Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
- Maćko
- Sergent
- Posty: 127
- Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 11 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Panowie, rozstawienie początkowe i pierwszy etap za mną. Jedna pierwsza duża uwaga techniczna. Kolory żetonów (podstawowe) są złe, tak po prostu Przy w miarę dobrym oświetleniu ciężko rozróżnić strony. Oddalając się trochę od planszy widać jedną masę żetonów. Te pastele są zbyt delikatne i podobne do siebie, brak im kontrastu między sobą. Muszę naprawdę dumać i patrzyć po przynależności dywizji kto do kogo, a powinno być to intuicyjne.
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10548
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 2820 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Zgadzam się, ale to jest efekt druku, a nie mojej pracy. Ani w druku laserowym ani w vassalu nie ma z tym żadnych problemów. Jest mi przykro. To ostatnia gra, w której staram się się tam jakoś dostosoywać do koloru mundurów.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- cretu
- Sergent-Major
- Posty: 169
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Dobrze odczytuję, że gra raczej promuje atak...? Przy wyrównanych modyfikatorach 90% szans na odepchnięcie przeciwnika i 30% na zadanie strat... Przy 10% ryzyku strat własnych...
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10548
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 2820 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Tak jest. Obydwie drużyny znacznie lepiej czuły się w ataku, niż w obronie.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10548
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 2820 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Sławku, ale w żadnym razie nie ma w tym Twojej winy, chyba, że dostałeś wydruk próbny do sprawdzenia, w co wątpię. Zlewające się kolory żetonów można jeszcze bronić podobieństwem do kolorów mundurów - taka cena wierności historycznej, gorzej z nieczytelną/mało czytelną numeracją dywizji na sztabach i współczynnikami morale.Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑piątek, 16 września 2022, 12:27 Zgadzam się, ale to jest efekt druku, a nie mojej pracy. Ani w druku laserowym ani w vassalu nie ma z tym żadnych problemów. Jest mi przykro. To ostatnia gra, w której staram się się tam jakoś dostosoywać do koloru mundurów.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10548
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 2820 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Z numeracja wszystko się rozbija o marginesy. Niestety wymogi techniczne są nie do przeskoczenia. Wolałem zrobić z zapasem. Współczynniki morale to niestety katastrofa.dbj pisze: ↑piątek, 16 września 2022, 13:08 Sławku, ale w żadnym razie nie ma w tym Twojej winy, chyba, że dostałeś wydruk próbny do sprawdzenia, w co wątpię. Zlewające się kolory żetonów można jeszcze bronić podobieństwem do kolorów mundurów - taka cena wierności historycznej, gorzej z nieczytelną/mało czytelną numeracją dywizji na sztabach i współczynnikami morale.
I szczerze mówiąc nie, nie widziałem żetonu po próbnym druku z drukarni. Andrzej Gładysz powie jak to wyglądało w druku laserowym. Zero problemów.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Wydruk próbny był. Numeracje dywizji i morale są czytelne, przynajmniej moim zdaniem, a mam naprawdę słaby wzrok. Oczywiście to kwestia indywidualnego odbioru. Zawsze może być trochę lepiejdbj pisze: ↑piątek, 16 września 2022, 13:08Sławku, ale w żadnym razie nie ma w tym Twojej winy, chyba, że dostałeś wydruk próbny do sprawdzenia, w co wątpię. Zlewające się kolory żetonów można jeszcze bronić podobieństwem do kolorów mundurów - taka cena wierność historycznej, gorzej z nieczytelną/mało czytelną numeracją dywizji na sztabach i współczynnikami morale.Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑piątek, 16 września 2022, 12:27 Zgadzam się, ale to jest efekt druku, a nie mojej pracy. Ani w druku laserowym ani w vassalu nie ma z tym żadnych problemów. Jest mi przykro. To ostatnia gra, w której staram się się tam jakoś dostosoywać do koloru mundurów.
Ostatnio zmieniony piątek, 16 września 2022, 13:44 przez Ulysses, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10548
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 2820 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Na żetonach pułków jest numer dywizji. Żetony robiłem wg wzorca Adama, po czym okazało się, że drukarz ma nieco inne wymogi co do marginesów. I musiałem dostosować.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
To nie jest kwestia zmniejszenia czcionki tylko druku. Sławku, sprawdziłem wszystkie Twoje gry, które mam i w żadnej nie ma takich problemów na żetonach, bo to kwestia drukarni, a nie projektanta. W grze raczej nie będzie to przeszkadzało, zwłaszcza, że nie ma aktywacji chit pool, ale to szczegóły decydują o tym, czy wydanie jest perfekcyjne, czy dobre.
Przy takiej jakości druku, na przyszłość, projektant może zrezygnować z obwódek przy polu i cyfrze współczynników, a nazwy nieco pogrubić i powinno być lepiej.
Adam osobiście sztancuje żetony i odrzuca arkusze, które mają przesunięcia, dlatego ma mniejsze spady. Normalnie na mniejsze niż 2 mm nie ma co liczyć na rynku, a to i tak dobrze, bo czasem drukarnie chcą 2,5 lub 3.
Te uwagi są z troski o przyszłość, może następnym razem będzie możliwość innego spojrzenia na jakość?
Ale i tak najważniejsza jest mechanika i grywalność, a tu nam nadzieję, że poziom jest wysoki - niedługo się przekonam.
Musimy też wziąć pod uwagę, że to pierwsza gra MWL, i już jest dobrze, a doświadczenie tylko zaowocuje jeszcze lepszą jakością.
Przy takiej jakości druku, na przyszłość, projektant może zrezygnować z obwódek przy polu i cyfrze współczynników, a nazwy nieco pogrubić i powinno być lepiej.
Adam osobiście sztancuje żetony i odrzuca arkusze, które mają przesunięcia, dlatego ma mniejsze spady. Normalnie na mniejsze niż 2 mm nie ma co liczyć na rynku, a to i tak dobrze, bo czasem drukarnie chcą 2,5 lub 3.
Te uwagi są z troski o przyszłość, może następnym razem będzie możliwość innego spojrzenia na jakość?
Ale i tak najważniejsza jest mechanika i grywalność, a tu nam nadzieję, że poziom jest wysoki - niedługo się przekonam.
Musimy też wziąć pod uwagę, że to pierwsza gra MWL, i już jest dobrze, a doświadczenie tylko zaowocuje jeszcze lepszą jakością.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Wnioski będą wyciągnięte.dbj pisze: ↑piątek, 16 września 2022, 14:10 To nie jest kwestia zmniejszenia czcionki tylko druku. Sławku, sprawdziłem wszystkie Twoje gry, które mam i w żadnej nie ma takich problemów na żetonach, bo to kwestia drukarni, a nie projektanta. W grze raczej nie będzie to przeszkadzało, zwłaszcza, że nie ma aktywacji chit pool, ale to szczegóły decydują o tym, czy wydanie jest perfekcyjne, czy dobre.
Przy takiej jakości druku, na przyszłość, projektant może zrezygnować z obwódek przy polu i cyfrze współczynników, a nazwy nieco pogrubić i powinno być lepiej.
Adam osobiście sztancuje żetony i odrzuca arkusze, które mają przesunięcia, dlatego ma mniejsze spady. Normalnie na mniejsze niż 2 mm nie ma co liczyć na rynku, a to i tak dobrze, bo czasem drukarnie chcą 2,5 lub 3.
Te uwagi są z troski o przyszłość, może następnym razem będzie możliwość innego spojrzenia na jakość?
Ale i tak najważniejsza jest mechanika i grywalność, a tu nam nadzieję, że poziom jest wysoki - niedługo się przekonam.
Musimy też wziąć pod uwagę, że to pierwsza gra MWL, i już jest dobrze, a doświadczenie tylko zaowocuje jeszcze lepszą jakością.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Mam nadzieję, że wyciągnięte wnioski pozwolą na kontynuację serii.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10548
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 2820 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Galicja wymaga sporej roboty. Muszę doczytać więcej o ofensywach halickiej i lipcowej polskiej.
Przetestować scenariusze. Więc sporo czasu to będzie wymagało, ale na pewno myślę o kontynuacji.
Przetestować scenariusze. Więc sporo czasu to będzie wymagało, ale na pewno myślę o kontynuacji.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Ile średnio trwa rozgrywka w tej grze? Tak od... do...? Na stronie MWL jest napisane, że "do 8 godz". 8 godzin to nie brzmi zbyt zachęcająco dla potencjalnego gracza.
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
8 godzin to standardowy czas rozgrywki w niezbyt długą heksówkę.
Te dłuższe to 8-16 godzin.
Długie mają 16+ godzin.
Te dłuższe to 8-16 godzin.
Długie mają 16+ godzin.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."