. Brooklyn/St. Louis).
Gracz japoński kontruje pancernikiem Kirishima.

5.
Ostatnia runda manewrów.
Gracz amerykański kładzie 12 dywizjon niszczycieli.
Gracz japoński kontruje krążownikami - przewodnikami flotylli (stare okręty t. Kuma/Nagara).

Zespoły obydwu stron ustawiły się do bitwy.

Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Gdyby którykolwiek z graczy miał więkiszą liczbe jednostek, dokłada po jednej do każdej z par.

Rozstrzygnięcie walki polega na przeprowadzeniu pojedynków między parami, przy czym jeśli w parze jest więcej niż jedna jednostka, obydwie prowadzą pojedynek z osobna, zaś przeciwnik prowadzi pojedynek tylko z jedną z jednostek wroga.

Wyniki wprowadzamy w życie równocześnie.
Każdy stracony przez gracza punkt wytrzymałości to punkt zwycięstwa dla nieprzyjaciela. Gracz, który zdobędzie więcej punktów zwycięstwa wygrywa starcie zmuszając wroga do odwrotu. To zaś umożliwia nie tylko zaopatrywanie pola, ale i wysadzenie własnego desantu.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: Orzeł Morski: Salomony-Nowa Gwinea [Zulu Wargames]

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Krok 3: bitwa.

Walka japońskiego 27 dywizjonu niszczycieli z amerykańskim dywizjonem niszczycieli.

Wariant 1:

W pierwszej kolejności zawsze rozstrzygamy starcie artyleryjskie.

Japończycy 1K10=6+siła 4-4 za cel typu niszczyciel. Razem 6. Wg tabeli brak strat.
Amerykanie 1K10=5+siła 4-4 za cel typu niszczyciel. Razem 5. Wg tabeli brak strat.

Atak torpedowy:
Japończycy 1K10=1+14 (siła) - 5 = 10. Strata 1 punktu wytrzymałości.
Amerykanie 1K10=7+15 (siła) - 5 = 15. Strata 3 punktów wytrzymałości.
Ponieważ to atak torpedowy na mały okręt, strata mniej niż 1/2 wytrzymałości oznacza brak trafienia. Strata co najmniej 1/2 wytrzymałości oznacza trafienie i stratę 3 punktów wytrzymałości.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”