Na początek proponuję:


Ale tak są skonstruowane reguły - zapobiega to blokowaniu się jednostek przeciwników - zamiast non stop wykorzystywać maksymalne koncentracje korpusów, trzeba będzie pokombować.Panzerfan pisze:Efektem będzie nadużywanie budowania "mostków", i na pewno nie powstrzyma tego ruch rezerwowy.
Zamiast w miarę jednolitego frontu będzie swego rodzaju układanie schodków z jednostek przeznaczonych do ruchu rezerwowego.
W bitwach z tego okresu chyba często dochodziło do klinczu, a bardziej aktywny dowódca potrafił wyrwać się z tego bloku i pokonać wroga. Chyba koncentracje jak największej siły żywej na danym odcinku frontu były czymś powszechnym?Jenerał von Auffenberg pisze:Ale tak są skonstruowane reguły - zapobiega to blokowaniu się jednostek przeciwników - zamiast non stop wykorzystywać maksymalne koncentracje korpusów, trzeba będzie pokombować.
Owszem, będzie problem na odcinku 1 Armii rosyjskiej, za to na odcinku 2 Armii to Samsonow będzie miał problemy - myślę, że pozwoli to na rozruszanie rozgrywki, inna sprawa że na razie to testuję w grze z Darthem Simbą.Grenadyer pisze:Pytanie tylko ile Niemcy (bo to o nich głównie chodzi) do ruchu rezerwowego będą mogli wyznaczyć jednostek? na ofcinku 1 Armii Rennenkapfa (o ile się nie mylę) to zreguły jest "cienka Feldgrau linia"
...
Równie sztuczny jest ruch naprzemienny, a posiadanie inicjatywy w Tannenbergu ukazuje rzeczywisty wpływ gracza na to, co sie dzieje - trzymasz przeciwnika za gardło i on musi zrobić wszystko, żeby się wydostać z tego położenia.Panzerfan pisze:Inicjatywa w Tannenbergu jest tworem dośc sztucznym.
Jak to sie bedzie miało do realności historycznej na przykładzie Galicji, gdzie nagle 3 i 8 armie rosyjskie faktycznie będące w natarciu będzą musiały wytracać impet natarcia, przydzielając wiele jednostek do ruchu rezerwowego, tak aby jednostki CK nie pookrążały oddziały "pierwszej linii"?
Dlatego że nie posiadają czegos takiego jak Inicjatywa, choc faktycznie powinny ją mieć?
Nie ma się czym chwalićTo i Darth Simba mam nadzieję coś skrobnie jak rozgrywki idą.
Cyt. za PabloJeszcze o niemieckich taborach.
Proponuję następujacy zapis:
Niemcy mogą tworzyć jednostki taborów.
Jednostki taborów można tworzyć w Królewcu, Gdańsku i Malborku, w każdym mieście po 1 jednostce w trakcie całej gry.
Grajacy Niemcami chcąc utworzyć jednostkę taborów informuje o tym, po czym jednostka ta pojawia się we wskazanej lokalizacji.
Czas pojawienia sie taborów w Gdańsku i Królewcu - 5 etapów od zgłoszenia. W Malborku 7 etapów (Malbork to mniejsze miasto; dlaczego tam? - sztab armii i twierdza).
Za każdą ogłoszoną decyzję o tworzeniu taborów gracz Rosyjski zyskuje 10 pkt zwycięstwa (lub gracz Niemiecki punkty traci, to jest bez różnicy).
To tylko taki pomysł. Być może trzy jednostki taborów to za dużo? Być może należy wprowadzić ograniczenie w ilości tworzonych jednocześnie jednostek taborów? Może bez takiego ograniczenia, ustalić jedynie, że każda następna jednostka taborów powstaje np. 2 etapy dłużej?
Ewentualnie można zmienić ilość punktów zwycięstwa przyznawanych Rosjanom.