Fire in the Sky (MMP)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3920 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Raleen »

Wygląda interesująco. Na mnie w tej grze (choć przyznam, że upłynęło trochę czasu aż doceniłem) robiła wrażenie ta grafika z wykorzystaniem kwiatu wiśni itp. elementów :). W końcu swego czasu Diablosi przymierzali się też do wydania tej gry i była lansowana jako hit sezonu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: RAJ »

Ponieważ nie mam ochoty płacić 100 EUR za używanego FitS a na reprint się nie zanosi, to na bazie vassala zrobiłem samoróbkę.
Jak ktoś chce pliki do wydruku to pw.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Silver »

Ja już chyba taką samoróbkę mam 3 lub 4 lata ale tylko raz zagrałem w Zakopanym. Szkoda bo zacna gra.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: RAJ »

Czas sięgnąć po łopatę.
Będzie nowa edycja FitS wydana przez Phalanx! Brawo chłopaki! :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3920 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Raleen »

To powrót do przeszłości, ale jakże chwalebny :)

Aż się łezka w oku kręci jak sobie człowiek przypomni zbieranie kiedyś zamówień na forum Res Publica przez grupę Diablosów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant
Posty: 478
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Monthion »

Zapowiada się interesująco. Ciekawe do jakiego stopnia będzie miała miejsce ingerencja w grafikę i mechanikę. Osobiście życzyłbym sobie by była jak najmniejsza (zwłaszcza jeśli chodzi o mechanikę). I oby ominął nas cyrk z płatnymi dodatkami jak w Hannibalu & Hamilcarze...
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Lord Voldemort »

Monthion pisze:Zapowiada się interesująco. Ciekawe do jakiego stopnia będzie miała miejsce ingerencja w grafikę i mechanikę. Osobiście życzyłbym sobie by była jak najmniejsza (zwłaszcza jeśli chodzi o mechanikę). I oby ominął nas cyrk z płatnymi dodatkami jak w Hannibalu & Hamilcarze...
W mechanikę nie zamierzamy ingerować. Do grafiki MMP nie mamy praw, wiec narysujemy ja od nowa. Oczywiście gra będzie wydana w naszym standardzie, czyli sztywna plansza itp.
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: adalbert »

No, nie mogę się doczekać. Ponieważ interesuje mnie ten teatr działań, to raczej pozycja obowiązkowa.
Z uwagi jednak na historycznie postępującą gigantyczną asymetrię potencjałów stron, bardzo interesuje mnie kwestia warunków zwycięstwa i przedstawiany w grze czasokres zmagań. Historycznie można chyba uznać, że wojna została przegrana przez Japonię już w 1942 r. Jak więc zrobić ciekawą i w miarę realistyczną grę obejmuącą okres 1944 i dalej...?
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: farmer »

Najpierw japoński, potem amerykański wyścig z czasem.
Japonia musi zająć jak najwięcej póki ma przewagę, by zyskać jak najwięcej terenu i surowców na późniejszą obronę.
USA musi zająć Japonię i/lub wypracować sobie pozycje do nalotów (w tym Abomb), nim społeczeństwo znudzi /znęczy się wojną...

pozdr
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: RAJ »

Propozycja scenariusza 1943 - do testowania dla chętnych.

Są dwie wersje do rozegrania:
a) pełny scenariusz - warunki zwycięstwa jak w zwykłym kampanijnym.
b) krótki scenariusz - trwa 5 tur, USA wygrywa jeżeli w tym czasie zdobędzie 6VP, w przeciwnym razie przegrywa. Japonia dostaje 6 punktów transportowych na turę mniej (obsługują odciętą część mapy). Plansza na zachodzie kończy się na Filipinach - wszystko co jest na lewo od Filipin jest niedostępne (z Brunei i Hainan włącznie) - dotyczy także sił, które są tam rozstawione.

Japanese Player Set Up
At Yokosuka:
2 air steps, DD (Fubuki).
At Kure:
CVL (Zuiho, Shoho), BB (Mutsu, Nagato), BB (Fuso, Yamashiro), CA (Mogumi), DD (Hatsuharu), DD (Kagero), DD(Fubuki), DD (Hatsuharu), DD (Yagumo).
At Formosa:
1 air step.
At Leyte:
2 air steps.
At Saigon:
2 air steps.
At Singapore:
1 air step.
At Rangoon:
2 air steps, 1x 4-Combat Strength land unit.
At Burma:
1x 8-Combat Strength land unit.
At Surabaya:
2 air steps.
At Marshall Islands:
1 air step, 1x (2)-Combat Strength land unit (reduced 4-Combat Strength land unit).
At Gilbert Islands:
2-Combat Strength land unit.
At Truk:
CVL (Junyo, Hiyo), BB (Yamato, Musashi), BB (Kongo, Haruna), CA (Myoko), CA (Tone), DD (Asahio), DD (Shiratsuyu).
At Rabaul:
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit, CA (Takao), DD (Kagero).
At Lae: (Japan owns the base)
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Hollandia:
2 air steps.
At Wake:
1x [1]-Combat Strength Marine land unit. (reduced 2-Combat Strength land unit).
At Attu:
1x [1]-Combat Strength land unit (reduced 2-Combat Strength land unit).
At Guadalcanal (US owns the base):
1x 2-Combat Strength land unit.
At Malaya:
1x 4-Combat Strength land unit.
Other Bases:
Manila, Bangkok, Hainan, Palau, Iwo Jima, Brunei, Paramushiro.

Allied Player Set Up
United States of America
At Pearl Harbor:
1 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {US}, BB (California, Tennessee), 2 x DDs (Fletchers).
At Midway:
1 air steps.
At Ellice Islands:
1 air step*, {moved 1-air step unit, from Noumeau to Ellice}.
At Noumea:
1x 2-Combat Strength land unit {NZ}, CV (Saratoga, Enterprise), BB (North Carolina, Washington), BB (Indiana, South
Dakota), 2 x DDs (Mahan, Fletcher).
At Espiritu Santu:
2 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {US}, 1 x CL (Brooklyn), 1 x DD (Benham).
At Port Moresby:
1 air step, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Lae: (Japan owns the base)
1x 8-Combat Strength land unit.
At Guadalcanal:
1 air step, 1x 4-Combat Strength Marine {2nd Division} land unit, 1x 4-Combat Strength unit, 1 x DD (Fletcher).
At Brisbane:
2 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {Aus}, 1x CL (Perth). 1 x DD (Benson).
At Dutch Harbor:
2 air steps, 1 CA (Omaha), 2 x DDs (Benson, Farragut).
At Fiji:
BB (Maryland, West Virginia), 1 x DD (Porter).
Other Bases:
Polmyra, Christmas, Tahiti, Cook, Samoa, Townsville.

Britain
At Calcutta:
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Ceylon:
1 air step. 1x 4-Combat Strength land unit.
At Bombay:
1 air step, CV (Formidable, Indomitable), BB (Ramillies, Resolution), BB (Revenge, Royal-Sovereign), CL (D-Class), 4 x DD(Classes: C, D, F, G & H).

At Gangetic Plain:
1x 8-Combat Strength land unit.

Marker Set Up
Japanese Merchantmen Pool: 27
Japanese Oil Points: 6
Japanese Transport Points: 12 of 27
Japanese Submarine Points: 1 of 2
Convoy Escort box: Empty
Naval Aviation box: 2 air steps
Victory Points: 16 (Wake, Gilbert Islands, Rabaul, Brunei, Bangkok, SINGAPORE, Surabaya, MANILA, Rangoon, Hollandia, Lae, Attu)

US Transport Points: 1 of 20
US Submarine Points: 2 of 4
British Transport Points: 0 of 6
Game Turn marker: Turn 6 (IJN Side)
Uncontrolled bases: -

Damaged Units on the Turn Record:
IJN: GT-7: 1 x 4-Combat Strength land unit, GT-7: CV (Shokaku, Zuikaku), GT-7: 1 x DD (Akizuki), GT-9: 1 x DD (Yagumo),GT-12: DD (Akizuki).
British: GT-7 1 x 4-Combat Strength
US: GT-6: 1 x 4-Combat Strength (1st Division) Marine land unit, GT-7: BB (Nevada, Oklahoma*PA), GT-7: 1 x CA (Portland), GT-7: 1 x CA (Pensacola), GT-9: 1 x CA (New Orleans), GT-9: 1 x CLAA (Atlanta).

Sunk Units:
IJN: CV (Hiryu, Soryu), CV (Kaga, Akagi), CVL (Hosho, Ryujo), BB (Hiei, Kirishima), CA (Furutaka), DD (Fabuki).
British: BB (Prince of Wales, Repulse), CVL (Hermes), CA Dorsetshire, 1x DD (E-Class).
Dutch Units: All Dutch units.
USN: CV (Lexington, Yorktown), CV (Wasp, Hornet), BB (Pennsylvania {*OK}, Arizona), CA (Northampton), DD (Fletcher).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 467
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Leviathan »

Na Wojenniku pojawiła się recenzja tego tytułu. Zapraszam:

Wojennik TV # 239: Fire in the Sky - recenzja
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3920 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Fire in the Sky (MMP)

Post autor: Raleen »

Posty dotyczące afery żetonowej (w związku z reedycją gry przez wyd. Phalanx) zostały wydzielone w osobny wątek:

viewtopic.php?f=40&t=20064

Tytuł wydzielonego wątku pochodzi ode mnie i został mu nadany z przymrużeniem oka. Tak też prosiłbym go potraktować.

O problemie z żetonami i wszystkim co z nim związane proszę pisać w tamtym wątku, a o samej grze tutaj.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”