Traces of War (Vuca Simulations)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: stary gracz »

Obrazek

Traces of War to gra dla dwóch graczy, która symuluje intensywne walki między siłami Osi a wojskami sowieckimi po bitwie pod Kurskiem w okresie od sierpnia 1943 do marca 1944. Rozpoczyna się wielka sowiecka ofensywa przeciwko mobilnej obronie niemieckiej. Czy przełamanie zakończy się sukcesem?

Designer: Tetsuya Nakamura
Artist: Pablo Bazerque
Publisher: VUCA Simulations
Mechanisms: Chit-Pull System, Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Simulation, Zone of Control

Obrazek

Zapowiada się na najlepszą z serii grę Nakamury, do tego bardzo ładnie wydaną przez VUCA Simulations. Jeśli ktoś lubi Ukraine '43 M. Simonitcha ale chciałby prostszą i szybszą grę, to ten tytuł jest dla niego. Główna mechanika to system losowanych aktywacji więc dla graczy solo to kolejny plus.

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/378475/traces-war

Traces of War – instrukcja (PL) do ściągnięcia na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: RAJ »

Najlepsza bo?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: Neoberger »

RAJ pisze: sobota, 1 kwietnia 2023, 12:14Najlepsza bo?
Najlepsza bo Chit-Pull System, Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Simulation, Zone of Control. Czego nie rozumiesz? :D :lol: :ugeek:
Berger
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: stary gracz »

Wyczytałem takie opinie w sieci.
Wiadomo jest to "świeży" tytuł dlatego napisałem "Zapowiada się..."

Od siebie mogę dodać że gram teraz w A Victory Awaits i zacząłem czytać instrukcję do ToW. Zasady są trochę inne ale na pierwszy rzut oka wydają się ciekawsze.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: RAJ »

Mechanika w podstawowym zakresie jest podobna do AVL, którego bardzo lubię. Wiem, że jest dodanych sporo dodatkowych rzeczy, ale nie wiem na ile urozmaicają rozgrywkę.
Natomiast AVL ma coś, czego ToW mieć za bardzo nie może. W AVL obie strony mają swój "moment". Najpierw Sowieci atakują a później wahadło się odchyla i Niemcy mają swoje pięć minut - co bardzo urozmaica grę.
Pytanie czy ToW może to przeskoczyć?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: stary gracz »

Tego nie wiem bo AVL nie grałem - ciężko dostępne. ToW mam, więc zagram i zobaczę czy jest tak jak wyczytałem, ale dopiero jak skończę Leningrad w AVA.

Tutaj link do dyskusji na Bgg gdzie gracze mówią, że to bardzo dobra gra.

AVA vs AVD vs AVL
https://boardgamegeek.com/thread/303372 ... avd-vs-avl
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: Ulysses »

Tak przy okazji, na BGG Rosjanie dostali apopleksji z powodu wykorzystania ukraińskich nazw miejscowości. 1 w ocenach są od nich. Ciekawe, czy w ogóle grali, czy tylko obejrzeli zapowiedź gry?
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: RAJ »

Ta ocena nie miała nic wspólnego z zawartością gry, więc po co mieliby grać?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: adalbert »

Pomimo dość odstraszającej ceny ToW jestem przekonany, że będzie to bestseller. Sam się skusiłem, bo jakoś nie mogłem się powstrzymać... Zachęca obecność scenariusza na 4 tury. Pewną słabością w porównaniu z AVL może być wspomniany brak "odwrócenia wahadła" w trakcie rozgrywki, więc zachwiania pozycji klasyka nie przewiduję.
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: adalbert »

Trochę pograłem i gra mi się bardzo podoba, ale ma swoje problemy. Mamy tu bardzo fajne patenty podnoszące miodność systemu AVL w postaci np. żetonów OKH i rozmaitych możliwości ich wykorzystania, możliwości decydowania przez Niemców o wrzucaniu żetonów do puli w trakcie tury, miast z rozkazem obrony, których utrata prowadzi do automatycznego zwycięstwa sowietów. Gra wydaje się jednak mieć silny efekt śnieżnej kuli. Jeżeli rusek udanie przyciśnie na początku (co jest w niemałej mierze efektem rzutów i kolejności losowania żetonów aktywacji), to sytuacja Niemców zacznie się załamywać, a rosyjski walec tylko coraz bardziej rozkręcać. Niemiec będzie musiał używać OKH na ratunkowe aktywacje i ściąganie rozkazów obrony, a nie na posiłki lub aktywacje zamierzone. Będzie tracił szybciej jednostki i jednocześnie nie będzie miał kiedy wprowadzać posiłków. Ta uwidaczniająca się zależność może zniechęcać niektórych do grania.
Ciekawe jest to, że gra właściwie nie przewiduje ewakuacji Charkowa przez Niemców w sierpniu 1943 r. (pierwsza tura gry) czyli historycznie. Miasta z rozkazem obrony można poddać po usunięciu tego rozkazu żetonem OKH, a to w pierwszej turze nie jest możliwe, bo te żetony przychodzą od drugiej tury.
Uważam również, że Niemiec powinien mieć jakąś gratyfikację za niszczenie sowieckich jednostek, np. 1 punkt za każde x wyeliminowanych jednostek (sowieci punktują 1 za wyeliminowaną piechotę i 2 za pancerkę). Byłaby to taka nagroda pocieszenia dla Niemca za jego wysiłki, bo generalnie nie ma lekko.
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 761
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 419 times
Kontakt:

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: mk20336 »

First look at “Traces of War” by VUCA Simulations

Mój przygoda z pięknymi grami z VUCA Simulations zaczyna się od "Traces of War". Dzisiaj przyjrzę się komponentom i tłu historycznemu gry, wkrótce kolejne materiały!

LINK: First look at “Traces of War” by VUCA Simulations

Obrazek
Awatar użytkownika
PLama80
Oberfeldwebel
Posty: 204
Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2022, 19:31
Lokalizacja: Festung Thorn
Has thanked: 89 times
Been thanked: 48 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: PLama80 »

adalbert pisze: wtorek, 16 maja 2023, 12:45 możliwości decydowania przez Niemców o wrzucaniu żetonów do puli w trakcie tury
Czy ten element nie przeszkadza w rozgrywkach solo?
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: adalbert »

PLama80 pisze: środa, 7 czerwca 2023, 09:31
adalbert pisze: wtorek, 16 maja 2023, 12:45 możliwości decydowania przez Niemców o wrzucaniu żetonów do puli w trakcie tury
Czy ten element nie przeszkadza w rozgrywkach solo?
Nie gram solo, więc się nie wypowiem. W każdym razie jest to wyraźny element decyzyjny.
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 761
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 419 times
Kontakt:

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: mk20336 »

PLama80 pisze: środa, 7 czerwca 2023, 09:31
adalbert pisze: wtorek, 16 maja 2023, 12:45 możliwości decydowania przez Niemców o wrzucaniu żetonów do puli w trakcie tury
Czy ten element nie przeszkadza w rozgrywkach solo?
Raczej nie, mozna to zasymulowac poprzez wrzucenie żetonów od razu.
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 761
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 419 times
Kontakt:

Re: Traces of War (Vuca Simulations)

Post autor: mk20336 »

Teach & Play for Traces of War

Zgodnie z powszechnym zapotrzebowaniem udostępniam dziś film z rozgrywki w „Traces of War” od VUCA Simulations. Gra zdecydowanie mi się podoba - zapraszam!

LINK: Teach & Play for Traces of War

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”