Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 19 marca 2019, 16:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 maja 2009, 11:06 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2284
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Gra rzeczywiście wymusza historyczne rozstrzygnięcia od Normandii po Ren. Jest to jedna z gier typu "pokaż czy obronisz się lepiej niż historycznie" bo szanse na odparcie inwazji są znikome.
Mimo tego gra jest sympatyczna, stworzona dla graczy, którzy lubią przy okazji dużo pogadać czy też popić w trakcie spotkania, bo i tak dojdziemy do nieuchronnego końca III Rzeszy. To trochę tak jak z czytaniem książki historycznej, z tą różnicą, że masz szanse korygowania niektórych zdarzeń.
Plan Wujawa nie był najgorszy, ale rzeczywiście po parunastu etapach, okazuje się, że 1 rzut zadecyduje o tym, czy kilka alianckich dywizji przedrze się przez Ren, czy będą czekać na to w kolejnym etapie.

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 grudnia 2009, 15:36 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34525
Lokalizacja: Warszawa
Recenzja gry na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119

Autorem recenzji jest Teufel.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: The Mighty Endeavor (MMP/The Gamers)
PostNapisane: sobota, 9 marca 2013, 12:04 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2284
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Dobra wiadomość,
będzie reprint gry z dodanym frontem wschodnim od czerwca 1944r. :)
Będzie można przerzucić 6 Armię Pancerną SS na pomoc Grupie Armii Wisła ratując Rzeszę o dwa tygodnie, tylko czy kapitan Kloss bądź Standartenführer-SS Stirlitz nie wykryją wybiegu w porę...

Co ciekawe jeden gracz dowodzi aliantami i wschodnimi Niemcami, a drugi RKKA i armia zachodnią Rzeszy. Ciekawe jak rozwiążą kwestię posiłków.

Tu zajawka mapy i żetonów:
http://www.multimanpublishing.com/LinkC ... d&tabid=59
http://www.multimanpublishing.com/LinkC ... d&tabid=59

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: The Mighty Endeavor (MMP/The Gamers)
PostNapisane: sobota, 9 marca 2013, 13:24 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2392
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Z tym dowodzeniem to fajny pomysł. Sam się zastanawiam nad pro orderem. Lubię serię SCS. Afryka i ostatnio wydany It Never Snows to fajne tytuły.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: The Mighty Endeavor (MMP/The Gamers)
PostNapisane: sobota, 9 marca 2013, 19:09 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 stycznia 2012, 19:34
Posty: 847
Lokalizacja: Warszawa
Trochę podobnie z dowodzeniem jest w World at War #26 Race to the Reichstag.
Jeden gracz jest Żukowem, drugi Koniewem oraz kieruje Niemcami naprzeciw sąsiada.

_________________
FortGier.pl
www.fortgier.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: The Mighty Endeavor (MMP/The Gamers)
PostNapisane: środa, 13 marca 2013, 09:23 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4667
Lokalizacja: Festung Stettin
Ciekawy pomysł, ale raczej na pewno wybiorę "francuską drogę" i Liberty Roads plus Twilight Roads, które będą miały właśnie ten sam koncept.
Co do gier o wyścigu do Berlina, to mamy jeszcze:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... l-struggle
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... evs-gambit
Ogólnie rzecz biorąc jest kilka ciekawych koncepcji, dla mnie to dobry znak, że można odejść od utartego schematu podziału stron. Podobnie zresztą będzie z grą Krzyśka Dytczaka "Wyścig do Berlina", która ma być wydana przez Gry Leonardo.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: The Mighty Endeavor (MMP/The Gamers)
PostNapisane: sobota, 12 stycznia 2019, 18:22 
Adjudant

Dołączył(a): piątek, 29 sierpnia 2014, 12:11
Posty: 260
A miało być tak pięknie.

W końcu zacząłem rozkładać The Mighty Endeavor. Co prawda solo, ale w ten sposób najlepiej przetestować przepisy.
Scenariusz 1944.9.10. Plan był prosty. Desant spadochronowy do Arnhem i ruche 2 Armii brytyjskiej. Odcięcie od zaopatrzenia 15A. Pomocnicze ataki na Antwerpię i 1 A amerykańskiej.
3 A. amerykańska natomiast wiąże Niemców w Lotaryngii [3, 15, 17 SS gren panc i 21 panc] i próbuje odciąć Alzację.
Wydawało mi się, że mogę sobie na to pozwolić.
ALE ... Spojrzałem głębiej do reguł i wychodzi na to, że HQ [dowództwo armijne] wspierające atak musi mieć połączenie z portem łańcuchem żetonów ciężarówek. Więc jest problem bo na północy alianci mają tylko 1 port, a 3 pozostałe nad Morzem Śródziemnym i mogą one na razie zaopatrywać tylko 7 A am. i 1 A fr.
Dla CW i 1 oraz 3 amerykańskiej mam więc tylko 1 punkt i ewentualnie ataki specjalne.
W dodatku w turze 11 tymczasowe porty kończą funkcjonowanie, więc koniecznie muszę się ratować wysadzając ostatni punkt desantu morskiego [najlepiej koło Ostendy]. W kolejnej rurze przeciągnę też ciężarówki by 3 [lub 7] A. miała zaopatrzenie z Marsylii. A 2 punkty będę miał na północy.

Muszę też przyznać, że tabela walki jest dość zabójcza. Prawie każde starcie kończy się jakimiś stratami. Nawet przy stosunku 4:1 oraz 5:1 może się trafić rzut niekorzystny dla atakującego. Niemieckim atakom pomaga jednak reguła ich zdolności taktycznych, a aliantom wsparcie lotnicze. Jednak ataki trzeba przeprowadzać z umiarem, żeby nie zostać bez wojsk.

Ostatnio grałem w kilka systemów, z różnorakimi rozwiązaniami, więc sam już czasem nie wiem czy dana wykładnia przepisu jest OK. Zwłaszcza, że instrukcja SCS bywa dość lapidarna.
Jeśli ktoś grał, może pomoże mi w interpretacji.
1. Niemieckie dywizje statyczne mają ruchliwość uniemożliwiającą im wejście we wrogą strefę kontroli. Więc odnosi się do nich zasada, że żeton zawsze może przesunąć się o pole [o ile nie jest to pole całkiem zakazane].
2. Francuskie jednostki mogą mieć prawo ataku tylko pod swoim dowództwem armijnym. Był jednak wyjątek, że franc. 2 dyw. pancerna została desantowana z Anglii pod dowództwem amerykańskim.
3. Teren. Teren na polu się nie dubluje, ale czy to dotyczy też wpływu rzeki? Chyba się wtedy dodaje te współczynniki. Też stoję przed interpretacją wpływu mokradeł. Dzielą one siłę atakującego - oczywiście na to pole, a nie z takiego pola.

_________________
Kiedy drzewa padają, i pni wycieka żywica jak krew - Janusz Reichel - Czorsztyn '91 https://www.youtube.com/watch?v=7cdP1fm4VjM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.