No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
- janekbossko
- Sergent-Major
- Posty: 184
- Rejestracja: wtorek, 13 lutego 2007, 14:56
- Lokalizacja: Szczecin
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Instrukcja drukowana na zwyklym papierze a karty i tabele najlepiej na papierze wizytowkowym. Co prawda te karty sa brzydkie jak noc listopadowa ale jesli jest zapotrzebowabie to moge zrobic je jak w wersji delux GMT
- Wilk
- Alférez de Navío
- Posty: 541
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
A co z żetonami, bo chyba jakieś tam też są? I co to jest papier wizytówkowy w ogóle? (Moja ignorancja w takich kwestiach jest bezdenna. )
- janekbossko
- Sergent-Major
- Posty: 184
- Rejestracja: wtorek, 13 lutego 2007, 14:56
- Lokalizacja: Szczecin
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Hehehe przy okazji robie samorobke Shifting Sands
Papier wizytowkowy - papier do drukowania wizytowek o dosc sztywnej konstrukcji, gramatura 220-240. Chodzi o to by te karty byly sztywne.
Zetony - sa dwie metody. Drukujesz na papierze samoprzylepnym a pozniej naklejasz na karton 5 mm i wycinasz lub drukujesz na kartce, smarujesz klejem i na kartke. Nie zapomnij wyciac
Papier wizytowkowy - papier do drukowania wizytowek o dosc sztywnej konstrukcji, gramatura 220-240. Chodzi o to by te karty byly sztywne.
Zetony - sa dwie metody. Drukujesz na papierze samoprzylepnym a pozniej naklejasz na karton 5 mm i wycinasz lub drukujesz na kartce, smarujesz klejem i na kartke. Nie zapomnij wyciac
- Wilk
- Alférez de Navío
- Posty: 541
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Czy tymi wszystkimi papierami, wydrukami i wycinaniami mógłby się dla mnie zająć jakiś zakład poligraficzny, czy też są to za małego kalibru sprawy, żeby chcieli zawracać sobie tym głowę?
- janekbossko
- Sergent-Major
- Posty: 184
- Rejestracja: wtorek, 13 lutego 2007, 14:56
- Lokalizacja: Szczecin
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Wydruki na pewno tak. Koszt strony a4 w kolorze to 2-3 zl. Zetony bedziesz musial wycinac sam chyba ze zagadasz...moooze sie zgodza ale ja bym slono za to wzial w zaleznosci od tego ile trzeba wycinac. Najczesciej uzywaja gilotyny wiec mozesz sam sprobowac.
- Yautay
- Sergent
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 15:38
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Tłumaczenie kart do ściągnięcia na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
(wersja zaktualizowana)
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
(wersja zaktualizowana)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3966 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Powyżej do ściągnięcia wersja poprawiona tłumaczenia kart. Używajcie tej wersji, gdyż ta, którą tu zamieściliśmy pierwotnie, różniła się (pod względem merytorycznym) od obecnej. Ta jest opracowana do aktualnej wersji gry.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 437
- Rejestracja: niedziela, 2 września 2007, 09:03
- Lokalizacja: 3city
- Has thanked: 1 time
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Próbuję rozgryzać gierkę.
Po dwukrotnym przeczytaniu zasad, schizofrenicznej kampanijnej rozgrywce solo (no, nie całej - do tej pory 5 etapów) i przegryzieniu się przez BGG wciąż mam wiele pytań. Generalnie gra poraża mnogością wzajemnych interakcji wyjątków od zasad. Rekompensuje to pewną narracyjnością, ale...
Pytania:
1. Jest sobie sowiecka jednostka S. Na dwóch sąsiednich heksach znajdują się niemieckie jednostki N1 i N2. Wokół nie ma żadnych innych jednostek. W turze sowieckiej gracz postanawia zaatakować jednostkę N1 i kładzie na niej marker. Gracz niemiecki (non-phasing) kładzie marker counterblow na jednostkę N2. I teraz - czy (jak mi się wydaje) gracz sowiecki wybiera samodzielnie kolejność walk, i tym samym najpierw zaatakuje (zgodnie z planem) jednostkę N1, a marker counterblow zostanie zdjęty bez jakiejkolwiek walki (bo jedna jednostka nie może brac udziału w dwóch bitwach jednej rundy), czy też marker counterblow MUSI BYĆ zrealizowany, i tym samym jednostka N1 pozostanie nieatakowana?
2. Karty. Z jednej strony jest napisane:
3. Zaopatrzenie sprawdza się dwa razy: na początku etapu i na koniec, w fazie Removal. Rozumiem, że w Removal usuwane (jako surrendered) są tylko te jednostki, które były OOS juz na początku etapu, tak? Te, które są OOS w wyniku supply check przeprowadzonego w fazie removal pozostają na planszy (z żetonem OOS, czyli np tracą EZOC) i dopiero w kolejnej fazie Removal (w nowym etapie) zostają zdjęcte, jeśli znowu nie będa zaopatrzone?
4. W Sewatopolu jest radziecka piechota (ufortyfikowana). Nad Sewastopolem jest heks (Przesmyk Perekopski) na którym stoi jednostka niemiecka N. Bezpośrednio nad nią znajduje się kolejna jednostka radziecka S. Jednostka N znajduje się w heksie nadbrzeżnym, więc teoretycznie otrzymuje zaopatrzenie. Ale EZOCki jednostek radzieckich niejako odcinają jednostkę N od reszty morza (obejmują dwa sąsiednie heksy nadmorskie, odcinające od Morza czarnego heks nadbrzeżny, na którym stoi jednostka N). Rozumiem, że nie ma ona zaopatrzenia?
5. Poruszanie się w EZOC (zasada 8.5.1). Czyli wracając do przykładu z punktu pierwszego (jednostka S i sąsiednie jednostki N1 i N2) mogę jednostką N1, stojącą w EZOC jednostki S, przejść na heks z jednostką N2 (też stojącą w EZOC jednostki S)?
6. Żetony ataku - gracz niemiecki otrzymuje 5 żetonów ataku na turę, czyli może zrobić pięć ataków w swojej turze. Potem, w turze gracza sowieckiego, dostaje nowe 5 żetonów, czyli - teoretycznie - może wykonać 5 counterblow?
7.Wynikiem ataku niemieckiego na jednostkę S jest CB. Czyli żeton CB zostaje połozony na jednostce N. W swojej fazie ruchu jednostka S może się odsunąć od jednostki N, i tym samym żeton CB nie dojdzie do skutku. Tak to jest napisane w punkcie 10.7 instrukcji, ale chcę się upewnić.
8. I etap operacji Barbarossa. Jednostki Osi oznaczone literą R mogą atakować i zrobić 'advance after combat', ale nie mogą PORUSZYĆ SIĘ i dopiero wtedy zaatakować?
9. Są dwa żetony obecne na torze punktów zwycięstwa: mały okrągły (Event VP) i duży kwadratowy. Ten duży oblicza punkty za zdobyte miasta strony posiadającej inicjatywę, ten mały różnicę punktów obu stron zdobytych za eventy z kart, z toru czasu i z wziętych do niewoli jednostek npla, tak? Czyli jeśli gracz niemiecki zdobył kontroluje 17 miast, ale różnica w tych punktach dla małego, okrągłego żetonu wynosi 1 dla Sowietów, to łączny niemiecki wynik wynosi 16 VP, tak?
10. W etapie 1-2 obaj gracze mają ograniczone zdolności do Rail Movement. Gracz sowiecki może wykonać 1 rail i nie ma możliwości płacenia kartami za dodatkowe. Rail Movement, to jednak - zgodnie z instrukcją - ruch polegający na przesunięciu jednostki do Rail Movement Box. Detraining, to już jakby nieco inna rzecz (przynajmniej ja tak to odczytuję z instrukcji). Czy gracz radziecki może zatem zagrać w 1 lub 2 etapie kartę, która może przesunąć dwie jednostki np z shattered box do Rail Movement Box, a potem obie je 'detrainować' w tym samym etapie?
11. Co to jest to Multi-Hex Attack? Że niby mogę stackowanymi jednostkami z jednego heksu zaatakować dwa heksy npla?
12. O co chodzi z punktem zwycięstwa za 'kontrolowanie Finlandii'? Gracz niemiecki ma atakowac żetoń fiński, by potem wejść do Finlandii i ja kontrolowac w ten sposób???? (nie no sorry.... :/) Czy może chodzi po prostu o wrzucenie tam żetonu niemieckiego wespół z fińskim?
Z góry dzieki za odpowiedzi
Po dwukrotnym przeczytaniu zasad, schizofrenicznej kampanijnej rozgrywce solo (no, nie całej - do tej pory 5 etapów) i przegryzieniu się przez BGG wciąż mam wiele pytań. Generalnie gra poraża mnogością wzajemnych interakcji wyjątków od zasad. Rekompensuje to pewną narracyjnością, ale...
Pytania:
1. Jest sobie sowiecka jednostka S. Na dwóch sąsiednich heksach znajdują się niemieckie jednostki N1 i N2. Wokół nie ma żadnych innych jednostek. W turze sowieckiej gracz postanawia zaatakować jednostkę N1 i kładzie na niej marker. Gracz niemiecki (non-phasing) kładzie marker counterblow na jednostkę N2. I teraz - czy (jak mi się wydaje) gracz sowiecki wybiera samodzielnie kolejność walk, i tym samym najpierw zaatakuje (zgodnie z planem) jednostkę N1, a marker counterblow zostanie zdjęty bez jakiejkolwiek walki (bo jedna jednostka nie może brac udziału w dwóch bitwach jednej rundy), czy też marker counterblow MUSI BYĆ zrealizowany, i tym samym jednostka N1 pozostanie nieatakowana?
2. Karty. Z jednej strony jest napisane:
a z drugiej:Appropriate Timing - Events must be played when their corresponding actions are performed according to the Sequence of Play
No to w końcu jak? Kiedy chcę, czy w odpowiedniej fazie? Jak gracie?[5.3.1] Event Effects: Events describe their exact timing and use on the cards themselves. When not specified, that Event may be performed at any time.
3. Zaopatrzenie sprawdza się dwa razy: na początku etapu i na koniec, w fazie Removal. Rozumiem, że w Removal usuwane (jako surrendered) są tylko te jednostki, które były OOS juz na początku etapu, tak? Te, które są OOS w wyniku supply check przeprowadzonego w fazie removal pozostają na planszy (z żetonem OOS, czyli np tracą EZOC) i dopiero w kolejnej fazie Removal (w nowym etapie) zostają zdjęcte, jeśli znowu nie będa zaopatrzone?
4. W Sewatopolu jest radziecka piechota (ufortyfikowana). Nad Sewastopolem jest heks (Przesmyk Perekopski) na którym stoi jednostka niemiecka N. Bezpośrednio nad nią znajduje się kolejna jednostka radziecka S. Jednostka N znajduje się w heksie nadbrzeżnym, więc teoretycznie otrzymuje zaopatrzenie. Ale EZOCki jednostek radzieckich niejako odcinają jednostkę N od reszty morza (obejmują dwa sąsiednie heksy nadmorskie, odcinające od Morza czarnego heks nadbrzeżny, na którym stoi jednostka N). Rozumiem, że nie ma ona zaopatrzenia?
5. Poruszanie się w EZOC (zasada 8.5.1). Czyli wracając do przykładu z punktu pierwszego (jednostka S i sąsiednie jednostki N1 i N2) mogę jednostką N1, stojącą w EZOC jednostki S, przejść na heks z jednostką N2 (też stojącą w EZOC jednostki S)?
6. Żetony ataku - gracz niemiecki otrzymuje 5 żetonów ataku na turę, czyli może zrobić pięć ataków w swojej turze. Potem, w turze gracza sowieckiego, dostaje nowe 5 żetonów, czyli - teoretycznie - może wykonać 5 counterblow?
7.Wynikiem ataku niemieckiego na jednostkę S jest CB. Czyli żeton CB zostaje połozony na jednostce N. W swojej fazie ruchu jednostka S może się odsunąć od jednostki N, i tym samym żeton CB nie dojdzie do skutku. Tak to jest napisane w punkcie 10.7 instrukcji, ale chcę się upewnić.
8. I etap operacji Barbarossa. Jednostki Osi oznaczone literą R mogą atakować i zrobić 'advance after combat', ale nie mogą PORUSZYĆ SIĘ i dopiero wtedy zaatakować?
9. Są dwa żetony obecne na torze punktów zwycięstwa: mały okrągły (Event VP) i duży kwadratowy. Ten duży oblicza punkty za zdobyte miasta strony posiadającej inicjatywę, ten mały różnicę punktów obu stron zdobytych za eventy z kart, z toru czasu i z wziętych do niewoli jednostek npla, tak? Czyli jeśli gracz niemiecki zdobył kontroluje 17 miast, ale różnica w tych punktach dla małego, okrągłego żetonu wynosi 1 dla Sowietów, to łączny niemiecki wynik wynosi 16 VP, tak?
10. W etapie 1-2 obaj gracze mają ograniczone zdolności do Rail Movement. Gracz sowiecki może wykonać 1 rail i nie ma możliwości płacenia kartami za dodatkowe. Rail Movement, to jednak - zgodnie z instrukcją - ruch polegający na przesunięciu jednostki do Rail Movement Box. Detraining, to już jakby nieco inna rzecz (przynajmniej ja tak to odczytuję z instrukcji). Czy gracz radziecki może zatem zagrać w 1 lub 2 etapie kartę, która może przesunąć dwie jednostki np z shattered box do Rail Movement Box, a potem obie je 'detrainować' w tym samym etapie?
11. Co to jest to Multi-Hex Attack? Że niby mogę stackowanymi jednostkami z jednego heksu zaatakować dwa heksy npla?
12. O co chodzi z punktem zwycięstwa za 'kontrolowanie Finlandii'? Gracz niemiecki ma atakowac żetoń fiński, by potem wejść do Finlandii i ja kontrolowac w ten sposób???? (nie no sorry.... :/) Czy może chodzi po prostu o wrzucenie tam żetonu niemieckiego wespół z fińskim?
Z góry dzieki za odpowiedzi
Games Fanatic
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 437
- Rejestracja: niedziela, 2 września 2007, 09:03
- Lokalizacja: 3city
- Has thanked: 1 time
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Hm, to już nikt w NR nie gra....?Próbuję rozgryzać gierkę.
Po dwukrotnym przeczytaniu zasad, schizofrenicznej kampanijnej rozgrywce solo (no, nie całej - do tej pory 5 etapów) i przegryzieniu się przez BGG wciąż mam wiele pytań. Generalnie gra poraża mnogością wzajemnych interakcji wyjątków od zasad. Rekompensuje to pewną narracyjnością, ale...
Pytania:
1. Jest sobie sowiecka jednostka S. Na dwóch sąsiednich heksach znajdują się niemieckie jednostki N1 i N2. Wokół nie ma żadnych innych jednostek. W turze sowieckiej gracz postanawia zaatakować jednostkę N1 i kładzie na niej marker. Gracz niemiecki (non-phasing) kładzie marker counterblow na jednostkę N2. I teraz - czy (jak mi się wydaje) gracz sowiecki wybiera samodzielnie kolejność walk, i tym samym najpierw zaatakuje (zgodnie z planem) jednostkę N1, a marker counterblow zostanie zdjęty bez jakiejkolwiek walki (bo jedna jednostka nie może brac udziału w dwóch bitwach jednej rundy), czy też marker counterblow MUSI BYĆ zrealizowany, i tym samym jednostka N1 pozostanie nieatakowana?
2. Karty. Z jednej strony jest napisane:a z drugiej:Appropriate Timing - Events must be played when their corresponding actions are performed according to the Sequence of PlayNo to w końcu jak? Kiedy chcę, czy w odpowiedniej fazie? Jak gracie?[5.3.1] Event Effects: Events describe their exact timing and use on the cards themselves. When not specified, that Event may be performed at any time.
3. Zaopatrzenie sprawdza się dwa razy: na początku etapu i na koniec, w fazie Removal. Rozumiem, że w Removal usuwane (jako surrendered) są tylko te jednostki, które były OOS juz na początku etapu, tak? Te, które są OOS w wyniku supply check przeprowadzonego w fazie removal pozostają na planszy (z żetonem OOS, czyli np tracą EZOC) i dopiero w kolejnej fazie Removal (w nowym etapie) zostają zdjęcte, jeśli znowu nie będa zaopatrzone?
4. W Sewatopolu jest radziecka piechota (ufortyfikowana). Nad Sewastopolem jest heks (Przesmyk Perekopski) na którym stoi jednostka niemiecka N. Bezpośrednio nad nią znajduje się kolejna jednostka radziecka S. Jednostka N znajduje się w heksie nadbrzeżnym, więc teoretycznie otrzymuje zaopatrzenie. Ale EZOCki jednostek radzieckich niejako odcinają jednostkę N od reszty morza (obejmują dwa sąsiednie heksy nadmorskie, odcinające od Morza czarnego heks nadbrzeżny, na którym stoi jednostka N). Rozumiem, że nie ma ona zaopatrzenia?
5. Poruszanie się w EZOC (zasada 8.5.1). Czyli wracając do przykładu z punktu pierwszego (jednostka S i sąsiednie jednostki N1 i N2) mogę jednostką N1, stojącą w EZOC jednostki S, przejść na heks z jednostką N2 (też stojącą w EZOC jednostki S)?
6. Żetony ataku - gracz niemiecki otrzymuje 5 żetonów ataku na turę, czyli może zrobić pięć ataków w swojej turze. Potem, w turze gracza sowieckiego, dostaje nowe 5 żetonów, czyli - teoretycznie - może wykonać 5 counterblow?
7.Wynikiem ataku niemieckiego na jednostkę S jest CB. Czyli żeton CB zostaje połozony na jednostce N. W swojej fazie ruchu jednostka S może się odsunąć od jednostki N, i tym samym żeton CB nie dojdzie do skutku. Tak to jest napisane w punkcie 10.7 instrukcji, ale chcę się upewnić.
8. I etap operacji Barbarossa. Jednostki Osi oznaczone literą R mogą atakować i zrobić 'advance after combat', ale nie mogą PORUSZYĆ SIĘ i dopiero wtedy zaatakować?
9. Są dwa żetony obecne na torze punktów zwycięstwa: mały okrągły (Event VP) i duży kwadratowy. Ten duży oblicza punkty za zdobyte miasta strony posiadającej inicjatywę, ten mały różnicę punktów obu stron zdobytych za eventy z kart, z toru czasu i z wziętych do niewoli jednostek npla, tak? Czyli jeśli gracz niemiecki zdobył kontroluje 17 miast, ale różnica w tych punktach dla małego, okrągłego żetonu wynosi 1 dla Sowietów, to łączny niemiecki wynik wynosi 16 VP, tak?
10. W etapie 1-2 obaj gracze mają ograniczone zdolności do Rail Movement. Gracz sowiecki może wykonać 1 rail i nie ma możliwości płacenia kartami za dodatkowe. Rail Movement, to jednak - zgodnie z instrukcją - ruch polegający na przesunięciu jednostki do Rail Movement Box. Detraining, to już jakby nieco inna rzecz (przynajmniej ja tak to odczytuję z instrukcji). Czy gracz radziecki może zatem zagrać w 1 lub 2 etapie kartę, która może przesunąć dwie jednostki np z shattered box do Rail Movement Box, a potem obie je 'detrainować' w tym samym etapie?
11. Co to jest to Multi-Hex Attack? Że niby mogę stackowanymi jednostkami z jednego heksu zaatakować dwa heksy npla?
12. O co chodzi z punktem zwycięstwa za 'kontrolowanie Finlandii'? Gracz niemiecki ma atakowac żetoń fiński, by potem wejść do Finlandii i ja kontrolowac w ten sposób???? (nie no sorry.... :/) Czy może chodzi po prostu o wrzucenie tam żetonu niemieckiego wespół z fińskim?
Z góry dzieki za odpowiedzi
Games Fanatic
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Ja powiedziałbym, że "jeszcze", ale to też nie byłaby prawda, bo front wschodni jakoś mnie nigdy nie pociągał. Z wyjątkiem Hell of Stalingrad, ale to inna bajkaDaRealOdi pisze:Hm, to już nikt w NR nie gra....?
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
1. Jest sobie sowiecka jednostka S. Na dwóch sąsiednich heksach znajdują się niemieckie jednostki N1 i N2. Wokół nie ma żadnych innych jednostek. W turze sowieckiej gracz postanawia zaatakować jednostkę N1 i kładzie na niej marker. Gracz niemiecki (non-phasing) kładzie marker counterblow na jednostkę N2. I teraz - czy (jak mi się wydaje) gracz sowiecki wybiera samodzielnie kolejność walk, i tym samym najpierw zaatakuje (zgodnie z planem) jednostkę N1, a marker counterblow zostanie zdjęty bez jakiejkolwiek walki (bo jedna jednostka nie może brac udziału w dwóch bitwach jednej rundy), czy też marker counterblow MUSI BYĆ zrealizowany, i tym samym jednostka N1 pozostanie nieatakowana?
Jednostka S atakuje obie niemieckie na raz (sumuje się ich siłę), jest to jeden atak.
2. Karty. Z jednej strony jest napisane:
To chyba zależy od karty, niektóre przecież mają w tekście, że grać je należy w odpowiedniej fazie.
3. Zaopatrzenie sprawdza się dwa razy: na początku etapu i na koniec, w fazie Removal. Rozumiem, że w Removal usuwane (jako surrendered) są tylko te jednostki, które były OOS juz na początku etapu, tak? Te, które są OOS w wyniku supply check przeprowadzonego w fazie removal pozostają na planszy (z żetonem OOS, czyli np tracą EZOC) i dopiero w kolejnej fazie Removal (w nowym etapie) zostają zdjęcte, jeśli znowu nie będa zaopatrzone?
TAK
4. W Sewatopolu jest radziecka piechota (ufortyfikowana). Nad Sewastopolem jest heks (Przesmyk Perekopski) na którym stoi jednostka niemiecka N. Bezpośrednio nad nią znajduje się kolejna jednostka radziecka S. Jednostka N znajduje się w heksie nadbrzeżnym, więc teoretycznie otrzymuje zaopatrzenie. Ale EZOCki jednostek radzieckich niejako odcinają jednostkę N od reszty morza (obejmują dwa sąsiednie heksy nadmorskie, odcinające od Morza czarnego heks nadbrzeżny, na którym stoi jednostka N). Rozumiem, że nie ma ona zaopatrzenia?
EZOC nie obejmuje stref nadmorskich, więc ma zaopatrzenie.
5. Poruszanie się w EZOC (zasada 8.5.1). Czyli wracając do przykładu z punktu pierwszego (jednostka S i sąsiednie jednostki N1 i N2) mogę jednostką N1, stojącą w EZOC jednostki S, przejść na heks z jednostką N2 (też stojącą w EZOC jednostki S)?
TAK
6. Żetony ataku - gracz niemiecki otrzymuje 5 żetonów ataku na turę, czyli może zrobić pięć ataków w swojej turze. Potem, w turze gracza sowieckiego, dostaje nowe 5 żetonów, czyli - teoretycznie - może wykonać 5 counterblow?
TAK
7.Wynikiem ataku niemieckiego na jednostkę S jest CB. Czyli żeton CB zostaje połozony na jednostce N. W swojej fazie ruchu jednostka S może się odsunąć od jednostki N, i tym samym żeton CB nie dojdzie do skutku. Tak to jest napisane w punkcie 10.7 instrukcji, ale chcę się upewnić.
TAK
8. I etap operacji Barbarossa. Jednostki Osi oznaczone literą R mogą atakować i zrobić 'advance after combat', ale nie mogą PORUSZYĆ SIĘ i dopiero wtedy zaatakować?
Nie mogą robić Advance wg najnowszych zasad, ruszać także nie mogą.
9. Są dwa żetony obecne na torze punktów zwycięstwa: mały okrągły (Event VP) i duży kwadratowy. Ten duży oblicza punkty za zdobyte miasta strony posiadającej inicjatywę, ten mały różnicę punktów obu stron zdobytych za eventy z kart, z toru czasu i z wziętych do niewoli jednostek npla, tak? Czyli jeśli gracz niemiecki zdobył kontroluje 17 miast, ale różnica w tych punktach dla małego, okrągłego żetonu wynosi 1 dla Sowietów, to łączny niemiecki wynik wynosi 16 VP, tak?
TAK
10. W etapie 1-2 obaj gracze mają ograniczone zdolności do Rail Movement. Gracz sowiecki może wykonać 1 rail i nie ma możliwości płacenia kartami za dodatkowe. Rail Movement, to jednak - zgodnie z instrukcją - ruch polegający na przesunięciu jednostki do Rail Movement Box. Detraining, to już jakby nieco inna rzecz (przynajmniej ja tak to odczytuję z instrukcji). Czy gracz radziecki może zatem zagrać w 1 lub 2 etapie kartę, która może przesunąć dwie jednostki np z shattered box do Rail Movement Box, a potem obie je 'detrainować' w tym samym etapie?
TAK
11. Co to jest to Multi-Hex Attack? Że niby mogę stackowanymi jednostkami z jednego heksu zaatakować dwa heksy npla?
TAK
12. O co chodzi z punktem zwycięstwa za 'kontrolowanie Finlandii'? Gracz niemiecki ma atakowac żetoń fiński, by potem wejść do Finlandii i ja kontrolowac w ten sposób???? (nie no sorry.... :/) Czy może chodzi po prostu o wrzucenie tam żetonu niemieckiego wespół z fińskim?
Niemiec wystarczy,że wejdzie niemiecką jednostką (ale nie sojuszniczą, np. Włochami) do Finlandii (Finlandia to Axis Ally, chyba jasne, że nie walczy z Finami), Sowiet musi zaatakować. 1VP jest więc do zdobycia dla obu stron.
Jednostka S atakuje obie niemieckie na raz (sumuje się ich siłę), jest to jeden atak.
2. Karty. Z jednej strony jest napisane:
a z drugiej:Appropriate Timing - Events must be played when their corresponding actions are performed according to the Sequence of Play
No to w końcu jak? Kiedy chcę, czy w odpowiedniej fazie? Jak gracie?[5.3.1] Event Effects: Events describe their exact timing and use on the cards themselves. When not specified, that Event may be performed at any time.
To chyba zależy od karty, niektóre przecież mają w tekście, że grać je należy w odpowiedniej fazie.
3. Zaopatrzenie sprawdza się dwa razy: na początku etapu i na koniec, w fazie Removal. Rozumiem, że w Removal usuwane (jako surrendered) są tylko te jednostki, które były OOS juz na początku etapu, tak? Te, które są OOS w wyniku supply check przeprowadzonego w fazie removal pozostają na planszy (z żetonem OOS, czyli np tracą EZOC) i dopiero w kolejnej fazie Removal (w nowym etapie) zostają zdjęcte, jeśli znowu nie będa zaopatrzone?
TAK
4. W Sewatopolu jest radziecka piechota (ufortyfikowana). Nad Sewastopolem jest heks (Przesmyk Perekopski) na którym stoi jednostka niemiecka N. Bezpośrednio nad nią znajduje się kolejna jednostka radziecka S. Jednostka N znajduje się w heksie nadbrzeżnym, więc teoretycznie otrzymuje zaopatrzenie. Ale EZOCki jednostek radzieckich niejako odcinają jednostkę N od reszty morza (obejmują dwa sąsiednie heksy nadmorskie, odcinające od Morza czarnego heks nadbrzeżny, na którym stoi jednostka N). Rozumiem, że nie ma ona zaopatrzenia?
EZOC nie obejmuje stref nadmorskich, więc ma zaopatrzenie.
5. Poruszanie się w EZOC (zasada 8.5.1). Czyli wracając do przykładu z punktu pierwszego (jednostka S i sąsiednie jednostki N1 i N2) mogę jednostką N1, stojącą w EZOC jednostki S, przejść na heks z jednostką N2 (też stojącą w EZOC jednostki S)?
TAK
6. Żetony ataku - gracz niemiecki otrzymuje 5 żetonów ataku na turę, czyli może zrobić pięć ataków w swojej turze. Potem, w turze gracza sowieckiego, dostaje nowe 5 żetonów, czyli - teoretycznie - może wykonać 5 counterblow?
TAK
7.Wynikiem ataku niemieckiego na jednostkę S jest CB. Czyli żeton CB zostaje połozony na jednostce N. W swojej fazie ruchu jednostka S może się odsunąć od jednostki N, i tym samym żeton CB nie dojdzie do skutku. Tak to jest napisane w punkcie 10.7 instrukcji, ale chcę się upewnić.
TAK
8. I etap operacji Barbarossa. Jednostki Osi oznaczone literą R mogą atakować i zrobić 'advance after combat', ale nie mogą PORUSZYĆ SIĘ i dopiero wtedy zaatakować?
Nie mogą robić Advance wg najnowszych zasad, ruszać także nie mogą.
9. Są dwa żetony obecne na torze punktów zwycięstwa: mały okrągły (Event VP) i duży kwadratowy. Ten duży oblicza punkty za zdobyte miasta strony posiadającej inicjatywę, ten mały różnicę punktów obu stron zdobytych za eventy z kart, z toru czasu i z wziętych do niewoli jednostek npla, tak? Czyli jeśli gracz niemiecki zdobył kontroluje 17 miast, ale różnica w tych punktach dla małego, okrągłego żetonu wynosi 1 dla Sowietów, to łączny niemiecki wynik wynosi 16 VP, tak?
TAK
10. W etapie 1-2 obaj gracze mają ograniczone zdolności do Rail Movement. Gracz sowiecki może wykonać 1 rail i nie ma możliwości płacenia kartami za dodatkowe. Rail Movement, to jednak - zgodnie z instrukcją - ruch polegający na przesunięciu jednostki do Rail Movement Box. Detraining, to już jakby nieco inna rzecz (przynajmniej ja tak to odczytuję z instrukcji). Czy gracz radziecki może zatem zagrać w 1 lub 2 etapie kartę, która może przesunąć dwie jednostki np z shattered box do Rail Movement Box, a potem obie je 'detrainować' w tym samym etapie?
TAK
11. Co to jest to Multi-Hex Attack? Że niby mogę stackowanymi jednostkami z jednego heksu zaatakować dwa heksy npla?
TAK
12. O co chodzi z punktem zwycięstwa za 'kontrolowanie Finlandii'? Gracz niemiecki ma atakowac żetoń fiński, by potem wejść do Finlandii i ja kontrolowac w ten sposób???? (nie no sorry.... :/) Czy może chodzi po prostu o wrzucenie tam żetonu niemieckiego wespół z fińskim?
Niemiec wystarczy,że wejdzie niemiecką jednostką (ale nie sojuszniczą, np. Włochami) do Finlandii (Finlandia to Axis Ally, chyba jasne, że nie walczy z Finami), Sowiet musi zaatakować. 1VP jest więc do zdobycia dla obu stron.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 437
- Rejestracja: niedziela, 2 września 2007, 09:03
- Lokalizacja: 3city
- Has thanked: 1 time
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Miras, dzięki za odpowiedzi Tej dotyczącej punktu 1 się zupełnie nie spodziewałem. Chyba muszę się jeszcze wgryźć w rozdział o walce...
Andy - pewnie kolejną (po Afryce Północnej) częścią serii będzie No Retreat: Pacific. Amerykanie nie byliby sobą, gdyby nie dodali tego TDW A nie - sorry - wcześniej musi być jeszcze Normandia i Market-Garden A swoją drogą - NR:Pacific to mogłaby być całkiem ciekawa propozycja, ze względu na dość silne oskryptowanie stron, mocno wpływające na odczucie narracyjności rozgrywki. System zdobywania punktów zwycięstwa najpierw przez jedną stronę (żeton VP na stronie 'Drang nach Osten'), a następnie - po przesileniu - przez drugą (żeton na stronie 'Na Berlin!'), pasuje świetnie do zmagań jankesko-japońskich. Do tego karty, jako zasoby. Fajna sprawa.
Andy - pewnie kolejną (po Afryce Północnej) częścią serii będzie No Retreat: Pacific. Amerykanie nie byliby sobą, gdyby nie dodali tego TDW A nie - sorry - wcześniej musi być jeszcze Normandia i Market-Garden A swoją drogą - NR:Pacific to mogłaby być całkiem ciekawa propozycja, ze względu na dość silne oskryptowanie stron, mocno wpływające na odczucie narracyjności rozgrywki. System zdobywania punktów zwycięstwa najpierw przez jedną stronę (żeton VP na stronie 'Drang nach Osten'), a następnie - po przesileniu - przez drugą (żeton na stronie 'Na Berlin!'), pasuje świetnie do zmagań jankesko-japońskich. Do tego karty, jako zasoby. Fajna sprawa.
Games Fanatic
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
A widzisz! To już ma ręce i nogi!DaRealOdi pisze:Andy - pewnie kolejną (po Afryce Północnej) częścią serii będzie No Retreat: Pacific. Amerykanie nie byliby sobą, gdyby nie dodali tego TDW
Nieeee! I może jeszcze Ardeny!A nie - sorry - wcześniej musi być jeszcze Normandia i Market-Garden
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- SPIDIvonMARDER
- Hauptmann
- Posty: 766
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: No Retreat! The Russian Front (GMT Games)
Chciałem tylko zauważyć, ze wynik Defender Destroyed oznacza wycofanie i strata poziomu, a nie zniszczenie.SPIDIvonMARDER pisze:Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119