1920 (Phalanx)
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: 1920 (Phalanx)
Phalanxi zebrali już 250 zamówień i zamknęli promocyjną cenę. Lord Voldemort obiecał pokazać co nieco z "1920". Jak ktoś będzie miał w rękach niech porobi zdjęcia, przetestuje żetony, etc.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: 1920 (Phalanx)
Teraz ruch po stronie wydawcy, bo polscy gracze swoje już zrobili. Zobaczymy kiedy poproszą o dokonanie wpłat, bo dopiero ta informacja powie nam kiedy można będzie spodziewać się gry. I ciekawe co z angielską wersją?
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: 1920 (Phalanx)
Wieść niesie, że dobiega końca etap rozwijania gry, zwany też bardziej swojsko "developmentem". Widziałem parę dni temu planszę z sześciokątnymi żetonami. Są trochę mniejsze niż heksy, ale wrażenie nadal to co pierwotnie i swojego zdania co do tego pomysłu nie zmieniam. Teraz jednak żadne koła wkładane w szprychy przez malkontentów takich jak ja nie zatrzymają machiny wydawniczej, która ma niebawem ruszyć.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
Re: 1920 (Phalanx)
Tak przy okazji - to będzie po prostu reedycja czy nowe wydanie uwzględniające poprawki Autora?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: 1920 (Phalanx)
Na pewno będą wszystkie poprawki, które autor wprowadzał już po wydaniu gry, a trochę ich było (choć nie tak wiele jak to bywa nieraz w obecnie wydawanych grach). Na portalu u nas jest do ściągnięcia Ostatnia wojna cesarzy z tymi poprawkami, a czy Jaro będzie chciał coś jeszcze dodać? Podejrzewam, że mogą być prowadzone jakieś prace nad redakcją instrukcji. Na pewno będzie też nowa grafika. Jak rozmawiałem swego czasu z autorem przy okazji wywiadu, to odniosłem wrażenie, że bardziej zdaje się na Phalanxów niż ma obecnie zamiar i ochotę grzebać w mechanice.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Appointé
- Posty: 47
- Rejestracja: środa, 9 lutego 2022, 11:57
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1920 (Phalanx)
Ja myślałem, że porzucili temat. Od czasu zabrania 250 chętnych cichosza, choć patrząc na FB mieli sporo innej roboty.
Mimo wszystko dobre informacje dobrze się czyta
Mimo wszystko dobre informacje dobrze się czyta
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 409 times
Re: 1920 (Phalanx)
Pracują nad tym, ale to potrwa.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- karawanken
- Adjudant
- Posty: 209
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2018, 13:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 32 times
Re: 1920 (Phalanx)
Są jakieś zdjęcia jak gra obecnie wygląda? Czy na razie jest w formie nieostatecznej graficznie.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: 1920 (Phalanx)
Raczej nieostatecznej, jak chcesz możesz poszukać u Phalanxów, ale teraz pewnie trzeba by pokopać...
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: 1920 (Phalanx)
https://media.freshmail.mx/userfiles/ct ... 826128.pngkarawanken pisze: ↑piątek, 11 listopada 2022, 09:30 Są jakieś zdjęcia jak gra obecnie wygląda? Czy na razie jest w formie nieostatecznej graficznie.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- Legun
- Chef d'escadron
- Posty: 1026
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 15 times
Re: 1920 (Phalanx)
Ostatnio wróciłem do przepisów opcjonalnych do "1920" i ułożyły się one w takie trzy zestawy. Pierwszy to "Opcje wprowadzeń", czyli zmiany czasu wejścia Budionnego i Armii Ochotniczej. Drugi to "Priorytety polityczne", czyli przesuwanie wprowadzeń północ-południe dla bolszewików (czyli "3-a Konna Armia" oraz "List Towarzysza Stalina" z niewiele tylko zmienionymi zasadami względem tego, co tu już była opisywane) oraz wcześniej-później dla Polaków ("Powstanie Śląskie" i "Podział Galicji" - też w podobnym duchu, j.w.). Natomiast nowym pomysłem są małe wydarzenia polityczne, dla których znalazłem nowy sposób na powianie się w grze. Natomiast ich lista jest otwarta. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł, to zachęcam do wrzucenie go tutaj. Generalnie chodzi o to, żeby był to ekwiwalent jednego-dwóch uzupełnień, czy też jednostki o sile 2 pojawiającej się lub znikającej na kilka etapów. Pomysł na regułę jest taki:
46. WZMOŻENIE
Każdy z graczy może w swojej fazie ruchu odwodów wywołać „wzmożenie moralne” i przesunąć przewagę moralną na wybranym TDW o 2 na swoją korzyść. Jego przeciwnik otrzymuje natychmiast losową kartę WYDARZEŃ POLITYCZNYCH. Każdy z graczy ma osobną pulę 12 kart takich wydarzeń. Otrzymaną kartę wydarzenia gracz może wykorzystać w przyszłości wedle swego uznania - w fazie, która jest oznaczona na karcie (A – atak, R – ruch, U – uzupełnień). Wzmożenie można robić tylko raz w danej fazie. Nie ma ograniczeń w wykorzystaniu kart wydarzeń w danej fazie.
46.1. POLSKIE WYDARZENIA POLITYCZNE
46.1.1. "Rumunia wspiera Ukrainę" - gracz polski w dwóch kolejnych etapach może wzmocnić jedną osłabioną dywizję ukraińską znajdującą się nie dalej niż 3 pola od granicy rumuńskiej lub południowego brzegu planszy, bądź też wprowadzić do gry jedną osłabioną dywizję ukraińską na polu zajmowanym przez inną dywizję ukraińską w takim położeniu.
46.1.2. „Polska wspiera białoruski ruch narodowy” – gracz polski może wprowadzić do gry w Mińsku dywizję Bułak-Bałachowicza (jeśli dywizja ta była wcześniej w grze i jest osłabiona, zostaje wzmocniona, jeśli natomiast została już wyeliminowana, może być odtwarzana jako osłabiona).
46.1.3. “Nacisk Entanty na Litwę” – jednostki litewskie nie mogę przekraczać linii demarkacyjnej aż do momentu zajęcia Wilna przez bolszewików.
46.1.4. „Napięcia litewsko-łotewskie” – gracz bolszewicki musi natychmiast wycofać z gry jedną dywizję litewską – jednostka ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.5. „Rada Ambasadorów dzieli Śląsk Cieszyński” – gracz polski dostaje tyle dodatkowych uzupełnień, ile wynosi aktualnie jego większa przewaga moralna.
46.1.6. “Rajd anarchistów Machno” - gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jednostkę/jednostki Frontu Południowo-Zachodniego o sile co najmniej 2PS – jednostka(-i) ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.7. „Finlandia wspiera powstanie w Karelii” – gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jeden pociąg pancerny – jednostka ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.8. „Węgierscy ochotnicy” – gracz polski może natychmiast wzmocnić jedną osłabioną brygadę kawalerii.
46.1.9. „Eskalacja” – po zagraniu przez przeciwnika karty wydarzenia gracz dobiera dwie karty wydarzeń.
46.1.10. „Kontrakcja” – anuluje zagraną właśnie kartę wydarzenia przeciwnika.
46.2. BOLSZEWICKIE WYDARZENIA POLITYCZNE
46.2.1. "Brytyjczycy organizują ukraiński zamach stanu" - gracz polski rzuca trzy razy 1K i osłabia (lub eliminuje, jeśli są już osłabione) dywizje ukraińskie o numerach, które wypadły. Jeśli dana dywizja jest już wyeliminowana, nic się nie dzieje.
46.2.2. “Rozprężenie białogwardzistów” – gracz bolszewicki wykonuje natychmiast dwa rzuty 1K by ustalić, które jednostki białogwardyjskie lub kozackie są osłabione lub wyeliminowane (jeśli ma tylko jeden poziom): 1 - 1DP, 2 - Bułak-Bałachowicz, 3 - Jakowlew, 4 – Salnikow.
46.2.3. “Sojusz sowiecko-litewski” – w Kownie wchodzi do gry litewska 2DP.
46.2.4. “Taczanka-pułapka” – Eskadra Kościuszkowska jest wyeliminowana po najbliższej walce, w której bierze udział (wraca do gry jako wprowadzenie 3 etapy później).
46.2.5. „Nastroje rewolucyjne” – gracz bolszewicki wprowadza do gry polską 1 Dywizję Strzelców w dowolnym mieście na polskim TDW lub do tego TDW przylegającym.
46.2.6. „Strajk czechosłowackich kolejarzy” – gracz polski dostaje o tyle uzupełnień mniej, ile wynosi aktualnie większa przewaga moralna bolszewików.
46.2.7. „Konflikty w polskim korpusie oficerskim” – w najbliższym polskim posunięciu żadna polska jednostka nie jest traktowana jako elitarna.
46.2.8. „Freikorps – niemieccy bojówkarze” – do końca gry szansa ataku wojsk bolszewickich na polskie jednostki na polach sąsiadujących z granicą Niemiec rośnie o 1.
46.2.9. „Eskalacja” – po zagraniu przez przeciwnika karty wydarzenia gracz dobiera dwie karty wydarzeń.
46.2.10. „Kontrakcja” – anuluje zagraną właśnie kartę wydarzenia przeciwnika.
46. WZMOŻENIE
Każdy z graczy może w swojej fazie ruchu odwodów wywołać „wzmożenie moralne” i przesunąć przewagę moralną na wybranym TDW o 2 na swoją korzyść. Jego przeciwnik otrzymuje natychmiast losową kartę WYDARZEŃ POLITYCZNYCH. Każdy z graczy ma osobną pulę 12 kart takich wydarzeń. Otrzymaną kartę wydarzenia gracz może wykorzystać w przyszłości wedle swego uznania - w fazie, która jest oznaczona na karcie (A – atak, R – ruch, U – uzupełnień). Wzmożenie można robić tylko raz w danej fazie. Nie ma ograniczeń w wykorzystaniu kart wydarzeń w danej fazie.
46.1. POLSKIE WYDARZENIA POLITYCZNE
46.1.1. "Rumunia wspiera Ukrainę" - gracz polski w dwóch kolejnych etapach może wzmocnić jedną osłabioną dywizję ukraińską znajdującą się nie dalej niż 3 pola od granicy rumuńskiej lub południowego brzegu planszy, bądź też wprowadzić do gry jedną osłabioną dywizję ukraińską na polu zajmowanym przez inną dywizję ukraińską w takim położeniu.
46.1.2. „Polska wspiera białoruski ruch narodowy” – gracz polski może wprowadzić do gry w Mińsku dywizję Bułak-Bałachowicza (jeśli dywizja ta była wcześniej w grze i jest osłabiona, zostaje wzmocniona, jeśli natomiast została już wyeliminowana, może być odtwarzana jako osłabiona).
46.1.3. “Nacisk Entanty na Litwę” – jednostki litewskie nie mogę przekraczać linii demarkacyjnej aż do momentu zajęcia Wilna przez bolszewików.
46.1.4. „Napięcia litewsko-łotewskie” – gracz bolszewicki musi natychmiast wycofać z gry jedną dywizję litewską – jednostka ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.5. „Rada Ambasadorów dzieli Śląsk Cieszyński” – gracz polski dostaje tyle dodatkowych uzupełnień, ile wynosi aktualnie jego większa przewaga moralna.
46.1.6. “Rajd anarchistów Machno” - gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jednostkę/jednostki Frontu Południowo-Zachodniego o sile co najmniej 2PS – jednostka(-i) ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.7. „Finlandia wspiera powstanie w Karelii” – gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jeden pociąg pancerny – jednostka ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.8. „Węgierscy ochotnicy” – gracz polski może natychmiast wzmocnić jedną osłabioną brygadę kawalerii.
46.1.9. „Eskalacja” – po zagraniu przez przeciwnika karty wydarzenia gracz dobiera dwie karty wydarzeń.
46.1.10. „Kontrakcja” – anuluje zagraną właśnie kartę wydarzenia przeciwnika.
46.2. BOLSZEWICKIE WYDARZENIA POLITYCZNE
46.2.1. "Brytyjczycy organizują ukraiński zamach stanu" - gracz polski rzuca trzy razy 1K i osłabia (lub eliminuje, jeśli są już osłabione) dywizje ukraińskie o numerach, które wypadły. Jeśli dana dywizja jest już wyeliminowana, nic się nie dzieje.
46.2.2. “Rozprężenie białogwardzistów” – gracz bolszewicki wykonuje natychmiast dwa rzuty 1K by ustalić, które jednostki białogwardyjskie lub kozackie są osłabione lub wyeliminowane (jeśli ma tylko jeden poziom): 1 - 1DP, 2 - Bułak-Bałachowicz, 3 - Jakowlew, 4 – Salnikow.
46.2.3. “Sojusz sowiecko-litewski” – w Kownie wchodzi do gry litewska 2DP.
46.2.4. “Taczanka-pułapka” – Eskadra Kościuszkowska jest wyeliminowana po najbliższej walce, w której bierze udział (wraca do gry jako wprowadzenie 3 etapy później).
46.2.5. „Nastroje rewolucyjne” – gracz bolszewicki wprowadza do gry polską 1 Dywizję Strzelców w dowolnym mieście na polskim TDW lub do tego TDW przylegającym.
46.2.6. „Strajk czechosłowackich kolejarzy” – gracz polski dostaje o tyle uzupełnień mniej, ile wynosi aktualnie większa przewaga moralna bolszewików.
46.2.7. „Konflikty w polskim korpusie oficerskim” – w najbliższym polskim posunięciu żadna polska jednostka nie jest traktowana jako elitarna.
46.2.8. „Freikorps – niemieccy bojówkarze” – do końca gry szansa ataku wojsk bolszewickich na polskie jednostki na polach sąsiadujących z granicą Niemiec rośnie o 1.
46.2.9. „Eskalacja” – po zagraniu przez przeciwnika karty wydarzenia gracz dobiera dwie karty wydarzeń.
46.2.10. „Kontrakcja” – anuluje zagraną właśnie kartę wydarzenia przeciwnika.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
- karawanken
- Adjudant
- Posty: 209
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2018, 13:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 32 times
Re: Rok 1920 (Encore)
Hey
Jestem po rozgrywce testowej z kolegą z prezentacji na konwencie, 4 etapy.
Nie chce reklamować to nie moja rola, ale szata graficzna ok mat.
Jednostki na heksach mniejsze, więc studzę obawy i dysputy na forum, grubość żetonów koło 2 milimetry, na planszy nie ma wież.
Nie da się do czego czepiać, wszystko dopracowane.
Grywalność tu się nic nie zmienia.
A muszę być złośliwy dla przypomnienia!! dla kolegi prowadzącego rozgrywkę z PHALANX a tak wszystko ok
27.1. WARUNKI PRZERZUTU
Przerzut odbywać się może tylko pomiędzy dwoma miejscowościami mającymi połączenie kolejowe. Żadna z tych miejscowości ani żaden z heksów, po których odbywa się przerzut, nie może sąsiadować z jednostkami przeciwnika.
23.2. WZROST MORALE
W chwili wejścia Konnej Armii bolszewicka przewaga moralna na Ukraińskim TDW rośnie o 10.
Jestem po rozgrywce testowej z kolegą z prezentacji na konwencie, 4 etapy.
Nie chce reklamować to nie moja rola, ale szata graficzna ok mat.
Jednostki na heksach mniejsze, więc studzę obawy i dysputy na forum, grubość żetonów koło 2 milimetry, na planszy nie ma wież.
Nie da się do czego czepiać, wszystko dopracowane.
Grywalność tu się nic nie zmienia.
A muszę być złośliwy dla przypomnienia!! dla kolegi prowadzącego rozgrywkę z PHALANX a tak wszystko ok
27.1. WARUNKI PRZERZUTU
Przerzut odbywać się może tylko pomiędzy dwoma miejscowościami mającymi połączenie kolejowe. Żadna z tych miejscowości ani żaden z heksów, po których odbywa się przerzut, nie może sąsiadować z jednostkami przeciwnika.
23.2. WZROST MORALE
W chwili wejścia Konnej Armii bolszewicka przewaga moralna na Ukraińskim TDW rośnie o 10.