Poland Defiant (Revolution Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2673
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: RAJ » niedziela, 18 sierpnia 2019, 12:11

Ponieważ Raleen cytatem wyciągnął mi nexusa z czarnej, więc się ustosunkuję do jego braku zrozumienia słowa pisanego.
Napisałem:
"To nie kwestia czasu tylko ilości żetonów i mikrozarządzania. Bataliony i pułki w całej kampanii wrześniowej?"
Ktoś kto rozumie to co czyta zauważyłby, że wielkość oddziałów reprezentowanych przez żetony odnoszę do wielkości kampanii, którą dana gra opisuje.
Dłubaniną będzie gra o całej kampanii wrześniowej w której będą bataliony (np. czołgów) czy dywizje rozbite na pułki.
Dłubaniną będzie gra o całej Barbarossie, w której żetony będą przedstawiać dywizje.
Dłubaniną zapewne będzie gra o całej WW2 w Europie, w której podstawową jednostką będzie korpus.

Co jest szczególnie widoczne w kontekście pierwszej części mojej wypowiedzi - tej o ilości żetonów i mikrozarządzania.
Co więcej bycie dłubaniną NIE jest zależne od czasu rozgrywki, choć faktycznie najczęściej dłubaniny mają ten czas bardzo duży.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: nexus6 » niedziela, 18 sierpnia 2019, 13:32

Nawet jak na zdjęciu nie można było się dopatrzeć jakiej wielkości są jednostki, to zdjęcie jednak pokazywało ile tych jednostek jest, ale nieważne...
Finał gry. Całość zamkneła się w 7 godzinach. Historyczne zwycięstwo Niemców (jednym punktem i to zdobytym nie tam gdzie się spodziewałem, czyli Lwowem - prędzej spodziewałem się, że padnie Łódź) Generalnie na południu miałem trochę pecha. https://drive.google.com/file/d/1Hetd4K ... 45svp/view
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35310
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 44 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: Raleen » niedziela, 18 sierpnia 2019, 16:59

Patrząc na zdjęcie to na dłubaninę zdecydowanie nie wygląda. Do tego 7 godzin rozgrywki to jak dla mnie jest jak najbardziej w porządku. Typowa gra wojenna.
A co do rozgrywki, to Lwów zdobyty, ale poza tym duże miasta się trzymają. Warszawa, Łódź, Lublin itd. Wszystko jeszcze w polskich rękach, a do tego parę miast izolowanych, ale też jeszcze niezniszczonych. Jakie są warunki zwycięstwa?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2673
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: RAJ » niedziela, 18 sierpnia 2019, 17:01

Zgadzam się, że PD to nie dłubanina, po prostu miałem mylne pierwsze wrażenie. Zmęczenie albo coś.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: nexus6 » niedziela, 18 sierpnia 2019, 18:00

10 punktów na minimalne zwycięstwo Niemców (historyczne). Automat - to zajęcie jakiegoś heksu Warszawy. Jedna tura= jeden dzień, więc mniej więcej się zgadza z tym co Niemcy mieli już zajęte w 10 dniu - tylko u nas padł Lwów, a nie Łódź. Reszta się zgadza - Katowice, Częstochowa, Kraków, Poznań, Rzeszów, Płock, Gdańsk, Bydgoszcz i Radom.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: nexus6 » czwartek, 29 sierpnia 2019, 10:25

Ciekawa sytuacja z mojej ostatniej rozgrywki.
Gdy Niemiec doszedł do wniosku, że nie wygra przez zdobycie odpowiedniej ilości punktów postanowił zagrać va banque i zrezygnował z rozbijania Armii Łódź, swoja 10 armię zaś skierował na Warszawę przez lukę pomiędzy Armią Łódź i Prusy, aby uzyskać automatyczne zwycięstwo. W 8 dniu walk, niemieckie czołgi znalazły się w lewobrzeżnej części Warszawy, w ostatniej chwili udało się odciąć niemieckie dywizje od zaopatrzenia. Przez ostatnie dwie tury była zacięta walka o utrzymanie/blokadę korytarza. Ostatecznie wysiłkiem trzech Armii - Łódź, Prusy i Poznań, która w końcu doczłapała nad Bzurę - udało się utrzymać blokadę i przy okazji uzyskać decydujące zwycięstwo w grze nad Niemcami. Niemcowi dosłownie zabrakło jednej jednostki na konkretnym heksie, aby wygrać.


https://drive.google.com/file/d/1sp3c-p ... b5s_hNIllY
Awatar użytkownika
farmer
Adjudant-Major
Posty: 294
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: farmer » czwartek, 29 sierpnia 2019, 13:49

A tak z ciekawości,
gdyby gra przedstawiała kolejne kilka dni kampanii - jak myślisz, jak by się to potoczyło?
Czy zdecydowane zwycięstwo Polaków zostało osiągniete tylko w oparciu o syndrom "końca świata", czy też sytuacja na froncie dawała nadzieję na sukcesy również w późniejszym okresie?

pozdr,
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: nexus6 » czwartek, 29 sierpnia 2019, 16:28

Zdecydowane zwycięstwo dotyczy jedynie pierwszych 10 dni. Gdyby gra miała więcej tur, to dla strony Polskiej zakończyłoby się to fatalnie - już na tym wycinku co zamieściłem widać, że Armie Łódź i Poznań są odcięte od zaopatrzenia - Armia Pomorze także otoczona. Na południu też Niemcy naciskają i mają przewagę.
adalbert
Major
Posty: 1246
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Poland Defiant (Revolution Games)

Post autor: adalbert » poniedziałek, 9 września 2019, 09:33

W PD od samego początku jest zupełnie jasne, że granie Polakami polega jedynie na opóźnianiu nieuniknionego i nadstawianiu czterech liter tak, żeby mniej bolało. Nie zmienia tego możliwość nawet wyeliminowania pojedynczych najsłabszych jednostek niemieckich dobrym rzutem na polskie lotnictwo (żeton "Karaś"). Zwycięstwo polega na tym, że Niemcy nie zajęli wystarczającej ilości miast punktowych, względnie nie zajęli Warszawy zaopatrzoną jednostką.
Jak to bywa (albo po prostu jest) z grami typu chit pull, PD do pewnego stopnia gra się samo i opowiada swoją historię. Jest też sporo modlenia się do kostek o to, by wypadły właśnie te potrzebne rezultaty (czasami Niemcy nie chcą wyrzucić szóstki!).
Gra się jednak naprawdę fajnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”