Squad Leader i ASL - ogólna dyskusja

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

sa sztancowane ale rzeczywiście mozna je uszkodzic przy wyciąganiu; polecam wyciąć je nożykiem a nie wypychac z ramek
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Widzieliście tą okładkę od dodatku ASL?

Pewne stereotypy pozostają .... :shock:

Obrazek
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Tu juz bylo o tej okladce

http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... sc&start=0

Takie stereotypy sa doprawdy niepotrzebne.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Zeby bylo smieszniej, do tego zdjecia pozowala i szarzowala ...niemiecka kawaleria :P

V.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Post autor: clown »

Swojego czasu lubiłem pograć w SL do momentu jak nabyłem grę komputerową z serii Squad Battles. Bodajże był to Vietnam. Teraz mam wszystkie co sie ukazały i co? SL poszedł w kąt. Squad Battles jest takim komputerowym SL gdzie nie musisz rzucać kością i sie męczyć w poszukiwaniu przeciwnika. Wszystko robi za Ciebie AI. Ponadto SB ma jeszcze jedną zaletę - odwzorowana jest każda broń jaką ma członek drużyny - czyli powiedzmy niemiecki squad ma 9 ludzi z mg34, mp40 i k98. Z każdej z tych broni można wystrzelić osobno. Szkoda tylko że grantów nima...
Rotax
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 20 kwietnia 2007, 13:53
Lokalizacja: z daleka

Post autor: Rotax »

okladka "the last hurrah" to po prostu faszystowska propaganda :wink:

..a na pierwszej stronie jest propozycja zeby, poprawic japoncow.. w crescendo of doom (2gi dodatek) jest tez armia finska, tam wysokie morale zolnierzy jest tak ustalone, ze "broken units" moga sie "pozbierac" bez dowodcy, ale pod nizszym wspolczynnikiem (4 zamiast 8).. wedlug mnie, mozna by to zastosowac tez dle japonczykow.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Witaj,
Czy w ktoryms dodatku do SL a nie ASL sa Japonczycy?
Wojpajek chyba dobrz jest obcykany w sprawach SL a takze mozliwosci internetowe tych gier...
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Do SL wydano w jednym z Generałow moduł pt. Blood and Sand (jakos tak się to pisze) ;) Byla tam mapa- kilka scenariuszy i bardzo prościutkie zasady dla Japońców. Oficjalnego dodatku nigdy nie było. Jak sami autorzy napisali wtedy już powstawał modul do ASL.
W ASL mamy dwa moduły Japońskie:
- Code of Bushido- armia Japońska
- Gung Ho- desanty i USMC. Bardzo trudne- sami fani tej gry piszą, że zasady nadmiernie skomplikowano- jest tam kilka rodzaji linii brzegowych, różne rodzaje dna morskiego, inne przeróżne opcje.
Z Historycznch modułów do ASL ukazały się:
- Blood Reef: Tarawa- desant USMC na Tarawę. Ponoć nudne to trochę. Amerykanie do momentu aż nie wyladują na plażach są bardzo wrażliwi na mocny ostrzał Japoński prowadzony z lądu. Jednak kiedy już wyjdą na brzeg muszą tylko się czołgać i niszczyć punkt po punkcie. USMC- jest w ASL uważane za najmocniejszą jednostkę w systemie.
-Operation: Watch TOwer- Guadalcanal- Amerykańscy Rengersi, bronią jakiegoś wielkiego wzniesienia położonego w samym sercu dżungli. Głownie walki nocne. Tu z koleii to Amerykanie mają cięzko ponieważ Japońce wyjątkowo dobrze sprawują się w walce wręcz i na bliskim dystansie, dzięki nocy łatwo jest im podejść pod amerykańskie pozycje. W tym module jest też ogromna ilość scenariuszy do walk na Guadalcanalu.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

A jak mozliwosci internetowe? Kiedys cos o tym pisales ale skleroza u mnie.. ;)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Polecam VASSAL engine. Wszystkie mapy, wszystkie scenariusze, wszystkie żetony, wszystkie tableki :) Nawet to raz testowałem. Bardzo fajna sprawa.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Dzieki (VASSAL to tez dla SL tak? linki sa gdzies w temacie prawda?). I jeszcze jedno :
Sa w necie zasady do SL gdzies?
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Kiedyś dawno temu zdobyłem kompletne rulsy do wszystkich modułów SL.
http://www.vassalengine.org/community/i ... &Itemid=25
Rotax
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 20 kwietnia 2007, 13:53
Lokalizacja: z daleka

Post autor: Rotax »

ten problem z zasadami mam z slowkiem od chyba juz 2 lat, u mnie w szafie "gnije" SL+CoF i CoD (cross of iron, crescendo of doom), mam angielskie rules do dodatkow ale nie do wersji podstawowej, a bez zasad nie da sie pograc.. :evil:

osobiscie uwazam zasady do SL wystarczajaca skomplikowane, ASL to lekka przesada..

..prawdopodobnie dlatego, ze mam coraz mniej czasu na gry.. od SPWaW'a przeciwnicy mi sie czesciowo obrazaja, bo rozgrywam runde na miesiac (jak dobrze pojdzie to na tydzien).

ale do SL chetnie bym powrocil, tutaj zasady byly dobrym kompromisem miedzy latwoscia i realizmem. wiekszosc scenariuszy jest w porzadku, specjalnie cross of iron (sowieci)
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

ASL generalnie klaryfikuje Squad Leadera. Tłumaczy to co jest nie dopowiedziane, rozwija pewne aspekty, pewne upraszcza. Poza tym ASL jest innym systemem od SL. On na nim tylko bazuje, ale gra jest inna. W sumie te 150 stron nigdy nie są w całości używane. Wielokrotnie to zaznaczam, że przeważnie nie gra się na wszystkie rulsy z gry. Tak naprawdę trzeba znać ok. 50 stron zasad jak się gra na samą piechotę. Czołgi to ok. 20 stron. Artyleria podobnie. Reszta to masa różnych dodatków i opcji w postaci pogody, jakiś braków amunicji, itd...
ASL jest systemem intuicyjnym- trzeba znać tak naprawdę ogólny schemat. Resztę można sobie podarować- i tak wszystko jest na tabelkach wyłozone i w sumie po kilku rundach gra nie sprawia wielkiego problemu bo większość wojska w grze to piechota :) Zeby opanować ogólny schemat gry polecam ASL SK1, 2, 3 :) wszystko ślicznie uproszczone i wyłożone :) Po opanowaniu tych dodatków można spokojnie grać w pełną wersję :)
Filipowicz
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipowicz »

Witam, tym razem już nie z Krakowa a z Wawy

Jest może jakiś fanatyk SL (nie ASL - na jego zasadach się zawieszam) na Warszawskim Bemowie?

Przydała by się odmiana od Warmachine i Hordes.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”