Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Jest tylko jeden scenariusz ośmiogodzinny, czy może kilka o różnym skomplikowaniu i długości?
PS.
8 godzin to bardzo długo, jak na grę. A 16 godzin lub więcej sprawia, że gra staje się po prostu niegrywalna i nie warta zakupu...
Widzisz, nie każdy ma osobny pokój do gier, gdzie gra może leżeć przez tydzień.
PS.
8 godzin to bardzo długo, jak na grę. A 16 godzin lub więcej sprawia, że gra staje się po prostu niegrywalna i nie warta zakupu...
Widzisz, nie każdy ma osobny pokój do gier, gdzie gra może leżeć przez tydzień.
-
- Chasseur
- Posty: 10
- Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2020, 23:35
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Te 8 godzin podane przez wydawcę należy zweryfikować. Gra pierwszy raz, to pewnie będzie 8+, kolejna gra to powinno być znacznie mniej. System I go - You go w tym wypadku powinien być szybszy od chit pool. Dzielenie tej gry na scenariusze po kilka etapów nie ma sensu. Na plus szybki setup.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
O ile pamiętam to nie czas gry równy 16 h sprawia, że gra jest niegrywalna, bo można zrobić sobie posiedzenie weekendowe, tylko mechanizm uniemożliwiający w miarę sensowna i historycznie wierną rozgrywkę. Dla 16 godzin gry cały tydzień jest niepotrzebny. Poza tym jest Vassal i logi do niego. 8 godzin to normalny czas dla gry wojennej. Za mało gier wojennych grałeś.freyr_O pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 17:17 Jest tylko jeden scenariusz ośmiogodzinny, czy może kilka o różnym skomplikowaniu i długości?
PS.
8 godzin to bardzo długo, jak na grę. A 16 godzin lub więcej sprawia, że gra staje się po prostu niegrywalna i nie warta zakupu...
Widzisz, nie każdy ma osobny pokój do gier, gdzie gra może leżeć przez tydzień.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Możesz nam zdradzić w jakie tytuły wojenne grywasz?freyr_O pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 17:17 Jest tylko jeden scenariusz ośmiogodzinny, czy może kilka o różnym skomplikowaniu i długości?
PS.
8 godzin to bardzo długo, jak na grę. A 16 godzin lub więcej sprawia, że gra staje się po prostu niegrywalna i nie warta zakupu...
Widzisz, nie każdy ma osobny pokój do gier, gdzie gra może leżeć przez tydzień.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10579
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2102 times
- Been thanked: 2831 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Po pierwsze scenariusze są dwa, ale o identycznej długości od pierwszego do ostatniego etapu.
Różnią się ustawieniem warunków zwycięstwa automatycznego.
Trzeba brać pod uwagę, że Bitwa nad Wkrą to w zasadzie zderzenie dwóch ofensyw.
Dla chętnych:
można ustawić sobie czas scenariusza na przykład na 5-6 etapów i sprawdzić, czy da się bolszewikami w tym czasie wygrać automatem przy dwóch wersjach ustawienia warunków zwycięstwa automatycznego.
Różnią się ustawieniem warunków zwycięstwa automatycznego.
Trzeba brać pod uwagę, że Bitwa nad Wkrą to w zasadzie zderzenie dwóch ofensyw.
Dla chętnych:
można ustawić sobie czas scenariusza na przykład na 5-6 etapów i sprawdzić, czy da się bolszewikami w tym czasie wygrać automatem przy dwóch wersjach ustawienia warunków zwycięstwa automatycznego.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Dodam to do informacji o grze.Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 19:41 Po pierwsze scenariusze są dwa, ale o identycznej długości od pierwszego do ostatniego etapu.
Różnią się ustawieniem warunków zwycięstwa automatycznego.
[...]
Czy są jakieś różnice w rozstawieniu jednostek pomiędzy tymi scenariuszami?
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10579
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2102 times
- Been thanked: 2831 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Nie ma żadnych. Sławek jest leniwy. Różnica dotyczy sposobu ustalania warunków zwycięstwa automatycznego. Gracz bolszewicki albo sam decyduje, albo dostaje kostkowy rozkaz od towarzysza Kamieniewa, dowódca Armii Czerwonej.
W zasadzie cały problem grania bolszewikami sprowadza się do tempa natarcia. Jak w Ardenach. Jak nie wyrobisz, to Amerykanie się nazłażą i koniec marzeń o Antwerpii.
Tu jest dokładnie to samo. Jak nie wyrobisz, to się nazjeżdża Polaków z ich tankami, kolejnymi autami pancernymi, posiłkami piechoty.
W zasadzie cały problem grania bolszewikami sprowadza się do tempa natarcia. Jak w Ardenach. Jak nie wyrobisz, to Amerykanie się nazłażą i koniec marzeń o Antwerpii.
Tu jest dokładnie to samo. Jak nie wyrobisz, to się nazjeżdża Polaków z ich tankami, kolejnymi autami pancernymi, posiłkami piechoty.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Maćko
- Sergent
- Posty: 127
- Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 11 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Hej. Mam parę pytań.
Na pierwszy ogień duży plus za szybki setup. Teraz pytania.
1. Obliczanie stosunku sił. Atakujący 20 broniący 5 = 4:1 (proste), a co jeśli atakujący 5 a broniący 20? Będzie 0,25? czy dalej 4:1 odwracając strony? bo w instrukcji pisze wyraźnie podzielenie sił ataku przez sumę sił w obronie.
2. Tabela powrotu wyeliminowanych jednostek. W tabeli istnieje N czyli następny etap. A co oznacza 1 skoro to też następny etap. Nie powinno być N,2,3,4,5.... albo po prostu 1,2,3,4,5....
3. Eliminacja jednostki przeciwnika. Eliminujemy osłabioną jednostkę przeciwnika wynikiem nr. R3/1. Zajmujemy hex wyeliminowanej jednostki. Czy robiąca to jednostka napędza się do natarcia i może wykorzystać jeszcze 2 punkty na ruch czy stop?
4. Pościg. Wynik np. R2 Jednostka przeciwnika wycofuje się oddając poIe. Wchodzimy aIe jednocześnie hex jest w strefie kontroli innej jednostki. Zgodnie z punktem E31$3 strefy kontroli przeciwnika wpływają na ruch i pościg to czy opuszczenie tego zdobytego hexu jest już nie możliwe, ani przesunięcie w kolejny hex w strefie kontroli przeciwnika? (został nam jeszcze 1 pt do wydania).
5. Nie rozumiem zupełnie co chodzi w pt 9A6 (dowodzenie).
6. Czym dowodzi Zarzycki (pewnie ma to związek z powyższym punktem).
7. Skutki braku dowodzenia, pt D20 niedowodzone oddziały mogą poruszać się wyłącznie w stronę zasięgu dowodzenia swojej WJ. Ale czy mogą stać? jeśli tak to zamieszanie na tyłach, które skutkuje brakiem dowodzenia powinno z automatu wymusić odwrót z pozycji w stronę zasięgu dowodzenia. Coś w rodzaju Rally point w Age of RifIes i innych grach
8. I ostatnie bo utknąłem. Odtwarzanie jednostek. Co w wypadku kiedy mozna odtworzyc pułk w danej turze, ale sztab jest wyeliminowany i bedzie dostepny dopiero za 3 dni? Zeton pułku nalezy przesunąć na zeton ze sztabem za 3 dni i odtwarzać je razem?
Dziękuję!
Na pierwszy ogień duży plus za szybki setup. Teraz pytania.
1. Obliczanie stosunku sił. Atakujący 20 broniący 5 = 4:1 (proste), a co jeśli atakujący 5 a broniący 20? Będzie 0,25? czy dalej 4:1 odwracając strony? bo w instrukcji pisze wyraźnie podzielenie sił ataku przez sumę sił w obronie.
2. Tabela powrotu wyeliminowanych jednostek. W tabeli istnieje N czyli następny etap. A co oznacza 1 skoro to też następny etap. Nie powinno być N,2,3,4,5.... albo po prostu 1,2,3,4,5....
3. Eliminacja jednostki przeciwnika. Eliminujemy osłabioną jednostkę przeciwnika wynikiem nr. R3/1. Zajmujemy hex wyeliminowanej jednostki. Czy robiąca to jednostka napędza się do natarcia i może wykorzystać jeszcze 2 punkty na ruch czy stop?
4. Pościg. Wynik np. R2 Jednostka przeciwnika wycofuje się oddając poIe. Wchodzimy aIe jednocześnie hex jest w strefie kontroli innej jednostki. Zgodnie z punktem E31$3 strefy kontroli przeciwnika wpływają na ruch i pościg to czy opuszczenie tego zdobytego hexu jest już nie możliwe, ani przesunięcie w kolejny hex w strefie kontroli przeciwnika? (został nam jeszcze 1 pt do wydania).
5. Nie rozumiem zupełnie co chodzi w pt 9A6 (dowodzenie).
6. Czym dowodzi Zarzycki (pewnie ma to związek z powyższym punktem).
7. Skutki braku dowodzenia, pt D20 niedowodzone oddziały mogą poruszać się wyłącznie w stronę zasięgu dowodzenia swojej WJ. Ale czy mogą stać? jeśli tak to zamieszanie na tyłach, które skutkuje brakiem dowodzenia powinno z automatu wymusić odwrót z pozycji w stronę zasięgu dowodzenia. Coś w rodzaju Rally point w Age of RifIes i innych grach
8. I ostatnie bo utknąłem. Odtwarzanie jednostek. Co w wypadku kiedy mozna odtworzyc pułk w danej turze, ale sztab jest wyeliminowany i bedzie dostepny dopiero za 3 dni? Zeton pułku nalezy przesunąć na zeton ze sztabem za 3 dni i odtwarzać je razem?
Dziękuję!
Ostatnio zmieniony niedziela, 18 września 2022, 22:57 przez Maćko, łącznie zmieniany 2 razy.
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10579
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2102 times
- Been thanked: 2831 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Zawsze odwracamy strony, a modyfikator działa na korzyść silniejszego. Jeśli silniejszy jest obrońca, to minus, jeśli atakujący, to plus.Maćko pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 21:20 Hej. Mam parę pytań.
1. Obliczanie stosunku sił. Atakujący 20 broniący 5 = 4:1 (proste), a co jeśli atakujący 5 a broniący 20? Będzie 0,25? czy dalej 4:1 odwracając strony? bo w instrukcji pisze wyraźnie podzielenie sił ataku przez sumę sił w obronie.
N - następny etap.2. Tabela powrotu wyeliminowanych jednostek. W tabeli istnieje N czyli następny etap. A co oznacza 1 skoro to też następny etap. Nie powinno być N,2,3,4,5.... albo po prostu 1,2,3,4,5....
! - za jeden pełny etap.
Rozdział 14, pkt 31 i następne.3. Eliminacja jednostki przeciwnika. Eliminujemy osłabioną jednostkę przeciwnika wynikiem nr. R3/1. Zajmujemy hex wyeliminowanej jednostki. Czy robiąca to jednostka napędza się do natarcia i może wykorzystać jeszcze 2 punkty na ruch czy stop?
Bierzemy pod uwagę liczbę heksów, o które musiał się cofnąć obrońca. Bez względu na to, czy potem został wyeliminowany wskutek strat. Zatem R3 oznacza odwrót o 3 heksy.
Zatem stosownie do punktu 33 trzeba przeliczyć heksy odwrotu na punkty ruchu i potem ścigać. Nie ma ataków w pościgu.
Rozdział 14 punkt 31 i 32 ppkt 3 (pościg wykonujemy tak jak ruch, włącznie z uwzględnianiem ruchu przez strefy kontroli) .4. Pościg. Wynik np. R2 Jednostka przeciwnika wycofuje się oddając poIe. Wchodzimy aIe jednocześnie hex jest w strefie kontroli innej jednostki. Zgodnie z punktem E31$3 strefy kontroli przeciwnika wpływają na ruch i pościg to czy opuszczenie tego zdobytego hexu jest już nie możliwe, ani przesunięcie w kolejny hex w strefie kontroli przeciwnika? (został nam jeszcze 1 pt do wydania).
To jest proste jak meter sznurka w kieszeni. Wystarczy zastanowić się do czego służy sztab korpusu.5. Nie rozumiem zupełnie co chodzi w pt 9A6 (dowodzenie).
Sztab korpusu jest dowodzony przez sztab armii, a sztaby dywizji przez sztab korpusu. Tutaj sztab korpusu przedłuża o swój zasięg dowodzenie sztabu armii do sztabu WJ, która jest sztabowi korpusu podporządkowana.
Nie ma. Sztab każdej WJ ma kolory pasek u góry,. Oddziały, które są mu podporządkowane mają ten sam kolor na symbolu natowskim. Szkic nr 1.6. Czym dowodzi Zarzycki (pewnie ma to związek z powyższym punktem).
Oddział nie musi się ruszać. Jeśli jednak chce se poruszyć, to tylko w opisany powyżej sposób. Mówiąc obrazowo wódz regimentu nie wie co ma robić. Goniec ze sztabu dywizji zaginął, a rozkazy każą pilnować wioski X. I albo wódz regimentu sam podejmie inicjatywę (sam się podowodzi, albo stanie w miejscu, albo wreszcie zacznie się cofać w stronę ostatniego znanego mp dowódcy WJ.7. Skutki braku dowodzenia, pt D20 niedowodzone oddziały mogą poruszać się wyłącznie w stronę zasięgu dowodzenia swojej WJ. Ale czy mogą stać? jeśli tak to zamieszanie na tyłach, które skutkuje brakiem dowodzenia powinno z automatu wymusić odwrót z pozycji w stronę zasięgu dowodzenia. Coś w rodzaju Rally point w Age of RifIes i innych grach
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Maćko
- Sergent
- Posty: 127
- Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 11 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Edytowałem, ale mam slaby zasięg i edycja zaczytala sie po odpowiedziach.
Pytanie 8
I ostatnie bo utknąłem. Odtwarzanie jednostek. Co w wypadku kiedy mozna odtworzyc pułk w danej turze, ale sztab jest wyeliminowany i bedzie dostepny dopiero za 3 dni? Zeton pułku nalezy przesunąć na zeton ze sztabem za 3 dni i odtwarzać je razem?
Ad1 - rozumiem, dobrze grałem.
Ad2 - pański cytat z instrukcji, nie rozumiem czym różni się następny etap od za jeden pełny etap.
Ad3 - nie zrozumieliśmy sie. Osłabiona jednostka jest eliminowana poprzez straty wynikłe z walki natychmiast. Czy wykorzystujemy pulę punktów ruchu R3? Nie scigamy bo nie ma kogo ale czy mozemy zamienic punkty R3 na ruch i posuwać sie dalej?
Ad4 - rozumiem czyli nie mozemy wykorzystać ostatniego punktu ruchu na opuszczenie strefy.
Ad5 - ok rozumiem, ale zeby to wykorzystać skutecznie należy ustawić sztab korpusu Krajowskiego na 15 hexsie od Sikorskiego aby Krajowski przedłużył zasieg o kolejne 4 hexy? Razem sztab glowny dowodzi na 19 hexsow Zgadza sie?
Ad6 i Ad7 - zrozumiałem.
Dziękuję!
Pytanie 8
I ostatnie bo utknąłem. Odtwarzanie jednostek. Co w wypadku kiedy mozna odtworzyc pułk w danej turze, ale sztab jest wyeliminowany i bedzie dostepny dopiero za 3 dni? Zeton pułku nalezy przesunąć na zeton ze sztabem za 3 dni i odtwarzać je razem?
Ad1 - rozumiem, dobrze grałem.
Ad2 - pański cytat z instrukcji, nie rozumiem czym różni się następny etap od za jeden pełny etap.
Ad3 - nie zrozumieliśmy sie. Osłabiona jednostka jest eliminowana poprzez straty wynikłe z walki natychmiast. Czy wykorzystujemy pulę punktów ruchu R3? Nie scigamy bo nie ma kogo ale czy mozemy zamienic punkty R3 na ruch i posuwać sie dalej?
Ad4 - rozumiem czyli nie mozemy wykorzystać ostatniego punktu ruchu na opuszczenie strefy.
Ad5 - ok rozumiem, ale zeby to wykorzystać skutecznie należy ustawić sztab korpusu Krajowskiego na 15 hexsie od Sikorskiego aby Krajowski przedłużył zasieg o kolejne 4 hexy? Razem sztab glowny dowodzi na 19 hexsow Zgadza sie?
Ad6 i Ad7 - zrozumiałem.
Dziękuję!
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 19:41 Po pierwsze scenariusze są dwa, ale o identycznej długości od pierwszego do ostatniego etapu.
Różnią się ustawieniem warunków zwycięstwa automatycznego.
W tym miejscu należy się wyjaśnienie. To o czym piszesz, Sławku, to dwie opcje warunków automatycznego zwycięstwa bolszewików - pierwsza, to decyzja Tuchaczewskidgo, druga, to decyzja Kamieniewa. Przy pierwszej opcji gracz musi pomyśleć gdzie chce Wisłę przekraczać, przy drugiej zdaje się na los. Natomiast scenariusze rzeczywiście są dwa. Historyczny, w którym Polacy przejmują inicjatywę od 16 etapu i dowolny, w którym gracz polski może wcześniej przejąć inicjatywę. I oba są tak samo krótkie.Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 20:13 Nie ma żadnych. Sławek jest leniwy. Różnica dotyczy sposobu ustalania warunków zwycięstwa automatycznego. Gracz bolszewicki albo sam decyduje, albo dostaje kostkowy rozkaz od towarzysza Kamieniewa, dowódca Armii Czerwonej.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10579
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2102 times
- Been thanked: 2831 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Tak, tak Panie Benedykcie.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10579
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2102 times
- Been thanked: 2831 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Przesuwamy na torze etapów oddział do etapu, w którym możemy odtworzyć sztab. Przepis wskazuje kolejność odtwarzania sztabów i oddziałów, co ma znaczenie dla miejsca odtworzenia oddziału.Maćko pisze: ↑niedziela, 18 września 2022, 23:15 Edytowałem, ale mam slaby zasięg i edycja zaczytala sie po odpowiedziach.
Pytanie 8
I ostatnie bo utknąłem. Odtwarzanie jednostek. Co w wypadku kiedy mozna odtworzyc pułk w danej turze, ale sztab jest wyeliminowany i bedzie dostepny dopiero za 3 dni? Zeton pułku nalezy przesunąć na zeton ze sztabem za 3 dni i odtwarzać je razem?
W następnym:Ad2 - pański cytat z instrukcji, nie rozumiem czym różni się następny etap od za jeden pełny etap.
mamy 5 etap, odtwarzamy w 6 etapie.
Za jeden pełny:
mamy 5 etap, kolejny pełny to 6 etap, odtwarzamy w 7 etapie.
Dokładnie odpisałem na pytanie. Bez względu na to, czy jednostka jest wyeliminowana, czy nie, przerabiamy liczbę heksów, o które musiała się cofnąć zniszcona jednostka na punkty ruchu i ścigamy.Ad3 - nie zrozumieliśmy sie. Osłabiona jednostka jest eliminowana poprzez straty wynikłe z walki natychmiast. Czy wykorzystujemy pulę punktów ruchu R3? Nie scigamy bo nie ma kogo ale czy mozemy zamienic punkty R3 na ruch i posuwać sie dalej?
Pościg wykonuje się także za rozbitym nieprzyjacielem, a tutaj eliminacja to substytut rozbicia.
Przecież to napisałem. Oddział ściga wg zasad ruchu. Dotyczy to także wpływu strefy kontroli na ruch. W przypadku1 pr po prostu nie jesteśmy go w stanie przerobić nie dlatego, że nie wolno, tylko dlatego, ze braknie pr do wyjścia ze strefy kontroli (pr za teren +pr za wyjście ze strefy).Ad4 - rozumiem czyli nie mozemy wykorzystać ostatniego punktu ruchu na opuszczenie strefy.
Dokładnie o to chodziło.Ad5 - ok rozumiem, ale zeby to wykorzystać skutecznie należy ustawić sztab korpusu Krajowskiego na 15 hexsie od Sikorskiego aby Krajowski przedłużył zasieg o kolejne 4 hexy? Razem sztab glowny dowodzi na 19 hexsow Zgadza sie?
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Maćko
- Sergent
- Posty: 127
- Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 11 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Wszystko jasne!
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10579
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2102 times
- Been thanked: 2831 times
Re: Bitwa nad Wkrą 1920 (Muzeum Wojsk Lądowych)
Miłej gry.
W razie W proszę pytać.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.