Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Games)
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Czy też będziecie analizować tor wyścigu kosmicznego w Zimnej Wojnie i tor ustroju politycznego w Jesieni Narodów?
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Jak kupisz sobie gre, to sam się przekonasz czego dotyczy karta two power i jaki ma efekt w grze. Z mojej strony to koniec tematu - nie będe dyskutował z kimś kto nie widział gry na oczy.Anomander Rake pisze:Tak jak pisałem, sam sobie zaprzeczasz. Czego zatem dotyczy karta Two Power Standard i jak wpływa na grę?Ta kwestia, tzn rozwoju wielkości flot jest poza sferą zainteresowań w grze.
Zresztą logicznie myśląc sama jakość bez zupełnego uwzględnienia ilości miałaby bardzo ograniczone znaczenie.Można, ale w takich przypadkach wojna nie wybucha. A tutaj pisaliście, że wybuchła w związku z zamachem.Zresztą można sobie wyobraźić sytuację, że Serbia spełnia żadania i nie daje pretekstu do wojny przeciwko sobie, albo że zamach nie miał tam miejsca, tylko gdzie indziej i Serbia nie została powiązana z tym zamachem, albo jeszcze inaczej, zamachowiec skutecznie się jednak otruł i jego powiązania nie zostały odkryte.
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Świetne argumenty. Czyli gra nijak się nie broni?
Co tam analizować? Jedna lub druga strona mogła osiągnąć przewagę w wyścigu kosmicznym. W przypadku floty przed I wojną nie istniała możliwość by Państwa Centralne taką przewagę osiągnęły.Czy też będziecie analizować tor wyścigu kosmicznego w Zimnej Wojnie i tor ustroju politycznego w Jesieni Narodów?
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
W tej grze są również możliwe takie sytuacje:
- sojusz trzech cesarzy nie zostaje zerwany i rosja walczy po stronie państw centralnych
- nie doszło do cawarcia ententy
- nie wybuchła rewolucja w Rosji
i wiele, wiele innych sytuacji
Zaraz będziesz dowodził, że to przecież wszystko nie możliwe i historia musiała się potoczyć tak anie inaczej. Jesteś osobą o bardzo ograniczonej wyobraźni.
- sojusz trzech cesarzy nie zostaje zerwany i rosja walczy po stronie państw centralnych
- nie doszło do cawarcia ententy
- nie wybuchła rewolucja w Rosji
i wiele, wiele innych sytuacji
Zaraz będziesz dowodził, że to przecież wszystko nie możliwe i historia musiała się potoczyć tak anie inaczej. Jesteś osobą o bardzo ograniczonej wyobraźni.
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Jak już zaczynasz od przerzucania się miłymi określeniami, to ja dla Ciebie znajduję krótsze, ograniczony, bez konieczności dodawania czegokolwiek o wyobraźni.
Odniosłem się wyłącznie do dwóch informacji podanych w krótkim AAR, wskazując, że coś z nimi jest nie tak. Nie odnosiłem się do faktu, że historia mogła potoczyć się inaczej. Ba nawet w jednym lub więcej postach wyraźnie napisałem, że to możliwe. Nie wyskakuj mi zatem z tekstami co to ja niby będę robił lub twierdził.
Zwyczajnie mam wrażenie, że co najmniej jeden z ważnych elementów gry leży i kwiczy z powodu swojej ahistoryczności, czyniąc przyjemność z obcowania z nią być może wątpliwą.
Odniosłem się wyłącznie do dwóch informacji podanych w krótkim AAR, wskazując, że coś z nimi jest nie tak. Nie odnosiłem się do faktu, że historia mogła potoczyć się inaczej. Ba nawet w jednym lub więcej postach wyraźnie napisałem, że to możliwe. Nie wyskakuj mi zatem z tekstami co to ja niby będę robił lub twierdził.
Zwyczajnie mam wrażenie, że co najmniej jeden z ważnych elementów gry leży i kwiczy z powodu swojej ahistoryczności, czyniąc przyjemność z obcowania z nią być może wątpliwą.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Morski wyścig nie jest ważnym elementem w tej grze. Powtarzam to już po raz enty, że nie jest to gra o I wojnie światowej, ale najwiodoczniej do twojej głowy to nie dociera.
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Nie użerajcie się nawzajem. Szkoda czasu. Gra nie jest o I Wojnie. Można się ponabijać z innych gier np. kwatermistrzy choć w nie nie grałem (i nie zamierzam).
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Bez komentarza.Kolejna gra (na razie przez Vassala) i niezapomniana rozgrywka gdzie Centralne uzyskały znaczną przewagę w rozwoju flot wojennych i czerpały z niej wielkie korzyści.
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
AARy żądzą się własnymi prawami. Można ubarwiać. Tu sucho napiszę że przez prawie połowę rozgrywki dzięki dobrym kartom i rzutom kostkami mogłem w danej turze (do czasu): np. po 2 rudzie danej tury spojrzeć w karty przeciwnika, przerzucić 1 rzut kostką, grać dodatkową kartę stabilności przy punktowaniu danego kraju, zagrać 1 kartę i na punkty i na wydarzenie. Takie drobne rzeczy lecz czasem mogą być decydujące.
To, jak już pisano, taka ulepszona Zimna wojna i/lub Jesień narodów. Może nie lubisz tych gier.
To, jak już pisano, taka ulepszona Zimna wojna i/lub Jesień narodów. Może nie lubisz tych gier.
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Tak poza tym WW1 nie wybuchła dlatego, że jakiś koleś zabił jakiegoś księcia.
Wybuchła, bo wszystkie europejskie mocarstwa chciały tej wojny. Że taka wojna wybuchnie było wiadome nawet 10 lat wcześniej.
Więc ta gra teoretycznie jest o procesach, które prowadziły do wybuchu WW1.
Wybuchła, bo wszystkie europejskie mocarstwa chciały tej wojny. Że taka wojna wybuchnie było wiadome nawet 10 lat wcześniej.
Więc ta gra teoretycznie jest o procesach, które prowadziły do wybuchu WW1.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
W grze wybuchła. Historycznie też to była bezpośrednia przyczyna. O to, że wojna mogła wybuchnąć w inny sposób spór się nie toczy.
Lubię Zimną Wojnę, nawet mimo losowości. Natomiast tutaj czułbym grę trochę słabo wiedząc, że mam pewne przewagi (lub straty) z powodu sytuacji historycznie niemożliwej.
Lubię Zimną Wojnę, nawet mimo losowości. Natomiast tutaj czułbym grę trochę słabo wiedząc, że mam pewne przewagi (lub straty) z powodu sytuacji historycznie niemożliwej.
-
- Appointé
- Posty: 37
- Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 12:55
- Lokalizacja: Rzeszów
- Been thanked: 2 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Polecam zagrać w grę, wiedzieć o czym jest, przeczytać jakieś aktualne książki o tym okresie np. "Lunatyków" i przeczytać designer notes. Przed tym dyskusja z jednej strony celuje kulą w płot i to mocno .
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2514 times
- Kontakt:
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Wybór przez autora elementów, które powinny być w grze w miarę stałe, tzn. tego rodzaju wydarzeń historycznych, które są niezmienne, i takich elementów, które mogą ulegać zmianom w zależności od działań graczy, to jednak z najtrudniejszych decyzji. Dużo zależy jeszcze od charakteru gry, mówiąc najogólniej ujęcia tematu.
Nie chciałbym się wdawać w te spory, które tu zażarcie toczycie, aczkolwiek na pewno nie ma takiej możliwości by Wielka Brytania w tym okresie oddała dominację na morzach jakiemuś innemu krajowi. Poza przyczynami technicznymi i gospodarczymi należy uwzględniać szeroko rozumiane tradycje morskie i rolę jaką dla tego kraju odgrywała flota wojenna.
Nie grałem, więc więcej nie będę pisał. Sama idea gry, opartej o konflikt państwa autorytarne - państwa liberalne jest historycznie trochę bez sensu (nie jestem tu oryginalny w tej opinii), ale na tle różnych zabiegów jakie się obecnie robi przy tworzeniu gier i ten specjalnie nie dziwi.
Nie chciałbym się wdawać w te spory, które tu zażarcie toczycie, aczkolwiek na pewno nie ma takiej możliwości by Wielka Brytania w tym okresie oddała dominację na morzach jakiemuś innemu krajowi. Poza przyczynami technicznymi i gospodarczymi należy uwzględniać szeroko rozumiane tradycje morskie i rolę jaką dla tego kraju odgrywała flota wojenna.
Nie grałem, więc więcej nie będę pisał. Sama idea gry, opartej o konflikt państwa autorytarne - państwa liberalne jest historycznie trochę bez sensu (nie jestem tu oryginalny w tej opinii), ale na tle różnych zabiegów jakie się obecnie robi przy tworzeniu gier i ten specjalnie nie dziwi.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Ja tam odnoszę się przede wszystkim do AAR-a i kwestionuję niektóre opisane tam sytuacje jako zwyczajnie niemożliwe. A zatem uważam, ze gra nie tylko nie powinna na takie pozwalać, a w szczególności nie powinna czynić z nich rzeczy istotnych. Skoro pisano tutaj, że wyścig morski jest odpowiednikiem wyścigu kosmicznego z Zimnej Wojny to tylko pokazuje, że takie bliskie przekładanie gier z różnych epok zwykle jest chybione. To coś jak generyczne zasady u TiTsów, podobne niezależnie od epoki.
A odnosząc się do argumentu typu, że tylko praktycy mają prawo do ocen, to naprawdę nie potrzeba stać się muchą, żeby wiedzieć, że niektóre potrawy nie są smaczne.
A odnosząc się do argumentu typu, że tylko praktycy mają prawo do ocen, to naprawdę nie potrzeba stać się muchą, żeby wiedzieć, że niektóre potrawy nie są smaczne.
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
Przypomniało mi się, że uzyskałem przewagę na torze morskim dzięki szczęśliwemu użyciu karty oraz nie za darmo bo Niemcy musiały poświecić cześć swych wpływów/surowców (czy jak to nazwać) osłabiając się do przyszłych zmagań. Poza tym jest karta która kasuje postępy Autorytarnych lecz na szczęście nie została użyta. Jeśli chodzi o ten morski aspekt to była wyjątkowa i prawie niepowtarzalna sytuacja i tylko dlatego na początku o tym napisałem.