Great War Commander (Hexasim)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 108
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Great War Commander (Hexasim)

Post autor: yanoo » poniedziałek, 3 lipca 2017, 11:50

Reimplements: Combat Commander. Tylko piękniejsze mapy ;) i Wielka Wojna.
Great War Commander uses the CC system which has been modified (scale, chain of command, bombing patterns, vehicles, etc...) to reflect the specific aspects of teh Great War. And Chad Jensen kindly gave us permission to work on his great system.
Ponoć celuje w wydanie w tym roku.

https://boardgamegeek.com/boardgame/165 ... -commander
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 544
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: ghostdog » poniedziałek, 3 lipca 2017, 19:05

Mniam.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: clown » czwartek, 7 września 2017, 13:03

"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Miku
Sergent-Major
Posty: 179
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: Miku » czwartek, 7 września 2017, 21:04

Ojojoj! W końcu.
Napisałem do autora czy wie ile będzie kosztowała. Zapowiada się kosztowna jesień...
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4265
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Been thanked: 8 times

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: leliwa » czwartek, 14 grudnia 2017, 13:38

Ma się ukazać jeszcze w tym roku, ale ceny brak.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Miku
Sergent-Major
Posty: 179
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: Miku » niedziela, 4 lutego 2018, 16:33

Można już składać preordery. Cena wraz z kosztami dostawy to 66 euro. Ja zamówiłem, ma być rozsyłana po 20 marca :)
Awatar użytkownika
Highlander
Sergent-Major
Posty: 183
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: Highlander » czwartek, 15 marca 2018, 20:02

Przejrzałem na szybko zasady i mam wrażenie że 90% to zasady z CC, a kluczowa różnica to łańcuchowa aktywacja dowódców pozwalająca wykonywać zmasowany atak jak i zmasowaną obronę. Te dodatkowe karty strategii nie wydały mi bardzo wpływające na mechanikę. Oczywiście doszły czołgi.

Coś jeszcze się różni z istotnych rzeczy?
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier
Awatar użytkownika
Highlander
Sergent-Major
Posty: 183
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: Highlander » piątek, 16 marca 2018, 13:14

Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 544
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: ghostdog » piątek, 16 marca 2018, 15:47

Pytanie czy to dobrze czy żle wróży grze?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Highlander
Sergent-Major
Posty: 183
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: Highlander » piątek, 16 marca 2018, 15:54

ghostdog pisze:Pytanie czy to dobrze czy żle wróży grze?
To zależy czy lubisz Combat Commander'a czy nie ;)
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 544
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: ghostdog » sobota, 17 marca 2018, 11:08

Grywałem ale jakimś wielkim fanem nie byłem. Bywał trochę irytujący.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
renald
Adjudant-Major
Posty: 345
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Been thanked: 1 time

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: renald » sobota, 24 marca 2018, 17:15

Wykorzystałem okazję i zamówiłem GWC wraz z inną interesującą mnie grą, którą Hexasim miał w atrakcyjnej cenie.

Póki co mam dwie małe wątpliwości.
Raz, że gra ma o blisko sto żetonów jednostek mniej niż standardowy CC, co pewnie wpływa na zróżnicowanie możliwych do rozegrania scenariuszy.
Dwa, nie wiem, czy drużynowa mechanika CC jest odpowiednia do sklali plutonu. Niby można byłoby zrobić taką grę nawet w skali dywizji, ale czy byłoby to fajne i historycznie akuratne?
Także pojedynczy dowódcy w tej skali i łańcuch dowodzenia - znam inną taką grę: Panzer Grenadier. Tam sierżant potrafi prowadzić do boju całą kompanię :)

Całość jednak wygląda więcej niż zachęcająco.
renald
Adjudant-Major
Posty: 345
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Been thanked: 1 time

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: renald » czwartek, 12 kwietnia 2018, 14:42

Francuzi w piątek wysłali gry, a w środę otrzymałem paczkę. Fajnie.
Koszty wysyłki za dwie gry, to 9 eur. Też fajnie.

A sam GWC robi duże wrażenie. Mapy i żetony, to graficznie najwyższa półka. Scenariusze na pierwszy rzut oka zróżnicowane i bardzo ciekawe. Obawiałem się, że te z 1914 roku mogą być nudnawe, ale są ok.
Pierwszy z nich, to starcie opisane przez Rommla w jego książce – dość chaotyczna walka we mgle o belgijskie miasteczko, inny to niemiecka obrona jakiegoś szato podczas bitwy nad Marną – szturmy żuawów, działo 75mm niszczące zabudowania bezpośrednim ogniem. Fajnie, ale oczywiście prawdziwe mięsko jest później – Verdun, Somma, Chemin des Dames, Marna, lkm-y, moździerze, gas, miotacze ognia.

W krótkich notach autorzy dość przekonywująco uzasadniają zastosowane w grze rozwiązania.

Jedyny, mały minus jaki na razie widzę, to część kart scenariuszy wydrukowana ze zbyt dużym nasyceniem czarnego koloru, ale idzie przeżyć
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 544
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: ghostdog » piątek, 13 kwietnia 2018, 18:08

Nie pytam o granie bo rozumiem, że za wcześnie ale proszę powiedzcie jak wygląda instrukcja? Czy jest przystępnie napisana? Czy wszystko sprawia wrażenie Combat Commandera ale osadzonego w realiach I WŚ?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Miku
Sergent-Major
Posty: 179
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Great War Commander (Hexasim)

Post autor: Miku » piątek, 13 kwietnia 2018, 19:25

2x tak 8-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”