Galicja 1914 - propozycje zmian przepisów

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Galicja 1914 - propozycje zmian przepisów

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Tu zaś podyskutujemy o zmianach w regułach oraz o ich interpretacji.

Na początek proponuję:

:arrow: grać tak, jak być moim zdaniem powinno, czyli wejście w strefe kontroli powoduje jej neutralizację od razu, a nie z początkiem następnego etapu,
:arrow: wykorzystywać ruch rezerwowy, który umozliwi neutralizację efektu neutralizacji strefy kontroli.
Ostatnio zmieniony niedziela, 1 stycznia 2006, 10:09 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Panzerfan

Post autor: Panzerfan »

Efektem będzie nadużywanie budowania "mostków", i na pewno nie powstrzyma tego ruch rezerwowy.
Zamiast w miarę jednolitego frontu będzie swego rodzaju układanie schodków z jednostek przeznaczonych do ruchu rezerwowego.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37676
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 707 times
Been thanked: 405 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

A jak mówi przepis o tych strefach kontroli Sławku :?: Jak go interpretujesz :?:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Panzerfan pisze:Efektem będzie nadużywanie budowania "mostków", i na pewno nie powstrzyma tego ruch rezerwowy.
Zamiast w miarę jednolitego frontu będzie swego rodzaju układanie schodków z jednostek przeznaczonych do ruchu rezerwowego.
Ale tak są skonstruowane reguły - zapobiega to blokowaniu się jednostek przeciwników - zamiast non stop wykorzystywać maksymalne koncentracje korpusów, trzeba będzie pokombować.
Panzerfan

Post autor: Panzerfan »

Jenerał von Auffenberg pisze:Ale tak są skonstruowane reguły - zapobiega to blokowaniu się jednostek przeciwników - zamiast non stop wykorzystywać maksymalne koncentracje korpusów, trzeba będzie pokombować.
W bitwach z tego okresu chyba często dochodziło do klinczu, a bardziej aktywny dowódca potrafił wyrwać się z tego bloku i pokonać wroga. Chyba koncentracje jak największej siły żywej na danym odcinku frontu były czymś powszechnym?

W tym momencie bogiem będzie ten który będzie posiadał Inicjatywę. Zbyt duży to bonus. Gracz bez inicjatywy nie będzie miał za bardzo co kombinować.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Owszem, gracz bez inicjatywy będzie miał jak kombinować. Ruchem rezerwowym, który także zblokuje gracza z inicjatywą - będzie się musiał z tym ruchem liczyć.
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2035
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki »

Pytanie tylko ile Niemcy (bo to o nich głównie chodzi) do ruchu rezerwowego będą mogli wyznaczyć jednostek? na ofcinku 1 Armii Rennenkapfa (o ile się nie mylę :) ) to zreguły jest "cienka Feldgrau linia" :)...
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Panzerfan

Post autor: Panzerfan »

Inicjatywa w Tannenbergu jest tworem dośc sztucznym.
Jak to sie bedzie miało do realności historycznej na przykładzie Galicji, gdzie nagle 3 i 8 armie rosyjskie faktycznie będące w natarciu będzą musiały wytracać impet natarcia, przydzielając wiele jednostek do ruchu rezerwowego, tak aby jednostki CK nie pookrążały oddziały "pierwszej linii"?
Dlatego że nie posiadają czegos takiego jak Inicjatywa, choc faktycznie powinny ją mieć?
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Grenadyer pisze:Pytanie tylko ile Niemcy (bo to o nich głównie chodzi) do ruchu rezerwowego będą mogli wyznaczyć jednostek? na ofcinku 1 Armii Rennenkapfa (o ile się nie mylę :) ) to zreguły jest "cienka Feldgrau linia" :)...
Owszem, będzie problem na odcinku 1 Armii rosyjskiej, za to na odcinku 2 Armii to Samsonow będzie miał problemy - myślę, że pozwoli to na rozruszanie rozgrywki, inna sprawa że na razie to testuję w grze z Darthem Simbą.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37676
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 707 times
Been thanked: 405 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To i Darth Simba mam nadzieję coś skrobnie jak rozgrywki idą :) .

I można wrócić jeszcze do oceny Galicji - tej, która była grana i komentowana na forum TiS swego czasu.

Panzerfan - w Piotrkowie, który był o II wojnie też zdaje się była inicjatywa, na pewno karty walki. Warto by porównać.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Panzerfan pisze:Inicjatywa w Tannenbergu jest tworem dośc sztucznym.
Jak to sie bedzie miało do realności historycznej na przykładzie Galicji, gdzie nagle 3 i 8 armie rosyjskie faktycznie będące w natarciu będzą musiały wytracać impet natarcia, przydzielając wiele jednostek do ruchu rezerwowego, tak aby jednostki CK nie pookrążały oddziały "pierwszej linii"?
Dlatego że nie posiadają czegos takiego jak Inicjatywa, choc faktycznie powinny ją mieć?
Równie sztuczny jest ruch naprzemienny, a posiadanie inicjatywy w Tannenbergu ukazuje rzeczywisty wpływ gracza na to, co sie dzieje - trzymasz przeciwnika za gardło i on musi zrobić wszystko, żeby się wydostać z tego położenia.
Awatar użytkownika
Darth Simba
Sous-lieutenant
Posty: 376
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:46
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Darth Simba »

To i Darth Simba mam nadzieję coś skrobnie jak rozgrywki idą :) .
Nie ma się czym chwalić :(

Najpierw totalna klęska ataku Geismana, 3 brygady piechoty odeszły służyć carom, którzy obserwowali bitwę z zaświatów :(
Korpus Grenadierów stał i bezczynnie obserwował bitwę, dopiero teraz udało mi się go ruszyć.
W ostatnio rozegranym etapie, na skutek błędów w dowodzeniu, doszło do przełamania frontu korpusu Zujewa, a po wyjściu na tyły, doszło do rozbicia sztabów korpusu i 4 Armii von Salzy. Niestety, inicjatywę nadal ma nieprzyjaciel, co oznacza, że dojdzie do unicestwienia taborów i prawdopodobnie sporej części artylerii 4 Armii. Wobec powyższego, resztki prawego skrzydła 4 A. będą się starały wycofać w kierunku Lublina, gdzie już organizowana jest obrona. Lewe skrzydło armii w zależności od rozwoju sytuacji.

5 Armia Plehvego na razie opóźnia posuwanie się sił cesarsko-królewskich, i czeka na przybycia posiłków.

3 Armia Ruzskiego na razie zbiera siły do ataku na Lwów, którego będą bronić ciekawie ustawione, ( dwie równoległe linie okopów na wschód od miasta), siły austryjacko-węgierskie.

8 armia Brusiłowa nieśpiesząc się przemieszcza swoje siły w kierunku Lwowa, cały czas podciągając posiłki.

Niemniej, zamiast realizować swoja koncepcję bitwy, tj. opóźniać siły C.K. monarchi, jednocześnie wzmacniać swoje przybywającymi posiłkami, to wdałem się, przynajmniej na odcinku 4 i 5 Armii, w niepotrzebne potyczki, w których poniosłem klęski, nic w zamian nie zyskując. Plan ten jest natomiast dość skutecznie realizowany na wschód od Lwowa, gdzie dwie armie zbierają siły do uderzenia.

Jednak, wobec gniewu Jewo Imperatorskogo Wieliczestwa, carja Nikołaja II Romanowa, spowodowanego śmiercią tylu jego lojalnych poddanych, podjęto niezbędne decyzje, i już wkrótce siły rosyjskie ruszą do zdecydowanego ataku, aby pomścić poległych, i odzyskać utracone dobre imię Armii Rosyjskiej.

Gen. Simba Iwanow.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Wpisujcie proszę propozycje zmian w aktualnie obowiązujących przepisach, które Waszym zdaniem sa konieczne w Galicji.

Zabieram się powoli za tworzenie ujednoliconych przepisów do samej Galicji.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37676
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 707 times
Been thanked: 405 times
Kontakt:

[Tannenberg 1914] Tabory

Post autor: Raleen »

Jeszcze o niemieckich taborach.
Proponuję następujacy zapis:
Niemcy mogą tworzyć jednostki taborów.
Jednostki taborów można tworzyć w Królewcu, Gdańsku i Malborku, w każdym mieście po 1 jednostce w trakcie całej gry.
Grajacy Niemcami chcąc utworzyć jednostkę taborów informuje o tym, po czym jednostka ta pojawia się we wskazanej lokalizacji.
Czas pojawienia sie taborów w Gdańsku i Królewcu - 5 etapów od zgłoszenia. W Malborku 7 etapów (Malbork to mniejsze miasto; dlaczego tam? - sztab armii i twierdza).
Za każdą ogłoszoną decyzję o tworzeniu taborów gracz Rosyjski zyskuje 10 pkt zwycięstwa (lub gracz Niemiecki punkty traci, to jest bez różnicy).

To tylko taki pomysł. Być może trzy jednostki taborów to za dużo? Być może należy wprowadzić ograniczenie w ilości tworzonych jednocześnie jednostek taborów? Może bez takiego ograniczenia, ustalić jedynie, że każda następna jednostka taborów powstaje np. 2 etapy dłużej?
Ewentualnie można zmienić ilość punktów zwycięstwa przyznawanych Rosjanom.
Cyt. za Pablo
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4081
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 193 times
Been thanked: 279 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Brawo za pomysł z taborami dla Prusaków - jestem jak najbardziej za!!!!!!!
Zablokowany

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”