Operation Dauntless (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
ODPOWIEDZ
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » czwartek, 3 października 2019, 21:12

Osobiście bym nie doliczał tego załadowanego poziomu do przewagi taktycznej, z uwagi na to że piechota jest w transporterach a nie w terenie.
Awatar użytkownika
cadrach
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: cadrach » piątek, 4 października 2019, 11:11

One nie są doliczane, co napisałem. Wyjątkiem są wyłącznie brytyjskie carriery, ale one nie są jednostkami ckm.
no school, no work, no problem
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » czwartek, 10 października 2019, 20:54

Hey a co w przypadku gdy kompania piechoty wycofała się na inną kompanię i heks jest przedmiotem ostrzału i tak w przypadku kompani która się wycofała do przygniecenia jest +2, a w przypadku kompani która stała jest Np 0. kulamy wynik oznacza przygniecenie dla wycofanej, ale nie dla kompani która stała. Dochodzi do szturmu na opisywany heks i jakie mamy modyfikatory? Miał ktoś taki przypadek?
Awatar użytkownika
cadrach
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: cadrach » sobota, 12 października 2019, 09:03

Nie wiem, czy zrozumiałem pytanie :-)
Supresja dotyczy heksu, nie jednostki. Jeżeli chodzi o wycofywane jednostki, które trafiają na heks później ponownie w jakiś sposób ostrzeliwany lub atakowany, jednostki te dostarczają wszystkie możliwe negatywne dla obrońców modyfikatory i pogarszają sytuację już samą swą obecnością. Mogą być celem różnego rodzaju ostrzału, ale same go nie wykonują, nie liczą się też jako piechota przy zliczaniu przewagi taktycznej, choć mogą w czasie walki p-panc być wybrane jako jednostka niszcząca czołgi (można wykorzystać ich współczynnik AT). Na żetonie pomocniczym "Retreated" jest podany rozdział w instrukcji, gdzie sytuacja i wpływ tych jednostek jest opisany w kilku podpunktach. O ile mnie pamięć nie myli jest to 8.5.2.5 :-)
no school, no work, no problem
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » niedziela, 13 października 2019, 14:01

Hey
Dokładnie w tak sposób przedstawił mi to kolega z którym katujemy grę.
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » wtorek, 29 października 2019, 16:43

Awatar użytkownika
Wally
Sergent-Major
Posty: 173
Rejestracja: środa, 4 lutego 2015, 13:26
Lokalizacja: Kraków/Szczucin
Been thanked: 6 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Wally » środa, 30 października 2019, 20:28

Nareszcie przełamanie i jakaś udana ofensywa!
Napiszcie coś więcej o pierwszych turach jak i gdzie udało się rozmontować linie niemieckie, wnioskuję że tym razem był tradycyjny atak na wprost :)
buty pełne piasku
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
Nami
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: środa, 26 października 2016, 22:55
Lokalizacja: Toruń

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Nami » piątek, 1 listopada 2019, 18:07

Gramy z zasadą opcjonalną zwiększenia limitu stosu (poza kompaniami piechoty każda jednostka to 1/3) i to jest najważniejsza zmiana jakościowa, szczególnie ważna dla Brytyjczyków.
Druga zmiana to równoległe tajne rozstawianie jednostek.
Dodatkowo stosowaliśmy zmniejszenie minusa w przewadze taktycznej przy różnicy terenu (na podstawie propozycji z forum, proporcjonalnie od -0/0 w 1 turze do -4/-2 w 5 turze), co stanowiło dodatkową pomoc, ale chyba mniej znaczącą niż poprzednie.
Szczerze mówiąc co do przebiegu gry pamięć mam słabą ;)
1 tura to dwa dość udane szturmy, w tym zdjęcie ważnego strongpointu na 0910. Dwa stosy szturmowe czekały w 1 turze w blokach i ruszyły dopiero w drugiej razem z dokupionymi AVRE.
Potem wbiły się w linie niemieckie szybko przechodząc na odcinek 12. SS. Dopiero później udało się przejść przez rzekę i postawić obronę na jej linii. Obecnie wygląda to już jednak słabo w obliczu niemieckiego kontrataku.
Główne problemy Brytyjczyków to:
- oczywiście przekroczenie rzeki, bo powiększone stosy są dopakowane głównie pojazdami,
- przebicie się przez niemieckie oddziały, łatwo je odepchnąć, ale trudniej w ten sposób zająć sensowną pozycję przed 5 turą, stosów jest mało, a szturm każdy ma tylko jeden,
- prawie brak strat u Niemców – najczęściej nie mieli szans utrzymać heksu, więc wybierali wycofanie, we wcześniejszych grach Niemcy raczej trzymali linię kosztem nawet sporych strat.
Chyba już 2 tura to próba niemieckiego kontrataku.
Nie będę się dalej rozpisywał z braku czasu. Mam bardzo słabe i szczątkowe zdjęcie na swoim telefonie. Postaram się je wrzucić później i dodać jakieś opisy.
Awatar użytkownika
cadrach
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: cadrach » piątek, 1 listopada 2019, 18:22

Wielkie dzięki za info. Na pewno weźmiemy to wszystko pod uwagę podczas piątej rundy. Jeśli chodzi o kontratak, to szczególnie groźny jest ten przed zmierzchem 25 czerwca, jaki Niemcy mogą czynić wprowadzając Kampfgruppe Wunsche (przy i dzięki jednoczesnemu obniżeniu ceny za sprowadzenie Panter). U nas Anglicy zajmowali zwykle za mało terenu, by mogli go po tym kontrataku utrzymać, bo jego niewielki rozmiar powiększał tylko siłę niemieckiej kontry. Jeśli gry po tych modyfikacjach, których użyliście, będą wyglądały tak jak to na zdjęciach pokazujecie, to myślę, że tak łatwo nie będzie. Ciężko byłoby odbić Niemcom cały stracony teren, a w zasadzie do tego sprowadzały się po wejściu Wunsche nasze gry - do ponownej walki o przyczółki. Po tym co widzę na zdjęciach - aż chce się znowu zagrać!
no school, no work, no problem
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » niedziela, 10 listopada 2019, 16:40

Hey
Niemiaszki troszkę stracili podczas kontrataku w 2 etapie cały batalion saperów 10/901 i cały 15 cm sIG 9/901, walki początkowo toczyły się na skrzydle SS, następnie przeniosły się na drugą stronę strumienia. W kluczowych walkach przy moście poległ cały 3/Auf ale w drugim szturmie nie utrzymał pozycji i angole się przedarli na skrzydło Lehr. Artyleria to dosłownie kosi, najlepszą metodą jest ostrzał do wycofanych oddziałów.
https://zapodaj.net/9a52298b99edb.jpg.html
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » niedziela, 24 listopada 2019, 19:23

https://zapodaj.net/2eb884a6e9260.jpg.html
https://zapodaj.net/a0028bbc00dd2.jpg.html
I jeszcze kilka fotek z sytuacji na froncie angole w odwrocie po kontrataku.
Awatar użytkownika
Wally
Sergent-Major
Posty: 173
Rejestracja: środa, 4 lutego 2015, 13:26
Lokalizacja: Kraków/Szczucin
Been thanked: 6 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Wally » poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:42

Który to etap?
buty pełne piasku
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:10

11 etap. Angole poświecili kompanie by wyciąć 2 saperów i kompanie SS w ostrzale artylerii ale kontra poszła i w lesie zostały tylko czołgi wsparcia.
Gracz_82
Sergent
Posty: 134
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 4 times

Re: Operation Dauntless (GMT)

Post autor: Gracz_82 » sobota, 11 stycznia 2020, 08:20

https://zapodaj.net/4559efeb5ca72.jpg.html
Nocny etap gry, posunięcie Brytoli. W kolejnych etapach Niemcy powoli przy stratach zepchnęli herbatniki do strumienia i zakończyliśmy grę z uwagi na bezcelowość rozgrywki. Wnioski po kilku kampaniach: gra nie ma balansu, smutne bo system jest naprawdę fajny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”