Lissa 1917 - informacje o powstawaniu scenariuszy

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4288
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 235 times
Been thanked: 381 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Na razie Panzerfan nie zrobił pliku, choć zaczął się z nim męczyć.

Pomysł na pierwszy scenariusz już mam, obaj z Panzerfanem go trenujemy i wydaje się, ze po pewnych modyfikacjach będzie dobry.

Austriacki parowiec Dampfer XVIII wyładowany amunicją dla wojsk walczących w Albani wyruszył w eskorcie dwóch krążowników lekkich, trzech niszczycieli i trzech torpedowców wzdłuż wybrzeży Dalmacji w stronę portu Durazzo.

Wybrzeża Dalmacji w tym samym czasie patrolowała grupa okrętów Ententy, dwa krążowniki lekkie, oraz trzy kontrtorpedowce.
Owa grupa Ententy natknęła się na austriacki konwój i ruszyła do ataku.

Warunki zwycięstwa:
Austriacy wygrywają, jeśli przeprowadzą parowiec cało i zdrowo wzdłuż wybrzeży Wyspy Isolta do Kanału Lesina, pod osłonę własnych pól minowych.
Uszkodzenie parowca powoduje remis, zaś zatopienie kończy sie zwycięstwem okrętów Ksiecia Ludwika Sabaudzkiego i Jego sojuszników. :D
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37777
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 886 times
Been thanked: 532 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

W najbliższym czasie czuję, że może byc zajęty, ale to parę dni, najdalej do końca roku.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4288
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 235 times
Been thanked: 381 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Panzerfan się pięknie uwinął i prawie kończy pliki CB do Lissy, przy okazji dla potrzeb pliku zmodyfikował wygląd żetonów i chwała mu za to.

Jak tylko zrobi i będe miał, chętnie powysyłam.

Zatem ogłaszam subskrypcję. :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4288
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 235 times
Been thanked: 381 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Już jest po dwie opcje:

Ententa:

1.
Zadanie:
:!: Wysadzić wojsko na Wyspie Lissa, na heksie z główną miejscowością - jednostki transportowe powinny przez 10 etapów stać na heksie 4525.
Siły:
:!: Konwój - dwa brytyjskie transportowce plus osłona - dwie jednostki japońskich kontrtorpedowców, włoski krążownik Marsala.
:!: Wsparcie - włoski drednot Dante Alighieri, włoski krążownik pancerny San Marco, brytyjski krążownik lekki Dublin, jedna jednostka francuskich kontrtorpedowców.

Heksy wejściowe:
6001-6501

2.
Zadanie:

Ostrzelać radiostację na Wyspie Lesina (Miasto Lesina - heks 2348) - należy trafić 100 punktami z dowolnej artylerii.

Siły:

Grupa uderzeniowa:
włoski krążownik Marsala, brytyjski krążownik Dublin

Grupa osłonowa:
włoski drednot Giulio Cesare, krążownik pancerny San Marco
zespół japońskich kontrtorpedowców

Heksy wejściowe:

Grupa uderzeniowa:
4001
Grupa osłonowa:
1001

Państwa Centralne:

1.
Zadanie:
:!: Doprowadzić do portu na Wyspie Lissa transportowiec z zaopatrzeniem dla załogi - transportowiec powinien 10 etapów stać na heksie 4525
Siły:
:!: a-w transportowiec Graz, niemiecki krążownik liniowy Goeben, a-w krążowniki lekkie Helgoland, Saida, Novara, dwa zespoły kontrtorpedowców.

Heksy wejściowe:
1568-1868

2.
Zadanie:
Ostrzelać zdobyty przez Włochów port Lissa na wyspie o tej samej nazwie.
Heks z portem (4525) jest celem wielkości A i należy trafić razem 100 puktami z dowolnej artylerii.

Siły:
pancerniki Tegetthoff i Szent Istvan
krążowniki Helgoland i Novara
dwa zespoły kontrtorpedowców t. Tatra.

Heksy wejściowe:
0144 albo 1668
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Luitenant-admiraal
Posty: 4288
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 235 times
Been thanked: 381 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Na razie informuję tylko, że docelowo opcji zadań będzie po 6 (muszę je powolutku wymyślać), zaś skład sił będzie ustalany przez gracza (a ograniczony jedynie tonażem jednostek).
No i najpierw w grach w ciemno (z sędzią) pojawią sie okręty podwodne, a także lotnictwo (bez względu na udział sędziego).
Zablokowany

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”